Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Tapizós módszer nem volt , de a hűtőborda és a csövek érezhetően melegebbek mint az előző termosztáttal (már ha érezhetek ilyet).

A hőmérős műszer 110-ig van skálázva, az üzemanyagműszeg meg ki tudja meddig megy fel. Nem volt még teletankolva és egy darabig nem is lesz

Azért kérdeztem a műszert, mert elképzelhető, hogy cserélték, az eredeti 100-as osztású volt, és a cserekor nem tettek be hozzá való hőgombát, ugyanis másmilyen való hozzá, mint a 100-ashoz. Az elektromosban le voltak írva a cikkszámok, hogy melyik műszeregységhez melyik cikkszámú gomba kell.

Link to comment
Megosztás:

szerintem meg simán csak szorul, és a gyenge fokozaton nem tudja megmozdítani, aztán amikor gyorsra megmozdul, akkor már viszi a lassú is. :rolleyes:

Kösz igazad volt megszorult az egyik mágnes az állórészen levált és a forgórész magához húzta, epokittal megragasztottam és jó lett :)

Link to comment
Megosztás:

Találkoztam tegnap este egy őzzel, satuféket nyomtam és a kocsi szépen meg is állt. De vele együtt a motor is, ez mit jelent ?

Azt, hogy előbb tapostál a fékre úgy, hogy blokkoltak a kerekek, minthogy kuplungoltál volna. Ergo megállítottad a motor működését. Egyébként így kell fékezni, főleg vészféknél. Engem egy hasonló szitu mentett meg a csattól, igaz nem kuplungoltam, de annyira tapostam a féket, hogy a periférikus látástérben láttam felvillanni az olajnyomás jelzőt lámpát és a töltésjelzőt. :D Tehát megállítottam a motort a fékezéssel, aztán elengedtem a féket, üzemelt újra a motor, mintha mi sem történt volna.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

A következőben kérném a segítséget:

Autó megy rendes tempóban majd minden előjel nélkül elfogy az erő. Ekkor vagy gáz elengedéssel majd újra nyomással vagy életre kel az autó vagy egészen lelassul úgy, hogy 1-esbe kell visszakapcsolni, ahol megint észhez tér. Szerelő azt mondta nem lát hibát, hibakód nincs. Intézett időpontot márkaszervízbe, ahol kapott egy diagnosztikát, hibakód nem volt azt mondták jó az autó. Mondtuk, hogy próbálja ki hátha nála is előjön, de visszatérve azt mondta, hogy nincs semmi gond. Majd elvittük egy körre, ahol a kicsike reprodukálta a problémát. Szervizes azt mondta, hogy ő végig huzatta az autót úgy nem volt baja. (Tök jó, városban csak full gázzal közelejedjünk?)

Ötlete az volt, hogy vegyünk benzin adalékot teli tankhoz és jó lesz ,de ha mégsem lesz jó fél tank alatt menjünk vissza.

Eredmény az hogy legonbolt az adalékra + diagnosztikára, de az autó még mindig nem oké.

Az lenne a tipp, hogy valamelyik cső nem 100%-os már és levegőt szív valahol. De ez csak tipp.

Vélemény?

Köszi

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

A következőben kérném a segítséget:

Autó megy rendes tempóban majd minden előjel nélkül elfogy az erő. Ekkor vagy gáz elengedéssel majd újra nyomással vagy életre kel az autó vagy egészen lelassul úgy, hogy 1-esbe kell visszakapcsolni, ahol megint észhez tér. Szerelő azt mondta nem lát hibát, hibakód nincs. Intézett időpontot márkaszervízbe, ahol kapott egy diagnosztikát, hibakód nem volt azt mondták jó az autó. Mondtuk, hogy próbálja ki hátha nála is előjön, de visszatérve azt mondta, hogy nincs semmi gond. Majd elvittük egy körre, ahol a kicsike reprodukálta a problémát. Szervizes azt mondta, hogy ő végig huzatta az autót úgy nem volt baja. (Tök jó, városban csak full gázzal közelejedjünk?)

Ötlete az volt, hogy vegyünk benzin adalékot teli tankhoz és jó lesz ,de ha mégsem lesz jó fél tank alatt menjünk vissza.

Eredmény az hogy legonbolt az adalékra + diagnosztikára, de az autó még mindig nem oké.

Az lenne a tipp, hogy valamelyik cső nem 100%-os már és levegőt szív valahol. De ez csak tipp.

Vélemény?

Köszi

Gyújtás trafó. Anno a kadettem is így kezdte, aztán egyre rosszabb lett volt mikor mar leállt és 10 perc kellett neki mire ujra indult, a végén már egyáltalán nem indult...

Link to comment
Megosztás:

Gyújtás trafó. Anno a kadettem is így kezdte, aztán egyre rosszabb lett volt mikor mar leállt és 10 perc kellett neki mire ujra indult, a végén már egyáltalán nem indult...

Ilyenre nem is gondoltunk :-) Délután teszünk egy próbát. A végeredménnyel mindféleképpen jelentkezem :-)

Ezer kösz ia gyors válaszért :-)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy olyan problémám lenne,hogy nem jó a pótkulcsom!

Tegnap mondom megpróbálom vele beindítani a verdát csak puszta kiváncsiságból és nem sikerült!Azt csinálta,hogy ráadtam a gyújtást vele és elkezdett villogni a motorjel!Inditózni inditozott,de nem indult be a kocsi!

A gyárival meg semmi gond nincs!

Szerintetek mi lehet vele?Mit lehet ilyenkor tenni?

Előre is köszönöm!

Üdv.:zozo

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy olyan problémám lenne,hogy nem jó a pótkulcsom!

Tegnap mondom megpróbálom vele beindítani a verdát csak puszta kiváncsiságból és nem sikerült!Azt csinálta,hogy ráadtam a gyújtást vele és elkezdett villogni a motorjel!Inditózni inditozott,de nem indult be a kocsi!

A gyárival meg semmi gond nincs!

Szerintetek mi lehet vele?Mit lehet ilyenkor tenni?

Előre is köszönöm!

Üdv.:zozo

Immo baja van. Valszeg nincs benne a chip.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Lenne egy problémám a kb 2 hónapja vásárolt f astrámmal (98' 1.4 16v X14XE). Hideg indításnál míg fel nem melegszik egyenletes az alapjárat, mikor felmelegszik lentebb esik és elkezd egyenetlenül járni. Menet közben is alacsony fordulaton kicsit rángat az autó (megoldás ha nem megyek lassan és pörgetem, de városban az nem midnig megvalósítható :D ) Néha kuplungolásnál nagyon picit felbőg és lassan ejti a fordulatot.

Injektor tisztítóval átjárattam hosszabb szakaszokon, alapjárati motort kiszedtem megtisztítottam, EGR tele volt kokszal szorult ki lett tisztítva, gyertyák újak, motortérbe amit találtam csatlakozót mindet átfújtam kontaktjavítóval, egyik ismerős a vákumcsöveket átfújkálta féktisztítóval fals levegő után kutatva de semmi. Hibakódot kivillogtatva csak az EGR-t írja.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy olyan problémám lenne,hogy nem jó a pótkulcsom!

Tegnap mondom megpróbálom vele beindítani a verdát csak puszta kiváncsiságból és nem sikerült!Azt csinálta,hogy ráadtam a gyújtást vele és elkezdett villogni a motorjel!Inditózni inditozott,de nem indult be a kocsi!

A gyárival meg semmi gond nincs!

Szerintetek mi lehet vele?Mit lehet ilyenkor tenni?

Előre is köszönöm!

Üdv.:zozo

Valoszínű nem eredeti a pótkulcsod vagy kiszedték belőle a chipet.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Lenne egy problémám a kb 2 hónapja vásárolt f astrámmal (98' 1.4 16v X14XE). Hideg indításnál míg fel nem melegszik egyenletes az alapjárat, mikor felmelegszik lentebb esik és elkezd egyenetlenül járni. Menet közben is alacsony fordulaton kicsit rángat az autó (megoldás ha nem megyek lassan és pörgetem, de városban az nem midnig megvalósítható :D ) Néha kuplungolásnál nagyon picit felbőg és lassan ejti a fordulatot.

Injektor tisztítóval átjárattam hosszabb szakaszokon, alapjárati motort kiszedtem megtisztítottam, EGR tele volt kokszal szorult ki lett tisztítva, gyertyák újak, motortérbe amit találtam csatlakozót mindet átfújtam kontaktjavítóval, egyik ismerős a vákumcsöveket átfújkálta féktisztítóval fals levegő után kutatva de semmi. Hibakódot kivillogtatva csak az EGR-t írja.

Ha már leszedted le is zárhattad volna az EGR-t. Az alapjárati motornál a helyét azaz a folytószelepházban a fészket és a furatokat is kitakarítottad?

Link to comment
Megosztás:

Ha már leszedted le is zárhattad volna az EGR-t. Az alapjárati motornál a helyét azaz a folytószelepházban a fészket és a furatokat is kitakarítottad?

Le fogom, csak használom az autót és akkor nemvolt épp kéznél egy darab lemez amivel lezárjam. Alapjárati motor helyét mikor kivettem egy csavarhúzóra húzott ronggyal (amit befújtam féktisztítóval) takarítottam amennyire tudtam. De még hétvégén ha lesz időm újra alaposabban megtisztítom hátha...

Link to comment
Megosztás:

Bevittem szervízbe az autót.

Rákötötték a Tech2-t, teljesen jó értékeket mértek, lambda szonda pazarul működik.

Oszcilloszkópon megnézték a gyújtáskábeleket hengerenként, egyik meglehet hibás volt (3-as hengeré). A kábelt kimérve beigazolódott, kuka.

Megnézték a vezérműtengelyemet, nem kopott, rendben van.

Megegyeztünk, hogy cseréljem ki a gyújtáskábelt és meglátjuk.

Szereztem egy másik gyújtáskábel köteget, cseréltem mind a négyet, igaz használtak, de egy jól működő autóról voltak kölcsönbe. A rángatás megmaradt.

Hétfőn viszem vissza, még az lehet - ha nem a trafó halt be - hogy a benzinnyomás ingadozik, vagy pedig menet közbeni monitorozás adhat még választ. :(

Probléma megoldva, nem rángat az autó.

Banális a megoldás.

A trapézszilentem a hátsó csereérett lett és beszélgettem közben az öreg szerelőszakival, mondom neki mi a baj, erre ő odanyúl és lehúz egy csövet, ami gyakorlatilag szétmállot a kezében.

Többet nem kellett beszélnünk róla.

Szimplán elöregedtek a vákumcsövek, egyik-másik már szó szerint korommá vált.

Cseréltem 4 csövet - ennyi volt gumiból - és láss csodát, elmúlt a rángatás.

Nem bántásból, de ennyit a nagy szervízes szakemberekről...

Ha más is küzd ezzel a problémával, lesse meg azokat a csövecskéket, párszáz forintos beruházás a csere.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.