Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Nálam zárlatos gyertyánál sem olvadt le a bizti. Sőt, volt már hogy kikötöttük az izzításvezérlőt is, mert azt hittük az a rossz(nem volt az) és nyomógombos volt az izzítás,minden időzítő nélkül,és így sem olvad ki a bizti! Ugyanaz a motor mint Zsolek73 -é.

Link to comment
Megosztás:

Nálam zárlatos gyertyánál sem olvadt le a bizti. Sőt, volt már hogy kikötöttük az izzításvezérlőt is, mert azt hittük az a rossz(nem volt az) és nyomógombos volt az izzítás,minden időzítő nélkül,és így sem olvad ki a bizti! Ugyanaz a motor mint Zsolek73 -é.

Az akkor gáz,ebből mindenképp villamossági szerelő lesz.

Link to comment
Megosztás:

Könnyen lehet hogy megdermedt a hűtőfolyadék , ha szerencséd van akkor csak a külső csövekben, vízhűtőben, és a vízpumpa tudott forogni, és még épek a lapátjai. Ellenőrizd a folyadékot..ha szerencséd volt megúsztad kár nélkül.

Köszi mindenkinek!

Megmérettem a kúton és -5 fokos volt -.- munkatársam is mondta hogy ez az Unixos rózsaszín nem jó...

MOL kuton vettem kevertet, biztonság kedvéért kimérettem ott helyben, hát azért a -35 fokos is csak -31 volt :)))

Link to comment
Megosztás:

Köszi mindenkinek!

Megmérettem a kúton és -5 fokos volt -.- munkatársam is mondta hogy ez az Unixos rózsaszín nem jó...

MOL kuton vettem kevertet, biztonság kedvéért kimérettem ott helyben, hát azért a -35 fokos is csak -31 volt :)))

Jónak jó az unixos, csak éppen nem volt benn elég. Én töményet szoktam venni ami -72-fokos és azt keverem be.

Link to comment
Megosztás:

2005 óta csak a gyári rózsaszín GM-et használom. Láttam jó pár embert aki megszívta ezzel az x y z boltos, stb fagyállókkal. Másodsorban alu kímélő a GM rózsaszín.

Én azt öntök bele ami éppen kéznél van, legutóbb pont unixos volt benne, egyszerűen csak oda kell figyelni a fagyáspontra.

Link to comment
Megosztás:

Jónak jó az unixos, csak éppen nem volt benn elég. Én töményet szoktam venni ami -72-fokos és azt keverem be.

3liter tömény -72fokos 1,5-2L desztviz.... na akkor ebböl hogyan is lett -5 ?:) Mindig igy keverem be ha cserélem, de ez most érdekes módon sz*r lett...

Link to comment
Megosztás:

3liter tömény -72fokos 1,5-2L desztviz.... na akkor ebböl hogyan is lett -5 ? :) Mindig igy keverem be ha cserélem, de ez most érdekes módon sz*r lett...

Ebből a keverésből -43-48-fokosnak kellett volna lennie. Én hol tescósat használok, hol autósboltban vásárolt -72-fokosat (a tescós csak -35) és szinte mindíg olyan lesz mint amit kiszámolok pár fok eltéréssel. Sokat mentél a bekeverés óta? A kiegyenlítőben azért nem keveredik 5 perc alatt a víz.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni egy x14nz motorszámú astra esetében.

A hibajelenség több dologból áll lehet összefüggésben is vannak .

Az injektornak kattogó hangja van amit az utastérben is hallani gázadásra gyorsul a kattogó hang is.

A kipufogónak alapjáraton ütemtelen durrogó puffogó hangja van ezt úgy értem hogy bele bele puffan ilyenkor a motoron is ránt egy kicsit majd felpörgeti egy picit az alapjáratot majd visszaáll esetenként lelassul az alapjárat majd ismét picit felpörgeti.A motor alacsony fordulaton fuldoklik erőtlen.

Ha valakinek van valami ötlete mi lehet a baja kérem segítsen!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Most írok elsőként a fórumra. Miután vásároltam egy Opel Astra F típusú, sedan felépítésű, 1,6 16 szelepes 1997-es évjáratú gépkocsit. Nagyon szeretem, előtte is ismertem már az autót így mertem megvenni. Megy, megáll, dudál stb.

Az alapokat már rendbe tettük, egy rendes, tisztességes szerelővel.

Abban az ügyben szeretnék érdeklődni, hogy az első ülés már eléggé elfáradt. Ráadásul, egy igen nagy darab ember vagyok, amikor vezetek akkor egy menetben min. 300 km-t szoktam hajtani, és már érzem a kocsiban, hogy fáj a kiült üléstől a derekam. Vásároltam kínomban egy deréktámaszt, de ez csak ideig-óráig megoldás.

Milyen ülést érdemes vásárolni és beszereltetni? Gondoltam a Astra GSI Recaro ülésre, esetleg egy Vectra A ülésre vagy egy Omega B ülésre. Ezeket már próbáltam és keményebb töltetűek voltak. Találtam szépeket, és egyben lévőeket bontottan. Amennyiben megoldható akkor a hátsó üléseket is cseréltetném, hogy egyformák legyenek. De ez nem szempont.

Mit tudtok javasolni? Érdemes ezzel foglalkozni? Melyik fér el?

Tisztelettel és üdvözlettel:

SebyHUN

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Most írok elsőként a fórumra. Miután vásároltam egy Opel Astra F típusú, sedan felépítésű, 1,6 16 szelepes 1997-es évjáratú gépkocsit. Nagyon szeretem, előtte is ismertem már az autót így mertem megvenni. Megy, megáll, dudál stb.

Az alapokat már rendbe tettük, egy rendes, tisztességes szerelővel.

Abban az ügyben szeretnék érdeklődni, hogy az első ülés már eléggé elfáradt. Ráadásul, egy igen nagy darab ember vagyok, amikor vezetek akkor egy menetben min. 300 km-t szoktam hajtani, és már érzem a kocsiban, hogy fáj a kiült üléstől a derekam. Vásároltam kínomban egy deréktámaszt, de ez csak ideig-óráig megoldás.

Milyen ülést érdemes vásárolni és beszereltetni? Gondoltam a Astra GSI Recaro ülésre, esetleg egy Vectra A ülésre vagy egy Omega B ülésre. Ezeket már próbáltam és keményebb töltetűek voltak. Találtam szépeket, és egyben lévőeket bontottan. Amennyiben megoldható akkor a hátsó üléseket is cseréltetném, hogy egyformák legyenek. De ez nem szempont.

Mit tudtok javasolni? Érdemes ezzel foglalkozni? Melyik fér el?

Tisztelettel és üdvözlettel:

SebyHUN

Úgy tudom a Vectra A ülés jó bele, az omega már nem fér el, de a hátsó helyett más típus nem megy be.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni egy x14nz motorszámú astra esetében.

A hibajelenség több dologból áll lehet összefüggésben is vannak .

Az injektornak kattogó hangja van amit az utastérben is hallani gázadásra gyorsul a kattogó hang is.

A kipufogónak alapjáraton ütemtelen durrogó puffogó hangja van ezt úgy értem hogy bele bele puffan ilyenkor a motoron is ránt egy kicsit majd felpörgeti egy picit az alapjáratot majd visszaáll esetenként lelassul az alapjárat majd ismét picit felpörgeti.A motor alacsony fordulaton fuldoklik erőtlen.

Ha valakinek van valami ötlete mi lehet a baja kérem segítsen!

Az injektor kattogás lehet attól is hogy az elektromos vezeték rosszúl érintkezik.(hol van érintkezés hol nincs)

De alapból gyújtás problémára tippelnék.(gyergyákat nézd meg milyenek,hogy van-e rajtuk szikra)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Az injektor kattogás lehet attól is hogy az elektromos vezeték rosszúl érintkezik.(hol van érintkezés hol nincs)

De alapból gyújtás problémára tippelnék.(gyergyákat nézd meg milyenek,hogy van-e rajtuk szikra)

Nekem az injektor alapból kattog ahogy nyit-zár, de ezt csak kinyitott motorháztetőnél hallom.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Most írok elsőként a fórumra. Miután vásároltam egy Opel Astra F típusú, sedan felépítésű, 1,6 16 szelepes 1997-es évjáratú gépkocsit. Nagyon szeretem, előtte is ismertem már az autót így mertem megvenni. Megy, megáll, dudál stb.

Az alapokat már rendbe tettük, egy rendes, tisztességes szerelővel.

Abban az ügyben szeretnék érdeklődni, hogy az első ülés már eléggé elfáradt. Ráadásul, egy igen nagy darab ember vagyok, amikor vezetek akkor egy menetben min. 300 km-t szoktam hajtani, és már érzem a kocsiban, hogy fáj a kiült üléstől a derekam. Vásároltam kínomban egy deréktámaszt, de ez csak ideig-óráig megoldás.

Milyen ülést érdemes vásárolni és beszereltetni? Gondoltam a Astra GSI Recaro ülésre, esetleg egy Vectra A ülésre vagy egy Omega B ülésre. Ezeket már próbáltam és keményebb töltetűek voltak. Találtam szépeket, és egyben lévőeket bontottan. Amennyiben megoldható akkor a hátsó üléseket is cseréltetném, hogy egyformák legyenek. De ez nem szempont.

Mit tudtok javasolni? Érdemes ezzel foglalkozni? Melyik fér el?

Tisztelettel és üdvözlettel:

SebyHUN

A vectra ülései ugyanazok, még a sín is egyezik. Elvileg a b vectra is belemegy, de ott a sínt át kell csavarozni.

Van ezekból gyárilag deréktámaszos fajta, mondjuk 99%-ukat javítani kell, de nem nagy dolog, otthon is megoldható.

Csak recarot keress mert úgy vettem észre, hogy ami nem recaro gyártmány, azoknak puhább a tömése, kevésbé kényelmesek.

Érdemes egyébként egy jobbosat keresni, mert azok kevésbé használtak, (igaz így a tekerő a másik oldalon lesz, de akár át lehet cserélni a fém vázon is) vagy pedig jobbkormányos bontásból a balost, és akkor csak be kell tenni.

Link to comment
Megosztás:

Ebből a keverésből -43-48-fokosnak kellett volna lennie. Én hol tescósat használok, hol autósboltban vásárolt -72-fokosat (a tescós csak -35) és szinte mindíg olyan lesz mint amit kiszámolok pár fok eltéréssel. Sokat mentél a bekeverés óta? A kiegyenlítőben azért nem keveredik 5 perc alatt a víz.

Fél évet mentem el vele, amugy előre összekeverve töltöttem bele , nem akartam hogy a motor keverje össze nekem...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Most írok elsőként a fórumra. Miután vásároltam egy Opel Astra F típusú, sedan felépítésű, 1,6 16 szelepes 1997-es évjáratú gépkocsit. Nagyon szeretem, előtte is ismertem már az autót így mertem megvenni. Megy, megáll, dudál stb.

Az alapokat már rendbe tettük, egy rendes, tisztességes szerelővel.

Abban az ügyben szeretnék érdeklődni, hogy az első ülés már eléggé elfáradt. Ráadásul, egy igen nagy darab ember vagyok, amikor vezetek akkor egy menetben min. 300 km-t szoktam hajtani, és már érzem a kocsiban, hogy fáj a kiült üléstől a derekam. Vásároltam kínomban egy deréktámaszt, de ez csak ideig-óráig megoldás.

Milyen ülést érdemes vásárolni és beszereltetni? Gondoltam a Astra GSI Recaro ülésre, esetleg egy Vectra A ülésre vagy egy Omega B ülésre. Ezeket már próbáltam és keményebb töltetűek voltak. Találtam szépeket, és egyben lévőeket bontottan. Amennyiben megoldható akkor a hátsó üléseket is cseréltetném, hogy egyformák legyenek. De ez nem szempont.

Mit tudtok javasolni? Érdemes ezzel foglalkozni? Melyik fér el?

Tisztelettel és üdvözlettel:

SebyHUN

Az astra gsi recarok kicsik lesznek. Egyértelműen keményebbek, és jobban is tartanak, de nagyon hamar ki fogod ülni őket. Plusz a combtámasz-oldaltámasz vigyázást meg kell tanulni, mert rekord idő alatt kukás lesz. Én is azt használok, és nem vagyok kis darab. Sajnos szét is ültem kb egy év alatt a combtámaszokat, meg az ülőlapot. Ha a kagylós cucc tetszik, nézz egy Vectrából valót, azok kicsit szélesebbek. Ha nem a sportos ülés a szempont, akkor viszont sima astra üléseket nézzél, csak nagyon patent állapotban. A mezei veki is kb ugyan akkora, de színben nem lesz hasonló, és sokról az övfeszítő is hiányzik. Omega fotel meg úgy rémlik, már összeér középen, kéziféket csak wifivel lehet behúzni.
Link to comment
Megosztás:

Indultam délután olyan 2 fokban , valami gyalázatos hangja volt a motornak. Először kapásból lefulladt utána meg mintha az önindító tartotta volna életben, ha elengedtem a kulcsot megállt, de azért hallatszott hogy néha már-már elindul. Aztán nagy nehezen járt a motor, de mintha nem ment volna egy henger. Elkezdtem lehúzkodni a pipákat sorban, mindegyikre esett a fordulatszám, ment mind a 4 henger, de olyan szép kék szikrával csipkedte a kezem öröm volt nézni-érezni. grin.gifGyanakodjak a régi áthúzó gyertyakábelokra? tongue.gif Aztán ahogy melegedett a motor a járása is kisimult.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, örök zöldfülűként a következő kérdésem volna:

Vezérlés/termosztát/fagyálló csere óta a főfokjelző 92 helyett 89 C foknál tanyázik általában, de ez nem zavart nagyon, gondoltam "nem pontos" (mint a tankjelző, "tájékoztató jelleggel" mutat valamit).

Amin most eltöprengtem: 0 / +2 fok hidegben, dugóban úgy 20 perc tötymörgés után beindult a hűtőventilátor. Ránézek a kijelzőre, akkor mutatott kb. 85-90 fok között félúton. Úgy egy perc után a ventilátor leállt, addigra a mutató lekúszott a kék sáv tetejéig, a venti leállásakor el is kezdett mászni felfelé rögtön.

Kérdéseim: aggódjak-e, ha 1-2 fokos időben beindul a hűtőventi?

Lehet-e, hogy valójában valahol a 100 fok és a "piros" között volt a hőmérséklet?

Állítsak-e a kijelzőn a fórumon korábban leírtakkal, vagy a jeladónál kéne keresgélni valamit és mit?

MÁS:

Még ma is úgy áll a tudomány, hogy hideg téli reggel indítás előtt pár másodperc tompított kapcsolástól "feléled" az aksi, és könnyebben indít?

Köszi, Csaba

(ui. fura, mindig azt hittem a ventilátort két L betűvel írjuk... de a gép kijavítja :-) )

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, örök zöldfülűként a következő kérdésem volna:

Vezérlés/termosztát/fagyálló csere óta a főfokjelző 92 helyett 89 C foknál tanyázik általában, de ez nem zavart nagyon, gondoltam "nem pontos" (mint a tankjelző, "tájékoztató jelleggel" mutat valamit).

Amin most eltöprengtem: 0 / +2 fok hidegben, dugóban úgy 20 perc tötymörgés után beindult a hűtőventilátor. Ránézek a kijelzőre, akkor mutatott kb. 85-90 fok között félúton. Úgy egy perc után a ventilátor leállt, addigra a mutató lekúszott a kék sáv tetejéig, a venti leállásakor el is kezdett mászni felfelé rögtön.

Kérdéseim: aggódjak-e, ha 1-2 fokos időben beindul a hűtőventi?

Lehet-e, hogy valójában valahol a 100 fok és a "piros" között volt a hőmérséklet?

Állítsak-e a kijelzőn a fórumon korábban leírtakkal, vagy a jeladónál kéne keresgélni valamit és mit?

MÁS:

Még ma is úgy áll a tudomány, hogy hideg téli reggel indítás előtt pár másodperc tompított kapcsolástól "feléled" az aksi, és könnyebben indít?

Köszi, Csaba

(ui. fura, mindig azt hittem a ventilátort két L betűvel írjuk... de a gép kijavítja :-) )

Egyes motortípusoknál fagyálló cserekor a vízhőfok mérőnél légbubi reked meg ami pontatlanná teszi a műszert. Tekerd ki, majd ha kibuggyan a folyadék tekerd vissza.

Link to comment
Megosztás:

Egyes motortípusoknál fagyálló cserekor a vízhőfok mérőnél légbubi reked meg ami pontatlanná teszi a műszert. Tekerd ki, majd ha kibuggyan a folyadék tekerd vissza.

Köszi, Zotya. Nekem általában "egyes típusú" cuccom szokott lenni, most épp X14XE. És hát nem is találok az astrás könyveimben pont ehhez a motorhoz ábrát/fotót. A radiátor oldalában keressem a vízhőfokmérőt?

Link to comment
Megosztás:

Köszi, Zotya. Nekem általában "egyes típusú" cuccom szokott lenni, most épp X14XE. És hát nem is találok az astrás könyveimben pont ehhez a motorhoz ábrát/fotót. A radiátor oldalában keressem a vízhőfokmérőt?

Nem, általában a vízkörbe van betekerve a szívócsonk vagy a hengerfej környékén, egy vezeték megy rá legtöbbször egy kábelsarú van rádugva. A kábelkötegeket végigkövetve lehet talán a legkönnyebben megtalálni.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.