Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Sebességváltó


Sámli

Recommended Posts

w 3.74 et adtak a bontobol ezt nem kéne felraknom mi?

Ha felmegy, és W-s, tehát hosszú akkor miért ne? Jobb a hosszabb váltó, mert nem pörög szét a motor és még a fogyasztás is jobb vele legfőképp hosszú távon autópályán, főúton. NEm érzem hátrányát a W-s 3.74-es váltónak, csak a megfelelő sebességet kell kiválasztani és gyorsul ahogy kell. 4.18-as váltóval 3000-es fordulatnál mész 100-zal, míg 3.74-nél majdnem 130-cal. :)

Link to comment
Megosztás:

Ha felmegy, és W-s, tehát hosszú akkor miért ne? Jobb a hosszabb váltó, mert nem pörög szét a motor és még a fogyasztás is jobb vele legfőképp hosszú távon autópályán, főúton. NEm érzem hátrányát a W-s 3.74-es váltónak, csak a megfelelő sebességet kell kiválasztani és gyorsul ahogy kell. 4.18-as váltóval 3000-es fordulatnál mész 100-zal, míg 3.74-nél majdnem 130-cal. :)

Elsőre vezess majd rövid váltós autót, utána majd meglátod, hogy sokkal jobb a rövid váltó. Én rövid váltósból ültem át hosszúba és undorítóan nem gyorsul jól... A hosszabb váltó maximum hosszútávon jó... Egyébként egy C355 váltó 100nál kb 2500at pörög ami nagyon nem sok. Bár igazából mindenkinek az a jó ami neki van általában ugye-ugye. Szóval ha normálisan szeretne gyorsulni akkor nem raknék fel W-s váltót. Viszont ha fogyasztás a szempont és nem érdekes a gyorsulás akkor jó a Wide ratio. Ha annyira jó lenne a hosszú váltó, akkor a GT GSI és a sport változatokat is avval szerelnék, nem véletlen rövid váltósak és úgy rémlik a srácnak számítana a gyorsulás mert városban használná.

Link to comment
Megosztás:

Elsőre vezess majd rövid váltós autót, utána majd meglátod, hogy sokkal jobb a rövid váltó. Én rövid váltósból ültem át hosszúba és undorítóan nem gyorsul jól... A hosszabb váltó maximum hosszútávon jó... Egyébként egy C355 váltó 100nál kb 2500at pörög ami nagyon nem sok. Bár igazából mindenkinek az a jó ami neki van általában ugye-ugye. Szóval ha normálisan szeretne gyorsulni akkor nem raknék fel W-s váltót. Viszont ha fogyasztás a szempont és nem érdekes a gyorsulás akkor jó a Wide ratio. Ha annyira jó lenne a hosszú váltó, akkor a GT GSI és a sport változatokat is avval szerelnék, nem véletlen rövid váltósak és úgy rémlik a srácnak számítana a gyorsulás mert városban használná.

Vezetettem és köszönöm, nem kérek belőle.

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Sziasztok Fórumozók!

Új vagyok még itt és szeretnék egy kis segítséget kérni (ha volt téma korábban, akkor bocsánat, átsiklottam felette)

Adott egy C14NZ motor F13W418-as váltóval, ami a nyáron elkezdett tönkremenni. Pontosan azt csinálja, hogy 5.-be felváltok, kuplung felenged (eddig semmi hiba), aztán amint gázt adnék, recsegve kidobja a fokozatot. Többször próbáltam a GYIK-ban leírt beállítást és a rudazatban is ki lettek cserélve a műanyagbetétek (a kis műanyag összekötő rudacska nem)és még mindig semmi változás. Ekkor döntöttem a váltócsere mellett, ami a mai napon meg is történt, csakhogy a szerelő azzal hívott fel telefonon, hogy az másik váltó, amit vittem neki, teljesen ugyanazokat a tüneteket produkálja. Van valakinek ötlete, hogy mi lehet a gond? Előre is köszönöm.

Üdv: Szivacs

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok Fórumozók!

Új vagyok még itt és szeretnék egy kis segítséget kérni (ha volt téma korábban, akkor bocsánat, átsiklottam felette)

Adott egy C14NZ motor F13W418-as váltóval, ami a nyáron elkezdett tönkremenni. Pontosan azt csinálja, hogy 5.-be felváltok, kuplung felenged (eddig semmi hiba), aztán amint gázt adnék, recsegve kidobja a fokozatot. Többször próbáltam a GYIK-ban leírt beállítást és a rudazatban is ki lettek cserélve a műanyagbetétek (a kis műanyag összekötő rudacska nem)és még mindig semmi változás. Ekkor döntöttem a váltócsere mellett, ami a mai napon meg is történt, csakhogy a szerelő azzal hívott fel telefonon, hogy az másik váltó, amit vittem neki, teljesen ugyanazokat a tüneteket produkálja. Van valakinek ötlete, hogy mi lehet a gond? Előre is köszönöm.

Üdv: Szivacs

Általában a váltó csak "oldalirányban " szokott elmászkálni, a váltürudazat beálítással is ezt lehet korrigálni. Azt a bilincset amit a dupla hosszabbítós krovával kell lazítani-szorítani meg kellene próbálni hosszírányban arrébb tolni a rúdon..Emlékeim szerint a rúd 5-nél hátrafele mozdul, hátrafele kéne tolni a bilincset is mondjuk 3 milit...ha széthullik a váltó nem én mondtam, de én ezt próbálnám meg először.... :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok Fórumozók!

Új vagyok még itt és szeretnék egy kis segítséget kérni (ha volt téma korábban, akkor bocsánat, átsiklottam felette)

Adott egy C14NZ motor F13W418-as váltóval, ami a nyáron elkezdett tönkremenni. Pontosan azt csinálja, hogy 5.-be felváltok, kuplung felenged (eddig semmi hiba), aztán amint gázt adnék, recsegve kidobja a fokozatot. Többször próbáltam a GYIK-ban leírt beállítást és a rudazatban is ki lettek cserélve a műanyagbetétek (a kis műanyag összekötő rudacska nem)és még mindig semmi változás. Ekkor döntöttem a váltócsere mellett, ami a mai napon meg is történt, csakhogy a szerelő azzal hívott fel telefonon, hogy az másik váltó, amit vittem neki, teljesen ugyanazokat a tüneteket produkálja. Van valakinek ötlete, hogy mi lehet a gond? Előre is köszönöm.

Üdv: Szivacs

Ha a váltón kívül keressük a hibát esetleg váltó rudazat beállítás, kotyogások megszüntetése. Azután lehet még a motortartó bakok hibájából fakadó túl nagy mozgás...

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Hali. S.O.S kérdésem lenne, olyanhoz aki jobban vágja a váltokat. :D 1.6os hengerenkntibefecsis aszem c16se a hengerenkéntibefecsis 8 szelepes. milyen válto van gyárilag?! f13 vagy f15 ugye? az a váltó semmiképensem jo egy c20ne-re?

Holnap jön megnézni valaki a motorom, és nem szeretném áttbaszni és egy 1.6os helyére szeretné betenni, én c14se helyére tettem fogalmam sincs milyen váltom volt gyári... és emlékszem a nyelestengely túl vékonyvolt. gondolom az 1.6oson is ugyan akkora a nyelestengely?! tudom hogy most f16al használom. nem akarom áttvágni szerencsétlen embert inkább elküldöm ö most abban a hitben van hogy kiveszi beteszi mosolyog megy :D...

Link to comment
Megosztás:

Hali. S.O.S kérdésem lenne, olyanhoz aki jobban vágja a váltokat. :D 1.6os hengerenkntibefecsis aszem c16se a hengerenkéntibefecsis 8 szelepes. milyen válto van gyárilag?! f13 vagy f15 ugye? az a váltó semmiképensem jo egy c20ne-re?

Holnap jön megnézni valaki a motorom, és nem szeretném áttbaszni és egy 1.6os helyére szeretné betenni, én c14se helyére tettem fogalmam sincs milyen váltom volt gyári... és emlékszem a nyelestengely túl vékonyvolt. gondolom az 1.6oson is ugyan akkora a nyelestengely?! tudom hogy most f16al használom. nem akarom áttvágni szerencsétlen embert inkább elküldöm ö most abban a hitben van hogy kiveszi beteszi mosolyog megy :D...

Sztem a nagyblokkra nem lesz 1 az 1ben jó, arra F18WR való gyárilg, de majd hozzáértőbbek megerősítik vagy cáfolják.

Link to comment
Megosztás:

Sztem a nagyblokkra nem lesz 1 az 1ben jó, arra F18WR való gyárilg, de majd hozzáértőbbek megerősítik vagy cáfolják.

ja közben ugynézki megveszi a cucot, le foglalozta, már kivan szedve.azt mondta majd szenved vele. ám legyen :D nekem egyébként gyárilag f16van rajta. de közben utána nézegettem ennek annak és igazából jo hogy a váltó nem bírja el. de ugye a nyelestengely ami gond lehet és a saját kuplungjával jónak kéne lenie?! na mind egy majd ő kitalálja én elmondtam neki mi merre medig aztán ennyi :D. de köszönöm a választ.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

hallo! Váltókulissza milyen árban megy? Gyanusan csere érett az enyém. Egyes, kettest néha nehez, vagy egyáltalán nem veszi. Tobbi megy mint a kés a vajban, sőt az egyes,kettes is olykor. Sebbességet nem dobja ki, váltó nem recseg, ropog. Valaki járt már így, mit tanácsoltok?

Link to comment
Megosztás:

hallo! Váltókulissza milyen árban megy? Gyanusan csere érett az enyém. Egyes, kettest néha nehez, vagy egyáltalán nem veszi. Tobbi megy mint a kés a vajban, sőt az egyes,kettes is olykor. Sebbességet nem dobja ki, váltó nem recseg, ropog. Valaki járt már így, mit tanácsoltok?

váltóbeállítás és/vagy felújító készlet

müller autó honlapján megnézheted az árakat....

utána lehet nem is találod olyan rossznak a váltód :icon1:

Link to comment
Megosztás:

hallo! Váltókulissza milyen árban megy? Gyanusan csere érett az enyém. Egyes, kettest néha nehez, vagy egyáltalán nem veszi. Tobbi megy mint a kés a vajban, sőt az egyes,kettes is olykor. Sebbességet nem dobja ki, váltó nem recseg, ropog. Valaki járt már így, mit tanácsoltok?

Hali!

Váltókulissza 5000 Ft körül mozog a bontóban, de egyetértek az előttem szólóval, kb. annyi a felújítókészlet is, és azzal jobb lesz, mint új korában. Emellett érdemes a stiftet is cserélni és esetleg az utastérben a kicserélni, ill. kihézagolni a gumikarikát. Nekem bejött, és azóta nagyon szépen lehet váltani a fokozatokat. (kivéve az 5.-et, de annak más baja van, álló helyzetben nagyon klappul veszi azt is :) )

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Múltkor elfelejtettem megköszönni, hogy ilyen gyorsan reagáltatok a felvetett problémámra, így utólag is: köszönöm szépen mindenkinek. Azóta annyit mozdult a dolog, hogy kiderült, nem a rudazat a hibás. A kiszerelt váltón elkezdtem kíváncsiskodni, és az 5. sebesség fedelét levéve tapasztaltam, hogy a fokozatot bekapcsolva a kapcsolóhüvely nem igazán marad meg a helyén, hanem a tengelyirányban kotyog. Úgy gondolom (laikus), ez nem jó így. Kérdésem az lenne, hogy szerintetek orvosolható ez házilag, vagy vitessem specialistához, esetleg kerítsek egy másik váltót? Illetve ilyen tippet is hallottam, hogy esetleg a kuplung, bár ezt elég nehezen hiszem. Valakinek volt már hasonló?

Előre is köszönöm a tippeket.

Üdv: Szivacs

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok

Adott egy X18XE motor automata váltóval a típusát meg nem mondom annyit tudok hogy overdrive-os, még semmi baja nincs, de ha esetleg lenne milyen kézi váltót lehetne felrakni, hatalmas ráfordítás átalakítani ? jobban járok ha ezt karbantartom jobban :)

Link to comment
Megosztás:

  • 4 weeks later...

Sziasztok!

Nem tudom, volt-e már valakinek ilyen problémája: az autó váltójából zúgó hang jön ki menet közben, minden fokozatban. Olyasmi, mint mikor tolatsz. De itt mindig ilyen hangja van. Ha pedig kinyomom a kuplungot, nagyon durván elkezd sírni és harácsolni :S.

Ötlet? Ja, az autó X16XEL motoros, de a váltó típusát sajnos nem tudom.

Köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nem tudom, volt-e már valakinek ilyen problémája: az autó váltójából zúgó hang jön ki menet közben, minden fokozatban. Olyasmi, mint mikor tolatsz. De itt mindig ilyen hangja van. Ha pedig kinyomom a kuplungot, nagyon durván elkezd sírni és harácsolni :S.

Ötlet? Ja, az autó X16XEL motoros, de a váltó típusát sajnos nem tudom.

Köszönöm!

Nagyon gyanús, hogy a kinyomócsapágy haldoklik, ha akkor visít, mikor benyomod a kuplungpedált. Illetve a differenciálműnek is van egy hangja, ami hasonlít a tolatáshoz, csak jóval halkabb, de az természetes.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nem tudom, volt-e már valakinek ilyen problémája: az autó váltójából zúgó hang jön ki menet közben, minden fokozatban. Olyasmi, mint mikor tolatsz. De itt mindig ilyen hangja van. Ha pedig kinyomom a kuplungot, nagyon durván elkezd sírni és harácsolni :S.

Ötlet? Ja, az autó X16XEL motoros, de a váltó típusát sajnos nem tudom.

Köszönöm!

Hülye kérdés: van benne olaj?

Link to comment
Megosztás:

Annó 1.1-es Trabimban is ilyen hangja volt a kinyomócsapágynak, csak nem ennyire hangosan, szóval sanszos. Amúgy olaj van benne, bár nem tudom, hogy milyen, mert 1 hónapja van nálam az autó, és azt még nem cseréltem.

Igazából váltóolajra gondolt FPepe.....a váltó oldalán a féltengelynél van egy csavar ott lehet ellenőrizni....

832286-20121230-PboUFk.jpg

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.