Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Szasztok!

40 ekm-rel ezelőtt volt tisztíttatva az üresjárati motor. Időszerű lehet megint? Néha küszködik az alapjárattal a motorom.

Más: antennát bontóból vegyek, vagy ismét vásároljak új utángyártottat. Nem bírják sokáig :huh: Motorost nem akarok.

Link to comment
Megosztás:

Szasztok!

40 ekm-rel ezelőtt volt tisztíttatva az üresjárati motor. Időszerű lehet megint? Néha küszködik az alapjárattal a motorom.

Más: antennát bontóból vegyek, vagy ismét vásároljak új utángyártottat. Nem bírják sokáig :huh: Motorost nem akarok.

Ha akkor is az alapjárat volt a gond és a tisztitása megoldotta, akkor érdemes, de más is okozhatja az alapjárat ingadozását.. ^_^

Az antenna passz. Mitől mehet tönkre egy nem motoros antenna azon kivül hogy letöri valaki? :lol: Vannak akik összeszerkesztettek oda egy-egy egyedi antennát. Pl. Novy egy rövid, azt hiszem, tetőantennát alkotott oda...

Link to comment
Megosztás:

antennát bontóból vegyek, vagy ismét vásároljak új utángyártottat. Nem bírják sokáig :huh: Motorost nem akarok.

Lehet érdemesebb áthackelni amolyan tetőantennára -mint Novy is tette :lol:

Link to comment
Megosztás:

Szasztok!

40 ekm-rel ezelőtt volt tisztíttatva az üresjárati motor. Időszerű lehet megint? Néha küszködik az alapjárattal a motorom.

Más: antennát bontóból vegyek, vagy ismét vásároljak új utángyártottat. Nem bírják sokáig :huh: Motorost nem akarok.

Lesd meg az összes depresszió ("vákuum")-csövet nincsenek-e kirepedve, főleg a csőcsonkok közelében. Sajnos van olyan is, ami nehezen hozzáférhető, mint pl. a belső levegő keringetés házózata. Az alapjárati tisztítás jó eséllyel javulást fog eredményezni.

Az antenna pedig nem egy túl bonyolult alkatrész, a lényeg hogy ne költs feleslegesen rá, szerintem amelyik olcsóbb.

Link to comment
Megosztás:

Lesd meg az összes depresszió ("vákuum")-csövet nincsenek-e kirepedve, főleg a csőcsonkok közelében. Sajnos van olyan is, ami nehezen hozzáférhető, mint pl. a belső levegő keringetés házózata. Az alapjárati tisztítás jó eséllyel javulást fog eredményezni.

Az antenna pedig nem egy túl bonyolult alkatrész, a lényeg hogy ne költs feleslegesen rá, szerintem amelyik olcsóbb.

Antennával az volt a gond, hogy beraktam pár éve egy utángyártottat, aztán lestem, hogy milyen hamar tönkremegy. Félbetört, de úgy még jó volt, aztán a maradék is elhagyott minket. Rövid lesz a jó, csak nem tudom a vétel mennyire lesz zajos vele. Vidéki utakra kell, nem városban.

Link to comment
Megosztás:

Szasztok!

40 ekm-rel ezelőtt volt tisztíttatva az üresjárati motor. Időszerű lehet megint? Néha küszködik az alapjárattal a motorom.

Más: antennát bontóból vegyek, vagy ismét vásároljak új utángyártottat. Nem bírják sokáig :huh: Motorost nem akarok.

De miért kell ehhez valaki? Kitekersz 2 csavart, lehúzol egy csatit, és kipucolod pölö féktisztitóval. 10 perc. :lol:

Link to comment
Megosztás:

De miért kell ehhez valaki? Kitekersz 2 csavart, lehúzol egy csatit, és kipucolod pölö féktisztitóval. 10 perc. :lol:

Így van már profi vagyok az alapjárati ki-be szerelésbe, most vissza lett téve az ami kilett cserélve hogy az rossz :huh: Mert nem az volt a rossz nálam sem...hiába azt adta ki a lámpa hibának...

Más:

kb 3 hete a 2vezetékes hőfokjeladó cserélve lett újra, merta régit kimérték és sokkal kevesebb volt a kelleténél (igaz amikor belett téve nem lett kimérve hogy az milyen)...na ma újra csere...mert ez is kevesebb volt + az 1 vezetékest is cserélték...

Mert reggel "meleg" motornál 1500as alapjárat meg 45nél venti kapcsolt stb...de most megint stimm úgy fest...kopp kopp kopp ^_^

Na de úgy néz ki az útjeladóm az döglődik...lassan ejti vissza a fordulatot megállás után...az hol található? Km-óránál?

Tényleg, egy hibátlan fordulatszámmérős Km óra (W=1111)kb mennyibe kerül reálisan?

Link to comment
Megosztás:

Így van már profi vagyok az alapjárati ki-be szerelésbe, most vissza lett téve az ami kilett cserélve hogy az rossz :lol: Mert nem az volt a rossz nálam sem...hiába azt adta ki a lámpa hibának...

Más:

kb 3 hete a 2vezetékes hőfokjeladó cserélve lett újra, merta régit kimérték és sokkal kevesebb volt a kelleténél (igaz amikor belett téve nem lett kimérve hogy az milyen)...na ma újra csere...mert ez is kevesebb volt + az 1 vezetékest is cserélték...

Mert reggel "meleg" motornál 1500as alapjárat meg 45nél venti kapcsolt stb...de most megint stimm úgy fest...kopp kopp kopp ^_^

Na de úgy néz ki az útjeladóm az döglődik...lassan ejti vissza a fordulatot megállás után...az hol található? Km-óránál?

Tényleg, egy hibátlan fordulatszámmérős Km óra (W=1111)kb mennyibe kerül reálisan?

45 fok? Azt hogyan mérted? :huh:

Fordulatszámmérős olyan 6-8 ezer körül reális.

Link to comment
Megosztás:

Jó...a kék és a 90 jelölés közepét hivom 45nek :huh: tudom nem annyi....de akkor se ott kell a ventinek mennie :lol:

96 és 100 között, pontatlanságtól függően.

Link to comment
Megosztás:

Antennával az volt a gond, hogy beraktam pár éve egy utángyártottat, aztán lestem, hogy milyen hamar tönkremegy. Félbetört, de úgy még jó volt, aztán a maradék is elhagyott minket. Rövid lesz a jó, csak nem tudom a vétel mennyire lesz zajos vele. Vidéki utakra kell, nem városban.

Alacsonyak azok a villanyvezetékek! :huh:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.10 éve van 1.6. szr motor központi injektorral 8 szelepes Astrám Amit kellet már kicseréltem,meg néha azt is amit nem kellet volna.ugyhogy ismerem az autom minden részét,de pár napja elkezdte azt,hogy gázadásnál a motor megtorpan olyan mintha rengeteg benzint kapna vagy nem tudom mit,de ha vissza vesszem a gázt akkor fel éled a motor és pőrőg rendesen kicseréltem a benzinszüröt ami a küszöb nél van alul mert arra gondoltam dugulás,amugy a szürö is kb 1 éves volt,nem jövök rá mi lehet a baja,de 80-nál és felette már nincs ilyen baja akkor megy normálisan a motor huz és nem kérdez vissza.A gyujtás része kifogostalan fél éves gyári uj,kompreszió 14-es.Ha valaki tud nekem valamit javasolni meg köszöném.Tisztelettel

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.10 éve van 1.6. szr motor központi injektorral 8 szelepes Astrám Amit kellet már kicseréltem,meg néha azt is amit nem kellet volna.ugyhogy ismerem az autom minden részét,de pár napja elkezdte azt,hogy gázadásnál a motor megtorpan olyan mintha rengeteg benzint kapna vagy nem tudom mit,de ha vissza vesszem a gázt akkor fel éled a motor és pőrőg rendesen kicseréltem a benzinszüröt ami a küszöb nél van alul mert arra gondoltam dugulás,amugy a szürö is kb 1 éves volt,nem jövök rá mi lehet a baja,de 80-nál és felette már nincs ilyen baja akkor megy normálisan a motor huz és nem kérdez vissza.A gyujtás része kifogostalan fél éves gyári uj,kompreszió 14-es.Ha valaki tud nekem valamit javasolni meg köszöném.Tisztelettel

Csak hidegen, vagy üzemmelegen is csinálja? Ha csak hidegen, akkor lehet hőmérsékletjeladó, egyébként gyertyák, gyertyakábelek gyanúsak még.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Na a motorvezérlő megint kigyulladt... :huh:

Amit észre vettem, az az hogy kb 1órája indultunk haza...ugye most hűvös az idő nem melegszik úgy a kocsi...de az nem normális hogy a kék és a fél állás közéig vissza hűl...ez ugye oda nem volt feltűnő mert melegbe azért nem hül úgy....Lényegében hideg motorral jöttünk haza? :lol: (legalábbis műszer szerint ami nem 100%os :lol: )

És beigazolódott hogy valami nincs rendben....itthon megálltunk...és bedobta a hibalámpát...gyorsan ki is villogtattam 15,33,35...

15-Hűtőközeg hőszenzor feszültség túl magas

33-AGR-feszültség túl alacsony

35-alapjárati vezérlőszelep

De ami érdekes hogy ugye a 2 hőjeladót most cserélték ^_^ (bár sejtésem szerint ez attól nem függ...vagy de?)

AGR-em nincs is....

Alapjárati az mega hűtőközeggel összefüggöen dobja ki? (Remélem) B)

A műszeregységembe van hiba ezt mondták...lehet meg kéne kockáztatni a cserét? Esetleg valaki megbízható forrásból km óra csoportot tud reális áron? (W=1111)

Ja és mégvalami...a töltés lámpa néha picit "beparázslik"...ha az elektromosablakot nyomom fel, akkor ütközéskor erősebben, nem teljes fénnyel de igy este jól látszik....

Valami elektromos hiba van ebbe a kocsiba az 100 :P És már kikattint...

Na ez hosszú lett sajna;)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Na a motorvezérlő megint kigyulladt... :huh:

Amit észre vettem, az az hogy kb 1órája indultunk haza...ugye most hűvös az idő nem melegszik úgy a kocsi...de az nem normális hogy a kék és a fél állás közéig vissza hűl...ez ugye oda nem volt feltűnő mert melegbe azért nem hül úgy....Lényegében hideg motorral jöttünk haza? :lol: (legalábbis műszer szerint ami nem 100%os :lol: )

És beigazolódott hogy valami nincs rendben....itthon megálltunk...és bedobta a hibalámpát...gyorsan ki is villogtattam 15,33,35...

15-Hűtőközeg hőszenzor feszültség túl magas

33-AGR-feszültség túl alacsony

35-alapjárati vezérlőszelep

De ami érdekes hogy ugye a 2 hőjeladót most cserélték ^_^ (bár sejtésem szerint ez attól nem függ...vagy de?)

AGR-em nincs is....

Alapjárati az mega hűtőközeggel összefüggöen dobja ki? (Remélem) B)

A műszeregységembe van hiba ezt mondták...lehet meg kéne kockáztatni a cserét? Esetleg valaki megbízható forrásból km óra csoportot tud reális áron? (W=1111)

Ja és mégvalami...a töltés lámpa néha picit "beparázslik"...ha az elektromosablakot nyomom fel, akkor ütközéskor erősebben, nem teljes fénnyel de igy este jól látszik....

Valami elektromos hiba van ebbe a kocsiba az 100 :P És már kikattint...

Na ez hosszú lett sajna;)

Nem AGR-re anyázik, hanem a MAP szenzorra és hogy magas a feszültség. A többi stimmel. Én ránéznék arra a diódahídra a generátorban. A műszeregységnek meg sok köze nem lehet a hibához, mivel a lámpa egyik pontja a bejövő +-ra van kötve a test meg a motorvezérlő megfelelő pontjára. Semmi extra. Egyedül a szegénységjelzőnek és a fordulatszámmérőnek van külön elektronikája a műszeregységben.

15- Coolant Temperature Sensor High Voltage

33 - MAP sensor High voltage

35 - Idle stepper

Nekem nagyon generátorgyanús. Mérj töltést, alapjárat, emelt alapjárat pl 3000-4000-n és álló motornál is!

Update: a vízhő érzékelő meg lehet megdöglött, a feszültség stabilizátora. 3 lábú IC. Azé mutat baromságot. Meghalhatott a nagyobb feszültségtől is.

Link to comment
Megosztás:

Nem AGR-re anyázik, hanem a MAP szenzorra és hogy magas a feszültség. A többi stimmel. Én ránéznék arra a diódahídra a generátorban. A műszeregységnek meg sok köze nem lehet a hibához, mivel a lámpa egyik pontja a bejövő +-ra van kötve a test meg a motorvezérlő megfelelő pontjára. Semmi extra. Egyedül a szegénységjelzőnek és a fordulatszámmérőnek van külön elektronikája a műszeregységben.

A műszeregységgel az a hiba hogy az útjeladó lehet hibás mert lassan ejti vissza a fordulatot megállásnál...

De akkor jól gondolom hogy a hőmérsékletes dolog miatt adta ki az alapjáratot?

A generátort megnézetem akkor tuti...meg a többit is...

Óó nekem a listán a 33 az az AGR :huh:

Sajna ilyenhez nem értek én úgyhogy majd hétfőn megtudom :lol:

Link to comment
Megosztás:

A műszeregységgel az a hiba hogy az útjeladó lehet hibás mert lassan ejti vissza a fordulatot megállásnál...

De akkor jól gondolom hogy a hőmérsékletes dolog miatt adta ki az alapjáratot?

A generátort megnézetem akkor tuti...meg a többit is...

Óó nekem a listán a 33 az az AGR :huh:

GM-Multec CFi-t kell olvasnod neked, mint ahogy nekem is, mivel nincs AGR-ed ezért érdekes is lenne ha arra anyázna. Nekem már tud rá anyázni, mivel van. Az útjeladóra meg dobná a hibát, ha rossz lenne. Amúgy nekem is amíg meg nem állok, addig tart egy 1000 fordulatot, ahogy megállt a verda, visszaesik 800 körülire. :lol:

Link to comment
Megosztás:

GM-Multec CFi-t kell olvasnod neked, mint ahogy nekem is, mivel nincs AGR-ed ezért érdekes is lenne ha arra anyázna. Nekem már tud rá anyázni, mivel van. Az útjeladóra meg dobná a hibát, ha rossz lenne. Amúgy nekem is amíg meg nem állok, addig tart egy 1000 fordulatot, ahogy megállt a verda, visszaesik 800 körülire. ^_^

Ja értem..akkor a műszeregységet egyenlőre hagyjam...előbb a generátor...

Óóóóó ha nekem 1000et tartana és vissza esne 800ra szép is volna :lol:

Tart 1500at aztán leesik 1000re...kimérték 1020 az alapjárat és nem tudnak vele mit kezdeni :huh:

Link to comment
Megosztás:

...

Óóóóó ha nekem 1000et tartana és vissza esne 800ra szép is volna :lol:

Tart 1500at aztán leesik 1000re...kimérték 1020 az alapjárat és nem tudnak vele mit kezdeni :huh:

Akkor lehet ezért reklamál az alapjáratszabályzás miatt.

Elvileg Tech műszerrel lehet állítani az ECU-ban az alapjárat értékét.

Az lenne a kérdésem, hogy próbáltátok már másik ECU-val a kocsit? Ha nem, írd már le egyszer az ECU-ról a feliratokat, számokat (vagy fotózd le), ha egyszer arra jársz az anyósülés lábtérburkolata mögött.

Link to comment
Megosztás:

Ja értem..akkor a műszeregységet egyenlőre hagyjam...előbb a generátor...

Óóóóó ha nekem 1000et tartana és vissza esne 800ra szép is volna :lol:

Tart 1500at aztán leesik 1000re...kimérték 1020 az alapjárat és nem tudnak vele mit kezdeni :huh:

Az sok, szerintem. Vagy FPepe mondja jól, vagy összefüggésben lehet a nagyobb fesz az alapjáratihoz, bár kétlem erősen.

Link to comment
Megosztás:

Akkor lehet ezért reklamál az alapjáratszabályzás miatt.

Elvileg Tech műszerrel lehet állítani az ECU-ban az alapjárat értékét.

Az lenne a kérdésem, hogy próbáltátok már másik ECU-val a kocsit? Ha nem, írd már le egyszer az ECU-ról a feliratokat, számokat (vagy fotózd le), ha egyszer arra jársz az anyósülés lábtérburkolata mögött.

Az alapjárati hiba lámpa megszűnt miután a műszerfal ki és vissza lett rakva...valószinű vákumcső volt a ludas...

Nem még másik ECU nem volt benne...de csak úgy nem veszem meg potyára...de majd megkérdem a bontóba hogy próbára kihozhatom-e....

És hogy tudom azt a burkolatot levarázsolni? A hogyan csináldba leírja? mert akkor azalapján menni fog...

Link to comment
Megosztás:

Az alapjárati hiba lámpa megszűnt miután a műszerfal ki és vissza lett rakva...valószinű vákumcső volt a ludas...

Nem még másik ECU nem volt benne...de csak úgy nem veszem meg potyára...de majd megkérdem a bontóba hogy próbára kihozhatom-e....

És hogy tudom azt a burkolatot levarázsolni? A hogyan csináldba leírja? mert akkor azalapján menni fog...

Ha van a kesztyűtartód alatt egy kis polc, akkor az le és a küszöbnél fogja nemtudomhányas kettő torxfejű csavar, valamint a lábtérnél még kettő. Emlékeim szerint.

Link to comment
Megosztás:

Csak hidegen, vagy üzemmelegen is csinálja? Ha csak hidegen, akkor lehet hőmérsékletjeladó, egyébként gyertyák, gyertyakábelek gyanúsak még.

Köszi szépen megnézem a jeladot is erre nem is gondoltam.Ha megvan a hiba megirom mi volt a nyomora a gépnek.Üdv

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.