Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Kormánymű


lacikiru

Recommended Posts

Jahogy az ékszíjasnál ilyen megoldás van. :devlish:

A széles szíjas (hosszbordásnál) a C16NZ ilyen, a C14SE meg ilyen, ezen gyárilag a motortartóra teszik a szivattyút, és tesznek középre feszítőgörgőt (ahogy a többiek mondták.)

Nekem a dieselen másképp van: vékonyszíjas minden, de külön van a generátor, és a szivattyú hajtása is, nincs feszítő.

Link to comment
Megosztás:

A széles szíjas (hosszbordásnál) a C16NZ ilyen, a C14SE meg ilyen, ezen gyárilag a motortartóra teszik a szivattyút, és tesznek középre feszítőgörgőt (ahogy a többiek mondták.)

Nekem a dieselen másképp van: vékonyszíjas minden, de külön van a generátor, és a szivattyú hajtása is, nincs feszítő.

Hja. Enyém is hosszbordás és a motortartóbakon van a szivattyú és a feszítő is. :devlish: Hosszbordásnál olyan rendszer van, hogy ha csak klíma van, akkor a szívósor alatt van a feszítés, ha csak szervó, akkor a vezérlésburkolat közepén van a feszítés, ha meg klíma és szervó is van, akkor a szervó mellett van a feszítés, mint a 16 szelepeseknél. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Hja. Enyém is hosszbordás és a motortartóbakon van a szivattyú és a feszítő is. :devlish: Hosszbordásnál olyan rendszer van, hogy ha csak klíma van, akkor a szívósor alatt van a feszítés, ha csak szervó, akkor a vezérlésburkolat közepén van a feszítés, ha meg klíma és szervó is van, akkor a szervó mellett van a feszítés, mint a 16 szelepeseknél. :lol:

Új infók. :lol: Köszi, megint tanultam valamit! :lol:

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Ez a fajta cucc 91 vagy 92-es évjáratú lehet 93-as C14NZ-mre pont ilyen kellett volna de nem volt. C14SE-n még ilyet nem láttam, annál a motortartó bakon van a szivattyú gyárilag.

Középen elvileg csak a feszítőnek lesz helye, először meg kellene nézni, hogy passzol-e oda a szivattyú lehet-e rögzíteni. :lol:

Ha nem jól fut a szíj akkor érdemes elhozni a generátor tartókonzolját is legtöbbször azzal van kiemelve azaz egy síkba hozva.

Nem lett volna jó Neked se, a képeidet elnézve ugyanúgy nem lett volna furat hozzá, mint nekem.

Hosszbordás főtengelytárcsa alapból kijjebb van, nem? Most a feszítőnek nincs meg a furat, vagy a szivattyúnak? :devlish:

Konkrétan ott a vezérműfedél nyílásában semminek. Mint írtam, jóval kijjebb van két furat, már a burkolat alatt.

Jahogy az ékszíjasnál ilyen megoldás van. :lol:

Ez sem ékszíjas, 5-bordás hosszbordásszíjas cucc, ezen nincs feszítőgörgő, a generátorral feszíthető, mint az ékszíjasnál.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok.

A segítségeteket szeretném kérni. A problémám viszonylag egyszerű, szivárog az olaj a kormányműből.

Nem annyira zavaró, mert nagyon keveset kell utántölteni, viszont beszivárog a pedálokhoz, ami azért kicsit bosszant.

Elvittem szerelőhöz, aki azt mondta, hogy ki kell cserélni a kormányművet mert -idézem- őmlik belőle az olaj, meg lóg is.

A műveletért anyaggal együtt 40e ft-ot akart kérni.

Én ezt kicsit sokallottam, a javítást nem kétrem. Az lenne a kérdésem, hogy mennyire bonyolult kicserélni a kormányművet, esetleg megpróbálnám én.

Mire kell figyelni, egyáltalán megoldható-e házilag, nem-e kell valami speciális szerszám.

Kerestem a javítási könyvben, de erre vonatkozó leírás nincs.

Hálás lennék, ha valaki aki csinált már ilyet, leírná hogyan kell.

Bontott kormányművet kapok kb 10ezer ft-ért, ezért is sokallom a 40ezres árat a javításra.

Elöre is köszönöm a segítséget!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

A segítségeteket szeretném kérni. A problémám viszonylag egyszerű, szivárog az olaj a kormányműből.

Nem annyira zavaró, mert nagyon keveset kell utántölteni, viszont beszivárog a pedálokhoz, ami azért kicsit bosszant.

Elvittem szerelőhöz, aki azt mondta, hogy ki kell cserélni a kormányművet mert -idézem- őmlik belőle az olaj, meg lóg is.

A műveletért anyaggal együtt 40e ft-ot akart kérni.

Én ezt kicsit sokallottam, a javítást nem kétrem. Az lenne a kérdésem, hogy mennyire bonyolult kicserélni a kormányművet, esetleg megpróbálnám én.

Mire kell figyelni, egyáltalán megoldható-e házilag, nem-e kell valami speciális szerszám.

Kerestem a javítási könyvben, de erre vonatkozó leírás nincs.

Hálás lennék, ha valaki aki csinált már ilyet, leírná hogyan kell.

Bontott kormányművet kapok kb 10ezer ft-ért, ezért is sokallom a 40ezres árat a javításra.

Elöre is köszönöm a segítséget!

:lol: A kormányműből szivárog az olaj!? :devlish: Talán inkább a szervóból, nem? (habár ahhoz nyilván némileg más a kormánymű szerkezet a motortérben) Szerintem ne vidd oda 40e-ért, biztosan megoldható jóval kevesebből is. :lol:

Link to comment
Megosztás:

:lol: A kormányműből szivárog az olaj!? :devlish: Talán inkább a szervóból, nem? (habár ahhoz nyilván némileg más a kormánymű szerkezet a motortérben) Szerintem ne vidd oda 40e-ért, biztosan megoldható jóval kevesebből is. :lol:

Hallottam valami olyat, hogy a kormányműnél ha valami tömítés átenged, akkor nehezebben lehet tekerni a kormányt, lehet hogy az a tömítés adta meg magát.

Link to comment
Megosztás:

Nekem is szivárgott a szervóolaj befelé a lábtérbe, úgy 1 évvel ezelőtt.

Beütemeztem a javítását, de mire odajutottam már nem engedett. :devlish:

És nem azért mert nincs benne olaj. :lol:

Letöröltem mindent és várakozó állásponton vagyok azóta.

Mindig több szerelőt kérdezz meg, mert sajna néhány csak lehúzni akar.

Link to comment
Megosztás:

:lol: A kormányműből szivárog az olaj!? :devlish: Talán inkább a szervóból, nem? (habár ahhoz nyilván némileg más a kormánymű szerkezet a motortérben) Szerintem ne vidd oda 40e-ért, biztosan megoldható jóval kevesebből is. :lol:

Gondolom a szervós kormányműből... :lol:

Link to comment
Megosztás:

Most utánanéztem, van olyan adalék, ami elvileg csökkenti a szivárgást. Kiprobálom hátha..

Bár nem nagyon hiszek az ilyesmikben.

Tehát a ki-be szerelésről nincs infó?

Nem hiszem, hgy van ilyen adalék. A kormámymű ki-beszereléséről nincs infó a nagykönyben? A szervós szerintem nem sokban tér el töle beszerelés szempontjából.

Link to comment
Megosztás:

Nem hiszem, hgy van ilyen adalék. A kormámymű ki-beszereléséről nincs infó a nagykönyben? A szervós szerintem nem sokban tér el töle beszerelés szempontjából.

Többféle cég is gyártja, amit kinéztem az wynn's, és az a neve, hogy szervóolaj szivárgás csökkentő adalék. A könyvben sajnos erről nincs leírás. Egy robbantott ábra van ugyan, de az alapján nem mernék nekikezdeni.

Link to comment
Megosztás:

Többféle cég is gyártja, amit kinéztem az wynn's, és az a neve, hogy szervóolaj szivárgás csökkentő adalék. A könyvben sajnos erről nincs leírás. Egy robbantott ábra van ugyan, de az alapján nem mernék nekikezdeni.

Ha kormány művet kompletten akarsz cserélni az nem bonyolult. Ügyesség és jártasság függő. Bár pár darab villáskulcson nem kell más hozzá. kb 6csavart plusz a kormány rudat ki akasztod és kijött az egész kormány mű. Vissza ugyanennyi csak befele kell a csavarokat tekerni:D Én itthon haverral tettük be a szervót a végére csatlakozott fater is szóval 3an egy egész napos művelet volt a komplett szervó beszerelése. Egy kormánymű sztem 2óra alatt meg van.

Link to comment
Megosztás:

Ha kormány művet kompletten akarsz cserélni az nem bonyolult. Ügyesség és jártasság függő. Bár pár darab villáskulcson nem kell más hozzá. kb 6csavart plusz a kormány rudat ki akasztod és kijött az egész kormány mű. Vissza ugyanennyi csak befele kell a csavarokat tekerni:D Én itthon haverral tettük be a szervót a végére csatlakozott fater is szóval 3an egy egész napos művelet volt a komplett szervó beszerelése. Egy kormánymű sztem 2óra alatt meg van.

Tehát: kezdésnek gondolom leeresztem az olajat.. azt hol, hogy?

Aztán kicsavarom a csövek csavarjait a kormányműből,

utána az utastérben a kormányrúd végénél azt a rögzítőcsavart,

majd a kormányösszekötők csavarjait,

végül a tartó, rögzítőcsavarokat és kész?

Semmi trükközés?

Link to comment
Megosztás:

Tehát: kezdésnek gondolom leeresztem az olajat.. azt hol, hogy?

Aztán kicsavarom a csövek csavarjait a kormányműből,

utána az utastérben a kormányrúd végénél azt a rögzítőcsavart,

majd a kormányösszekötők csavarjait,

végül a tartó, rögzítőcsavarokat és kész?

Semmi trükközés?

Így van semmi trükk. Olajat pedig vagy a tartály aljáról leszeded a csövet és ki ereszted vagy a szivattyúnál. De szerintem neked elég az ha leveszed a kormány műről a csövet és ott kiengeded ami kifolyik. De semmi nehézség. Aztán összerakásnál össze pakolod feltöltöd olajjal légteleníted azt csé. Nagy dolog nincs a levegőtlenítéssel mert magát lelevegőzteti. Annyit kell hogy feltöltöd beindítod a kocsit kitekered a kormány mind két irányba teljesen koppanásig aztán még hagyod egy darabig járni aztán utána töltesz az első csíkig a kupakban jelzi. Alsó csík a hideg olaj szint a 2 csík a meleg olaj szint. Ennyi.

Link to comment
Megosztás:

Így van semmi trükk. Olajat pedig vagy a tartály aljáról leszeded a csövet és ki ereszted vagy a szivattyúnál. De szerintem neked elég az ha leveszed a kormány műről a csövet és ott kiengeded ami kifolyik. De semmi nehézség. Aztán összerakásnál össze pakolod feltöltöd olajjal légteleníted azt csé. Nagy dolog nincs a levegőtlenítéssel mert magát lelevegőzteti. Annyit kell hogy feltöltöd beindítod a kocsit kitekered a kormány mind két irányba teljesen koppanásig aztán még hagyod egy darabig járni aztán utána töltesz az első csíkig a kupakban jelzi. Alsó csík a hideg olaj szint a 2 csík a meleg olaj szint. Ennyi.

Köszönöm a segítséget. Egyenlőre vettem adalékot, majd beszámolok hogy használt-e. Ha nem akkor csere lesz, és megpróbálom magam.

Link to comment
Megosztás:

Kormányszervó beszerelése mennyire nagy meló? kell neki 12V is? Csak földobom a régi helyére és már működik is? Kormány szervó vásárlásnál mire kell figyelni? Milyen árban mozognak a kormány szervók?

Az F Astra kormányszervók nem elektromosak, hanem hidraulikus működésűek. Kell hozzájuk szivattyú, amit a generátorszíj hajt, csőrendszer, meg a kormánymű. Utóbbi beszerelése a legkönnyebb, a szivattyú viszont tud szivatni (ezt megaszondtam :devlish: ). Nekem pl. kétféle szervószettem van itthon, de egyiket se tudom beépíteni.

Link to comment
Megosztás:

Az F Astra kormányszervók nem elektromosak, hanem hidraulikus működésűek. Kell hozzájuk szivattyú, amit a generátorszíj hajt, csőrendszer, meg a kormánymű. Utóbbi beszerelése a legkönnyebb, a szivattyú viszont tud szivatni (ezt megaszondtam :lol: ). Nekem pl. kétféle szervószettem van itthon, de egyiket se tudom beépíteni.

Azt te csak hiszed Peti. Én egy nap 2X szedtem ki a kművet, mert az elsőnek lyukas volt a munkahengere. :devlish:

Link to comment
Megosztás:

  • 1 month later...
Sziasztok!

Nekem sajna Lengyel verzas a kocsim allitolag igy kisporoltak belole a szervot, esetleg van ra mod hogy beletegyek vagy tetessek egyet? Hol erdemes ilyen cuccot vagy cuccokat beszervazni, es milyen aron mozoghat?

Koszi!

Párszor volt már ez is :D Igen be lehet utólag tenni. Sokan utólag csinálták köztük én is. Szervós kormánymű, másik motortartóbak, szervó szivattyú, csövek, tartály, feszítő görgő, másik főtengelytárcsa és generátor tárcsa (széles szíjas verzió). Ezek kellenek + egy jó egész nap és szerszámok.

Nekem 32ezerbe volt a cucc úgy hogy másik generátort vettem. Amúgy csak 22ő lett volna. na így kb 20ezer től a csillagos égig mehet. Embere és bontósa szabja az árat. Bontót nem igen érdemes keresni mert marha drága. Vatera, internet, de legjobb ha a közeledbe van egy emberke aki otthon az udvarában bomlaszt astrákat, na az ilyenektől lehet olcsón jót szerezni.

Link to comment
Megosztás:

Párszor volt már ez is :D Igen be lehet utólag tenni. Sokan utólag csinálták köztük én is. Szervós kormánymű, másik motortartóbak, szervó szivattyú, csövek, tartály, feszítő görgő, másik főtengelytárcsa és generátor tárcsa (széles szíjas verzió). Ezek kellenek + egy jó egész nap és szerszámok.

Nekem 32ezerbe volt a cucc úgy hogy másik generátort vettem. Amúgy csak 22ő lett volna. na így kb 20ezer től a csillagos égig mehet. Embere és bontósa szabja az árat. Bontót nem igen érdemes keresni mert marha drága. Vatera, internet, de legjobb ha a közeledbe van egy emberke aki otthon az udvarában bomlaszt astrákat, na az ilyenektől lehet olcsón jót szerezni.

Nem muszáj teljesen új cuccokat (szíj, motortartó bak, stb.) szerezni. Nekem is X14NZ s motorom van és ott úgy oldottam meg, hogy olyan szervó szivattyút vettem amit a vezérműszíj közé kell felrögzíteni (Megvan a gyári helye ott). Így megúsztam a többi cuccok beszerzését.

Link to comment
Megosztás:

Nem muszáj teljesen új cuccokat (szíj, motortartó bak, stb.) szerezni. Nekem is X14NZ s motorom van és ott úgy oldottam meg, hogy olyan szervó szivattyút vettem amit a vezérműszíj közé kell felrögzíteni (Megvan a gyári helye ott). Így megúsztam a többi cuccok beszerzését.

Nekem is van egy ilyen szettem, de nekem nincsenek ott a lyukak a motorblokkon :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.Van egy kis problémám remélem tud valaki segíteni.Nos olyan gondom van hogy mikor hátrafele megyek és a kormány kivan tekerve jobbra és mikor visszaszedem a kormányt egyenesbe akkor egy ponton hallok egy koppanást..Szerintetetk ez mi lehet.Gyanakszom a " kutyacsontra" de akár egy kerékcsapágy is lehetne? szerintetek? Elöre is köszönöm

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.