Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Köszönöm a választ ! Jó ötletnek tűnik. Könnyen hozzá lehet férni? Az olajpumpán van rajta, ha jól gondolom. És az hol is van? Le kell venni a vezérlés műanyag burkolatát ?

Ha csak simán alá kell feküdni és kiteker - beteker, akkor nem viszem ez miatt szerelőhöz.

Szóval hol is van az olajgomba?

Az olajpumpa nem a vezérlés oldalán van, hanem ellenkezőleg, a gyújtás felőli oldalon. A gombát pontosan nem tudom, hogy hol van egy X14XE-n, de szerintem, ha alulról ránézel, akkor egyből megtalálod. Olajteknő felett szokott lenni és egy vezeték megy rá.

Link to comment
Megosztás:

No ez sajnos nem jött be. Lehet rossz értéket adott a jeladó, de nem emiatt indul nehézkesen. Ma reggel ugyanolyan rossz volt. Pedig már kezdtem örülni, mert tegnap hazafelé egy fél pöccre indult. Mondjuk valószínűleg nem hült még le teljesen.

Szóval ott vagyok, ahol a part szakad.

Egyelőre felfüggesztem az aggódást, amúgy sincs már semmi ötletem, viszont átmenetileg elmúltak a reggeli hidegek.

Eddig felfedeztem egy kontakthibát a hőfok jeladónál, de nem ez volt a nehézkes indulás oka.

Gyertyákat megnéztem, szürkék, kettő talán enyhén kormos. Hézagoknak még utána kell néznem, mert több helyen mintha 1mm-nél is több lenne, kétpólusúnál nem tudom, mi a normális. Kábelek ellenállása ~ 9,8,7,6Ohm, ezt sem tudom hova tenni.

Még tegnap benzinnyomás ellenőrzés közben sikerült meghúznom a tűszelepet az injektorhíd végén, így már az sem ereszt. Ki volt lazulva, csak a műanyag kupak zárt.

Hazafelé vettem egy visszacsapó szelepet, és beraktam a szűrő elé.

Meg beleöntöttem a maradék olajat a motorba, mert minimumon állt a szint.

Ma reggel tettem egy próbát, pöccre indult a gép, beavatkozás nélkül, viszont 12c-t mutatott a hőmérő, nem merek következtetni semmire, de jó lenne, ha így maradna.

OFF

A gyíkban létezik még a motor szekció? Ha igen tudná valaki linkelni valaki valahova? Elég sok hibája van az oldalnak, ez az egyik, bármivel nézem, nem jelenik meg a menükben. Ki tudja, még mi nem. Köszi.

/OFF

Link to comment
Megosztás:

OFF

A gyíkban létezik még a motor szekció? Ha igen tudná valaki linkelni valaki valahova? Elég sok hibája van az oldalnak, ez az egyik, bármivel nézem, nem jelenik meg a menükben. Ki tudja, még mi nem. Köszi.

/OFF

Üdv!Létezik a gyik-ban a motor rész,de valamiért én is csak akkor látom,ha nem vagyok bejelentkezve.... :confused:

Link to comment
Megosztás:

Jó napot van 1 1996-os opel astra f sedan 1.4 autóm olyan problémát csinál néha indul néha nem? észrevettem ,hogy menet közben ugrik egyet az autó mintha le akarna állni utána leállok vele és inditani akarok de csak sok probálkozás után indul be.elvittem szerelöhöz de ott nem csinálta, igy nem tudtak vele mit kezdeni több embert is megkérdeztem a gyújtásmodult ajánlották kicserélni mit szoltok hozzá esetleg valami ötlet mi lehet a gond? várom a válaszokat elöre is köszi Balázs

Link to comment
Megosztás:

Kedves Fórumozók !

Nekem egy 1996 - s X14x4 motorkódú F kombi astrám van. Jelenleg több problémával is küzködök, de a legfontosabb megoldásra váró az olajnyomás visszajelzéssel van. ( remélem csak a visszajelzéssel )

Úgy gondolom, hogy az olajgomba a rossz, mert úgy kezdte a dolgot, hogy gyújtásnál nem világított a piros lámpa. És járó motornál sem. Aztán később ( kb. 400 Km ) már világított gyújtásnál,és úgy 1500 - as fordulatig. Aztán érdekesség képpen meleg motornál szinte mindig világít nagyobb fordulaton is. Az olaj mennyisége , minősége rendben van.

Most nem igazán merem használni, mert nem bízom a visszajelzőben azért, mert úgy kezdte a problémát, hogy gyújtásnál nem világít.

Szerintetek is a gomba lehet a szar? Ha igen, akkor azt ki lehet cserélni házilag? Mert egyébként nem nagy összeg.

Segítségeteket köszönöm !

Nálam hasonló volt a jelenség. Az olajszivattyú búvárcsöve volt megnyomódva. Ebből adódóan telerakta a karter gáz csövet kosszal, amin épphogy volt egy kis átmérőjű lyuk.

Megoldás:

Karter dekli csere, mert be volt hasasodva. Ki lett egyengetve a cső és ki kellett cserélni a túlnyomás szelepet, mert nem működött megfelelően.

######án ki lett mosva minden, kapott új tömítést, olajat, szűrőt és azóta tökéletes.

Az egész úgy kezdődött, hogy a leeresztő csavarnál csöpögött, ezért cseréltem olajteknőt. Aztán szétszedéskor derült ki, hogy nem csak az a baj.

Azért én megnézném még a helyedben a rövdzáró szelepet is. A főtengelytárcsa mellett van valahol a nyomásszabályzó, először szedd ki azt. Az tud olyat művelni, hogy összevissza jelez tőle a "kannás" lámpa. Másik eshetőség, hogy testel a vezetéke. Biztos, hogy a nyomással van baj, de hogy mi okozza az mind itt van feljebb.

Link to comment
Megosztás:

Jó napot van 1 1996-os opel astra f sedan 1.4 autóm olyan problémát csinál néha indul néha nem? észrevettem ,hogy menet közben ugrik egyet az autó mintha le akarna állni utána leállok vele és inditani akarok de csak sok probálkozás után indul be.elvittem szerelöhöz de ott nem csinálta, igy nem tudtak vele mit kezdeni több embert is megkérdeztem a gyújtásmodult ajánlották kicserélni mit szoltok hozzá esetleg valami ötlet mi lehet a gond? várom a válaszokat elöre is köszi Balázs

Helló!Én először is megnézném,hogy az üzemanyag ellátásnál minden rendben van-e.És ha régen volt,akkor üzemanyagszűrőt cserélnék.És meg nézném a tankban az ac pumpát,mert azon is van egy szűrő.És amikor csinálja,akkor ránéznék a gyertyákra is,hogy kap-e benzint.De nem akarok hülyeséget beszélni,biztos lesz aki jobban ért hozzá,mint én.

Link to comment
Megosztás:

ki lett cserélve mind a kettő ugyhogy szerintem nem ott lesz a hiba de köszi a segitséget:)

Jó napot van 1 1996-os opel astra f sedan 1.4 autóm olyan problémát csinál néha indul néha nem? észrevettem ,hogy menet közben ugrik egyet az autó mintha le akarna állni utána leállok vele és inditani akarok de csak sok probálkozás után indul be.elvittem szerelöhöz de ott nem csinálta, igy nem tudtak vele mit kezdeni több embert is megkérdeztem a gyújtásmodult ajánlották kicserélni mit szoltok hozzá esetleg valami ötlet mi lehet a gond? várom a válaszokat elöre is köszi Balázs

Link to comment
Megosztás:

ki lett cserélve mind a kettő ugyhogy szerintem nem ott lesz a hiba de köszi a segitséget:)

Első olvasásra nekem úgy tűnik,hogy pedig az üzemanyag ellátás a ludas.De nem biztos.Esetleg ha rotoros a gyújtásod,akkor azt is meg lehet nézni,hogy nincs-e elkopva,és az osztófej állapota,hogy milyen.És a gyertyáid mikoriak?Van egy ismerősöm,nála is hasonló probléma volt: lassú fordulaton rángatott az autó.Neki a gyertyacsere után jó lett.

Link to comment
Megosztás:

Úgy néz ki, már hidegebb idő sem kell, ne akarkon indulni a gép. Már tegnap délután sem volt az igazi, de reggel küzdeni kellett vele, hogy beinduljon. Pedig mintha minden működne. Még valami tipp esetleg?

Helló!Nem akarok hülyeségeket kérdezni,de kompresszió van rendesen?Szimeringek állapota?Nem tud valahol fals levegőt szívni,ami utána meleg motornál megszűnik?

Link to comment
Megosztás:

Helló!Nem akarok hülyeségeket kérdezni,de kompresszió van rendesen?Szimeringek állapota?Nem tud valahol fals levegőt szívni,ami utána meleg motornál megszűnik?

Őszintén? Fogalmam sincs. Az autó egész jól megy, szépen jár még hidegen is, és sehol nem folyik. Csak indításkor nehezen kapja el a fonalat. Az első hideg reggelen kezdte, aztán a jobb idővel elmúlt, indult pöccre, és most megint, pedig hideg sincs.
Link to comment
Megosztás:

Volt egy III-as Golfom, ott egy hőmérséklet szenzor ment tönkre. Egyszerűen nem adott hidegen jelet az ECU-nak, így az nem rántotta meg a szivatót. Sokadik tolásra beindult. Melegen sosem csinálta. Rengeteg szerelő megnézte, méricskélt, sehol semmi. Egyszr egy öreg elvitette magához, mondta, hagyjam ott, majd reggel. Másnap reggel kiment, nem indul. Bement a műhelybe, hozott egy másik szenzort, kb mint az Astra oktánszán dugója. Roszz kivesz, jó berak. Pöcc, röff.

Link to comment
Megosztás:

A jeladó szinte új, és nagyjából jó értéket mértem(ma 5.5kOhm hidegen). De mikor az első hibánál mértem, kontaktos volt, olyan, mintha le lett volna húzva. Ma viszont megálltam a bontónál kispolcért, és onnan indulva, meleg motornál is nehézkes volt kissé az indulás. Viszont előtte hidegen semmi gond nem volt. Már-már véletlenszerű, de szinte mindig problémás.

Ahogy látom, a motor topikban is van egy "kolléga" hasonló gondokkal. Még a levegő hőmérséklet jeladót, meg a folytószelep potiját tudom megméricskélni, aztán ennyi a tudás. :(

És még hol az igazi hideg idő...

Link to comment
Megosztás:

Tovabbra is el, vagy visszafolyik valahol a benzin, a hid vegen semmi nyomas, csak szorcsoges. Penteken beraktam egy visszacsapot ilyen gyanuk miatt, de vagy nem jo, vagy mashol folyik el. Az injektoron keresztul, vagy a nyomasszabalyzon keresztul elofordulhat ilyesmi?

Link to comment
Megosztás:

Tovabbra is el, vagy visszafolyik valahol a benzin, a hid vegen semmi nyomas, csak szorcsoges. Penteken beraktam egy visszacsapot ilyen gyanuk miatt, de vagy nem jo, vagy mashol folyik el. Az injektoron keresztul, vagy a nyomasszabalyzon keresztul elofordulhat ilyesmi?

Hát akkor jó eséllyel az injektorok engdik el a nyomást. Amúgy ha el is engedik azért az AC-nak kellene tudnia olyan gyorsan nyomást produkálnia hogy 3-5mp alatt észheztérjen a motor. Nekem hosszú állás után amikor már 100% hogy nincs nyomás akkor is indul rendesen és lehet pár másodperccel tovább kell indítózni de megy/indul.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Új vagyok a fórumon, van egy problémám és nem nagyon tudom mi lehet a baj:

Az anyósülés lábterében néha, ritkán van víz. Én arra gyanakodtam, hogy esetleg a fűtőradiátor csöve ereszt, de nem, ma megnézték szervízben egyúttal ablakmosó motort is cseréltek, mert már haldoklott. Hazafelé próbálgattam az ablakot mosni és mire hazaértem megint lett egy kis víz az anyósülés lábterében. Arra gyanakszom, hogy az esőelvezető csatorna el lehet dugulva, ki lehet ezt valahogy tisztítani? Találkozott már valaki hasonlóval?

Köszi előre is

Link to comment
Megosztás:

Segítséget kérnék !!! Indítási gondom van . Az autó astra f gsi 2.0 16v c20xe! A számítőgép csak a fordulatszám nincs és a kopogás senzort írta ki ! A kopogás szenzort kicseréltem így megszünt az indításkor a durrogás! De még mindíg nem indítja be csak 8-12. indításra!! Mi lehet a gond?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Új vagyok a fórumon, van egy problémám és nem nagyon tudom mi lehet a baj:

Az anyósülés lábterében néha, ritkán van víz. Én arra gyanakodtam, hogy esetleg a fűtőradiátor csöve ereszt, de nem, ma megnézték szervízben egyúttal ablakmosó motort is cseréltek, mert már haldoklott. Hazafelé próbálgattam az ablakot mosni és mire hazaértem megint lett egy kis víz az anyósülés lábterében. Arra gyanakszom, hogy az esőelvezető csatorna el lehet dugulva, ki lehet ezt valahogy tisztítani? Találkozott már valaki hasonlóval?

Köszi előre is

Nekem is van ez a probléma !! Én sem tudom rá a választ sajnos . Ha rájössz Szólj mindenképpen!!!! Köszi

Link to comment
Megosztás:

szedjétek ki a szélvédō alatti lefolyót, és a pollenszűrō környékét különösen átnézve takarítsátok ki. Ha a szōnyeg tetjén áll a víz, akkor esélyes hogy már alig van taposótok. A szōnyeg alatt szivacs van. Ha az vizet kap, annyit hogy már meg áll rajta, akkor az már stabilan, 0-24ben rohasztja az alját. Szedjétek föl a szivacsozást, és szárítás mert nagy gáz lesz.

Link to comment
Megosztás:

Hát akkor jó eséllyel az injektorok engdik el a nyomást. Amúgy ha el is engedik azért az AC-nak kellene tudnia olyan gyorsan nyomást produkálnia hogy 3-5mp alatt észheztérjen a motor. Nekem hosszú állás után amikor már 100% hogy nincs nyomás akkor is indul rendesen és lehet pár másodperccel tovább kell indítózni de megy/indul.

Köszi a választ!

Nem tudom, mert olyan hosszúnak tűnik néha az idő indítózás közben, de lehet megvan 5"-en belül. Aztán még 1-2 mp míg összeszedi magát a motor. De azt nem értem, hogy pont emiatt szereltem nyomógombot az AC-relére, hogy indítás előtt "felpumpáljam" a rendszert, végül kikötöttem, mert nem segített semmit. Injektorhíd végén spriccelt ugyan a szelep, amikor próbáltam, de az indításon nem segített. Mondjuk akkor még nem tudtam, hogy kopntaktos a hőfok jeladó, talán az is bezavart.

Most véletlenszerűen nehézkes, vagy jó az indítás.

Injektorokkal lehet kezdeni valamit(otthon), vagy cserélni kell? Egyáltalán ellenőrizhető, mondjuk a gyertya felől beleszaglászok a hengerbe, hogy van-e benzinszag?

És akkor még mindig lehet, hogy nem is ez a gond.

Link to comment
Megosztás:

szedjétek ki a szélvédō alatti lefolyót, és a pollenszűrō környékét különösen átnézve takarítsátok ki. Ha a szōnyeg tetjén áll a víz, akkor esélyes hogy már alig van taposótok. A szōnyeg alatt szivacs van. Ha az vizet kap, annyit hogy már meg áll rajta, akkor az már stabilan, 0-24ben rohasztja az alját. Szedjétek föl a szivacsozást, és szárítás mert nagy gáz lesz.

Köszi a tippet, megpróbálom. hamarosan viszem karosszériáshoz, már látta és ezt a részt meg is néztük, azt mondta nem vészes, igazából nekem 2-3 alkalommal volt ilyen, hogy vizet találtam a gumi szőnyegen, bízom a legjobbakban :)

Nehéz azt a lefolyót kiszedni?

Link to comment
Megosztás:

ÁÁáá.. nekem kell a hátsó ablaktörlő.. én használom a középső tükröt elég intenzíven..

Annó 5 éve csináltam meg először a toldást.. ha csak fele annyit kibír most is... ;) :D

Ezt ismerem, nekem is így kezdődött, aztán előbb lett lefalazva a hátsó ablaktörlő, mint hogy spriccnit javítgassak :lol:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.