Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Guest

Recommended Posts

Johnny, most hogy nézegettem a képeidet, eszembe jutott egy kérdés: Bosch adagolón mi az a teleszkóp szerű dolog a tetején? Mire szolgál? Egyik havernak nézegettem múltkor a hasznaltauto-n Astrát, és találtam egy olyan képet, amin hiányzott a Bosch adagoló tetejéről ez a dolog :lol:

Az egy "lengéscsillapító" szerkezet,ami a gázbowdenhez van kapcsolva.Hogy mi a pontos szerepe én sem tudom,de ha jól emléxem a csináld magad talán ír róla.

Egyébként az öreg szakim azt mondta,hogy korához és km-hez mérten elég jó a mocim,vigyázzak rá.

Kuplungot cserélnem kell majd,de ezt tudtam is.

Kérdeztem tőle,hogy a CAV adagolós jobb-e.

Azt mondta,hogy a CAV-s járása picit halkabb,de kényesebb és bonyolultabb is,mint a Bosch.Ezt cirka 25év tapasztalatából én elhiszem az öregnek. :lol:

Nagyon fogom sajnálni,ha ő leteszi a "villáskulcsot",mert nagyon elismert szaki és nagyon távolról is hoznak hozzá adagolókat javításra.

Link to comment
Megosztás:

Hali.

A dizel astrának mennyi az alapjárati fordulata? Nekem pont 1000-en áll. Jó ez?

Hidegen amikor megy a dúsító akkor igen egyébként 950.

DTL motornál, látom tiéd az,

Götze gyűrű nagyon kemény, 10ezer után elkezdte zabálni az oilt a lada mikor gyűrűztünk vele, a gyűrű nem kopott a henger viszont teljesen. gajra vágja a henger falát, ne avval gyűrűzd meg. Helyesbítek én nem gyűrűzném Götzével.

Oil fogyi az normális ,karter gáz az nagyon sok?

Link to comment
Megosztás:

Hidegen amikor megy a dúsító akkor igen egyébként 950.

DTL motornál, látom tiéd az,

Götze gyűrű nagyon kemény, 10ezer után elkezdte zabálni az oilt a lada mikor gyűrűztünk vele, a gyűrű nem kopott a henger viszont teljesen. gajra vágja a henger falát, ne avval(azzal,bocs de szúrta a szemem) gyűrűzd meg. Helyesbítek én nem gyűrűzném Götzével.

Oil fogyi az normális ,karter gáz az nagyon sok?

Nem okoskodni akarok,de DTL esetében 850-950 melegen,1200 hidegen!

Én ha jól emléxem a szaki Male gyűrűt ajánlott,de nem vagyok benne biztos.

Az olajfogyi pedig szerintem 1000km/1l lehet max,ha annál több ott már gáz van.Kartelgáz! :lol:

Link to comment
Megosztás:

Nem okoskodni akarok,de DTL esetében 850-950 melegen,1200 hidegen!

Én ha jól emléxem a szaki Male gyűrűt ajánlott,de nem vagyok benne biztos.

Az olajfogyi pedig szerintem 1000km/1l lehet max,ha annál több ott már gáz van.Kartelgáz! :lol:

Hát akkor csak nem jó az 1000. egyébként az enyém hidegen sen pörög 1200-t :lol: 1000-re 1 lit az a 100-as skoda normája

.

Link to comment
Megosztás:

Akkor ki milyen dugattyú gyürűt ajánl, mert én ilyet tudok azonnal venni (PERFECT CIRCLE ). Götze-ről én is hallottam, hogy nagyon kemény.

Az enyémben ilyen van már két éve, és kb. 25000 km óta. Ma még ment. :lol:

Az hogy a ladának megzabálta a hengerét, nem feltétlenül a gyűrű hibája. Pláne ha 80 e kilóméter után kellett piszkálni. A ladák egyébként is hajlamosak voltak a gyakori generálozásra, elsősorban horósodás miatt.

Link to comment
Megosztás:

Az enyémben ilyen van már két éve, és kb. 25000 km óta. Ma még ment. :P

Az hogy a ladának megzabálta a hengerét, nem feltétlenül a gyűrű hibája. Pláne ha 80 e kilóméter után kellett piszkálni. A ladák egyébként is hajlamosak voltak a gyakori generálozásra, elsősorban horósodás miatt.

Lada disel :lol: mániátok a hordósodás. 1 gyűrűzéssel el kell menni a motornak 100ezret, :lol: tehát a tiéd még fél idős sincs. Reméljük be válik (vált) :lol:

Link to comment
Megosztás:

Szét lett szedve a vas, lesz benne csere rendesen! Gyűrűk azok Goetze-k mennek bele, hajtókar csapágy, illetve mind a 8 szelepet cserélni kell, mivel nagyon kopottak voltak. Illetve az összes tömítés, vezérműszíj, ékszíj, fagyálló. Eddig ennyi. Ha minden igaz, szomat, vasárnap meglesz. Majd megírom milyen.

Link to comment
Megosztás:

Szét lett szedve a vas, lesz benne csere rendesen! Gyűrűk azok Goetze-k mennek bele, hajtókar csapágy, illetve mind a 8 szelepet cserélni kell, mivel nagyon kopottak voltak. Illetve az összes tömítés, vezérműszíj, ékszíj, fagyálló. Eddig ennyi. Ha minden igaz, szomat, vasárnap meglesz. Majd megírom milyen.

Méress kompressziót utána is a hengerekben, kíváncsi leszek az eredményre.

Link to comment
Megosztás:

Lada disel :lol: mániátok a hordósodás. 1 gyűrűzéssel el kell menni a motornak 100ezret, :lol: tehát a tiéd még fél idős sincs. Reméljük be válik (vált) :lol:

Persze egy opel motor esetében igaz lehet az a százezer kilóméter. A hordós kopás pedig a jellemzően alacsony dugattyúsebesség miatt gyakori az olajkályhák körében. A dieselt töbnyire alasony fordulaton használják, ennek a következménye a fent emmlített jelenség.

Link to comment
Megosztás:

A felújitás ára nem reális, mert én sok mindent igyekeztem megszerezni olcsóbban. Goetze gyűrű, hajtókar csapágy, szelepek, vezérműszíj, ékszíj, illetve a motorhoz tartozó összes tömités 47 ezerben megállt. Erre jött még most egy Global Power 74AH akkumulátor az 20 ezer, és a szerelési díj az 30 ezer. Így összesen 97 ezer lett.

Kérdésem lenne, hogy a kocsi kék füstöt nyom, azt mondják ez természetes, amig össze nem kopnak az alkatrészek rendesen, addig eszi az olajat egy kicsit. A másik két gondom még az, hogy amikor eddig reggelente beinditottam, amig beindult, akkor nem kellett neki a gázt nyomni, alapjáraton elketyegett, most pedig csak ugy hajlandó indulni, hogy 2-3 percig nyomni kell a gázt, mig fel nem melegszik. A gondom még az, hogy ha gyorsulok vele, akkor magasabb fordulaton nem nagyon akar menni, olyan mintha nem kapna levegőt (szerintem), de alacsony fordulaton jól huz, már amennyire ezek jól húznak.

Link to comment
Megosztás:

A felújitás ára nem reális, mert én sok mindent igyekeztem megszerezni olcsóbban. Goetze gyűrű, hajtókar csapágy, szelepek, vezérműszíj, ékszíj, illetve a motorhoz tartozó összes tömités 47 ezerben megállt. Erre jött még most egy Global Power 74AH akkumulátor az 20 ezer, és a szerelési díj az 30 ezer. Így összesen 97 ezer lett.

Kérdésem lenne, hogy a kocsi kék füstöt nyom, azt mondják ez természetes, amig össze nem kopnak az alkatrészek rendesen, addig eszi az olajat egy kicsit. A másik két gondom még az, hogy amikor eddig reggelente beinditottam, amig beindult, akkor nem kellett neki a gázt nyomni, alapjáraton elketyegett, most pedig csak ugy hajlandó indulni, hogy 2-3 percig nyomni kell a gázt, mig fel nem melegszik. A gondom még az, hogy ha gyorsulok vele, akkor magasabb fordulaton nem nagyon akar menni, olyan mintha nem kapna levegőt (szerintem), de alacsony fordulaton jól huz, már amennyire ezek jól húznak.

Amíg nem kopik minden össze,ne nagyon hajtsd meg!!!

Az hideg alapjárati probléma pedig a dúsító membránhibájából adódhat,bár nem tudom a tiéden milyen adagoló van.( CAV vagy Bosch )

Az,hogy nem húz,hát sokmindentől lehet,de leginkább adagolóssal kellene megnézetni.

Link to comment
Megosztás:

A felújitás ára nem reális, mert én sok mindent igyekeztem megszerezni olcsóbban. Goetze gyűrű, hajtókar csapágy, szelepek, vezérműszíj, ékszíj, illetve a motorhoz tartozó összes tömités 47 ezerben megállt. Erre jött még most egy Global Power 74AH akkumulátor az 20 ezer, és a szerelési díj az 30 ezer. Így összesen 97 ezer lett.

Kérdésem lenne, hogy a kocsi kék füstöt nyom, azt mondják ez természetes, amig össze nem kopnak az alkatrészek rendesen, addig eszi az olajat egy kicsit. A másik két gondom még az, hogy amikor eddig reggelente beinditottam, amig beindult, akkor nem kellett neki a gázt nyomni, alapjáraton elketyegett, most pedig csak ugy hajlandó indulni, hogy 2-3 percig nyomni kell a gázt, mig fel nem melegszik. A gondom még az, hogy ha gyorsulok vele, akkor magasabb fordulaton nem nagyon akar menni, olyan mintha nem kapna levegőt (szerintem), de alacsony fordulaton jól huz, már amennyire ezek jól húznak.

Eszedbe ne jusson huzatni mert akkor mit sem ért a munka 2500ig lődd neki max :lol:

Link to comment
Megosztás:

Amíg nem kopik minden össze,ne nagyon hajtsd meg!!!

Az hideg alapjárati probléma pedig a dúsító membránhibájából adódhat,bár nem tudom a tiéden milyen adagoló van.( CAV vagy Bosch )

Az,hogy nem húz,hát sokmindentől lehet,de leginkább adagolóssal kellene megnézetni.

Lehet, hogy elfelejtették visszadugni a dúsítóra a vákuumcsövet, ezt még megnézhetnéd. Az adagoló is be lett állítva?

Link to comment
Megosztás:

Olyan kérdésem lenne, hogy már mentem a kocsival kb. 150-200Km-t, de amikor megyek ugy 80-90-el, és lenyomom a gázpedált előzéskor, akkor nem akar menni és csak kékes füstöt nyom ki, már amennyire látom a tükörben. Ez mitöl lehet, vagy mi lehet a gond. Amugy rendesen indul, ugy ahogy kell neki, és az alapjáratom is rendben, csak ez a baj!

Link to comment
Megosztás:

Olyan kérdésem lenne, hogy már mentem a kocsival kb. 150-200Km-t, de amikor megyek ugy 80-90-el, és lenyomom a gázpedált előzéskor, akkor nem akar menni és csak kékes füstöt nyom ki, már amennyire látom a tükörben. Ez mitöl lehet, vagy mi lehet a gond. Amúgy rendesen indul, úgy ahogy kell neki, és az alapjáratom is rendben, csak ez a baj!

Az valószínűleg attól mert még nincsenek össze kopva az alkatrészek minden felujított motornál így van kb 2500km mire ujra erőre kap a kicsike :lol: de csak fokozatosan, és ne nyomj neki full gázt ez Dizel és bejáratós :lol:

Nagyon fontos 1000km után az olajcsere is. Ha később sem javul a helyzet akkor adagoló is lehet, Ha ugy bánsz vele mint egy hímestojással akkor a későbbiekben meg foglya hálálni :lol:

Link to comment
Megosztás:

Olyan kérdésem lenne, hogy már mentem a kocsival kb. 150-200Km-t, de amikor megyek ugy 80-90-el, és lenyomom a gázpedált előzéskor, akkor nem akar menni és csak kékes füstöt nyom ki, már amennyire látom a tükörben. Ez mitöl lehet, vagy mi lehet a gond. Amugy rendesen indul, ugy ahogy kell neki, és az alapjáratom is rendben, csak ez a baj!

Ha eddig berzines vasad volt akkor jobb ha hozzá szoksz, A DR motor amúgy sem 1 rakéta.( sőt )

A füst majd csak elmúlik, de inkább kormolnia kéne padlózásnál.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.