Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Corsa A - Általános -


tourist

Recommended Posts

Ennyi. 256-os kell alá és le van a gond (hacsak nem 13"-as a kereke) :devlish:

Nem tudom hogy az Astra nyereg különbözik-e a Calibráétól, de ha nem akkor akármelyik 14"-es felni sem jó rá (pl. a gyári 14"-es GSi felni sem, csak egy 20mm-es nyomtávszélesítővel :lol: ), ezt saját káromon tanultam meg... :lol:

Link to comment
Megosztás:

A rugók és a gátlók azonosak, a sabirudak nem, se elöl se hátul.

C16SE nem volt B corsában, csak C14SE. A GSi az c16xe vagy x16xe.

Mellesleg van eladó futóművem corsához. Keményített rövidített gátlók, és -4cm rugók. 20-ért megválnék a teljes szettől.

Bocsi ,hogy beleszólok ,de az A és B corsa gsi rugója nem egyforma szerintem .

Az enyémben B gsi-é van katalogus szerint nem ugyanaz.

Link to comment
Megosztás:

Bocsi ,hogy beleszólok ,de az A és B corsa gsi rugója nem egyforma szerintem .

Az enyémben B gsi-é van katalogus szerint nem ugyanaz.

B Gsi-nek más a rugója meg a gátlója cikkszám szerint mint a többi B tipusé, de attól még összepasszol mindegyik.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Teljesen új vagyok itt, azonban kb. 7 éve van A corsám. Minden vágyam az volt, hogy megcsináljam kívül belül. Nagyon óvtam, sőt többet akartam, így kb 3 éve egy GSI E16SE motor dobog a motorháztető alatt, valamint minden cucc, ami átkerülhetett a gsi-ből átkerült. Úgy gondoltam, hogy most már kívül belül olyan, amilyet én szerettem volna. Ekkor történt, hogy egy buta téli napon, karácsony másnapján karamboloztam vele. Olcsón megúsztam, meg a kicsikém is, de akkor valami megszakadt. Egy hónapig volt egyidőben a külső és a belső(motor) olyan ami frankó volt....és fájt hogy ennyi volt. A baleset után már nem úgy tekintettem rá, ahogy előtte. Nem volt pénzem újra fényezni, azóta a futóműve sem ugyan az. Eladtam belőle a hátsó stabit, a féltengely gumiharang is kb fél éve ott hever a csomagtartóban anélkül hogy kicseréltem volna. Sajnálom, hogy így elhagytam szegényt, pedig nem érdemelte meg. Fél éven keresztűl napi 150 km mentem vele, és azt is szintén megsínylette...hengerfejes lett, fel lett újítva teljesen a hengerfej, de azóta eszi az olajat ha kell, ha nem. Mostanság már a céges clióval megyek mindenhova, de minden egyes huncut emelkedőn, ahol egy lomha KAMAZ, vagy akár egy golf GTI tötymörög, mindig eszembe jut: "ha a corsával lennék...de jó is lenne".

Sok örömöt okozott a kis GSI. Néha néha kimegyek vele portyázni, és rendszerint horogra is akad valaki, akinek nem tetszik, hogy nagy hangú, lestrapált kisautó megy előtte. Ilyenkor leggyakrabban meglepődnek, mikor egyesben 1 autót adok nekik lámpánál.

Ezt csak azért írtam le, mert így, hogy megláttam, hogy van külön fórum A CORSA-nak, újra fellelkesített, és furcsa egybeesésnek véltem, hogy pont a napokban beszéltem egy haverral- akinek a szíve helyett egy A corsa dobog-, aki megint adott inspirációt, hogy ne hagyjam el a szemem fényét......

...hát ez van...KÖSZÖNÖM...üdv mindenkinek....

Link to comment
Megosztás:

...

A legjobb helyre vetődtél. Tudom, és rajtam kívül itt még jó páran, szintén ismerik a lenézett kisautó okozta meglepetés élményét :lol:

Jó hallani, hogy vannak akik még nem adták fel. Ha tudsz, dobhatnál is fel pár képet róla! :devlish:

Amúgy helyileg merre vagy? Szoktak lenni szinte minden régióban kisebb-nagyobb Opeles összeröffenések és sokan itt a fórumon is aktívak, szóval akár személyesen is tudsz találkozni többünkkel is.

Link to comment
Megosztás:

Hát az naon nemjó.

Úgyis csak régi képeim vannak, igaz azokon legalább egyben volt:)

Nem tud valaki bontásra ítélt GSI A corsát?

És ide a hsz-be beszúrni lehet?

Lehet a hsz-be beszúrni képet. Azonkívül lehet még az előző hsz-t szerkeszteni is, nem kell újat írni, ha közben vmi az eszünkbe jutott. Vmint van adok veszek topic is. Ha eladni akarsz, vagy keresel vmit, oda írd be. Ne "szemeteld" össze a nem megfelelő topicot. :devlish:

Link to comment
Megosztás:

Lehet a hsz-be beszúrni képet. Azonkívül lehet még az előző hsz-t szerkeszteni is, nem kell újat írni, ha közben vmi az eszünkbe jutott. Vmint van adok veszek topic is. Ha eladni akarsz, vagy keresel vmit, oda írd be. Ne "szemeteld" össze a nem megfelelő topicot. :lol:

Teljesen feleslegesen írna a keresek topicba, úgyse nagyon tudna neki senki segíteni GSI A Corsa ügyben.

Többek között én se olvasom a keresek, de még a kínál topicockat sem. :devlish:

Nem tud valaki bontásra ítélt GSI A corsát?

Mi kellene?

Link to comment
Megosztás:

Teljesen feleslegesen írna a keresek topicba, úgyse nagyon tudna neki senki segíteni GSI A Corsa ügyben.

Többek között én se olvasom a keresek, de még a kínál topicockat sem. :devlish:

Mi kellene?

A corsám alapjárata nem túl stabíl. Van amikor egyáltalán nem, de van amikor minden egyes lámpánál kb +1000 rpm el nagyobb az alapjáratom. Olyankor ha egy kicsit "megpofozom" a gázpedált, visszamegy, de csak ideiglenesen, aztán újra fölpörög. A folytószelep érzékelőnel a 3 pólus csatit ha lehúzom róla, akkor pont ugyan annyival megy föl az alapjáratom, mint amikor üzem közben csinálja. Gondoltam már arra, hogy a vezetékben van törés, de lehet hogy magában az érzékelőben (0 állás érzékelőben).

Erre keresnék valami megoldást. Köszi.

Link to comment
Megosztás:

A corsám alapjárata nem túl stabíl. Van amikor egyáltalán nem, de van amikor minden egyes lámpánál kb +1000 rpm el nagyobb az alapjáratom. Olyankor ha egy kicsit "megpofozom" a gázpedált, visszamegy, de csak ideiglenesen, aztán újra fölpörög. A folytószelep érzékelőnel a 3 pólus csatit ha lehúzom róla, akkor pont ugyan annyival megy föl az alapjáratom, mint amikor üzem közben csinálja. Gondoltam már arra, hogy a vezetékben van törés, de lehet hogy magában az érzékelőben (0 állás érzékelőben).

Erre keresnék valami megoldást. Köszi.

Első lépésben nézd át a vákuumcsövezéseket!

Ha felpörög,akkor próbáld meg pumpálgatni a fékpedált,ha akkor visszaesik,akkor tutira vákuum problémája van!

Majd írj, hogy mit produkált!

Link to comment
Megosztás:

Nekem sajna még mindig szarakszik a motor (C12Nz).

Jelenség:

Ha sokat áll nagyon nehezen indul el. Ha beröffen 2-3 hengerezik egy ideig. Fulladozik. Amíg nem megyek vele pár kilométert alapjáraton lefullad.

Pörgetem 2-2,500-ig és azon tartom amig nem melegszik. Alapjárat nagyon szar sokszor "kihagy". Van (ritkán), hogy gyors kuplungozáskor dolgozó lány nagyot rántva fulladáshatára esik...

Amit csináltunk rajta munkája:

- csere gyújtáskábel köteg.

- csere elosztófedél

- próba csere trafo

- egy leesett vákum cső vissza helyezése. (ez kb 2 éve le volt esve:) )

Ez után egész tűrhetően indult, járt . Kezdetem örülni. Haza mentem vele. 2-3 nap állás után nem indult a szemét az esős időben, majd lassan, lassan beröffent, de nem igazán tért magához. Lámpáknál lefulladt, és alig indult be... Volt, hogy 2 hengerezett.

Az idén is nehezen indul, de a "melegítés" után csak a fulladozás, maradt.

Tippeim még:

- injektor

- benzinpumpa

- falsh levegőt kap, pl repedt hengerfej.

Ha van ezekből valakinek elfekvő próbára pl megköszönném.

Várok még ötleteket, haátha valakinek van ötlete:) (Motorcsere GSI-re az nem jó ötlet, :devlish:)

Link to comment
Megosztás:

Első lépésben nézd át a vákuumcsövezéseket!

Ha felpörög,akkor próbáld meg pumpálgatni a fékpedált,ha akkor visszaesik,akkor tutira vákuum problémája van!

Majd írj, hogy mit produkált!

Már próbáltam a fékes trükköt, de nem vált be, a vákum csövezéseket még nem néztem át...amit még nem írtam, hogy teljesítménybeni különbség sincs az emelt fordulatszám észlelésekor.

Ja, és azt a bizonyos 0 érzékelő jeladót nem akarom brahiból kicserélni, mert kb 16 ezer és a bizonytalanra kiadni enyit..hát nem is tudom:)

Link to comment
Megosztás:

Teljesen feleslegesen írna a keresek topicba, úgyse nagyon tudna neki senki segíteni GSI A Corsa ügyben.

Többek között én se olvasom a keresek, de még a kínál topicockat sem. :lol:

Mi kellene?

Engem meg nem érdekel. Van az a topic, tessék használni. A következőt törlöm, nem írok, kérdezek semmit. :devlish:

Link to comment
Megosztás:

A corsám alapjárata nem túl stabíl. Van amikor egyáltalán nem, de van amikor minden egyes lámpánál kb +1000 rpm el nagyobb az alapjáratom. Olyankor ha egy kicsit "megpofozom" a gázpedált, visszamegy, de csak ideiglenesen, aztán újra fölpörög. A folytószelep érzékelőnel a 3 pólus csatit ha lehúzom róla, akkor pont ugyan annyival megy föl az alapjáratom, mint amikor üzem közben csinálja. Gondoltam már arra, hogy a vezetékben van törés, de lehet hogy magában az érzékelőben (0 állás érzékelőben).

Erre keresnék valami megoldást. Köszi.

Voltál már a Pálfi Lacinál vele? Neki volt a sárga 2000 16V Turbós A Corsája Tatabányán.

Én is szívesen segítenék, mert van műszerem hozzá, meg minden, de nehéz lenne összehozni a találkát, mert én meg Kalocsa mellett lakok.

Amúgy az én tippem is pillangópoti lenne, esetleg Alapjárati motor. Mi a motorkódod? Csak mert van 3 különböző hengerenkéntis 1.6 A Corsában és abból is van 2-féle teljesen különböző befecskendező rerndszer.

Nem kell egyből mindent újat venni, könnyen lehet, hogy más, gyakrabb motorokon is ugyanilyen alkatrész van.

Nekem sajna még mindig szarakszik a motor (C12Nz).

......

Várok még ötleteket, haátha valakinek van ötlete:) (Motorcsere GSI-re az nem jó ötlet, :lol:)

Map-szenzor? Nem tudod valakinél rádugni egy Tech1-re, aki tudja is használni?

Ha lejössz vele Vadkertre, akkor szívesen átnézem neked.

Engem meg nem érdekel. Van az a topic, tessék használni. A következőt törlöm, nem írok, kérdezek semmit. :lol:

Szerintem meg nem kellene ezt annyira túllihegni, ugyanis még mindig inkább egymás segítése kellene hogy a célunk legyen, mint egymás cseszegetése és a másik (amúgy se egyszerű) életének a megnehezítése.

Én értem, hogy ott a "helye", ha valaki keres valamit, de ott senki nem fog tudni neki segíteni, mivel már szinte senki nem foglalkozik ilyen autókkal.

Néha rendesen el tudjátok venni még azt a maradék kis kedvem is ettől a fórumtól... :devlish:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.