Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Most mondanám, hogy a pumpa felöli nyíláson keresztül fúrj lyukakat annak a kis doboznak az oldalába, csak ugye ez végleges pelepiszkállás, ha mégse, nem tudod visszacsinálni. Először valahogyan körbe kéne kémlelni a dobozt, mi újság a gyári áteresztő nyílásokkal, na meg ugye a visszafolyó ág nincs-e lecsuszva.

Tegnap délután mikor adtad az ötletet, nekiláttam és szét szedtem. Nincs lecsúszva a visszafolyó, sőt igencsak passzos. De ha egy kicsit gondolkozunk a visszafolyó ág csak egy kis segítség, hogy a visszafolyó benzin se menjen a nagy tankba. Ugyanis a visszafolyó is a pumpától ered, az pedig csak úgy tud benzinhez jutni ha valahol be szivárog a kis tartályba.

Link to comment
Megosztás:

Tegnap délután mikor adtad az ötletet, nekiláttam és szét szedtem. Nincs lecsúszva a visszafolyó, sőt igencsak passzos. De ha egy kicsit gondolkozunk a visszafolyó ág csak egy kis segítség, hogy a visszafolyó benzin se menjen a nagy tankba. Ugyanis a visszafolyó is a pumpától ered, az pedig csak úgy tud benzinhez jutni ha valahol be szivárog a kis tartályba.

Igen ugye a pumpa ha jól emlékszem min.1.5-2 litert termel fel az injektorhoz percenként, ezt ugye a motor nem eszi mind meg a felesleg visszafolyik a kis dobozba. Az én példámból kiindulva, nekem le volt csúszva a cső, és olyan 15-20 liter fellett a pumpa elég üanyagot kapott a dobozon levű nyílásokon keresztül, de ez alatt a szint alatt nem tudod olyan gyorsan telni a doboz, mint ahogy a pumpa ürítette, ezért olyankor amikor a kocsi meglódult+még magas fordulatszám is volt legtöbbször induláskor egyeseben-kettesben a pumpa falsot szívott, és a motor rángatott-kihagyott. Ugye akkor már hiányzott a visszafolyó mennyiség. Gondolhatod milyen pipa voltam,vészvillogóval félraálltam, pörgettem mi a túró lehet, pörgött akár tiltásig, semmi baja nem volt. Hazamentem megbontottam az injektornál, adtam direkt tápot a pumpának az utolsó cseppig kiürítette a tankot. Egészen addíg, amig le nem vettem a tankot, és ki nem vettem a szintjelzőt nem jöttem rá, hogy mi a hiba oka. Szerelők látatlanban mind pumpa cserét ajánlottak, iletve komplett üanyag rendszer takarítást. Hogy mennyi pénzem ment volna el, mire rájönnek a hiba okára ki tudja. nekem majd egy évembe került, addíg csak gy tudtam menni, hogy az első berángatáskor rátankoltam. De végülis én okoztam az egész galibát, mert amikor megvettem a kocsit pumpát cseréltem, és kivettem a szintjalzőt is, mert nem mért pontosan, csak ekkor nem figyeltem a visszafolyó csőre.

268022.jpg

Link to comment
Megosztás:

Loctite a márkája annak a fűtőszáljavítónak, amit a hátsó szélvédőre szokás használni? Mert meghalt egy szál a kocsimon. :rolleyes:

Igen, olyan 2-3 ezer forint, keresd meg multméterrel a szakadást, és röbb rétegben kel felkenni, legalább olyan 4-5 réteg kell. Közte meg hajszárítóval lehet szárogatni, mert nem a legideálisabbak a körülmények.

Klikk ide!

Link to comment
Megosztás:

(Igen ugye a pumpa ha jól emlékszem min.1.5-2 litert termel fel az injektorhoz percenként, ezt ugye a motor nem eszi mind meg a felesleg visszafolyik a kis dobozba.)

Nekem az a cső tutira rajta van. És mikor írom ezt a választ, újabb szerelésen vagyok túl. Ma délelőtt pumpa ki kompresszor be, körbe fuvattam a kis belső edénynek minden részét 8bar.-al, és lássunk csodát, Összeraktam és ment mint az óra.... de csak az első kanyarig és továbbra is szagatt dadog, magyarul ugyanolyan xar mint azelőtt. Ugy néz ki, hogy nem marad más választásom mint levenni a tankot és megadni az utolsó esélyt hogy jó legyen mert utána feladom, és 20 liter alá nem engedem csökkenni a szintet.

Link to comment
Megosztás:

Nekem az a cső tutira rajta van. És mikor írom ezt a választ, újabb szerelésen vagyok túl. Ma délelőtt pumpa ki kompresszor be, körbe fuvattam a kis belső edénynek minden részét 8bar.-al, és lássunk csodát, Összeraktam és ment mint az óra.... de csak az első kanyarig és továbbra is szagatt dadog, magyarul ugyanolyan xar mint azelőtt. Ugy néz ki, hogy nem marad más választásom mint levenni a tankot és megadni az utolsó esélyt hogy jó legyen mert utána feladom, és 20 liter alá nem engedem csökkenni a szintet.

Hát ha az én kocsim lenne, akkor megpróbálnám még leszedett tankal beáztatni az alját valami agresszív anyaggal, bár nem tudom, ha a benzin nem oldja fel akkor nem sok minden. Felnyitni, szétszedni szerintem nagyon macerás, feltölteni vízzel, visszaforrasztani... ha a tank már úgyis kuka, én megfurkálnám hosszú vékony fúróheggyel a doboz alját, persze csak ha hozzáférni. A végső megoldás persze egy bontott tank beszerzése.

Itt a képen a bekarikázott műanyag rész neked ki volt szakadva a kis edényke aljából Zotya?

Igen, amikor kivettem a szintjelzőt akkor téphettem ki, most csak úgy visszadugtam, ahogy feszül a cső S-alakban bent marad a helyén.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

X16XEL motoros Astrám van, és lassan motorolajat kell cserélnem benne... Tud valaki adni valami tippet, hogy milyet tegyek bele? 2 éve, mikor olajcserém volt Aral Blue Tronic 10W40-est raktunk bele, most sokan ismét a 10W40-est javasolják, azonban ugyanennyien 10W30-ast mondanak... Valakinek tapasztalata, ötlete valamilyen olajra? Az autóban 106000 km van...

Köszi! BUÉK mindekinek!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

X16XEL motoros Astrám van, és lassan motorolajat kell cserélnem benne... Tud valaki adni valami tippet, hogy milyet tegyek bele? 2 éve, mikor olajcserém volt Aral Blue Tronic 10W40-est raktunk bele, most sokan ismét a 10W40-est javasolják, azonban ugyanennyien 10W30-ast mondanak... Valakinek tapasztalata, ötlete valamilyen olajra? Az autóban 106000 km van...

Köszi! BUÉK mindekinek!

10W40 Metabond Speed

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

X16XEL motoros Astrám van, és lassan motorolajat kell cserélnem benne... Tud valaki adni valami tippet, hogy milyet tegyek bele? 2 éve, mikor olajcserém volt Aral Blue Tronic 10W40-est raktunk bele, most sokan ismét a 10W40-est javasolják, azonban ugyanennyien 10W30-ast mondanak... Valakinek tapasztalata, ötlete valamilyen olajra? Az autóban 106000 km van...

Köszi! BUÉK mindekinek!

ebbe a topikba érdeklődj: Motorolaj avagy ki mit és miért ezt az olajat tölti bele?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

'96os X14XE Astram van, eddig nagyobb probléma nélkül tette a dolgát kis családunk nagy örömére.

Viszont a hideg idő beálltával elkezdett betegeskedni. Hideg motoros indítás után 1-1,5 percig

semmi probléma, viszont ezután lekapcsol a "szívató" és a motor elkezd dadogni, egyenletlenül

jár, és lefullad. Gázadással sem lehet mindig megmenteni a lefulladástól. Viszont amint eléri

az üzemi hőfokot a motor, minden visszatér a normális kerékvágásba. Tegnap kivillogtattam, és

0400 hibakódot adott ami Exhaust gas circulation valve. Először azt hittem ez az EGR, amit tavaly

nyáron dugóztam le, de a hibakód lista szerint az a 0403 kód lenne. Szerintetek mit kéne tisztogatnom,

mérnem esetleg cserélni első körben? A válaszokat előre is köszi.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

'96os X14XE Astram van, eddig nagyobb probléma nélkül tette a dolgát kis családunk nagy örömére.

Viszont a hideg idő beálltával elkezdett betegeskedni. Hideg motoros indítás után 1-1,5 percig

semmi probléma, viszont ezután lekapcsol a "szívató" és a motor elkezd dadogni, egyenletlenül

jár, és lefullad. Gázadással sem lehet mindig megmenteni a lefulladástól. Viszont amint eléri

az üzemi hőfokot a motor, minden visszatér a normális kerékvágásba. Tegnap kivillogtattam, és

0400 hibakódot adott ami Exhaust gas circulation valve. Először azt hittem ez az EGR, amit tavaly

nyáron dugóztam le, de a hibakód lista szerint az a 0403 kód lenne. Szerintetek mit kéne tisztogatnom,

mérnem esetleg cserélni első körben? A válaszokat előre is köszi.

Nos, elnézést, hogy én belekotyogok - mert nem értek hozzá :lol: - de nem lehetséges, hogy inkább a motorhőfokjeladó és/vagy a lambdaszoda vacakol?

Tényleg csak találgatás a részemről a leirtak alapján, de ne bántsatok ezért! :lol:

Link to comment
Megosztás:

Nos, elnézést, hogy én belekotyogok - mert nem értek hozzá :lol: - de nem lehetséges, hogy inkább a motorhőfokjeladó és/vagy a lambdaszoda vacakol?

Tényleg csak találgatás a részemről a leirtak alapján, de ne bántsatok ezért! :lol:

Szerény véleményem szerint is a kétvezetékes motorhőfokjeladó vagy megadta magát vagy kontaktos, esetleg letestel valahol.

De mindjárt utánaolvasok a kódnak.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

2001-es évjáratú 1.6 16v astrám van.

Nekem is a nagy hidegbe egyenletlenül jár a motorom és nem nagyon akar menni úgy ahogy kéne neki...hideg motorral is ugyanúgy kéne mennie mint meleggel, csak hát az ember nem nyomja a hideg motornak ugyebár! Kicseréltem már a gyertyákat is, és még mindig jelen van a probléma! Meleg motornál meg semmi gondja!

Várom az ötleteket, előre is köszi!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

2001-es évjáratú 1.6 16v astrám van.

Nekem is a nagy hidegbe egyenletlenül jár a motorom és nem nagyon akar menni úgy ahogy kéne neki...hideg motorral is ugyanúgy kéne mennie mint meleggel, csak hát az ember nem nyomja a hideg motornak ugyebár! Kicseréltem már a gyertyákat is, és még mindig jelen van a probléma! Meleg motornál meg semmi gondja!

Várom az ötleteket, előre is köszi!

Azért ezzel nem értenék egyet :lol: Azon felül hogy persze, nem nyomja az ember, de azért elégtelen kenés, dermedtebb olaj, plusz súrlódás nem hiszem hogy ugyan azt tudná hidegen is amit melegen. Ettől függetlenül ha érzed hogy nem olyan mint volt akkor persze... van vele valami. Hibakódot nem dobott? :lol:

Link to comment
Megosztás:

Azért ezzel nem értenék egyet :lol: Azon felül hogy persze, nem nyomja az ember, de azért elégtelen kenés, dermedtebb olaj, plusz súrlódás nem hiszem hogy ugyan azt tudná hidegen is amit melegen. Ettől függetlenül ha érzed hogy nem olyan mint volt akkor persze... van vele valami. Hibakódot nem dobott? :lol:

Hibakód nincs jelzésben!

Link to comment
Megosztás:

sziasztok,

én még új vagyok a fórumon...mint fórumozó, már elég régóta olvasgatom a hozzászólásokat!

Nem biztos,h jó helyen járok, de remélem elnézitek nekem.

Az lenne a probléma a kiskocsimmal ('91 1.4i Astra F) hogy a jobb első ajtó nem nyílik.... ma nagynehezen kitudtam nyitni, úgy hogy erőszakoltam a kulcsot a zárban... de miután párszor még próbálgattam,h nyílik már az sem segített! A központi zár másik zárról nem nyitja... csak az övé... de zárni zárja...

az volt még a furcsa számomra, amikor a vezető felöli oldalról zártam a kocsit, automatikusan kinyilt rá pár másodpercre... tanácstalan vagyok :|

megtudom én magam szakérteni, vagy el kell mennem szakihoz?

bocsi, ha kicsit hosszú voltam, meg zavaros.... sajnos én sem tudom, hogy mi a hiba

Gábor

Link to comment
Megosztás:

sziasztok,

én még új vagyok a fórumon...mint fórumozó, már elég régóta olvasgatom a hozzászólásokat!

Nem biztos,h jó helyen járok, de remélem elnézitek nekem.

Az lenne a probléma a kiskocsimmal ('91 1.4i Astra F) hogy a jobb első ajtó nem nyílik.... ma nagynehezen kitudtam nyitni, úgy hogy erőszakoltam a kulcsot a zárban... de miután párszor még próbálgattam,h nyílik már az sem segített! A központi zár másik zárról nem nyitja... csak az övé... de zárni zárja...

az volt még a furcsa számomra, amikor a vezető felöli oldalról zártam a kocsit, automatikusan kinyilt rá pár másodpercre... tanácstalan vagyok :|

megtudom én magam szakérteni, vagy el kell mennem szakihoz?

bocsi, ha kicsit hosszú voltam, meg zavaros.... sajnos én sem tudom, hogy mi a hiba

Gábor

Szega!

Ha jól sejtem akkor kp. zár esetén minden ajtóban van külön motor ami a zárat mozgatja.

Szerintem azzal lehet a probléma, vegyél egy új motort bele és cseréld ki, én biztos magam próbálkoznék a cserével.

Érdeklőd meg, hogy mennyibe kerül újonnan. Ha drágának találod akkor nézelődj bontókban.

Link to comment
Megosztás:

Üdv! Uj fórumozó vagyok, ezért elnézést ha kicsit nehezen fogalmazok... A gondom a következő lenne : F astrámba (c14 se) szeretnék kormányt cserélni, gyárilag nem légzsákos volt de arra cserélném le. Kormánykerék, műanyag burkolat, légzsákos kormány oszlop megvan, de viszont a gyujtáskapcsoló betétek nem egyformák. A légzsák nélkülié 5 lábas, a légzsákosé 6 lábas és más az elrendezése is. Valakinek lenne ötelet hogy hogyan szerelhetném be? Vagy valaki csinált már hasonlót? Várom a válaszotokat...........

Link to comment
Megosztás:

Üdv! Uj fórumozó vagyok, ezért elnézést ha kicsit nehezen fogalmazok... A gondom a következő lenne : F astrámba (c14 se) szeretnék kormányt cserélni, gyárilag nem légzsákos volt de arra cserélném le. Kormánykerék, műanyag burkolat, légzsákos kormány oszlop megvan, de viszont a gyujtáskapcsoló betétek nem egyformák. A légzsák nélkülié 5 lábas, a légzsákosé 6 lábas és más az elrendezése is. Valakinek lenne ötelet hogy hogyan szerelhetném be? Vagy valaki csinált már hasonlót? Várom a válaszotokat...........

Segítséget ugyan nem tudok adni. De érdekelne ez a nem légzsákos légzsákossá varázslása. Vágom a kormány oszlopkülönbségét meg stb. de valami érzékelők nem kellenek a kocsiba hogy mikor kel durrannia? vagy mi kell ehhez? Egy vezérlő, egy sárga vastag kábel,:lol: lufis kormány, kormányoszlop, áramot honnan kap pl. ez is érdekel és ezek az érzékelős dolog is. Szóval írd már le plz mi kell hozzá hogy van ez KÖSZI. ÜDV

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.