Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Guest

Recommended Posts

Hello!

Most jövök az adagolóstól, és elszomorított nagyon! Minden rendben van a gyujtással, az adagolóval, csak a kompresszió az nagyon gyenge. Az első három hengerben 20 alatt van, a 4-es henger az 23. Azt mondta, hogy ezzel télen bajok lesznek. Mostanában reggelente pedig ugy inditom, hogy ráizzitok, várok vele vagy 10-15mp-et. Leveszem a gyújtást, utána visszarakom, ujra 10-15mp, utána benyomom a gázpedált, és inditok. Kb. 1-2mp mulva leveszem a pedálról a lábam, és akkor a kocsi el is indul szépen. Ilyenkor hogy van, hogy kevés a kompresszió, de mégis 1-2mp belül indul, vagy ez csak átmeneti állapot? (Astra 1.7 DR, 93-as amugy). Ötleteket, jótanácsokat szivesen fogadok.

Link to comment
Megosztás:

Még annyit hozzátennék, hogy az 1-2-3-as hengerek kompressziója 17-18, és a 4-es hengeré pedig 23 volt. Azt mondta az adagolós, hogy még ha megnézetném az öninditót, mert egy kicsit beteges, akkor ezáltal növekedhet a motorban a kompresszió. Ezt viszont nem értem, hogy hogyan gondolja!

Kérdésem lenne még, hogy hallottam egy olyan adalék anyagról (RIMET-DIESEL, van honlap is www.rimet.hu) amely javithatna a kompresszión, hogy szerintetek ez mennyire igaz, mert az adagolós szerint felesleges pénzkidobás!

Link to comment
Megosztás:

Szerintem ekkora kompressziókülönbséggel már csak a felújítás lehet megoldás. Elvileg a hengerek között 1-nél nagyobb különbség nem szabadna, hogy legyen, ez pedig már sokkal rosszabb.

Ami az indítást illeti: sokan csinálják ezt, amit Te is, hogy izzítás 10-15mp-ig, aztán gyújtás levesz, aztán még 10-15-mp, sztem felesleges. Már csak azért is, mert elvileg 30mp-ig izzít a gép, mikor ráadod a gyújtást. Magyarán 15mp-nél megszakítod az izzítást, a cucc visszahűl, aztán megint izzítasz 15mp-et... a végeredmény majdnem csak annyi izzítás, mintha egyszer ment volna 15mp-et. Sztem jobban felmelegszik, ha hagyod egyszer 20-25mp-ig (az izzítórelé kattanása jól hallható 30mp körül).

Link to comment
Megosztás:

Hello!

Most jövök az adagolóstól, és elszomorított nagyon! Minden rendben van a gyujtással, az adagolóval, csak a kompresszió az nagyon gyenge. Az első három hengerben 20 alatt van, a 4-es henger az 23. Azt mondta, hogy ezzel télen bajok lesznek. Mostanában reggelente pedig ugy inditom, hogy ráizzitok, várok vele vagy 10-15mp-et. Leveszem a gyújtást, utána visszarakom, ujra 10-15mp, utána benyomom a gázpedált, és inditok. Kb. 1-2mp mulva leveszem a pedálról a lábam, és akkor a kocsi el is indul szépen. Ilyenkor hogy van, hogy kevés a kompresszió, de mégis 1-2mp belül indul, vagy ez csak átmeneti állapot? (Astra 1.7 DR, 93-as amugy). Ötleteket, jótanácsokat szivesen fogadok.

Sajnos ez elég harmatos.

Nekem tavaly volt mérésen 25-26-os értékek vannak mind a 4-ben.

25 alatt már lehetnek problémák.

Sajnos ahhoz hogy minden ok legyen teljes felújítás kell.A gyűrűzés csak ideiglenes oldja meg a problémát.

Az igazi az,ha hengerfej,megfurás, stb stb és új főtengelycsapágyak.Csakis azzal lesz ok hosszútávon,mert a "felcombosodott" motor rövidúton elintézi a régi kopott csapágyakat.

Link to comment
Megosztás:

Johnny vazze, ilyen mocskos motort lefényképezni... :lol: :lol:

Egyébként csodaszép, sztem gyárilag nem nézett ki így. Mivel tudod így felpolírozni a blokkot? :lol:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Lehet hogy nagy hülyeséget fogok kérdezni, de eddig csak benzines autóim voltak. A dizelben is van chek kontrol lámpa? Az a narancs motor grafikáz lámpa. Mert nekem nem az nem világit gyujtás ráadásakor. Bocs ha baromságot kérdeztem.

Üdv. Tiv.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Lehet hogy nagy hülyeséget fogok kérdezni, de eddig csak benzines autóim voltak. A dizelben is van chek kontrol lámpa? Az a narancs motor grafikáz lámpa. Mert nekem nem az nem világit gyujtás ráadásakor. Bocs ha baromságot kérdeztem.

Üdv. Tiv.

Nincs! Hála a jóistenek! :lol: Mondhatnám úgyis kollega,hogy nekünk arra nincs szükségünk! :lol:

Jobb oldalt világít az izzítást jelző lámpa,középen az olaj és töltés visszajelző és kész!Más nem kell,hidd el nekem! :P

A bengások meg had villogtassák a kódjaikat,mi pedig csak megyünk és megyünk!

De tudod mit?Ha neked nagyon hiányzik,valahogy megoldjuk! :lol:

Link to comment
Megosztás:

Még annyit hozzátennék, hogy az 1-2-3-as hengerek kompressziója 17-18, és a 4-es hengeré pedig 23 volt. Azt mondta az adagolós, hogy még ha megnézetném az öninditót, mert egy kicsit beteges, akkor ezáltal növekedhet a motorban a kompresszió. Ezt viszont nem értem, hogy hogyan gondolja!

Kérdésem lenne még, hogy hallottam egy olyan adalék anyagról (RIMET-DIESEL, van honlap is www.rimet.hu) amely javithatna a kompresszión, hogy szerintetek ez mennyire igaz, mert az adagolós szerint felesleges pénzkidobás!

Hát lájtos a dolog, de én nem értek 1-et azokkal akik rögtön fúrást javasolnak. A gáz a téli minuszok lesznek, ha szét szedeted, akkor fog kiderülni hogy lehet -e gyűrűzni. Ha nincs nagy vála és nincs agyon kopva akkor simán gyűrűt neki .

Minden fajta adalék ami sűríti az oilt az csak ront. Sajnos autó piacosok nepperek adalékolják az oil zabálos autókat hogy aímg el kel ne legyen karter gáz.

93-as a géped szerintem van benne jócskán km, kb 400ezer sajnos a hengerfej is szar lehet illetve lehet hogy ott van a baj.

Ha pedig fúrásra kerül akkor értelem szerűen köszörülik a főtengelyt is .

Link to comment
Megosztás:

Hát lájtos a dolog, de én nem értek 1-et azokkal akik rögtön fúrást javasolnak. A gáz a téli minuszok lesznek, ha szét szedeted, akkor fog kiderülni hogy lehet -e gyűrűzni.

Inkább "hordósodás" szokott lenni,mint vállasodás a düzelnél.

A gyürüzés átmeneti megoldás,nem én mondom,hanem az öregszaki,akinél az én gépem is volt.

Link to comment
Megosztás:

Johnny, most hogy nézegettem a képeidet, eszembe jutott egy kérdés: Bosch adagolón mi az a teleszkóp szerű dolog a tetején? Mire szolgál? Egyik havernak nézegettem múltkor a hasznaltauto-n Astrát, és találtam egy olyan képet, amin hiányzott a Bosch adagoló tetejéről ez a dolog :lol:

Link to comment
Megosztás:

A szelephézag állitásról én is hallottam, azt mondták azt is meg lehet nézni! Olajat kb 5-6 decit evett meg ugy kb. 7000Km-en. Cimbinek is azt monják, hogy elég, ha csak meggyűrűznénk, de Götze gyürűt javasoltak. Majd ha szétszedi, meglátjuk, mennyire vészes. Csak nekem az a fura, hogy 3 henger aránylag megegyezik, és a negyedikben 6 Bar-ral nagyobb a nyomás.

Link to comment
Megosztás:

A szelephézag állitásról én is hallottam, azt mondták azt is meg lehet nézni! Olajat kb 5-6 decit evett meg ugy kb. 7000Km-en. Cimbinek is azt monják, hogy elég, ha csak meggyűrűznénk, de Götze gyürűt javasoltak. Majd ha szétszedi, meglátjuk, mennyire vészes. Csak nekem az a fura, hogy 3 henger aránylag megegyezik, és a negyedikben 6 Bar-ral nagyobb a nyomás.

Szelephézagot ezen nem tudsz állítani, mert automatikus, hidraulikus uton történik. A szelep akkor nem zár rendesen, ha ráég az olajkoksz, és ezért nem tud körkörösen felfeküdni a szelepfészekbe. Szétszedésnél meglátszik. Ha már le lesz véve a hengerfej, akkor érdemes cserélni a szelepszár-szimmeringeket is, szelepeket megtisztítani, becsiszolni, hidrotőkéket ellenőrizni.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.