Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Sebességváltó


Sámli

Recommended Posts

Én is azt halottam, hogy nem valami a Metabond.

A forgalmazók meg azt is mondták, hogy nem lehet tudni a származási helyét.

Én GM- re szavaznék, a váltóm is azt kapott. :)

A Meta nagyon jó olaj, de a váltó az rá van szokva a GM-re, ha nem azt kap akkor reklamál :D

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Lendkerékkel van probléma! Vagy szabályozni kell, vagy cserélni! Az a baj vele, hogy bármi kis szutyok ráég a felszínére elkezdi ezt a rángatást. Nálam kb. évente előjön ez a probléma. A szabályzás mindig megoldotta! :) És jobb minél előbb megcsináltatni, mert szétveri a kinyomócsapágyat is! :D

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Lendkerékkel van probléma! Vagy szabályozni kell, vagy cserélni! Az a baj vele, hogy bármi kis szutyok ráég a felszínére elkezdi ezt a rángatást. Nálam kb. évente előjön ez a probléma. A szabályzás mindig megoldotta! :) És jobb minél előbb megcsináltatni, mert szétveri a kinyomócsapágyat is! :D

És neked meleg motorral is csinálta, mert nekem csak hideg motorral csinálja kb. 5 percig.

Link to comment
Megosztás:

Én nemsokára kuplungot cseréltetek, már meg is vettem a szettet. Sachs-ot vettem, remélem az jó lesz.

Viszont egy valamit nem tudok: a pedálerőt mi határozza meg? A tárcsán levő 4 rugó, vagy van egy másik rugó is valahol? :)

A most ugyanis baromi erősen kell nyomni a kuplungpedált, és már meguntam a vádliedzést vezetés közben. :D Szóval, ha cserélem a szettet, ez a probléma megoldódik, vagy kell egy gyengébb másik rugó is?

Link to comment
Megosztás:

Én nemsokára kuplungot cseréltetek, már meg is vettem a szettet. Sachs-ot vettem, remélem az jó lesz.

Viszont egy valamit nem tudok: a pedálerőt mi határozza meg? A tárcsán levő 4 rugó, vagy van egy másik rugó is valahol? :)

A most ugyanis baromi erősen kell nyomni a kuplungpedált, és már meguntam a vádliedzést vezetés közben. :D Szóval, ha cserélem a szettet, ez a probléma megoldódik, vagy kell egy gyengébb másik rugó is?

A kuplungon kívül még a bowden állapota szólhat bele.

Link to comment
Megosztás:

Én nemsokára kuplungot cseréltetek, már meg is vettem a szettet. Sachs-ot vettem, remélem az jó lesz.

Viszont egy valamit nem tudok: a pedálerőt mi határozza meg? A tárcsán levő 4 rugó, vagy van egy másik rugó is valahol? :)

A most ugyanis baromi erősen kell nyomni a kuplungpedált, és már meguntam a vádliedzést vezetés közben. :D Szóval, ha cserélem a szettet, ez a probléma megoldódik, vagy kell egy gyengébb másik rugó is?

A pedálnál található rugó "rásegítt" a benyomásához, tehát nem húzza vissza a pedált mint pölö a gázpedálnál, hanem lenyomja. Nézd meg nincs -e eltörve.

Link to comment
Megosztás:

A pedálnál található rugó "rásegítt" a benyomásához, tehát nem húzza vissza a pedált mint pölö a gázpedálnál, hanem lenyomja. Nézd meg nincs -e eltörve.

Az előző tulaj magyarázott valamit anno rugócseréről, meg erősebb rugóról, de nem nagyon értettem. Most kezdek megvilágosodni. Ezek szerint a pedálnak is van külön rugója.

Na az hol van? És hol találok oda egy lazább/gyengébb rugót? Bontó?

Link to comment
Megosztás:

Az előző tulaj magyarázott valamit anno rugócseréről, meg erősebb rugóról, de nem nagyon értettem. Most kezdek megvilágosodni. Ezek szerint a pedálnak is van külön rugója.

Na az hol van? És hol találok oda egy lazább/gyengébb rugót? Bontó?

Itt van. Szerintem nincs erősebb-gyengébb, esetleg el van törve, vagy ki van nyúlva a régi.

Link to comment
Megosztás:

Én nemsokára kuplungot cseréltetek, már meg is vettem a szettet. Sachs-ot vettem, remélem az jó lesz.

Viszont egy valamit nem tudok: a pedálerőt mi határozza meg? A tárcsán levő 4 rugó, vagy van egy másik rugó is valahol? :)

A most ugyanis baromi erősen kell nyomni a kuplungpedált, és már meguntam a vádliedzést vezetés közben. :D Szóval, ha cserélem a szettet, ez a probléma megoldódik, vagy kell egy gyengébb másik rugó is?

A pedálnál lévő rugó nem rásegít, a pedál benyomására, hanem csak a holtjátékot veszi el, azért, hogy ne tudjon kiakadni a bowden!

A pedálerő probléma meg fog szűnni a szett cseréjével, vagy ha mégsem akkor már csak a bowden szorul és azt kell cserélni, vagy kenni!

A tárcsában lévő négy rugó a főtengely szög gyorsulását hivatott ki egyenlíteni, amit a lábaddal nyomkodsz az maga szerkezet, mert az egy nagy rugólap. Ez szorítja össze a tárcsát a lendkerékkel, a nyomólap (szerkezet) segítségével. A "csillag" alakúra vágott kis lemezek a közepén, na az maga a rugó amit a pedállal nyomsz.

Remélem érthető volt.

Üdv.

Link to comment
Megosztás:

Én nemsokára kuplungot cseréltetek, már meg is vettem a szettet. Sachs-ot vettem, remélem az jó lesz.

Viszont egy valamit nem tudok: a pedálerőt mi határozza meg? A tárcsán levő 4 rugó, vagy van egy másik rugó is valahol? :)

A most ugyanis baromi erősen kell nyomni a kuplungpedált, és már meguntam a vádliedzést vezetés közben. :D Szóval, ha cserélem a szettet, ez a probléma megoldódik, vagy kell egy gyengébb másik rugó is?

Nekem mikor belekerült a Sachs-szett vaj puha lett az egész ;)

Link to comment
Megosztás:

Hali

A héten lettem boldog tulajdonosa egy 96-os x17dtl motorkódú f Astranak.

Viszont minél többet használom, úgy jönnek ki a hibák rajta. A leggázosabb, hogy amikor visszaváltok 4-ből 3-ba és ha kicsit pörgetem 2esben és rakom a 3-at,

akkor recseg a váltó.

Mi lehet az oka?

Óra szerint 170 van benne.

Előre is köszi a válaszokat

Link to comment
Megosztás:

Hali

A héten lettem boldog tulajdonosa egy 96-os x17dtl motorkódú f Astranak.

Viszont minél többet használom, úgy jönnek ki a hibák rajta. A leggázosabb, hogy amikor visszaváltok 4-ből 3-ba és ha kicsit pörgetem 2esben és rakom a 3-at,

akkor recseg a váltó.

Mi lehet az oka?

Óra szerint 170 van benne.

Előre is köszi a válaszokat

Első körben talán a kuplungot ellenőrizném, hogy old-e rendesen. Pontosan majd a nagyok megmondják, mert nem emléxem a menetére.

Link to comment
Megosztás:

Hali

A héten lettem boldog tulajdonosa egy 96-os x17dtl motorkódú f Astranak.

Viszont minél többet használom, úgy jönnek ki a hibák rajta. A leggázosabb, hogy amikor visszaváltok 4-ből 3-ba és ha kicsit pörgetem 2esben és rakom a 3-at,

akkor recseg a váltó.

Mi lehet az oka?

Óra szerint 170 van benne.

Előre is köszi a válaszokat

Legegyszerűbb lehetőség valóban a kuplung bowden beállítás. Pedálok hogy állnak? kuplung pedál a fékhez viszonyítva lejjebb vagy feljebb van?

Aztán rosszabb esetben kuplunkgszerkezet, mégroszabb esetben akár szinkrongyűrűk is lehetnek ludasak. Ezek szerint csak 3asba rakáskor ha 2ből ha 4 ből rakod akkor reccsen?

Pedál beállítás: megméred centivel mennyit mozdul a pedál alaphelyzet és benyomott helyzet között. Ennek 125-135mm között kell lennie. Ha nem ennyi akkor a váltó tetején látható bowden állítóval utána kell állítani.

Link to comment
Megosztás:

Hali

A héten lettem boldog tulajdonosa egy 96-os x17dtl motorkódú f Astranak.

Viszont minél többet használom, úgy jönnek ki a hibák rajta. A leggázosabb, hogy amikor visszaváltok 4-ből 3-ba és ha kicsit pörgetem 2esben és rakom a 3-at,

akkor recseg a váltó.

Mi lehet az oka?

Óra szerint 170 van benne.

Előre is köszi a válaszokat

Legegyszerűbb lehetőség valóban a kuplung bowden beállítás. Pedálok hogy állnak? kuplung pedál a fékhez viszonyítva lejjebb vagy feljebb van?

Aztán rosszabb esetben kuplunkgszerkezet, mégroszabb esetben akár szinkrongyűrűk is lehetnek ludasak. Ezek szerint csak 3asba rakáskor ha 2ből ha 4 ből rakod akkor reccsen?

Pedál beállítás: megméred centivel mennyit mozdul a pedál alaphelyzet és benyomott helyzet között. Ennek 125-135mm között kell lennie. Ha nem ennyi akkor a váltó tetején látható bowden állítóval utána kell állítani.

Nem ártana még váltóolaj szintet is ellenőrizni. Biztos ami zicher. A menete ezerszer le lett írva, olvasson vissza!

Link to comment
Megosztás:

Legegyszerűbb lehetőség valóban a kuplung bowden beállítás. Pedálok hogy állnak? kuplung pedál a fékhez viszonyítva lejjebb vagy feljebb van?

Aztán rosszabb esetben kuplunkgszerkezet, mégroszabb esetben akár szinkrongyűrűk is lehetnek ludasak. Ezek szerint csak 3asba rakáskor ha 2ből ha 4 ből rakod akkor reccsen?

Pedál beállítás: megméred centivel mennyit mozdul a pedál alaphelyzet és benyomott helyzet között. Ennek 125-135mm között kell lennie. Ha nem ennyi akkor a váltó tetején látható bowden állítóval utána kell állítani.

Hali

A kuplung pedál feljebb van, mint a fék alaphelyzetben, a probléma csak akkor jelentkezik, ha 3-ba rakom. Felfelé váltásnál nem mindig, visszaváltásnál minden esetben ropog. Ha nem jár a motor akkor mindegyik fokozatot simán veszi, kivéve a 3-at, de azt nagyon erőltetni kell. Az előbb megpróbáltam járó motor mellett is, úgy nem tudtam 3-ba beerőltetni.

Köszönöm az eddigi válaszokat, a mérést + olaj töltést hévégén elvégzem

Link to comment
Megosztás:

Hali

A kuplung pedál feljebb van, mint a fék alaphelyzetben, a probléma csak akkor jelentkezik, ha 3-ba rakom. Felfelé váltásnál nem mindig, visszaváltásnál minden esetben ropog. Ha nem jár a motor akkor mindegyik fokozatot simán veszi, kivéve a 3-at, de azt nagyon erőltetni kell. Az előbb megpróbáltam járó motor mellett is, úgy nem tudtam 3-ba beerőltetni.

Köszönöm az eddigi válaszokat, a mérést + olaj töltést hévégén elvégzem

Azt jól teszed. De ahogy most leírtad, lehet, hogy nem ártana beállítani a váltórudazatot sem. Leírást a GyIK-ban találsz.

Link to comment
Megosztás:

Váltóolaj csere menetével valaki ki tudna segíteni?GYIKben nem volt :)

Váltó alja leszed, olaj kiereszt, tömítőpasztával, vagy ha van hozzá tömítéssel visszarak. A rövid féltengely mögötti csavar kiteker. Fentről a műanyag dugó leszed, ott kell betölteni a váltóolajt, ami GM-legyen. Asszem 1.5-liter megy bele. Igazából a féltengely mögötti lyukon kell nézni a szintet, a nyílás alatt 1-centire legyen. Nem elfelejteni visszatekerni, meg fent a műanyag kupakot visszatenni.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.