Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Segítséget ugyan nem tudok adni. De érdekelne ez a nem légzsákos légzsákossá varázslása. Vágom a kormány oszlopkülönbségét meg stb. de valami érzékelők nem kellenek a kocsiba hogy mikor kel durrannia? vagy mi kell ehhez? Egy vezérlő, egy sárga vastag kábel,:lol: lufis kormány, kormányoszlop, áramot honnan kap pl. ez is érdekel és ezek az érzékelős dolog is. Szóval írd már le plz mi kell hozzá hogy van ez KÖSZI. ÜDV

Konkrétat én sem tudok, leírom nekem mim van ehhez , légzsák vezérlő első 2 ülés közt helyezkedik el ehhez kábel, kormány oszlop, lufis kormány.....

Link to comment
Megosztás:

Konkrétat én sem tudok, leírom nekem mim van ehhez , légzsák vezérlő első 2 ülés közt helyezkedik el ehhez kábel, kormány oszlop, lufis kormány.....

Igen ennyit tudok én is. Csak nem tom hogy ien légzsákos kocsihoz valami érzékelő nem kell-e valahova ami eldurrantja.Nem tom mondjuk hogy működik feltételeze h valami kell. Meg ugye illene bekötni a visszajelzőt a km órába szal.. NA MAJD MEG TUDOM ÉN EZT:D

Link to comment
Megosztás:

Igen ennyit tudok én is. Csak nem tom hogy ien légzsákos kocsihoz valami érzékelő nem kell-e valahova ami eldurrantja.Nem tom mondjuk hogy működik feltételeze h valami kell. Meg ugye illene bekötni a visszajelzőt a km órába szal.. NA MAJD MEG TUDOM ÉN EZT:D

A két ülés közt van az SRS egység, az tudja elküldeni a durrantáshoz a jelet a kormánynak, ha úgy érzi, hogy baj van.

Link to comment
Megosztás:

Szega!

Ha jól sejtem akkor kp. zár esetén minden ajtóban van külön motor ami a zárat mozgatja.

Szerintem azzal lehet a probléma, vegyél egy új motort bele és cseréld ki, én biztos magam próbálkoznék a cserével.

Érdeklőd meg, hogy mennyibe kerül újonnan. Ha drágának találod akkor nézelődj bontókban.

köszi, nézegettem neten... újakat... bontott kp. zár motort nem láttam külön... szettben 13.500 forint 4 db motor, mellé 2 bicska kulcs távoldóval.... szerintem (!) ez nem is olyan drága... többre gondoltam....

csak azt nem tudom, hogy a csomagtartó kp. zárját is le kell emiatt cserélnem, vagy az magától nyitni fog... vagy kulcsal kell majd nyitnom, ill. zárnom?

Link to comment
Megosztás:

köszi, nézegettem neten... újakat... bontott kp. zár motort nem láttam külön... szettben 13.500 forint 4 db motor, mellé 2 bicska kulcs távoldóval.... szerintem (!) ez nem is olyan drága... többre gondoltam....

csak azt nem tudom, hogy a csomagtartó kp. zárját is le kell emiatt cserélnem, vagy az magától nyitni fog... vagy kulcsal kell majd nyitnom, ill. zárnom?

Ezek gyári motorok vagy valami univerzális?

Neked gyári a központid?

Link to comment
Megosztás:

Ezek gyári motorok vagy valami univerzális?

Neked gyári a központid?

amiket én néztem ki neten azok univerzálisak!

én úgy tudom, hogy az enyém gyári.... nem is tudom, hogy lehet megnézni :lol: még nem ugrottam úgy istenigazából ennek... mármint úgy,h megnézzem,h mi micsoda... próbáltam a józan paraszti eszes dolgot... de azért a véső meg a kalapács kicsit húzós :lol:))

Link to comment
Megosztás:

Igen ennyit tudok én is. Csak nem tom hogy ien légzsákos kocsihoz valami érzékelő nem kell-e valahova ami eldurrantja.Nem tom mondjuk hogy működik feltételeze h valami kell. Meg ugye illene bekötni a visszajelzőt a km órába szal.. NA MAJD MEG TUDOM ÉN EZT:D

Az egyik márkaszervizes kolegám meg akarta ezt csináltatni a szerelőkkel de azok inkább lebeszélték róla mert sok bontással jár. Ha csak optikai gondjaid vannak akkor inkább szerezz egy sportkormányt.

Link to comment
Megosztás:

amiket én néztem ki neten azok univerzálisak!

én úgy tudom, hogy az enyém gyári.... nem is tudom, hogy lehet megnézni :lol: még nem ugrottam úgy istenigazából ennek... mármint úgy,h megnézzem,h mi micsoda... próbáltam a józan paraszti eszes dolgot... de azért a véső meg a kalapács kicsit húzós :lol:))

Amikor nyitod a kp zar akkor nyilik a tanksapkad is? Mert ha igen akkor valszinu hogy Gyari!

Link to comment
Megosztás:

amiket én néztem ki neten azok univerzálisak!

én úgy tudom, hogy az enyém gyári.... nem is tudom, hogy lehet megnézni :lol: még nem ugrottam úgy istenigazából ennek... mármint úgy,h megnézzem,h mi micsoda... próbáltam a józan paraszti eszes dolgot... de azért a véső meg a kalapács kicsit húzós :lol:))

Szia! Ha már cserélsz szerintem mivel 5-6E Ft egy új utángyártott teljes szett az egész rendszert cseréld le. Bár biztos, hogy a gyári sokkal precízebb de az valószínüleg bontva se olcsó. Főleg akkor cseréld le az egészet ha a mostani sem gyári mert akkor nem veszthetsz sokat. De ez csak az Én véleményem.

Link to comment
Megosztás:

Amikor nyitod a kp zar akkor nyilik a tanksapkad is? Mert ha igen akkor valszinu hogy Gyari!

igen, zárja a tanksapkát is!

Szia! Ha már cserélsz szerintem mivel 5-6E Ft egy új utángyártott teljes szett az egész rendszert cseréld le. Bár biztos, hogy a gyári sokkal precízebb de az valószínüleg bontva se olcsó. Főleg akkor cseréld le az egészet ha a mostani sem gyári mert akkor nem veszthetsz sokat. De ez csak az Én véleményem.

http://bicskakulcs.hu/ innen néztem a szettet.... szerintetek megéri?

amúgy az az 5-6 E HUF se sok érte.... de még több kérdésem lett :lol: ha után gyártottat veszek, akkor zárni fogja tanksapkát? a másik kérdésem az még mindig a csomagtartó... az a baj, hogy azt kulccsal külön nem tudom működtetni.... vennem kell egy zárat is?

Link to comment
Megosztás:

igen, zárja a tanksapkát is!

http://bicskakulcs.hu/ innen néztem a szettet.... szerintetek megéri?

amúgy az az 5-6 E HUF se sok érte.... de még több kérdésem lett :lol: ha után gyártottat veszek, akkor zárni fogja tanksapkát? a másik kérdésem az még mindig a csomagtartó... az a baj, hogy azt kulccsal külön nem tudom működtetni.... vennem kell egy zárat is?

En csak vezerloegyseget meg bicskakulcsot vasaroltam es mukodik minden rendesen! Bar en utana az ajtokba kicsereltem a motorokat mar mar elvoltak faradva! Es ha naponta tobbszor nyitottam zartam neha nem zart valamelyik ajto!

Link to comment
Megosztás:

igen, zárja a tanksapkát is!

http://bicskakulcs.hu/ innen néztem a szettet.... szerintetek megéri?

amúgy az az 5-6 E HUF se sok érte.... de még több kérdésem lett :lol: ha után gyártottat veszek, akkor zárni fogja tanksapkát? a másik kérdésem az még mindig a csomagtartó... az a baj, hogy azt kulccsal külön nem tudom működtetni.... vennem kell egy zárat is?

Szerintem ha a vezérlése jó a zárnak akkor egy járatos szaki az ajtókban ki tudja cserélni úgy a motorokat, hogy egyűtt működjenek a gyári rendszerrel és így megmaradna a tanksapi zárása is. Vagy utána kell nézni hogy a gyári motornak van -e utángyártott megfelelője és csak a kérdéses motort cserélni. Vagy bontó. De én csak újat raknék be még ha macerásabb is.

Link to comment
Megosztás:

igen, zárja a tanksapkát is!

http://bicskakulcs.hu/ innen néztem a szettet.... szerintetek megéri?

amúgy az az 5-6 E HUF se sok érte.... de még több kérdésem lett :lol: ha után gyártottat veszek, akkor zárni fogja tanksapkát? a másik kérdésem az még mindig a csomagtartó... az a baj, hogy azt kulccsal külön nem tudom működtetni.... vennem kell egy zárat is?

A gyári után az univerzálist nem egyszereű berakni.Nem úgy van,hogy csak kicseréled és kész,mivel semmi közük egymáshoz. :lol:

A tanksapkát és a csomagtérajtót szerintem nem fogja zárni,mert ezek csak 4 motort szoktak vezérelni.

Én vennék inkább egy gyári bontott motort,ha motor baja van.

Így néz ki a gyári http://www.vatera.hu/opel_astra_f_gyari_ko..._160412773.html

Egyébként 2500 körül szokott lenni egy motor.

Link to comment
Megosztás:

A gyári után az univerzálist nem egyszereű berakni.Nem úgy van,hogy csak kicseréled és kész,mivel semmi közük egymáshoz. :lol:

A tanksapkát és a csomagtérajtót szerintem nem fogja zárni,mert ezek csak 4 motort szoktak vezérelni.

Én vennék inkább egy gyári bontott motort,ha motor baja van.

Így néz ki a gyári http://www.vatera.hu/opel_astra_f_gyari_ko..._160412773.html

Egyébként 2500 körül szokott lenni egy motor.

még nem vittem el szakihoz.... tudom, h így láthatatlanba nehéz segíteni :lol: itt írta valaki, hogy szerinte motor hiba....

gondoltam, hogy lehet venni egy darab motort is... de ezt már egyszer eljátszottam a bal- és a jobb hátsó ajtóval is... egy idő után nem akarta nyitni a motor őket... nem nagyon probléma, mert az autó nagyon szépen megy... csakhát ugye idegesítő.... tehát a motort kell vennem, akkor egy teljes szettet fogok venni... bár az se biztos, hogy 100%-on fog működni... egy lassan 20 éves autónak ezt már csak-csak megengedem:) csak engem engedjen be! :P))

Link to comment
Megosztás:

Az egyik márkaszervizes kolegám meg akarta ezt csináltatni a szerelőkkel de azok inkább lebeszélték róla mert sok bontással jár. Ha csak optikai gondjaid vannak akkor inkább szerezz egy sportkormányt.

Viszont egy cartársunk már megcsinálta ezt a műveletet, ha jól emlékszem, csak már nem emlékszem, hogy ki volt az...régen volt már. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nem tudom, találkoztatok-e ezzel a problémával - de hátha. X14XE motor, a kisebb átmérőjű kartergáz-cső járó motornál tökre összeugrik (vákuum). A kocsi 5-ben alig gyorsul. Ha lehúzom a kiscsövet a szelepfedélről, a motor azon is szívja rendesen a levegőt......

Mi lehet a gond?

Egy hete cseréltem olajat (Castrol magnetic 10w-40). Ha leveszem a légcsövet, a pillangószelep alatt áll a víz. Ha álló motornál belefújok a kartergázcsőbe: fröcsögő hang. Dugulás? Hol? (Remélem a pillangószelepben és nem lejjebb...)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nem tudom, találkoztatok-e ezzel a problémával - de hátha. X14XE motor, a kisebb átmérőjű kartergáz-cső járó motornál tökre összeugrik (vákuum). A kocsi 5-ben alig gyorsul. Ha lehúzom a kiscsövet a szelepfedélről, a motor azon is szívja rendesen a levegőt......

Mi lehet a gond?

Egy hete cseréltem olajat (Castrol magnetic 10w-40). Ha leveszem a légcsövet, a pillangószelep alatt áll a víz. Ha álló motornál belefújok a kartergázcsőbe: fröcsögő hang. Dugulás? Hol? (Remélem a pillangószelepben és nem lejjebb...)

Gondolom a nagyobbik csövön szívja akkor is a karter rendszet azért sziv ha lehúzod. A kis csőnek meg nem lenne szabad összehorpadnia, akkor az már eléggé kuka lehet. A fröcsögő hang viszont érdekes. Ha rövid utakon használod simán kicsapódhat a sok trutyi ami esetleg megállhat a csőben vagy a folytószelpház kis furataiban.

Link to comment
Megosztás:

Gondolom a nagyobbik csövön szívja akkor is a karter rendszet azért sziv ha lehúzod. A kis csőnek meg nem lenne szabad összehorpadnia, akkor az már eléggé kuka lehet. A fröcsögő hang viszont érdekes. Ha rövid utakon használod simán kicsapódhat a sok trutyi ami esetleg megállhat a csőben vagy a folytószelpház kis furataiban.

Nem, a kisebbiken szívja - azért horpad az össze.

Link to comment
Megosztás:

Viszont egy cartársunk már megcsinálta ezt a műveletet, ha jól emlékszem, csak már nem emlékszem, hogy ki volt az...régen volt már. :lol:

Hali! És látsz esélyt arra hogy kiderüljön ki volt ő? Felvenném vele a kapcsolatot... :lol:

Link to comment
Megosztás:

Üdv! Uj fórumozó vagyok, ezért elnézést ha kicsit nehezen fogalmazok... A gondom a következő lenne : F astrámba (c14 se) szeretnék kormányt cserélni, gyárilag nem légzsákos volt de arra cserélném le. Kormánykerék, műanyag burkolat, légzsákos kormány oszlop megvan, de viszont a gyujtáskapcsoló betétek nem egyformák. A légzsák nélkülié 5 lábas, a légzsákosé 6 lábas és más az elrendezése is. Valakinek lenne ötelet hogy hogyan szerelhetném be? Vagy valaki csinált már hasonlót? Várom a válaszotokat...........

Én épp az ellenkezőjét csináltam. Kidobtam a hibátlan lufis kormányt.

Ezért.

Link to comment
Megosztás:

sziasztok,

én még új vagyok a fórumon...mint fórumozó, már elég régóta olvasgatom a hozzászólásokat!

Nem biztos,h jó helyen járok, de remélem elnézitek nekem.

Az lenne a probléma a kiskocsimmal ('91 1.4i Astra F) hogy a jobb első ajtó nem nyílik.... ma nagynehezen kitudtam nyitni, úgy hogy erőszakoltam a kulcsot a zárban... de miután párszor még próbálgattam,h nyílik már az sem segített! A központi zár másik zárról nem nyitja... csak az övé... de zárni zárja...

az volt még a furcsa számomra, amikor a vezető felöli oldalról zártam a kocsit, automatikusan kinyilt rá pár másodpercre... tanácstalan vagyok :|

megtudom én magam szakérteni, vagy el kell mennem szakihoz?

bocsi, ha kicsit hosszú voltam, meg zavaros.... sajnos én sem tudom, hogy mi a hiba

Gábor

Szia! elmondásod alapján valószínű szorul a jobb ajtózár szerkezet (nem a kulcsos része), vagy haldoklik a központi motorja , simán cserélhető univerzálisra és elég csak azt cserélni, de mindenek előtt nézd meg a csomagtérbe átmenő kábeleket ott ahol átmegy a kaszniból az ajtóba, nincsenek e eltörve, ugyanis engem egyszer (szégyen vagy sem) két egész napig szivatott de keményen, vezérlőt is meg motorokat is cseréltem szépen sorba ajtónként, aztán rakhattam vissza a sajátjait:D:D

Sok sikert és számolj be az eredményről lécci!

Link to comment
Megosztás:

Hali! És látsz esélyt arra hogy kiderüljön ki volt ő? Felvenném vele a kapcsolatot... :lol:

Há'má'hogy a francba ne lenne rá esély...például úgy, hogy türelmesen visszaolvasgatsz és/vagy használod a bal alsó sarokban a keresőt.. :lol:

De az is meg lehet, hogy rosszul emlékszem... :P Nem akarok hülyeséget mondani, de mintha Győr környékéről vagy közvetlen Győrből lett volna az illető...sajnos a nick nem ugrik be...

Karcsi, te nem emlékszel ilyesmi "lufiskormány-projektre"? :lol:

...már tiszta zavarodott vagyok, senki más nem emlékszik a "régiek" közül?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.