Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

sziasztok!

Olyan problémám lépett föl, hogy tegnapi nap folyamán a kocsimat kölcsönadtam, elmentek vele tankolni és közvetlenül tankolás után elkezdett az autó rángatni meg gázreakciója szinte 0 lett, nagyon erőtlen stb, én azt gondoltam, hogy megint a gyújtás elosztófedél van eloxidálódva, így el is indultam vele, majd "holnap megcsinálom" címszóval, későbbiekben, hogy teljesen kihűlt a motor, nem indult....több próbálkozásra nagy nehezen beindult és még mindig gyenge erőtlen és leált, amikor megértem ismerőst húzzon haza, mondom még 1x megpróbálok indítani, gyújtás ok ac tölt de az önindító meg se mukkan ( kb 15-20x indítottam akkor), konkrét kérdésem az lenne, hogy önindítónak van e reléje vagy spec helyen biztosítékja? kábeleket átnéztem biztosítéktáblát átnéztem, akku sarukat is átmozgattam, csak mielőtt leszedném talán feleslegesen az önindítót szeretném megtudni , hogy lehet még hiba? köszönöm

Link to comment
Megosztás:

sziasztok!

Olyan problémám lépett föl, hogy tegnapi nap folyamán a kocsimat kölcsönadtam, elmentek vele tankolni és közvetlenül tankolás után elkezdett az autó rángatni meg gázreakciója szinte 0 lett, nagyon erőtlen stb, én azt gondoltam, hogy megint a gyújtás elosztófedél van eloxidálódva, így el is indultam vele, majd "holnap megcsinálom" címszóval, későbbiekben, hogy teljesen kihűlt a motor, nem indult....több próbálkozásra nagy nehezen beindult és még mindig gyenge erőtlen és leált, amikor megértem ismerőst húzzon haza, mondom még 1x megpróbálok indítani, gyújtás ok ac tölt de az önindító meg se mukkan ( kb 15-20x indítottam akkor), konkrét kérdésem az lenne, hogy önindítónak van e reléje vagy spec helyen biztosítékja? kábeleket átnéztem biztosítéktáblát átnéztem, akku sarukat is átmozgattam, csak mielőtt leszedném talán feleslegesen az önindítót szeretném megtudni , hogy lehet még hiba? köszönöm

Ezért nem sűrűn adom kölcsön a kocsimat. Ha közvetlenül tankolás után jelentkezett a hiba, én nem a kocsiban keresném az okát. Mit tankoltak bele, netán gázolajat? Vagy etanollal tankolták meg, azért indul nehezen? Az akksi milyen állapotú, nem lehet, hogy csak az van lemerülve?

Link to comment
Megosztás:

Ezért nem sűrűn adom kölcsön a kocsimat. Ha közvetlenül tankolás után jelentkezett a hiba, én nem a kocsiban keresném az okát. Mit tankoltak bele, netán gázolajat? Vagy etanollal tankolták meg, azért indul nehezen? Az akksi milyen állapotú, nem lehet, hogy csak az van lemerülve?

benzint raktak bele, de az jelen pillanatban érdektelen, akksi az tökéletes állapotban van, mielőtt produkálta volna a jelenséget, hogy nem forog az önindító, azelőtti indításnál beindult, járt is 2-3 percig tökéletesen forgatta, majd semmi, még nyöszörögni se akart, semmi nem történik indításnál, viszont szivja az akut mert a kontroll lámpák halványodnak. kb 3 hónapja olyat játszik az önindító, hogy inditásnál kb 1 fordulat után megakad és megáll, ilyenkor gyújtás le újra ráad és pöcc indul.... igen csak a bendix haldoklik, vagy a lendkerékbe nem tud kapaszkodni valamilyen mehanikai sérülés végett, és pont most jött ki rajta, lehet szénkefék kopottak és kifordultak..passz..... egyelőre elektromos hibát keresek utána jöhet a szerelés...még annyit megnézek, hogy kap e feszültséget ha indítok...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tegnap eltört a hátsó kipufogódobom. Az lenne a kérdésem, hogy szerintetek érdemes kicserélni ilyenkor a középsőt is? (kinézetre ugyanolyan idős lehet mint a hátsó)

Ha van rá keret, sztem igen. Általában nem kívülről rohadnak, hanem bentről kifelé. Mikor nekem kilyukadt a cső a hátsó dob előtt pár cm-el, én is azt hittem, hogy elég lesz befoltozni, sőt először azzal próbálkoztam, hogy beljebb tolom a hátsó dobot, így megszűnne a lyuk. Igen ám, csak mikor a hátsó dobot leakasztottam a tartókampójáról, a cső eltörött a dob súlya alatt, pedig nem látszott rajta kívülről semmi. Aztán mikor levettem a középső dobot a csővel együtt, kb. fél vödörnyi rozsdás törmeléket öntöttem ki a középső dobból, ami addig csak fojtásként működött.

Link to comment
Megosztás:

sziasztok!

Olyan problémám lépett föl, hogy tegnapi nap folyamán a kocsimat kölcsönadtam, elmentek vele tankolni és közvetlenül tankolás után elkezdett az autó rángatni meg gázreakciója szinte 0 lett, nagyon erőtlen stb, én azt gondoltam, hogy megint a gyújtás elosztófedél van eloxidálódva, így el is indultam vele, majd "holnap megcsinálom" címszóval, későbbiekben, hogy teljesen kihűlt a motor, nem indult....több próbálkozásra nagy nehezen beindult és még mindig gyenge erőtlen és leált, amikor megértem ismerőst húzzon haza, mondom még 1x megpróbálok indítani, gyújtás ok ac tölt de az önindító meg se mukkan ( kb 15-20x indítottam akkor), konkrét kérdésem az lenne, hogy önindítónak van e reléje vagy spec helyen biztosítékja? kábeleket átnéztem biztosítéktáblát átnéztem, akku sarukat is átmozgattam, csak mielőtt leszedném talán feleslegesen az önindítót szeretném megtudni , hogy lehet még hiba? köszönöm

Nincs reléje, semmije. A gyújtáskapcsolóval a bendixet huzatod meg, ami ezután zárja az akkumulátorról érkező vastag főáramkört, miután berántotta a fogaskereket a helyére.

Szedd ki azt az önindítót és nem szénkefe van benne, hanem bronzkefe. Anno a Valeo önindítómat pár ezer forintból felújítottam. Vettem új kefetartót és új keféket, beforrasztottam, kapott hőálló zsírt az önindító és jobb lett mint volt.

Link to comment
Megosztás:

Hát köszi a választ FPepe! Szerintem akkor mind a kettőt kicserélem(most éppen kitudom még)

Néztem milyen típusú dobok vannak, és szerintem a Walker ami eddig minőségben és árban is jó. Nem tudom van-e valakinek tapasztalata ezzel a márkával?

Ja meg még egy kérdés, a hátsó dob egy gumival van felfogatva, a kaszniból 2 kiálló fül van(képpel), és 1 a dobból. Ott kellene lenni valamisféle rugónak?? Mert alkatrészes weboldalakon látok ilyesmit.

http://kepfeltoltes.hu/view/121121/IMG_20121121_124119_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Link to comment
Megosztás:

Hát köszi a választ FPepe! Szerintem akkor mind a kettőt kicserélem(most éppen kitudom még)

Néztem milyen típusú dobok vannak, és szerintem a Walker ami eddig minőségben és árban is jó. Nem tudom van-e valakinek tapasztalata ezzel a márkával?

Ja meg még egy kérdés, a hátsó dob egy gumival van felfogatva, a kaszniból 2 kiálló fül van(képpel), és 1 a dobból. Ott kellene lenni valamisféle rugónak?? Mert alkatrészes weboldalakon látok ilyesmit.

http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg

Elvileg csak ez a gumi tartja.

Link to comment
Megosztás:

Probléma, egy Ac pumpát kell cserélnem (Lada Niva) és a tankon van egy nagyobb kör nyillás amelyre egy lemez van csavarozva, ezen van a pumpa.

A két lemez között van ugyan egy gumigyűrű, de le volt kenve egy piros szilikonnal, tömítésként.

Amit találtam kifejezetten ehhez, Loctite tömítő elég borsos. Van készleten FBS szilikonom, az nem felelne meg erre a célra?

Tapasztalat mennyire benzin álló?

Link to comment
Megosztás:

Probléma, egy Ac pumpát kell cserélnem (Lada Niva) és a tankon van egy nagyobb kör nyillás amelyre egy lemez van csavarozva, ezen van a pumpa.

A két lemez között van ugyan egy gumigyűrű, de le volt kenve egy piros szilikonnal, tömítésként.

Amit találtam kifejezetten ehhez, Loctite tömítő elég borsos. Van készleten FBS szilikonom, az nem felelne meg erre a célra?

Tapasztalat mennyire benzin álló?

Link to comment
Megosztás:

Nyomás, hő, vízálló, nagy szilárdságú. Általában Akváriumot ragasztanak vele, de ha jól tudom nem benzinálló annyira mint a piros szilo

Köszi, a biztonsági adatlapját néztem azon nem szerepelt, azért kérdeztem rá hátha van valakinek tapasztalata ilyen téren.

Igaz közben akaratlanul "megoldódott" a probléma, mivel az AC pumpához nem küldtek szűrőzsákot, majd hosszas telefonálgatás után a srác kerített a srác (a boltba) egyet, aminek nagyobb volt a szűrőcsonkja, így grátiszba adott egy benzin álló loctite kék ragasztót, amivel azt fel tudjuk rakni. Majd azzal ragasztom vissza a tankra az említett fedelet is.

Link to comment
Megosztás:

Nincs reléje, semmije. A gyújtáskapcsolóval a bendixet huzatod meg, ami ezután zárja az akkumulátorról érkező vastag főáramkört, miután berántotta a fogaskereket a helyére.

Szedd ki azt az önindítót és nem szénkefe van benne, hanem bronzkefe. Anno a Valeo önindítómat pár ezer forintból felújítottam. Vettem új kefetartót és új keféket, beforrasztottam, kapott hőálló zsírt az önindító és jobb lett mint volt.

Köszi a választ! Szétszedtem, kitakarítottam, természetesen teli volt trutyíival az egész szépen összeraktam, nem ajánlom senkinek se azt a szenvedést míg azt a 2 csavart kiszedtem és visszaraktam, indítás tökéletesen működik, viszont a motor az csúnyán nem jó, csak 4000 fölött lehet vele elindulni, az alatt lehörög és le is áll, teljesen használhatatlan, gyertya, kábel,elosztó magyarán gyújtás rész ellenőrizve, vezérlés jó, alapjárat inditásnál kb 5mpig jó aztán ledadog, annyit tudtam kipróbálni, hogy az injektorházba raktam benzint és úgy tökéletesen működött, azt vettem észre, hogy alapjáraton éppen hogy csak kap benzint majd csak magas fordulaton tolja az injektor a benzint rendesen, benzinszűrő dugulásra tippelek, holnap kiderül, ha nem lesz jó akkor passzolom az ügyet :)( alapjárati motort lepucoltam, ac jó)

Link to comment
Megosztás:

A motor topikban nem kaptam rá választ, hát itt is bepróbálkozom. :)

Szóval:

Nekem ugyanezt csinálja az autó. Bár jóval halkabban. Kommentek között olvastam olyat, hogy MAP szenzor, vákuummembrán, alapjárati motor, lambda, csak ki kell kormolni stb.

De valaki már találkozott ilyennel? Mi lehet ennek az oka? Vagy az összes ilyen? Folyamatos nagyobb gázra nincs ez az "újrapörgés", és magasabb fordulaton való padlózásnál sincs, csak alapjáraton. Az autó egyébként tökéletesen megy, csak ez idegesít.

Link to comment
Megosztás:

A motor topikban nem kaptam rá választ, hát itt is bepróbálkozom. :)

Szóval:

Nekem ugyanezt csinálja az autó. Bár jóval halkabban. Kommentek között olvastam olyat, hogy MAP szenzor, vákuummembrán, alapjárati motor, lambda, csak ki kell kormolni stb.

De valaki már találkozott ilyennel? Mi lehet ennek az oka? Vagy az összes ilyen? Folyamatos nagyobb gázra nincs ez az "újrapörgés", és magasabb fordulaton való padlózásnál sincs, csak alapjáraton. Az autó egyébként tökéletesen megy, csak ez idegesít.

Sztem, ha csak melegen csinálja lambdát kéne belepróbálni másikat.

Link to comment
Megosztás:

Sztem, ha csak melegen csinálja lambdát kéne belepróbálni másikat.

Hidegen nem csinálja, mivel akkor az automata szivató feljebb nyomja az alapjáratot, így már úgymond pont annyira pörög, hogy ezt ne csinálja. De egyébként az is lehet, hogy csak az alapjárat alacsony? Mert melegen, alapjáraton remeg a kormány, és ha megtekerem (révén szervós), lefulladás közelbe kerül a motor, éppen csak nem fullad le.

Link to comment
Megosztás:

Hidegen nem csinálja, mivel akkor az automata szivató feljebb nyomja az alapjáratot, így már úgymond pont annyira pörög, hogy ezt ne csinálja. De egyébként az is lehet, hogy csak az alapjárat alacsony? Mert melegen, alapjáraton remeg a kormány, és ha megtekerem (révén szervós), lefulladás közelbe kerül a motor, éppen csak nem fullad le.

Gondolom hidraulikus szervós, amikor elfordítod a kormányt jobban kell dolgoznia a szervó szivattyúnak ezért kicsit folytja a motort amitől majdnem lefullad neked ebben az állapotban.

Link to comment
Megosztás:

Gondolom hidraulikus szervós, amikor elfordítod a kormányt jobban kell dolgoznia a szervó szivattyúnak ezért kicsit folytja a motort amitől majdnem lefullad neked ebben az állapotban.

Igen, pont ezért írtam, hogy szervós. :) Csak a kérdés az, hogy ennyire szabadna alacsonynak lennie az alapjáratnak, vagy túl alacsony?

Link to comment
Megosztás:

Igen, pont ezért írtam, hogy szervós. :) Csak a kérdés az, hogy ennyire szabadna alacsonynak lennie az alapjáratnak, vagy túl alacsony?

850-950 között van a normális alapjárat kb, van ahol 1000.

Ha ennél alacsonyabb akkor ott bajok vannak, de sok mindentől lehet, fals levegő (nincs rendes vákuum), vezérműtengely kopása (de ez ritka), hengerfej tömítés átszakadása (olaj vagy víz fogy és "kávéhabos" az olajsapka), és stb.

Esetleg a motorlámpa nem világít, egy villogtatást megérne szerintem.

Link to comment
Megosztás:

850-950 között van a normális alapjárat kb, van ahol 1000.

Ha ennél alacsonyabb akkor ott bajok vannak, de sok mindentől lehet, fals levegő (nincs rendes vákuum), vezérműtengely kopása (de ez ritka), hengerfej tömítés átszakadása (olaj vagy víz fogy és "kávéhabos" az olajsapka), és stb.

Esetleg a motorlámpa nem világít, egy villogtatást megérne szerintem.

148ezer van a kocsiban, és normálisan volt használva. Nem hengerfejes, nem világít a check engine és nincs hibakód. Az alapjáratot meg nem tudom megnézni, mert (még) nincs fordszámmérőm. :)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.