Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Corsa C - Általános -


tourist

Recommended Posts

Ráadásul nálam a hiba sok-sok kilométer megtétele, és jól felfűtött utastér mellett is jelentkezik, ha a motort leállítom és rögtön újraindítom.

Szia !

Nálam mindig csak a napi első indítás okozott gondot. Ha mentem akárcsak 5-10 km-t és leállítottam, akkor gond nélkül újraindult.

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek!

Sajnálatos módon a kocsimnál a probléma még nem oldódott meg, pedig már a fél villamos hálózat szét lett bombázva.

Az lenne a kérdésem, hogy amikor a gyujtást bekapcsolom (csak gyujtás, nincs indítózás), és a gázpedált nyomkodom akkor kell működnie a pillangószelepnek?

Ugyanis nálam az van, hogy ebben az esetben a pedál mozgatásakor be-be mozdul a pillangószelep elég agresszíven, és a motorblokk ikon lámpa is villan (kialszik egy pillanatra). Más kocsinál ezt nem tapasztaltam.

A Corsánál ez normális jelenség? Légyszi próbáljátok már ki és írjatok.

Előre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Nem tudom az enyém ilyet sosem csinált ,sajnos mostmár meg sem tudom nézni,mert "picit" meghajlott a gép! :lol:

Más.De jó látni,hogy TURA.Ott voltam katona,mellette Boldogon.

Hali!

Köszi a választ! Sajnálom a kocsit, nézegettem a képeket, elég szörnyű! Remélem a feleséged jobban van, mielőbbi gyógyulást kívánok neki!

Látod milyen kicsi a világ? :huh:

Én meg azt nem tudtam, hogy Boldogon még laktanya is volt. :D

Üdv.

Link to comment
Megosztás:

Ajaj! :D

Ha ez van, akkor az elég gáz... :lol: Én a Boschban motorvezérlőket (ECU) javítottam, analizáltam, láttam mi megy... :D

De az enyém szerencsére nem magyar gyártmány :huh: Persze ettől még lehet ratyi.

Bár nem hinném, hogy nálam ezzel lenne a gond, ugyanis csak hidegben szar a kocsi, de felmelegedett motornál is. Ekkor pedig ugye a motorvezérlő is meleg. Beindulás után kifigástalan minden!

Jó időben pedig sohasem hibádzik, minden szupi. :P

Mellesleg mind az ECU-t, mind pedig a karosszériavezérlőt kiszereltem, lakásban radiátoron volt fél napig, mindkettő meleg állapotban került vissza és a hiba ugyanúgy megvolt.

Nálam nagyon úgy néz ki, hogy főtengely jeladó, vagy vezérműtengely jeladó. Vagy ezeknek az árnyékolt kábelezése, mert az is szokott érdekes dolgokat művelni. :P

Ráadásul néha még az is előfordul, hogy ha beindul a járgány, akkor gyujtáskihagyási jelenség is megfigyelhető néha-néha.

Mondjuk 5-ből 1x.

Érdekességképpen említem, hogy a vezérműtengely jeladóját lekötve a motor ugyanúgy indul, csak hol van hibajelzés, hol nincs... :P

Ez viszont ECU.

Tehát a 22-es csapdával állok szemben :D

Link to comment
Megosztás:

nekem van.

most van épp nálunk bent efgy pontosan ugyanilyen problémával egy autó. az computeres. ECU cserével gyógyítható csak...

:huh:

Szia !

Az enyémnél lehet, hogy ez a gond, hiszen csak hidegen és hidegben jelentkezik. Azaz télen, hideg motornál.

Mennyibe kerül a csere ? Nem tartozik ez szavaztossági körbe (kocsim 3,5 éves) ?

Link to comment
Megosztás:

h aelmult 3 éves akkor sajna nem.

mi ezt az autót szavatosságban javitjuk, úgy hogy a tulajnak egy fillérjébe se kerül, ez az autó kettő mult 2 hónappal, és 37000 km van benne.

de ha elmult 3 éves akkor már nincs mit tenni...

Hogy lehet, hogy az ECU csak hidegben produkálja ezt a problémát, mi az oka?

A tervezők nem gondoltak erre, esetleg nem végeztek a sorozatgyártás előtt ilyen teszteket?

Ha jól értelmezem itt állnak sorban a boldog corsa tulajok egy egyébként nagyon tutti kis autóval, ami télen hidegben nem indul, tehát ez csak egy igazi nyári autó....(téligumi költség=0 :huh: )

Nem kötekedni akarok, de ez azért eléggé blamás, mi a gari arra, hogy egy "új" vezérlő esetén nem lesznek hasonló gondok, szerintem semmi addig amíg a jelenség igazi okát fel nem tártuk. Persze könnyebb modulokat cserélni és "biztos ez volt a hiba" alapon az egész elektromos cuccot újra cseréljük lassan....

Link to comment
Megosztás:

én úgy gondolom, hogy a vezérlő meghibásodás száma, és az értékesitett autók darabszáma között azért biztosan nem kicsi különbség van.

az hogy most épp itt 3 autóról hallottál, az nem azt jelenti hogy a tervezők szar munkát végeztek volna. főképp hogy a közel 10 éves opeles pályafutásom alatt nem sok corsa ECU meghibásodással találkoztam.

És ilyenjellegü hibárol most hallottam először. szóval asszem nem egy influenza járványról van szó. :huh:

amugy én az egynyócasomat is computerhibásan vettem. :lol:

nem örültem neki, de ez egy jól összeszerelt, szétszedhetetlen elektronika. ez van...

Link to comment
Megosztás:

én úgy gondolom, hogy a vezérlő meghibásodás száma, és az értékesitett autók darabszáma között azért biztosan nem kicsi különbség van.

az hogy most épp itt 3 autóról hallottál, az nem azt jelenti hogy a tervezők szar munkát végeztek volna. főképp hogy a közel 10 éves opeles pályafutásom alatt nem sok corsa ECU meghibásodással találkoztam.

És ilyenjellegü hibárol most hallottam először. szóval asszem nem egy influenza járványról van szó. :huh:

amugy én az egynyócasomat is computerhibásan vettem. :lol:

nem örültem neki, de ez egy jól összeszerelt, szétszedhetetlen elektronika. ez van...

Nem igazán értem: ha hidegben nem indul, aztán jó, ez hogy lehet ECU hiba? Nem végig rossznak kellene lenni?

Ha beindul aztán megy mint a golyó....... és az ECU még is sz@r?

Link to comment
Megosztás:

Hogy lehet, hogy az ECU csak hidegben produkálja ezt a problémát, mi az oka?

A tervezők nem gondoltak erre, esetleg nem végeztek a sorozatgyártás előtt ilyen teszteket?

Ha jól értelmezem itt állnak sorban a boldog corsa tulajok egy egyébként nagyon tutti kis autóval, ami télen hidegben nem indul, tehát ez csak egy igazi nyári autó....(téligumi költség=0 :huh: )

Nem kötekedni akarok, de ez azért eléggé blamás, mi a gari arra, hogy egy "új" vezérlő esetén nem lesznek hasonló gondok, szerintem semmi addig amíg a jelenség igazi okát fel nem tártuk. Persze könnyebb modulokat cserélni és "biztos ez volt a hiba" alapon az egész elektromos cuccot újra cseréljük lassan....

Ez úgy lehet, hogy hidegben az ECU-ban lévő SMD alkatrészek tolarenciája olyan drasztikusan változik meg + vagy - irányban, hogy az a működését befolyásolja.

Mint említettem, én ECU-kat javítottam és analizáltam a Bosch hatvani gyárában. Ezeket gyártottuk.

Nagyon sokszor előfordult, hogy szobahőmérsékleten és +80 fokon tezstelve a vezérlőket, kifogástalanul működtek.

-40 fokban viszont nem.

Persze ezek szélsőséges tesztek, de ez a nemzetközi kötelező előírás.

Volt sokszor olyan is, hogy a beszállított TDK gyártmányú SMD kondenzátorok selejtesek voltak, gyárilag az előírt tolarencián kívüliek voltak.

Ezeket simán beépítettük a vezérlőkbe, (több százezer darabról beszélek!!!) és a mérnökök ehhez a megváltozott karakterisztikájú motorvezérlőkhöz igazították a tesztprogramokat!!!

ÉS EZ HALÁLOSAN KOMOLY!!!

Az ECU-ban lévő vezérlőprogramokat mindig mi égettük be a memóriába, többek között jómagam is.

Ezeket a vezérlőprogramokat, mindig úgy "igazították", hogy az egyébként működésképtelen ECU működjön.

Minden ECU egységben, mint az elektronikában mindenhol, a bemeneteken egy ellenállás és kondenzátor (RC) szűrő van, zavarvédelmi okokból.

A legtöbbször az ide beépített alkatrészek voltak selejtesek, amivel végül is az ECU le lett gyártva, és eladva az autógyáraknak!

Ebben ne kételkedjen senki, mert ez az igazság!

Én láttam, tapasztaltam és részese voltam a Bosch világhatalomnak, és az amit a Boschról tudnak az emberek, az egyáltalán nem a valóság!!!

Sajnos nagyon rosszak a tapasztalataim.

Link to comment
Megosztás:

Én láttam, tapasztaltam és részese voltam a Bosch világhatalomnak, és az amit a Boschról tudnak az emberek, az egyáltalán nem a valóság!!!

Sajnos nagyon rosszak a tapasztalataim.

A Bosch-ban én is csalódtam,mint márkanévben,én a biztonságtechnikában dolgozom,de sajnos a márkanév(ár) nem volt garancia a minőségre.

Link to comment
Megosztás:

Most akkor hidegen nem indul elsőre, másodikra, harmadikra.......sokadikra,

vagy beindul, de nehézkesen (rángat, nincs alapjárat),

vagy hogy kell akkor ezt diagnosztizálni??

Ha ez a probléma ECU, akkor hogyan orvosolható és milyen költségvonzata van?

Ha tényleg csak csere, akkor a következő már jó lesz, vagy ugyanúgy szívol vele majd?

Milyen évjáratra datálható ez a probléma, mely sorozatnál kezdődött?

Esetleg tettek vmit ezt ügyben a gyártok, mint pl. a műa. váltókulissza esetén?

Bocs a sok kérdésért, de szeretnék tisztán látni mire is számíthatok.... :huh:

A G Astrám 7 év alatt 1x sem hibásodott meg, indult elsőre olyan k...v@ hidegben is amikor közel minusz 30 volt odakint reggel.... :lol:

Link to comment
Megosztás:

Sajnos az én esetemben még a hiba sem egyértelmű, mert hol megvan, hol nincs, és ráadásul még nem is azonosak a tünetek. :D

Ha viszont beindul a motor, akkor utána az egész Matchbox úgy működik, szőröstül-bőröstül, mintha most jött volna le a futószalagról. :huh:

Egészen a motor leállításáig. Utána kezdődik előlről. Vagy beindul, vagy nem. :D

De egy már egészen biztos. A következő kocsim elég nagy valószinűség szerint nem Opel lesz. :lol:

Ha csak meg nem nyerem az Astrát a játékban :D

Link to comment
Megosztás:

Sajnos az én esetemben még a hiba sem egyértelmű, mert hol megvan, hol nincs, és ráadásul még nem is azonosak a tünetek. :D

Ha viszont beindul a motor, akkor utána az egész Matchbox úgy működik, szőröstül-bőröstül, mintha most jött volna le a futószalagról. :huh:

Egészen a motor leállításáig. Utána kezdődik előlről. Vagy beindul, vagy nem. :D

De egy már egészen biztos. A következő kocsim elég nagy valószinűség szerint nem Opel lesz. :lol:

Ha csak meg nem nyerem az Astrát a játékban :D

1 darab hiba miatt nem biztos hogy érdemes lenne autót / tipust cserélni...

inkább kéne keresni valami értelmes szerelőt, aki megkeresi a hibát, és addig nem fizetni neki, amig nem jó az autó...

a sopánkodással nem oldódik meg a bibi :P

Link to comment
Megosztás:

Ha tényleg csak csere, akkor a következő már jó lesz, vagy ugyanúgy szívol vele majd?

Milyen évjáratra datálható ez a probléma, mely sorozatnál kezdődött?

az újra van két év garancia :huh:

olyan 250 ezer körül szoktak mozogni a computerek.

szerintem ez nem évjáratra szükíthető, hanem arra, hogy milyen volt épp polcon.

én írtam:

én úgy gondolom, hogy a vezérlő meghibásodás száma, és az értékesitett autók darabszáma között azért biztosan nem kicsi különbség van.

az hogy most épp itt 3 autóról hallottál, az nem azt jelenti hogy a tervezők szar munkát végeztek volna. főképp hogy a közel 10 éves opeles pályafutásom alatt nem sok corsa ECU meghibásodással találkoztam.

És ilyenjellegü hibárol most hallottam először. szóval asszem nem egy influenza járványról van szó.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.