Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Sziasztok!

Az alábbi problémával kapcsolatban kérném ki hozzá értők véleményét, javaslatát.

2000-es évjáratú 1.4 (8v) F Astrámmal egy kisebb kátyúba hajtottam, aminek következtében kigyulladt a légzsák-visszajelző a műszerfalon és

azóta is világít. Az autó két légzsákkal szerelt. Valamiféle kontakt problémára gondolok, de nem tudom, hogy pontosan merre induljak el. Ha valaki közületek már találkozott hasonló problémával, szívesen venném, ha a megoldást megostaná velem. Előre is köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Az alábbi problémával kapcsolatban kérném ki hozzá értők véleményét, javaslatát.

2000-es évjáratú 1.4 (8v) F Astrámmal egy kisebb kátyúba hajtottam, aminek következtében kigyulladt a légzsák-visszajelző a műszerfalon és

azóta is világít. Az autó két légzsákkal szerelt. Valamiféle kontakt problémára gondolok, de nem tudom, hogy pontosan merre induljak el. Ha valaki közületek már találkozott hasonló problémával, szívesen venném, ha a megoldást megostaná velem. Előre is köszönöm.

Próbáld meg kivillogtatni a hibát, az ECU talán meg tudja mondani mi a baja a légzsákkal, ha már kidobta!

Ha ilyen a csatid akkor így..:

http://www.opel-magazin.hu/technika/szereld-magad/152/427-hibakod-leolvasas.html

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Az alábbi problémával kapcsolatban kérném ki hozzá értők véleményét, javaslatát.

2000-es évjáratú 1.4 (8v) F Astrámmal egy kisebb kátyúba hajtottam, aminek következtében kigyulladt a légzsák-visszajelző a műszerfalon és

azóta is világít. Az autó két légzsákkal szerelt. Valamiféle kontakt problémára gondolok, de nem tudom, hogy pontosan merre induljak el. Ha valaki közületek már találkozott hasonló problémával, szívesen venném, ha a megoldást megostaná velem. Előre is köszönöm.

Szóval, ez vagy kontakthiba, ahogy mondtad, vagy valamelyik légzsák modul sz.rt be. Illetve esélyes, hogy a kormány alatt levő átvezető kábel szakadt meg (szokott olyat). Először esetleg meg kéne próbálni törölni a hibajelet, hátha már nem aktív, mert valami időleges baja volt.

Ezt Opel szervizben megcsinálják sokezer forintért, pedig csak 5 perces meló nekik.

Ha nem jön vissza a hiba, akkor öröm. Ha visszajön akkor lehet hibát keresni, főleg, ha megnézzük azt is, hogy konkrétan melyik hibakódot dobta ki.

Elvileg én ezt meg tudnám neked nézni, és törölni is tudom, ha 16 pines a diagcsatid...

Link to comment
Megosztás:

Fűtőradiátort hogy kell kibugázni ? Hol van helyileg ? Tisztítani lehet valahogyan vagy cserés ? Elég fosul fűt, termosztát jó. Másik astrába néztem a fűtést, olyan meleget okád ,hogy leolvad a képemről a máz.

szerk.: írhattam volna a fűtéses topikba is :omg:

Link to comment
Megosztás:

Fűtőradiátort hogy kell kibugázni ? Hol van helyileg ? Tisztítani lehet valahogyan vagy cserés ? Elég fosul fűt, termosztát jó. Másik astrába néztem a fűtést, olyan meleget okád ,hogy leolvad a képemről a máz.

szerk.: írhattam volna a fűtéses topikba is :omg:

Az utastérben van a középkonzol mögött-alatt. A motortérben a szélvédő alatt van a két bekötőcsöve. Azt le lehet kötni átmosni,esetleg trisóval is.Termosztátod jó?

Link to comment
Megosztás:

Az utastérben van a középkonzol mögött-alatt. A motortérben a szélvédő alatt van a két bekötőcsöve. Azt le lehet kötni átmosni,esetleg trisóval is.Termosztátod jó?

Termosztátom jó, még a minap cseréltettem, mert 20 km alatt nem fűtött fel a víz annyira sem ,hogy megmozduljon az óra mutatója.

Más : A minap volt szó az üzemanyagokról, meg, hogy a MOL úgysem ír vissza levelet. A kérdés az volt, hogy az üzemanyagot a kúton adalékolják-e, illetve az, hogy minden magyar kúton egyforma-e a MOL-os benzin. Itt a válasz amit küldtek: Köszönettel megkaptuk a töltőállomásainkon forgalmazott 95-ös üzemanyaggal kapcsolatos megkeresését. Tájékoztatjuk, hogy a Mosonmagyaróvár, M1-M15, I.-II. töltőállomások kivételével, a MOL magyarországi töltőállomás hálózatában ugyanaz az összetételű 95-ös üzemanyag kerül forgalomba, a töltőállomásra kész üzemanyag kerül szállításra, ott már adalék nem kerül bele. A két mosonmagyaróvári autópálya mellett található töltőállomásra a Slovnaft hálózatából is kerül szállításra üzemanyag, mely természetesen szintén mindenben megfelel az előírásoknak.

Remélik kielégítő volt a válasz, és ha van még valami kérdés, forduljak hozzájuk :) Aláírva, pecsételve, hivatalos dokumentumon, iktatószámmal. Mégis csak válaszra méltattak, sokak véleményének ellenére.

Link to comment
Megosztás:

Urak!

Hengerfej-tömítés cseréért korrekt 70-100ft-os ár? (nem tudom mennyit számít, de: '98-as 1.6 16V Ecotec)

Azért nem fix az ár, mert még nincs szétszedve a motor. Természetesen sortömítés, hf csavarok, szelepszár szim. fagyállós hűtőfolyadék, stb. és munkadíj is benne van az árban.

Elég húzós az ár, de korrektnek tűnik a szerelő.

Link to comment
Megosztás:

Urak!

Hengerfej-tömítés cseréért korrekt 70-100ft-os ár? (nem tudom mennyit számít, de: '98-as 1.6 16V Ecotec)

Azért nem fix az ár, mert még nincs szétszedve a motor. Természetesen sortömítés, hf csavarok, szelepszár szim. fagyállós hűtőfolyadék, stb. és munkadíj is benne van az árban.

Elég húzós az ár, de korrektnek tűnik a szerelő.

Szerintem a fele reálisabb lenne. 1,6-os VW Polo, 16 szelepes, hf síkolás, tömítés, szelepszár szim, csavarok, fagyálló, olaj+szűrő és teljes vezérlés csere termosztáttal volt 93e.

Link to comment
Megosztás:

Urak!

Hengerfej-tömítés cseréért korrekt 70-100ft-os ár? (nem tudom mennyit számít, de: '98-as 1.6 16V Ecotec)

Azért nem fix az ár, mert még nincs szétszedve a motor. Természetesen sortömítés, hf csavarok, szelepszár szim. fagyállós hűtőfolyadék, stb. és munkadíj is benne van az árban.

Elég húzós az ár, de korrektnek tűnik a szerelő.

Nekem a héten lesz szétburítva az ótó, és így kezdésnek a szerelő látatlanba azt mondta arra hogy (hf tömítés+csavar, vezérműszíj feszítő vízpumpa-->esedékes pont, egy kormány gömbfej, szerintem lesz egy szilent is a lengőkarba, ...hogy 60e Ft, DE ha síkolni kell(nem minden esetben) akkor + 25e és akkkor a hf teljes generálon.. + víz +olaj, szűrő + szelpház töm, meg egyebek...ami még jön...Szal szerintem kicsit sok, CSAK sima hf tömítés cserének, de atttól függ is hogy ugye város vagy vidék..(mondjuk az enyém csak 8 szelepes :):)) :whistle:

Link to comment
Megosztás:

Nekem a héten lesz szétburítva az ótó, és így kezdésnek a szerelő látatlanba azt mondta arra hogy (hf tömítés+csavar, vezérműszíj feszítő vízpumpa-->esedékes pont, egy kormány gömbfej, szerintem lesz egy szilent is a lengőkarba, ...hogy 60e Ft, DE ha síkolni kell(nem minden esetben) akkor + 25e és akkkor a hf teljes generálon.. + víz +olaj, szűrő + szelpház töm, meg egyebek...ami még jön...Szal szerintem kicsit sok, CSAK sima hf tömítés cserének, de atttól függ is hogy ugye város vagy vidék..(mondjuk az enyém csak 8 szelepes :) :)) :whistle:

Azt mondta, hogy síkolni mindenképp kell, ezen meglepődtem, de nem én vagyok a szerelő, elhiszem. :) Tehát ez benne van az árban.

Rengeteg mindent felsorolt, nem is tudtam hirtelen mindent megjegyezni, csak azokat, amiket előtte is tudtam, hogy cserélni kell.

Szóval merem állítani, hogy egy teljes hf felújításról van szó.

De eléggé elbizonytalanítottatok. Van a városba több autószerelő, de nem valami szimpatikusak, tapasztalatom viszont egyikkel sincs... Ismerősök is márkaszervizbe járnak... Ha 10-15 ezret spórolok az egészen egy másik szerelővel, akkor inkább maradok ennél, mert nagyon korrektnek tűnik. Viszont ha mondjuk 70-100 helyett 60-70-es árról van szó, akkor már máshogy gondolkodom.

Szerintem a fele reálisabb lenne. 1,6-os VW Polo, 16 szelepes, hf síkolás, tömítés, szelepszár szim, csavarok, fagyálló, olaj+szűrő és teljes vezérlés csere termosztáttal volt 93e.

Lehet, hogy nem soroltam fel mindent, de ezek közül egyedül a vezérlés nincs tervben. Vagy pont amiatt nem tud fixet mondani, ezért 70-100 (?)

Link to comment
Megosztás:

Lehet, hogy nem soroltam fel mindent, de ezek közül egyedül a vezérlés nincs tervben. Vagy pont amiatt nem tud fixet mondani, ezért 70-100 (?)

Cromaxon a te motorodhoz való vezérmű szett , vízpumpa nélkül a legjobb esetben is 25e, szóval lehet.Vezérlés cseréje nélkül én sokallanám a 100-at. De ha az még nem futotta ki a kilómétert, akkor nem éri meg mondjuk félidőben cserélni.

Link to comment
Megosztás:

Cromaxon a te motorodhoz való vezérmű szett , vízpumpa nélkül a legjobb esetben is 25e, szóval lehet.Vezérlés cseréje nélkül én sokallanám a 100-at. De ha az még nem futotta ki a kilómétert, akkor nem éri meg mondjuk félidőben cserélni.

Értem, azt nem tudom, hogy mennyi km van benne, még az előző tulaj cserélte ki. (nem raktam bele sokat azóta) Ha tényleg akkor cserélte, amikor mondta, akkor még maradhat. Majd ránéz a szerelő, hogy milyen állapotban van.

Köszönöm a válaszokat! Neked is és Morpheus-nak is! :)

Link to comment
Megosztás:

Értem, azt nem tudom, hogy mennyi km van benne, még az előző tulaj cserélte ki. (nem raktam bele sokat azóta) Ha tényleg akkor cserélte, amikor mondta, akkor még maradhat. Majd ránéz a szerelő, hogy milyen állapotban van.

Köszönöm a válaszokat! Neked is és Morpheus-nak is! :)

Ránézéssel nem sok mindent lehet megállapítani, főleg a szíjon. Enyémen most cseréltük le és a régi szíjon a 62 ezer kilométer nem is látszott annyira, inkább a vízpumpa és a feszítőgörgő volt erősen zajos, mikor kézzel megpörgettem. De a motorgenerálomnál 40 ezer kilométer volt benne és pl a feszítőt már akkor cserélni kellett, mert nem volt bizalomgerjesztő. Asszem SKF volt.

Link to comment
Megosztás:

Értem, azt nem tudom, hogy mennyi km van benne, még az előző tulaj cserélte ki. (nem raktam bele sokat azóta) Ha tényleg akkor cserélte, amikor mondta, akkor még maradhat. Majd ránéz a szerelő, hogy milyen állapotban van. Köszönöm a válaszokat! Neked is és Morpheus-nak is! :)

Ha már látszik rajta valami, az már régen rossz :rolleyes: Szerintem nem mondott elrugaszkodott árat, főleg ha rendesen megcsinálja.

Link to comment
Megosztás:

Ránézéssel nem sok mindent lehet megállapítani, főleg a szíjon. Enyémen most cseréltük le és a régi szíjon a 62 ezer kilométer nem is látszott annyira, inkább a vízpumpa és a feszítőgörgő volt erősen zajos, mikor kézzel megpörgettem. De a motorgenerálomnál 40 ezer kilométer volt benne és pl a feszítőt már akkor cserélni kellett, mert nem volt bizalomgerjesztő. Asszem SKF volt.

Igazából megvétel után kellett volna már cserélni. Nem bízok az előző tulajban, főleg, hogy kb hf-es volt mikor megvettem. Ellenőriztem én a víz és az olaj állapotát, de az még most is tiszta, szóval...

A ránézéses módszerről mindig úgy gondoltam, hogy működik, de azért ha km-ek alapján csere érett, akkor mindenképp újat teszek bele, ha jól néz ki, akkor is.

Ha már látszik rajta valami, az már régen rossz :rolleyes: Szerintem nem mondott elrugaszkodott árat, főleg ha rendesen megcsinálja.

Bevallom még nem láttam, így fogalmam sincs, hogy fest. De szerintem csere lesz.

Sok újabb autó is volt nála, szóval biztos jól dolgozik és tényleg beleteszi a kifizetett alkatrészeket :)

Link to comment
Megosztás:

üdv. nem tudom ez mennyire általános probléma, de vettem egy turbonyomás mérő órát, oda kötöttem ahol megy a nyomás a szívócsonkból az adagolóba, de csak ilyen 0.4 bar nyomás van. az lehet hogy a WG szelep elöregszik és kisebb nyomáson is elenged? a nyomás sehol nem "szökik" bár átnéztem.

Link to comment
Megosztás:

üdv. nem tudom ez mennyire általános probléma, de vettem egy turbonyomás mérő órát, oda kötöttem ahol megy a nyomás a szívócsonkból az adagolóba, de csak ilyen 0.4 bar nyomás van. az lehet hogy a WG szelep elöregszik és kisebb nyomáson is elenged? a nyomás sehol nem "szökik" bár átnéztem.

C20LET-ed van ugye? :D :D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.