Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Kormánymű


lacikiru

Recommended Posts

Led szalaggal csináljuk Janival karöltve. Nem csak a TID-em jégfehér, hanem a belső világításom, az egész műszerfal, kapcsolókkal, fűtéskonzollal, együtt. Nézz bele a galériámba, van még kép. ;)

Háááhááá. :D :D Tehát a helyzetjelződ kééék. :D

Link to comment
Megosztás:

Az én műszerfalam szebb :D Bár a fordulatszámmérő még mindig vacakol.

Nekem ilyen kormányom van :

Nem lehet szebb, direkt csúnyábbra csinálom az összeset mint az enyém, mert irígy vagyok :lol: (amúgy az enyém a legbutább mindig... az csak addig jut el, hogy kitaláljuk mit hogy, aztán úgyis valaki másét csináljuk meg, az enyém meg marad prototájp állandóan :D )

Link to comment
Megosztás:

Az enyém már kiforrott :) Amúgy próbáltam kiszedni a műszeregységet, irigyellek, hogy neked olyan könnyen ment, én megakadtam a spirálnál, nem mertem hozzányúlni, úgyhogy inkább visszatettem.

Az. A teljesen fehér, szalagos változat, sokaknak bejött, úgyhogy az megy. Az RGB-vel meg azóta se haladtam semmit... :lol:

:lol: A kiszedés meg a 10. után már csukott szemmel is megy, csak be kell gyakorolni ;)

Link to comment
Megosztás:

Hm azt látom, hogy vmit elrontottak a kocsidon, mert rossz oldaon ülsz, de milyen kormányod van? Miből vala?

Bocsi, azt írtam hogy ilyen :) De ha érdekel, majd lefényképezem. Egy calibrából való, és az enyém nem bőrözött. Viszont kipattintottam belőle az opel jelet, és egy vauxhall keréktárcsa-jelet szerkesztettem bele jól :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy 1997-es 1,4 16V gyárilag klímás astrába szeretnék szervós kormányművet rakni a közeljövőben. Elvileg meg van a szivattyú helye is, egy tartó bak van oda csavarozva, amin van egy szabadon futó görgő, most ezen fut a hosszbordás szíj. Én úgy gondolom ha ezt a szerkezetet leszedem, akkor a helyére fel megy a szervószivattyú, felrakom rá a szíjat, kicserélem a kormányművet, összecsövezem és kész. Jól gondolom? Csinált már esetleg valaki ilyet?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy 1997-es 1,4 16V gyárilag klímás astrába szeretnék szervós kormányművet rakni a közeljövőben. Elvileg meg van a szivattyú helye is, egy tartó bak van oda csavarozva, amin van egy szabadon futó görgő, most ezen fut a hosszbordás szíj. Én úgy gondolom ha ezt a szerkezetet leszedem, akkor a helyére fel megy a szervószivattyú, felrakom rá a szíjat, kicserélem a kormányművet, összecsövezem és kész. Jól gondolom? Csinált már esetleg valaki ilyet?

Ha gyári a klímád és nincs szervód, akkor a feszítőgörgőt eredetileg a tűzfal felőli oldalra rakják a motoron. Neked is ott található?

Próbálok vadászni rajzot róla, mert fontos momentum ha szervósítani akarsz.

Link to comment
Megosztás:

Ha gyári a klímád és nincs szervód, akkor a feszítőgörgőt eredetileg a tűzfal felőli oldalra rakják a motoron. Neked is ott található?

Próbálok vadászni rajzot róla, mert fontos momentum ha szervósítani akarsz.

Erre sajnos most nem tudnék válaszolni, majd megnézem. De elvileg ha egy ugyanilyen motorról lebontott szervószivattyút szerzek, akkor annak jónak kellene lenni, vagy mégsem?

Link to comment
Megosztás:

Most, hogy a futóművet szerelgettem észrevettem valamit: Ott ahol a rudazat a kormányműre csatlakozik vízszintesen (zöld nyíl) nincs játéka, de függőlegesen (piros nyíl) elég nagy kotyogása van. Ez normális? Nem az ott lévő szilentek kotyognak hanem a kormánymű azon része amire csatlakozik, és nem is annyira kotyog mint inkább mintha el tudna fordulni a kormánymű tengelye körül.

N%25C3%25A9vtelen.png

A kép csak illusztráció. Szerencsére az én kormányművem az autóban és kinézetre lényegesen jobb állapotban van :)

Link to comment
Megosztás:

Most, hogy a futóművet szerelgettem észrevettem valamit: Ott ahol a rudazat a kormányműre csatlakozik vízszintesen (zöld nyíl) nincs játéka, de függőlegesen (piros nyíl) elég nagy kotyogása van. Ez normális? Nem az ott lévő szilentek kotyognak hanem a kormánymű azon része amire csatlakozik, és nem is annyira kotyog mint inkább mintha el tudna fordulni a kormánymű tengelye körül.

A kép csak illusztráció. Szerencsére az én kormányművem az autóban és kinézetre lényegesen jobb állapotban van :)

Az a két csavar ami fogja a nyomtávrudakat, egy két lyukú fém alkatrészbe van becsavarva, ennek az alkatrésznek a külseje műanyag, a sín amiben csúszkál jobbra-balra pedig fém. A zsírozás kikopik, a műanyag pedig elkezd fogyni. Ha extrém módon kikopik, akár a kormányon is érezhetsz kis kottyanást. Szerencsére cserélni lehet ezt az alkatrészt külön is, elvileg 1-2000 Ft-ért lehet venni újat, a két csavart ha kiszeded és a gumiharmonikát ha elhúzod, akkor látod miről van szó. A kormányművet sem kell kiszedni hozzá szerencsére!

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Az a két csavar ami fogja a nyomtávrudakat, egy két lyukú fém alkatrészbe van becsavarva, ennek az alkatrésznek a külseje műanyag, a sín amiben csúszkál jobbra-balra pedig fém. A zsírozás kikopik, a műanyag pedig elkezd fogyni. Ha extrém módon kikopik, akár a kormányon is érezhetsz kis kottyanást. Szerencsére cserélni lehet ezt az alkatrészt külön is, elvileg 1-2000 Ft-ért lehet venni újat, a két csavart ha kiszeded és a gumiharmonikát ha elhúzod, akkor látod miről van szó. A kormányművet sem kell kiszedni hozzá szerencsére!

Pont ma kérdeztem telefonon a csergőnél, azt mondta a srác, hogy ilyen csak szervó nélkülihez van. A szervóshoz nem lehet külön kapni. :huh:

Link to comment
Megosztás:

Árat nem kérdeztem...

Nem normális. Most meg keresgettem az ebay-en és van! Mégiscsak létezik és kb 3-5 ezer az ára+posta.

902 829 az Opel száma.

Ez milyen szám? Katszámnak kevés, alkatrészre meg rövid, ellenben arra van sokféle találat. Hamutartó, vmi fogantyú... :)

322302 ez kell oda. Am érdekes, hogy f astrahoz kivéve szervokormány, avectrahoz meg hozza mindkettőre...Az ár itthon is ennyi kb.

Link to comment
Megosztás:

Ez milyen szám? Katszámnak kevés, alkatrészre meg rövid, ellenben arra van sokféle találat. Hamutartó, vmi fogantyú... :)

322302 ez kell oda. Am érdekes, hogy f astrahoz kivéve szervokormány, avectrahoz meg hozza mindkettőre...Az ár itthon is ennyi kb.

Nem tudom milyen szám, nem kerestem rá. Ezt írta a hirdetésben.

Úgy néz ki mindenképp vennem kell ilyet. De berakni hogy lehet, azt nem tudom. Ki kell műteni a kormányszervót? :unsure:

Link to comment
Megosztás:

Nem tudom milyen szám, nem kerestem rá. Ezt írta a hirdetésben.

Úgy néz ki mindenképp vennem kell ilyet. De berakni hogy lehet, azt nem tudom. Ki kell műteni a kormányszervót? :unsure:

Nem kell szerencsére kivenni a kormányművet, a két nyomtávrudat tartó csavart kicsavarod (ha van rögzítő lemez előtte azt leszeded), majd a gumiharmonika egyik végén oldod a bilincset és oldalra összehúzva a harmonikát ki lehet játszani az alkatrészt!

Link to comment
Megosztás:

Nem kell szerencsére kivenni a kormányművet, a két nyomtávrudat tartó csavart kicsavarod (ha van rögzítő lemez előtte azt leszeded), majd a gumiharmonika egyik végén oldod a bilincset és oldalra összehúzva a harmonikát ki lehet játszani az alkatrészt!

Mi a száma ennek az alkatrésznek? Hol tudtál venni ilyet?

Kiderült, hogy amit az ebayen láttam csak a gumiharmonika. <_< Csergőnél meg hiába kerestük a katalógusban, nem volt ilyen...

Link to comment
Megosztás:

Mi a száma ennek az alkatrésznek? Hol tudtál venni ilyet?

Kiderült, hogy amit az ebayen láttam csak a gumiharmonika. <_< Csergőnél meg hiába kerestük a katalógusban, nem volt ilyen...

Passz, én komplett cseréltem a gyári (1991-es, 250.000km-es) kormányművem mert folyatott, egy ismerősömtől tudtam venni olcsón 60.000km-est. A régit szedtem kíváncsiságból darabokra, onnan tudom mi van benne. A kérdéses alkatrészt összehasonlítottam a kettőn, akkor láttam hogy több mm különbség van köztük, kotyogott is rendesen az eredeti..

Ezt találtam neked, hátha segít: http://www.opelforum...opic=716&st=540

Negyedik hozzászólástól lesz izgalmas, valakinek sikerült is vennie ilyet, esetleg kérdezz rá ;)

Módosítva : Krajcso
Link to comment
Megosztás:

Passz, én komplett cseréltem a gyári (1991-es, 250.000km-es) kormányművem mert folyatott, egy ismerősömtől tudtam venni olcsón 60.000km-est. A régit szedtem kíváncsiságból darabokra, onnan tudom mi van benne. A kérdéses alkatrészt összehasonlítottam a kettőn, akkor láttam hogy több mm különbség van köztük, kotyogott is rendesen az eredeti..

Ezt találtam neked, hátha segít: http://www.opelforum...opic=716&st=540

Negyedik hozzászólástól lesz izgalmas, valakinek sikerült is vennie ilyet, esetleg kérdezz rá ;)

Na köszi a linket. Most már világos. ;) Én is úgy jártam, mint ahogy ott írták: nem volt az EPCben, hiába kerestük.

Akkor A Vectrát kell keresni... :omg: Viszont jó lenne hozzá egy GM szám. Meg tudod mondani, vagy valaki tudja? :blink:

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...

Hali!

Tanácsotokat kérem: A kormányművembe valami kotyog, olyan mintha valami akadás lenne.A holtjátéknál jobra-balra koppan egyet.A futómű most lett felújítva szóval nem szilent,összekötő stabilizátor és egyéb hasonló.Szerelő nem tudta megállapítani szétszerelés nélkül hogy mi lehet a bibi.Vagy cseréljem ki úgy ahogy van, mennyi pénz lenne nekem egy jó állapotú használt?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.