Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Corsa A - Általános -


tourist

Recommended Posts

Most döntsd már el, hogy olyan stabil legyen, mint egy rally autó vagy pedig csöndes legyen és puha! :lol:

Különben is: egy Corsa igenis csörögjön-zörögjön! :D

ez így van,számomra is hozzá tartozik a nyöszögés zörögés a corsa feelinghez,mint pl a kábelkötegelő is :devlish:

Link to comment
Megosztás:

srácok, a kérdésem az lenne, hogy az OPC asztra féle szir-szarokat fel tudnánk tenni A korzára valahogy? csonkállványt nagyfékekkel, meg persze az F23 váltó + lendkerék + kuplung + stb. minden, ami van. X20XEV motorral. vennék egy gewindét is hozzá, ez lenne a befektetés.

mi meló lenne egy ilyen, és működne-e rendesen a gép?

még a régi kasznis korza asszem.

Link to comment
Megosztás:

srácok, a kérdésem az lenne, hogy az OPC asztra féle szir-szarokat fel tudnánk tenni A korzára valahogy? csonkállványt nagyfékekkel, meg persze az F23 váltó + lendkerék + kuplung + stb. minden, ami van. X20XEV motorral. vennék egy gewindét is hozzá, ez lenne a befektetés.

mi meló lenne egy ilyen, és működne-e rendesen a gép?

még a régi kasznis korza asszem.

Corsa A OPC?? Hmm.. :DD

Link to comment
Megosztás:

srácok, a kérdésem az lenne, hogy az OPC asztra féle szir-szarokat fel tudnánk tenni A korzára valahogy? csonkállványt nagyfékekkel, meg persze az F23 váltó + lendkerék + kuplung + stb. minden, ami van. X20XEV motorral. vennék egy gewindét is hozzá, ez lenne a befektetés.

mi meló lenne egy ilyen, és működne-e rendesen a gép?

még a régi kasznis korza asszem.

Mindent fel lehet tenni rá, csak akarat pénz kérdése. A corsát nem szerelték ilyen nagy motorral ezért vannak egyedi átalakítások ennyi. Érdeklődj demónál ő segít neked. Aki berakott egy C20LET motort a corsába annak nem probléma. Azt hiszem jelenleg 307LE ha nem bütykölte azóta. :lol:

Egyébként nem kevés idő és pénz mire összeáll. Kell egyedi motortartó, egyedi féltengely egyedi kerékagy kerékcsapágy meg minden amit nem olyan könnyű beszerezni. Sajnos ez nem olyan móka, hogy bemész az Unixba és leveszik a polcról. :D

28985_1255620042.jpg

Link to comment
Megosztás:

Voszinak nem szükséges az alapoktól kezdeni a tuning témakörének elmagyarázását, volt már egy-két említésre méltó autója... :lol:

@Voszi:

De miért éppen X20XEV meg F23? A C20XE/F20 nem olcsóbb/megbízhatóbb/erősebb?

Nem a tuning témakört magyaráztam el, hanem azt, hogy sacc per kb mi kell. De szerintem ha tudná nem kérdezte volna meg.

Link to comment
Megosztás:

Nem a tuning témakört magyaráztam el, hanem azt, hogy sacc per kb mi kell. De szerintem ha tudná nem kérdezte volna meg.

köszi! demó papát és a korzáját (meg a 3 litykósokat, stb.) elég jól ismerem. igazából tényleg nem ezt kérdeztem, tgabinak igaza volt. csak lehet, hogy nem volt elég világos a kérdés. :lol: szóval a spéci saab 9.5 / lótusz omega futómű / fékrendszer kombó felszerelése volt a kérdés. a keskeny kaszni miatt aggodalmaskodok, nem tudom, hogy hogyan lehet megoldani féltengellyel, ha fel is csavarozható valahogy. de biztos megoldható, mert demó is cserélt vhogy 5x110-re. a motor meg a váltó bemegy ez nem volt kérdés. :D

tgabi: azért f23 és azért x20xev, mert ez maradt vissza az opc-ből. :devlish: f20 nem kell, az nem jó váltó, f28 szóba jöhet, vagy m32. de mivel van az f23 (kettő is), nem érzem értelmét a cserének.

B.Ú.É.K. mindenkinek!!!!

Link to comment
Megosztás:

tgabi: azért f23 és azért x20xev, mert ez maradt vissza az opc-ből.

Köszi, gyanítottam, csak az X20XEV zavart meg. :lol: Szívó OPC az nem X20XER volt? Így mindjárt más, mert a kettő között van 24 lóerő különbség (136 vs. 160). Így tényleg nem játszik a C20XE a maga sovány 150 paripájával... :D

Link to comment
Megosztás:

Komolyan mondom jókat kacarászom... :D

Voszi papának akarják elmagyarázni a tuningot... :devlish:

Nem kell sokat vívódni ezen Voszi!

Fel kell hívni Demó mestert és majd elmond mindent, msárészt van neki minden raktáron. :lol:

Egy valamit kérek!

Az egész folyamatot dokumentáld képekkel. :devlish:

Link to comment
Megosztás:

Köszi, gyanítottam, csak az X20XEV zavart meg. :lol: Szívó OPC az nem X20XER volt? Így mindjárt más, mert a kettő között van 24 lóerő különbség (136 vs. 160). Így tényleg nem játszik a C20XE a maga sovány 150 paripájával... :icon13:

X20XEV, a 136 pacis :D ennek két oka van. egyrészt ilyen motorral rendelkezem, másrészt a hengerfeje nagykamrás, az atmoszférikus töltés miatt, és azt gyanítom, hogy turbósítva ez előny lesz a C20XE-hez képest. az X20XER hengerfej az egyébként jó ötlet, csak nem nagyon lehet szerezni. egész G asztrát meg nem akarok többet, már három van a nevemen, mindig megvettem az egészet, ha kellett belőle vmi. :devlish: :devlish: szóval ezzel kell nekifutni, így döntöttem.

@J0hnny: igenis, mindent le fogok dokumentálni. és nem baj, ha vki mond, vagy mutat bármit, egyrészt nincs rám írva, hogy ezt-azt kipróbáltam már, másrészt az ember mindig tanulhat vmit....

Link to comment
Megosztás:

Először is boldog új évet kívánok mindenkinek. :lol:

@ Voszi

Hátsó fék nem téma, át kell hegeszteni hozzá egy hidat.

Az első már érdekesebb. Ott inkább nagycsapágyas, nagy kerékagyas Corsa csonkállványra szavaznék és arra adapterrel felrakni a nyerget, a tárcsa passzol az 5-lyukas kerékagyra. A komplett csonkállványnak vannak buktatói, egyik irányba sem passzol, se felfelé a gólyalábra, se lefelé a talpasra, se a körmányösszekötőhöz.

A motor passzol, csak át kellene alakítani régifajta ékszíjasra, helyhiány miatt, de mivel maga a blokk szinte 100%ban C20XE, nem hinném, hogy gond lenne. A motortartó szintén ugyanaz, mint C20XE esetében, esetleg akkor lehet gond, ha a karternak a vezérlés oldalon van a teknője, akkor kell egy olyan, aminek a váltó felé van.

A váltó már érdekesebb történet. Kell egy komplett bowden szett váltókarral, meg kell építeni mind a két tartót, mert egyik se passzol és elképzelhető, hogy mint az F28-nál, az F23-nál is mélyebbre kell rakni a hosszstabilizátort, a váltó dimenziói miatt.

Féltengelyem van hozzá, akár kompletten is.

A fékrendszerhez kell nagyobb rásegítő és főfékhenger is, illetve be kell állítani a hátsó fékerőt.

Utcára akarod, vagy pályázni?

Link to comment
Megosztás:

Először is boldog új évet kívánok mindenkinek. :D

@ Voszi

Hátsó fék nem téma, át kell hegeszteni hozzá egy hidat.

Az első már érdekesebb. Ott inkább nagycsapágyas, nagy kerékagyas Corsa csonkállványra szavaznék és arra adapterrel felrakni a nyerget, a tárcsa passzol az 5-lyukas kerékagyra. A komplett csonkállványnak vannak buktatói, egyik irányba sem passzol, se felfelé a gólyalábra, se lefelé a talpasra, se a körmányösszekötőhöz.

A motor passzol, csak át kellene alakítani régifajta ékszíjasra, helyhiány miatt, de mivel maga a blokk szinte 100%ban C20XE, nem hinném, hogy gond lenne. A motortartó szintén ugyanaz, mint C20XE esetében, esetleg akkor lehet gond, ha a karternak a vezérlés oldalon van a teknője, akkor kell egy olyan, aminek a váltó felé van.

A váltó már érdekesebb történet. Kell egy komplett bowden szett váltókarral, meg kell építeni mind a két tartót, mert egyik se passzol és elképzelhető, hogy mint az F28-nál, az F23-nál is mélyebbre kell rakni a hosszstabilizátort, a váltó dimenziói miatt.

Féltengelyem van hozzá, akár kompletten is.

A fékrendszerhez kell nagyobb rásegítő és főfékhenger is, illetve be kell állítani a hátsó fékerőt.

Utcára akarod, vagy pályázni?

Manta Jani barátom épített mostanában X20XEV mocival B Corsát, szerintem neki tuti megvannak a motortartóbak minták...ha Oszibának netán kell, beszélhetek vele. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.