Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Guest

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Sziasztok!

Érdekelne, hogy Ti mivel akadályozzátok meg, hogy a szelepfedél tömítésnél szökjön az olaj? fél év alatt 2x cseréltettem rajta, de most is szivárog.

Valami ötlet esetleg?

1.7 Isuzu 96-os.

Új tömítés, nagyon elpucolt felületek, nagyon-nagyon pici paszta, és nem agyon tépni a csavarokat, csak ésszel lehúzni. Szerelők szeretik agyig pasztázni is (meg akkor már letakarítani se, mer' majd a paszta tömíti) meg van aki meg is tépi mint az állat, mert akkor majd jobban tömít. Eddig csak az jött be, hogy rendesen letisztítva, kevés pasztával és érzéssel, normálisan meghúzva.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Érdekelne, hogy Ti mivel akadályozzátok meg, hogy a szelepfedél tömítésnél szökjön az olaj? fél év alatt 2x cseréltettem rajta, de most is szivárog.

Valami ötlet esetleg?

1.7 Isuzu 96-os.

Mondhatni típushiba. Főleg, ha már van kartergáza a motornak. És a műanyag szelepfedél vetemedése sem javít a sokat a helyzeten....

Ahogy az előttem szóló is mondta, vékonyan pasztázd be, de csak a tömítés és a hengerfej közti részt.

Így sem fog olyan sokáig tartani, de azért elmegy 15-20e kmt. Utánna újra szivárogni fog, de a régi tömítést még egyszer visszarakhatod, alaposan megtisztítva, újra pasztázva az alját.

Nekem ez a bevált módszerem. Pasztának Lictite 5910-et javaslok.

Link to comment
Megosztás:

Mondhatni típushiba. Főleg, ha már van kartergáza a motornak. És a műanyag szelepfedél vetemedése sem javít a sokat a helyzeten....

Ahogy az előttem szóló is mondta, vékonyan pasztázd be, de csak a tömítés és a hengerfej közti részt.

Így sem fog olyan sokáig tartani, de azért elmegy 15-20e kmt. Utánna újra szivárogni fog, de a régi tömítést még egyszer visszarakhatod, alaposan megtisztítva, újra pasztázva az alját.

Nekem ez a bevált módszerem. Pasztának Lictite 5910-et javaslok.

Helló!

Picit drága ez a Lictite 5910.Nekem is volt ilyen problémám én ezer pár százért vettem valami amerikai pasztát és bevált.

Link to comment
Megosztás:

Ez azon múlik, mihez vagy szokva, milyen autóból ültél át.

Egzakt eredményt pedig fékpadi mérés ad.

Innen a számítógép mögül tuti, hogy nem fogjuk megfejteni a problémádat, ha egyáltalán van mit megfejteni...

Ez melós autó,van mellette egy astra g coupe z20let

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Új vagyok itt a Fórumon, úgy mint az Astra tulajok között is. Adott egy 1997-es F-es 1.7-es Isuzu motoros Diesel Astra. Kérdésem csak annyi lenne, hogy hogyan tudnék csinosítani egy kicsit a hangján? Kipufogó az nem a gyári valahogy így néz ki a hátsója:

291007253Hatso_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Most csinosítgatom :)

Köszönöm előre is a segítő tanácsokat.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Új vagyok itt a Fórumon, úgy mint az Astra tulajok között is. Adott egy 1997-es F-es 1.7-es Isuzu motoros Diesel Astra. Kérdésem csak annyi lenne, hogy hogyan tudnék csinosítani egy kicsit a hangján? Kipufogó az nem a gyári valahogy így néz ki a hátsója:

http://kepfeltoltes.hu/130720/291007253Hatso_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Most csinosítgatom :)

Köszönöm előre is a segítő tanácsokat.

üdv itt. Drakulálok a sashoz, errōl a képrōl egész pofás. Nem szeretem a tyuning lámpákat, de ezzel a színnel, meg a fekete kerettel egész élhetō. Viszont a kipuffal mindenképp alakítsál egy kicsit. A végnek a lökhárító alatt kéne végzōdnie, hogy valahogy kinézzen, nem ott kezdōdnie :D nem tudom mit raktak alá, de nagyon nem méret. Kicsit szabj le belōle, hogy rövidebb legyen ;)
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

üdv itt. Drakulálok a sashoz, errōl a képrōl egész pofás. Nem szeretem a tyuning lámpákat, de ezzel a színnel, meg a fekete kerettel egész élhetō. Viszont a kipuffal mindenképp alakítsál egy kicsit. A végnek a lökhárító alatt kéne végzōdnie, hogy valahogy kinézzen, nem ott kezdōdnie :D nem tudom mit raktak alá, de nagyon nem méret. Kicsit szabj le belōle, hogy rövidebb legyen ;)

Köszi :) Így jött a kipufogó, nem nyúltam még hozzá :) de megfontolom a tanácsodat :) bár egy nagyobb lökhárító sincs kizárva :D

az a baj ezzel a kipuffancsal, hogy semmi hangja nincs :( Bár azt mondják, hogy azért mert ez diesel

Link to comment
Megosztás:

Ismételten írok, tanácsokat szeretnék kérni. Mivel ez az első autóm, a tanulóautó amin tanultam az egy benzines SX4, tehát teljesen más világ.
Mire kell odafigyelni ennél az autónál, milyen fortélyok vannak, amikkel megfelelően lehet vele gurulni?

Link to comment
Megosztás:

Ismételten írok, tanácsokat szeretnék kérni. Mivel ez az első autóm, a tanulóautó amin tanultam az egy benzines SX4, tehát teljesen más világ.

Mire kell odafigyelni ennél az autónál, milyen fortélyok vannak, amikkel megfelelően lehet vele gurulni?

Először is, ugye ez diesel, ergo keveset fogyaszt, viszont nem szereti, ha nagyon pörgetik, pláne egy SX4-hez képest. Tehát remélem nem egy lámpától lámpáig gyorsulós tipus vagy. Ez az autó A-ból B-be kis költséggel történő autózásra van kitalálva, nem versenyzésre. Alacsonyabb fordulaton jön meg a nyomatéka, mint a benzinesnek, tehát semmi értelme nagyon pörgetni. Főleg hidegen ne pörgesd lehetőleg 2500 fölé, amíg az üzemi hőfokát el nem éri. Leállításnál hagyd egy kicsit alapjáraton pörögni a motort (10-20mp) mielőtt leállítod, hogy a turbo vissza tudjon hűlni.

Időben cserélni az olajat (7500km), vezérlést (60000km), ezeket a vásárlás után amúgy is rögtön érdemes elvégezni, hacsak nem ismerőstől vetted a kocsit.

Hirtelen ennyi jutott eszembe.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

az a baj ezzel a kipuffancsal, hogy semmi hangja nincs :( Bár azt mondják, hogy azért mert ez diesel

Max akkor lesz belőle hang, ha az egész kipuff rendszer egy nagy cső lesz végig, de akkor meg a nyomatékból fogsz veszíteni.

Ebből nem lesz soha városi mutogatós redná redná...ezt fogadd el. ;)

Link to comment
Megosztás:

Először is, ugye ez diesel, ergo keveset fogyaszt, viszont nem szereti, ha nagyon pörgetik, pláne egy SX4-hez képest. Tehát remélem nem egy lámpától lámpáig gyorsulós tipus vagy. Ez az autó A-ból B-be kis költséggel történő autózásra van kitalálva, nem versenyzésre. Alacsonyabb fordulaton jön meg a nyomatéka, mint a benzinesnek, tehát semmi értelme nagyon pörgetni. Főleg hidegen ne pörgesd lehetőleg 2500 fölé, amíg az üzemi hőfokát el nem éri. Leállításnál hagyd egy kicsit alapjáraton pörögni a motort (10-20mp) mielőtt leállítod, hogy a turbo vissza tudjon hűlni.

Időben cserélni az olajat (7500km), vezérlést (60000km), ezeket a vásárlás után amúgy is rögtön érdemes elvégezni, hacsak nem ismerőstől vetted a kocsit.

Hirtelen ennyi jutott eszembe.

Köszönöm szépen a tanácsokat, jelenleg 182000 km van benne, most volt szerelőnél, ahol olajat, olajszűrőt,gázolajszűrőt, akkut, stb-t cserélt, 65 gurigát hagytam ott, a vezérműszíj, vízpumpa stb cseréjére mondott kb 50e ft-ot, de azt mondta, hogy még normál állapotban van. Nem tudom mikor volt cserélve utoljára. Nem versenyautónak szeretném használni, fontos szempont volt az alacsony fogyasztás, és a megbízhatóság. Remélem nem nyúltam mellé, bár a testvéremtől kaptam, ő is használtan vette, kb 3-400 km-t ha ment vele... csak 1-2 apróságra kellett költenem. De viszont szeretném, ha egy kicsit dögösebb hangja lenne, ha már ilyen kipufogó van rajta. :)

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm szépen a tanácsokat, jelenleg 182000 km van benne, most volt szerelőnél, ahol olajat, olajszűrőt,gázolajszűrőt, akkut, stb-t cserélt, 65 gurigát hagytam ott, a vezérműszíj, vízpumpa stb cseréjére mondott kb 50e ft-ot, de azt mondta, hogy még normál állapotban van. Nem tudom mikor volt cserélve utoljára. Nem versenyautónak szeretném használni, fontos szempont volt az alacsony fogyasztás, és a megbízhatóság. Remélem nem nyúltam mellé, bár a testvéremtől kaptam, ő is használtan vette, kb 3-400 km-t ha ment vele... csak 1-2 apróságra kellett költenem. De viszont szeretném, ha egy kicsit dögösebb hangja lenne, ha már ilyen kipufogó van rajta. :)

A vezérlés cserét mindenképpen ejtsd meg, a ránézős technika egy vezéműnél elég keveset jelent.

Ha szakad a szíj, nagyon fog fájni a felújítás költsége, mint egyszer kifizetni a vezérlés szett árát! ;)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

A vezérlés cserét mindenképpen ejtsd meg, a ránézős technika egy vezéműnél elég keveset jelent.

Ha szakad a szíj, nagyon fog fájni a felújítás költsége, mint egyszer kifizetni a vezérlés szett árát! ;)

Igen, ezt már egy Astra-s ismerősöm is tanácsolta, csak most eléggé lehúzta a pénztárcámat :( Szlovák papírokkal volt, be kellett magyarosítani stb... remélem jövő hónapban összejön. A hangra nincs valami ötleted?

Link to comment
Megosztás:

A hangra nincs valami ötleted?

Írtam fentebb!

Ez nem a telepi mutogatós redná verda! :)

Max akkor lehet belőle hang, ha a leömlőtől lefelé egy sima cső lenne a kipuffrendszer, de nyomatékvesztéssel fog járni, másrészt inkább traktor hangja lesz.

Ha hangot akarsz vegyél 1.4-es bosszúállót és arra tegyél DTM véges szupergázgyorsítós csodát, hogy az egész telep hallja, ha jössz! :)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Írtam fentebb!

Ez nem a telepi mutogatós redná verda! :)

Max akkor lehet belőle hang, ha a leömlőtől lefelé egy sima cső lenne a kipuffrendszer, de nyomatékvesztéssel fog járni, másrészt inkább traktor hangja lesz.

Ha hangot akarsz vegyél 1.4-es bosszúállót és arra tegyél DTM véges szupergázgyorsítós csodát, hogy az egész telep hallja, ha jössz! :)

Rendben, megértettem másodszorra :( :)

Tegnap mentünk vele egy 40km-es távon, és olyan égett műanyag szerű szagot éreztünk az utastérben. (Aki vezetett, mivel nekem még nem jött meg a jogsim... azt mondta, hogy szerinte ez természetes, hiszen most volt szerelőnél, és mint fentebb írtam a gatyámat is otthagytam, de minden olajat stb... kicserélt) majd elmúlik,..

De ez nem is a legnagyobb észrevétel. Előztünk egy nagyobb tempóval, a hőmérő igencsak 90 fölé ment, és nem nagyon akart visszamászni. Miután leparkoltunk kb 15-20 perc múlva is még ugyan olyan magasra mászott fel a mutató. Ez normális jelenség?

Bocsi, hogy ha hülyeségeket írok, de még kezdő vagyok az autók terén :)

Link to comment
Megosztás:

Rendben, megértettem másodszorra :( :)

Tegnap mentünk vele egy 40km-es távon, és olyan égett műanyag szerű szagot éreztünk az utastérben. (Aki vezetett, mivel nekem még nem jött meg a jogsim... azt mondta, hogy szerinte ez természetes, hiszen most volt szerelőnél, és mint fentebb írtam a gatyámat is otthagytam, de minden olajat stb... kicserélt) majd elmúlik,..

De ez nem is a legnagyobb észrevétel. Előztünk egy nagyobb tempóval, a hőmérő igencsak 90 fölé ment, és nem nagyon akart visszamászni. Miután leparkoltunk kb 15-20 perc múlva is még ugyan olyan magasra mászott fel a mutató. Ez normális jelenség?

Bocsi, hogy ha hülyeségeket írok, de még kezdő vagyok az autók terén :)

Érdemes lenne egy termosztátot is cserélni...

Link to comment
Megosztás:

Tegnap mentünk vele egy 40km-es távon, és olyan égett műanyag szerű szagot éreztünk az utastérben. (Aki vezetett, mivel nekem még nem jött meg a jogsim... azt mondta, hogy szerinte ez természetes, hiszen most volt szerelőnél, és mint fentebb írtam a gatyámat is otthagytam, de minden olajat stb... kicserélt) majd elmúlik,..

De ez nem is a legnagyobb észrevétel. Előztünk egy nagyobb tempóval, a hőmérő igencsak 90 fölé ment, és nem nagyon akart visszamászni. Miután leparkoltunk kb 15-20 perc múlva is még ugyan olyan magasra mászott fel a mutató. Ez normális jelenség?

Bocsi, hogy ha hülyeségeket írok, de még kezdő vagyok az autók terén :)

Egy járműben az égett szag minden csak nem természetes. :icon10: Szerintem nem ártana utánajárni mi okozhatja.

Enyém sem régen járt szerelőnél - most épp a szokásos éves generátortárcsa simizésen - előtte meg olaj- és szűrő cserén. Érdekes módon csak a szokásos dízelszagot érzem, semmi égettet. Egyszer éreztem égett kuplungszagot, még valamikor 1,5 éve de az is elmúlt. Mondjuk azóta a kuplungom fog rendesen, előtte kicsit nyúlós volt. Lehet segített a vajákolás... :blink:

A kuplungpedálom egy 1.4 8v Berlingo után - céges kocsi - elég betonos, a Berlingo-ét rendszeresen ki akarom nyomni a taposón... :goofy:

Az, hogy előzéskor felmegy a vízhőfok természetes, hisz terheled a motort. Az, hogy nem megy le az már kevésbé. Lehet, hogy a termosztát már nem az igazi, ahogy írták is.

Hang & style.

Egy Astra, pláne egy elég koros F Astra sosem lesz sem villantós verda, sem tangatépkedő puncimágnes*. Sajnos egyre több példány kerül nem igazán az idei nyáron barnult, elsősorban (színes)fémtermékek forgalmazásával (gyűjtés/szállítmányozás) személyek kezébe. Akik aztán a viszonylag strapabíró szerkezeteket pillanatok alatt a telepre küldik...

Én a helyedben a ronda utángyári DTM imitáció helyett tennék rá valami normális, vagy szolídan "sportos" hátsó dobot. Bár a hangja attól sem lesz sokkal öblösebb, a megjelenése annál inkább. Mondjuk elég hülyén fog kinézni a körbekormos króm/SS vég. :icon10: Láttam már dízel Astra-n króm "kéményt", marha idiótán festett, mellette úszott a koromban.

Ha mindenáron csinosítani akarod, keress rá valami "szárnyat" a hátsó szélvédő fölé, van belőle szolíd gyári és még jól is néz ki, esetleg finoman fóliázd (ha jól tudom a hátsó oldalablakot lehet sötétebbre is, az elsőket ha nem akarod összeakasztani a bajszod a yard-dal és a sasszemű műszakis bácsival max 75%-ig (tehát 25%-nyit) lehet, ennyi tud a gyárilag sötétített üveg is) a szélvédőket tudommal semennyire sem lehet, meg egy szolíd felniszett is tud dobni a látványon, stb...

Zene.

Számomra a kamrás dízel vartyogása és a zsemlényi turbócska sivítása A zene. Így az audifil oldalam megelégszik a gyári Blaupunkt CAR-300 rádiósmagnó + Vaterás adapter + kínai MP3 játszó kompinálásával. :D

Nézd ezeket a vasakat úgy, mintha egy MTZ lenne. Ezek traktorok. A térkép A és B pontja közötti távolság minél alacsonyabb költségű leküzdésére valók, nem városi Need for Speed-re. Ha arra kell, keress egy 1.6-1.8-ast, vagy egy még tűrhető állapotó, nem szétpimpelt/szétmállott GSi-t.

Cserébe a kompromisszumokért, ha vigyázol rá - olajcsere szigorúan 7.500 Km-enként és nem Tesco-s olajat kap, hidegen nem taposod, melegen sem nyomod ki a szemét, nem kannázod - a világból is kivisz.

Ha ezekkel nem tudsz/akarsz együttélni, ne vedd sértésnek, de keress mást!

*: Bár egy szalonállapotó GSi-ről, vagy egy dögös Cabrio-ról el bírom képzelni. Nekem pl. perverzül tetszik a Fiat Punto I Cabrio.

Link to comment
Megosztás:

sziasztok,nemtudom mennyire irok jo helyre, lenyeg,hogy 1.7td isuzu motoros astram van, es mostanaban menet kozben szokott olyat csinalni,hogy a fordulatszammero fel le ugral. szo szerint 0-5000 kozott es kozben a motoron is erezheto ez,mintha le akarna fulladni. van nekem bekotve egy kapcsolo amivel a huto ventillatorat tudom kapcsolni,ha azt bekapcsolom jaratom ugy 10percig utana visszaal hibatlanul.de ma tortent, hogy jottem dogozni, elkezdett ugralni a fordulates kigyulladt a legzsak emblemaja is (legzsakos kormanyom van)

Link to comment
Megosztás:

sziasztok,nemtudom mennyire irok jo helyre, lenyeg,hogy 1.7td isuzu motoros astram van, es mostanaban menet kozben szokott olyat csinalni,hogy a fordulatszammero fel le ugral. szo szerint 0-5000 kozott es kozben a motoron is erezheto ez,mintha le akarna fulladni. van nekem bekotve egy kapcsolo amivel a huto ventillatorat tudom kapcsolni,ha azt bekapcsolom jaratom ugy 10percig utana visszaal hibatlanul.de ma tortent, hogy jottem dogozni, elkezdett ugralni a fordulates kigyulladt a legzsak emblemaja is (legzsakos kormanyom van)

Ez nekem nagyon testkábelnek tűnik... Nézd meg, hogy nincs-e megszakadva, oxidálódva

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.