Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Sebességváltó


Sámli

Recommended Posts

megadave jól néz ki!!

Miről akarsz képet? Nekem is van, de a "váltásérzet"-ről nem lehet feltenni :D

A váltógombról akartam képet. 2 f astránk van, az egyik egy 95' c14se caravan hosszú váltóbottal, a másik a saját x16xel de ebben rövidebb váltóbot van, és jobb is a váltásérzet, úgyhogy köszönöm tudom, milyen. A különbség annyi, hogy egy ronda ováis váltógombom van, amit hamarosan cserélek az újabb fajtára. Ez az irmscher talán még rövidebb mit ami nekem van? Hozzáteszem irmscher kormányom és hátsó légterelőm van tehát, nem kizárt hogy a váltóbot is az.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok a segítségeteket szeretném kérni.

Van egy kevesett futott 2001-es F Astrám.

Az a problémám vele, hogy néha az 1-es és 2-es fokozatot nehezen veszi. A kocsiba új kuplung szett van, szóval nem gondolom, hogy az lenne a baj, és váltáskor nem is recseg.

Arra gondoltam, hogy egy váltóolaj csere lehet jót tenni neki.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok a segítségeteket szeretném kérni.

Van egy kevesett futott 2001-es F Astrám.

Az a problémám vele, hogy néha az 1-es és 2-es fokozatot nehezen veszi. A kocsiba új kuplung szett van, szóval nem gondolom, hogy az lenne a baj, és váltáskor nem is recseg.

Arra gondoltam, hogy egy váltóolaj csere lehet jót tenni neki.

Van a GYIk-.ben egy váltórudazat beállítás leírás...ha esetleg nem látod írj, majd alakítunk valamit.

Link to comment
Megosztás:

megadave jól néz ki!!

A váltógombról akartam képet. 2 f astránk van, az egyik egy 95' c14se caravan hosszú váltóbottal, a másik a saját x16xel de ebben rövidebb váltóbot van, és jobb is a váltásérzet, úgyhogy köszönöm tudom, milyen. A különbség annyi, hogy egy ronda ováis váltógombom van, amit hamarosan cserélek az újabb fajtára. Ez az irmscher talán még rövidebb mit ami nekem van? Hozzáteszem irmscher kormányom és hátsó légterelőm van tehát, nem kizárt hogy a váltóbot is az.

Kösz.

Nem tudom neked milyen van, de ez alig magasabb, mint az ülés pereme. :D Amúgy azt hiszem Tigrából való. A régi, gyári hosszúságúra régebben felraktam egy über-dizájnos bőr-fém váltógombot, ami még vagy 2 centit hosszabbított rajta. Olyan igazi régi Ikarus váltó feelingje volt.

Ez a mostani ég és föld ahhoz képest, és a lötyögés is megszűnt, nyilván kevésbé kopott a gömbje.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Most nyáron szeretném megcsinálni a lötyögő váltórudazatomat. Az lenne a kérdésem, hogy a váltókartól a fülkéből érkező tengely aminek a motortérben van vége és rábilincselve a további rudazat, azt simán leszedhetem róla, csak utólagos beállítást igényel majd ha összerakom? A másik kérdésem meg az lenne, hogy az a rész, ami a váltó tetején van amibe belemegy az a tengely, ami már sebességet kapcsol (ezen a képen a váltó tetején: http://nyugatiautobonto.hu/portal/static/upload_apro/2011-11-23/183078_orig1.jpg) , na azt le lehet-e szedni komolyabb hozzáértés, szerszámok, műhelykörülmények nélkül, mert a szimering, amin a tengely megy keresztül eléggé elszarta magát és jön az olaj ott ki! Szóval ha mondjuk a komplett motortérbeli rudazatot ki szeretném szedni, hogy stifteket meg mindent cseréljek rajta, ahhoz mire lesz szükségem? Tudnátok engem segíteni a munka menetében is? Pontosan ugyan olyan F18-as váltóm van mint a képen! Előre is nagyon szépen köszönöm a segítséget, válaszokat!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Most nyáron szeretném megcsinálni a lötyögő váltórudazatomat. Az lenne a kérdésem, hogy a váltókartól a fülkéből érkező tengely aminek a motortérben van vége és rábilincselve a további rudazat, azt simán leszedhetem róla, csak utólagos beállítást igényel majd ha összerakom? A másik kérdésem meg az lenne, hogy az a rész, ami a váltó tetején van amibe belemegy az a tengely, ami már sebességet kapcsol (ezen a képen a váltó tetején: http://nyugatiautobo...83078_orig1.jpg) , na azt le lehet-e szedni komolyabb hozzáértés, szerszámok, műhelykörülmények nélkül, mert a szimering, amin a tengely megy keresztül eléggé elszarta magát és jön az olaj ott ki! Szóval ha mondjuk a komplett motortérbeli rudazatot ki szeretném szedni, hogy stifteket meg mindent cseréljek rajta, ahhoz mire lesz szükségem? Tudnátok engem segíteni a munka menetében is? Pontosan ugyan olyan F18-as váltóm van mint a képen! Előre is nagyon szépen köszönöm a segítséget, válaszokat!

Szétt lehet szedni teljesen, a váltó teteje is levehető gond nélkül a szimeringet cserélni. A stiftet szokták cserélni a motortérben, meg azt a műanyag összekötő biszbaszt, de azt ritkábban általában elég a stift csere. 900forintos alkatrész.. A váltóbotnál meg a gumigyűrűt. Munkamenet....egyáltalán nem bonyolult, szétszeded, kiveszed a kopott alkatrészeket, összerakod , majd váltórudazat beállítás.

Link to comment
Megosztás:

Szétt lehet szedni teljesen, a váltó teteje is levehető gond nélkül a szimeringet cserélni. A stiftet szokták cserélni a motortérben, meg azt a műanyag összekötő biszbaszt, de azt ritkábban általában elég a stift csere. 900forintos alkatrész.. A váltóbotnál meg a gumigyűrűt. Munkamenet....egyáltalán nem bonyolult, szétszeded, kiveszed a kopott alkatrészeket, összerakod , majd váltórudazat beállítás.

Köszi a segítséget! De ha azt a tetejét a váltónak leszedem, akkor ott tömítés csere meg ilyenek, és ott ahol az a váltóbot bemegy a váltóba ott valami szétjön, ha leszedem nem? Nem tudom elképzelni, az a baj, hogy ha azt ott leveszem, akkor nem hullik szét valami? Mert az a tengely, ami ott a gumigyűrűn bemegy, az valamihez hozzá van rögzítve, nem?

Link to comment
Megosztás:

Köszi a segítséget! De ha azt a tetejét a váltónak leszedem, akkor ott tömítés csere meg ilyenek, és ott ahol az a váltóbot bemegy a váltóba ott valami szétjön, ha leszedem nem? Nem tudom elképzelni, az a baj, hogy ha azt ott leveszem, akkor nem hullik szét valami? Mert az a tengely, ami ott a gumigyűrűn bemegy, az valamihez hozzá van rögzítve, nem?

Az a tengely egy "nultba" passzol bele, tehát simán leszedheted a váltó fedelét, csak a visszarakáskor ugyanoda kerüljön vissza a mozgató kar. Érdemes megjelölni hogy pl. egyesben milyen szögben állt a mechanika. Rosszul egyébként nem is nagyon tudod visszatenni mert akkor sehogy sem akar a helyére menni a fedél rendesen. A tömítést érdemes cserélni, 800Ft-os tétel. Figyelj arra, hogy a régi tömítés maradványait majd lehetőleg ne a váltóba piszkáld bele, érdemes valamivel letakarni amíg szerelsz!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Most nyáron szeretném megcsinálni a lötyögő váltórudazatomat. Az lenne a kérdésem, hogy a váltókartól a fülkéből érkező tengely aminek a motortérben van vége és rábilincselve a további rudazat, azt simán leszedhetem róla, csak utólagos beállítást igényel majd ha összerakom? A másik kérdésem meg az lenne, hogy az a rész, ami a váltó tetején van amibe belemegy az a tengely, ami már sebességet kapcsol (ezen a képen a váltó tetején: http://nyugatiautobo...83078_orig1.jpg) , na azt le lehet-e szedni komolyabb hozzáértés, szerszámok, műhelykörülmények nélkül, mert a szimering, amin a tengely megy keresztül eléggé elszarta magát és jön az olaj ott ki! Szóval ha mondjuk a komplett motortérbeli rudazatot ki szeretném szedni, hogy stifteket meg mindent cseréljek rajta, ahhoz mire lesz szükségem? Tudnátok engem segíteni a munka menetében is? Pontosan ugyan olyan F18-as váltóm van mint a képen! Előre is nagyon szépen köszönöm a segítséget, válaszokat!

A szimmering mérete egyébként 13x26x7mm, a gyári száma: 07 32 235, GM90182169. Unixnál 1500Ft, de sztem ha nem autósboltban veszed, ennek a töredékébe kerül.

Link to comment
Megosztás:

A szimmering mérete egyébként 13x26x7mm, a gyári száma: 07 32 235, GM90182169. Unixnál 1500Ft, de sztem ha nem autósboltban veszed, ennek a töredékébe kerül.

Rendben van, köszi a segítséget, ebben az esetben bátran neki is fogok ugrani a dolognak, mert ahogy számolgatom az összes anyag ami kell hozzá se éri el majd a 3000ft-ot! Mégegyszer, köszi a segítséget mindenkinek!

Link to comment
Megosztás:

Rendben van, köszi a segítséget, ebben az esetben bátran neki is fogok ugrani a dolognak, mert ahogy számolgatom az összes anyag ami kell hozzá se éri el majd a 3000ft-ot! Mégegyszer, köszi a segítséget mindenkinek!

Én még annyit tennék hozzá a dologhoz, hogy ha már ott vagy érdemes ránézni a váltóolajra. Nekem ismeretlen előéletű volt, így lecseréltem, egészen fekete cucc jött le és az előírt mennyiség fele hiányzott! A szintet a váltó oldalán lévő kémlelőnyíláson tudod ellenőrizni, ki kell csavarni és ha jól emlékszem alatta 1 centivel kell lennie a szintnek. Kis imbuszkulccsal pl be lehet nyúlni oda. Az olaj nem olcsó, de nekem lényeges javulást eredményezett, sokkal könnyebb váltani a csere óta, gondolom jó régi volt benne.

Link to comment
Megosztás:

Én még annyit tennék hozzá a dologhoz, hogy ha már ott vagy érdemes ránézni a váltóolajra. Nekem ismeretlen előéletű volt, így lecseréltem, egészen fekete cucc jött le és az előírt mennyiség fele hiányzott! A szintet a váltó oldalán lévő kémlelőnyíláson tudod ellenőrizni, ki kell csavarni és ha jól emlékszem alatta 1 centivel kell lennie a szintnek. Kis imbuszkulccsal pl be lehet nyúlni oda. Az olaj nem olcsó, de nekem lényeges javulást eredményezett, sokkal könnyebb váltani a csere óta, gondolom jó régi volt benne.

Igen, nekem mondjuk csak az utántöltés jutott eszembe, mert magát az olajat tavaly nyáron cseréltem le GM olajra. Én a differenciál fedelet szedtem le, ott engedtem ki! Ami kijött elég barna volt, de most szép piros!

Link to comment
Megosztás:

Igen, nekem mondjuk csak az utántöltés jutott eszembe, mert magát az olajat tavaly nyáron cseréltem le GM olajra. én a differenciál fedelet szedtem le, ott engedtem ki! Ami kijött elég barna volt, de most szép piros!

Igen, leengedni csak úgy lehet sajnos, ha leszeded a teknőt, de ha egy éves az olaj, akkor szerintem is elég a szintellenőrzés! Fönt a szimmeringnél nem hiszem hogy olyan nagy mennyiség távozni tudott egy év alatt, de ártani nem fog ha ránézel és magad is megnyugtatod egy időre :D

Link to comment
Megosztás:

Igen, leengedni csak úgy lehet sajnos, ha leszeded a teknőt, de ha egy éves az olaj, akkor szerintem is elég a szintellenőrzés! Fönt a szimmeringnél nem hiszem hogy olyan nagy mennyiség távozni tudott egy év alatt, de ártani nem fog ha ránézel és magad is megnyugtatod egy időre :D

Ja, egyébként is akartam venni egy jó üveg GM váltóolajat, mert ha jól tudom a kormányszervóba is az megy, szóval ha már szétcsapom a váltót, akkor oda is megy belőle, meg a szervó olaját is cserélem. Azt nem tudjátok véletlen, hogy a szervóba meg a fékbe (boccs, hogy a fékolajat itt kérdezem) mennyi olaj megy bele, mennyit kell vennem? Mert ha már veszek nem akarok kétszer menni. Köszi!

Link to comment
Megosztás:

Ja, egyébként is akartam venni egy jó üveg GM váltóolajat, mert ha jól tudom a kormányszervóba is az megy, szóval ha már szétcsapom a váltót, akkor oda is megy belőle, meg a szervó olaját is cserélem. Azt nem tudjátok véletlen, hogy a szervóba meg a fékbe (boccs, hogy a fékolajat itt kérdezem) mennyi olaj megy bele, mennyit kell vennem? Mert ha már veszek nem akarok kétszer menni. Köszi!

A szervokormányba automata váltó olaj kell, de hogy az miben különbözik a manuális olajtól azt ne kérdezd.

Link to comment
Megosztás:

Azokat a kollégákat kérdezném kiknek X16szr motor dübörög elöl:

népitéletek között olvastam,hogy a páciens dicsérte a fogyasztását a gépnek többek között azért mert hogy 130km/h-nál csak 3000-et forog a motor

Lehet ezekhez a motorokhoz 2-3 féle áttételű váltót szereltek vagy csak a végáttétel más?

nekem 3000f/min.-nél csak 100-105km/h-val megy a gép,mondjuk az enyém G Astra nehezebb kasztnival

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.