Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektronikus gondok


Jocek MV6

Recommended Posts

Sziasztok ! Lenne egy nagyon nagy problémám :S Opel omega 2.5 td caravan-n Behalt az ABS-m :S . Nemtom mi lehet vele :S Ugy kezdődött hogy beindítottam a kocsit tegnap előtt és világított a visszajelzője , nah mondom miért lehet ez? Fogtam leállítottam utána megint indítás akkor jó lett. Ez kb vagy 10 km ig tartott megint fel villant akkor megint le utána újra indítás megint jó , utána meg megint visszajött és ugy maradt . Másnap indítom a kocsit még mindíg világít a visszajelző, mentem vele kb 5 km-t leállítom megyek le egy 30 perc múlva nem világít és jó az Abs . Fékezésre megint világítani kezdett . Utána megint le állítom vissza indítom megint sehol semmi problem .Utána megint visszajött és most világít folyamatosan és ugye nincs is semmi ABS. Elképzelésem sincs hol kezdjem a hiba keresését. Azon is gondolkoztam hogy most nagy esők vannak itt meg nagy víz az úton hogy vhol be ázott::S . Olvasgattam hogy a jeladó ami tönkre szokott menni vagy van hely ahol megtörik a vezeték ls ott vmi bibi van. Ha eltudná mondani vki hogy hol lehet a jeladó vagy olyan vmi ami meghíbásodhat megköszönném , meg egyáltalán vmi tanácsot adni hogy mi lehet vele?? :lol:

Köszönöm előre is Erik

Nekünk az okozott hasonló problémát, hogy az ABS vezérlőbe a kábelek a doboz tetején mennek be, és az ott levő gumitömítés szakadtsága miatt a csatlakozó telement vízzel.

Link to comment
Megosztás:

Uj kérdés szintén dadog a vas de csak 1500ig utána húz frankón az alapjárat tökéletes de gázadásra lassan reagál.A gyorsulása kb a P-126 éval egyenlő de 16literből jellemzésem (hurutos a moci) várom a kielégíttő ötleteket ,ha addig sikerülne orvosolni közzéteszem biztos küzd más is hasonló gondokkal :lol:

Amit megnéznék: villogtasd ki, ha főtengely jeladó halódik akkor nem mindig ég a MIL lámpa de ad egy 19-es kódot. DIS-re nem folyt rá a víz és rohasztotta meg a szélvédő alól?Gyertyáknál olaj vagy víz?Gyertyakábelek állapota, csatlakozásuk?Légtömegmérő - pucolást neki. Esetleg vesztengely jeladó is vagy vmi kaki a tankban az AC-nál...szal sajna sokminden.

Link to comment
Megosztás:

Amit megnéznék: villogtasd ki, ha főtengely jeladó halódik akkor nem mindig ég a MIL lámpa de ad egy 19-es kódot. DIS-re nem folyt rá a víz és rohasztotta meg a szélvédő alól?Gyertyáknál olaj vagy víz?Gyertyakábelek állapota, csatlakozásuk?Légtömegmérő - pucolást neki. Esetleg vesztengely jeladó is vagy vmi kaki a tankban az AC-nál...szal sajna sokminden.

Köszi a gyors választ .

Gyertya kábelek,trafó uj a többit próbálom ,esetleg jeladókat kimérni valahogy?Sokan írtátok,,villogtasam ki ok de hogyan ezt részletesen kérném még nem volt dolgom vele,köszi

Link to comment
Megosztás:

Valószínűleg igazad van, ha törött-repedt a műanyag burkolat, akkor nyakban beázik a szenzor.

Tipikusan ezt a hibát szokta generálni.

Megoldása a csere.

Tedd amit Tédé írt, mássz alá, mindössze 2 vezeték mehet az első fékekhez, 1 a kopásjelző vezetéke (már ha van), ezt onnan ismered meg, hogy relatív vékony, és a féknyeregben tűnik el. A másik vezeték az ABS szenzoré, az agy felé fut, egy db imbusz csavar rögzíti a szenzort felülről az agyra.

Cseréje nem egyszerű, mert általában bele van rohadva a furatba. Így az a minimum hogy féktárcsa levesz, és kikalapál, vagy hasonló barbár mutatvány.

Ez az első fék esete.

A hátsó szenzorok a differenciálművön csücsülnek, megkeresed a féltengely belső felén az ABS jeladóját (egy recés tárcsa a féltengelyen), és akkor már látni is fogod a szenzorokat (hátul keresd).

Ezeket elég egyszerű kiszedni, valószínűleg amiatt, mert az alumínium nem rohad rá a műanyagra.

Jellemzően az első szenzorok szoktak tönkremenni, keress bontóban egy párat, nem szoktak érte sokat kérni (2-3e ft/db).

Esetleg megpróbálhatod a jeladó tárcsákat megtisztítani elől-hátul, bár nem valószínű hogy amiatt van a kánya, inkább valamelyik jeladód haldoklik.

Jeladó nélkül is el tudsz autózni, legalább nem fog villogni a lámpa (hanem folyamatosan világolni fog :lol: ).

ABS nélkül működik az autó, ha kiszeded őket, szigeteld le a stekkereket, ne ázzanak be!

Hali nálam van alkatrész ha valakit érdekel,motor váltó már nincs de minden más megvan ha valami kell irj(Budapesten)

Link to comment
Megosztás:

Köszi a gyors választ .

Gyertya kábelek,trafó uj a többit próbálom ,esetleg jeladókat kimérni valahogy?Sokan írtátok,,villogtasam ki ok de hogyan ezt részletesen kérném még nem volt dolgom vele,köszi

A kérdések feltételével nincs probléma, de visszaolvasni, meg a neked feltett kérdésre már lusta vagy válaszolni!

Ideje lenne elkezdeni elkondolkodni...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A jobb oldali ülésemnél (bőrös) a hátámla ülésfűtése egy helyen éget, gondolom vmi zárlat lehet a bőr alatt. Melegíteni melegít, bár azóta nem is használtam. Szerintetek meg lehet javítani? (áthidalni?) Vagy felejtős a dolog.

Előre is köszi!

Üdv

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A jobb oldali ülésemnél (bőrös) a hátámla ülésfűtése egy helyen éget, gondolom vmi zárlat lehet a bőr alatt. Melegíteni melegít, bár azóta nem is használtam. Szerintetek meg lehet javítani? (áthidalni?) Vagy felejtős a dolog.

Előre is köszi!

Üdv

Nemigazán lehet javítani, max a fűtőpárna cseréjével...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Elöször is köszönöm az Abs-el kapcsolatos segítséget. A kocsi most nagyon belehúzott hibák terén. Olyanra lettem figyelmes az Abs hibánkívűl hogy a ventilátor mindíg megy (2.5 td) hideg morotnál már indítás után rögtön . Meg amikor gyújtást adok rá és a visszajelző elalszanak akkor vmi kis kattanás hallatszik kettő és a kattanásokra bevibrál a motor ellenörző lámpa:S . Nemtom hogy most ez kapcsolatban lehet e az Abs-el??

Köszi a segítésget előre is

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Elöször is köszönöm az Abs-el kapcsolatos segítséget. A kocsi most nagyon belehúzott hibák terén. Olyanra lettem figyelmes az Abs hibánkívűl hogy a ventilátor mindíg megy (2.5 td) hideg morotnál már indítás után rögtön . Meg amikor gyújtást adok rá és a visszajelző elalszanak akkor vmi kis kattanás hallatszik kettő és a kattanásokra bevibrál a motor ellenörző lámpa:S . Nemtom hogy most ez kapcsolatban lehet e az Abs-el??

Köszi a segítésget előre is

TD Ominak nem BMW-féle viszkokuplungos a ventije?

Merakkor fura lenne ha nem forogna :lol:

De ha nem, akkor nem szóltam :lol:

Link to comment
Megosztás:

A kérdések feltételével nincs probléma, de visszaolvasni, meg a neked feltett kérdésre már lusta vagy válaszolni!

Ideje lenne elkezdeni elkondolkodni.

Bocs ez nem lustaság ,ha munka,és3 gyerek mellett vissza kéne olvasni 80 oldalt ,bocs erre nincs időm!!

Válaszolni???

válaszoltam:)

ne haragudj nem rosszindulatból írtam:):lol:

Link to comment
Megosztás:

Hát aham az sztem :lol: csak ez teljes gőzzel forog :S és sztem így azért nem kéne neki :S

De kell neki forogni. Amúgy meg milliószor le lett írva hogyan lehet tesztelni a viszkót. Amúgy semmi köze semmilyen reléhez, mert nem elektronyos. Mindenki jobban jár, ha megnézeted valami szakemberrel, aki ért is hozzá...

Link to comment
Megosztás:

Bocs ez nem lustaság ,ha munka,és3 gyerek mellett vissza kéne olvasni 80 oldalt ,bocs erre nincs időm!!

Válaszolni???

válaszoltam:)

ne haragudj nem rosszindulatból írtam:):lol:

De igen ez lustaság. Nekem 2 munkahely és 3 gyerek mellett van rá időm, akkor legyen neked is!

És nem válaszoltál, csak odaböfögtél valamit. Elvárod, hogy neked válaszoljanak, de neked ez már derogál...

Link to comment
Megosztás:

De kell neki forogni. Amúgy meg milliószor le lett írva hogyan lehet tesztelni a viszkót. Amúgy semmi köze semmilyen reléhez, mert nem elektronyos. Mindenki jobban jár, ha megnézeted valami szakemberrel, aki ért is hozzá...

Indulás előtt (hideg motornál) megtámasztod,megakasztod valamivel (nagyon)finoman. Ha jó a viszkó akkor áll a venti, a motor forog, és majd csak meleg hatására zár a kuplung(ezt azért rögzített ventivel ne várd meg).

Namost a probléma az, hogy ha tényleg bugos a dolog, és túl komolyra sikerül a támaszték, akkor jobb esetben valami az autón törik (isten őrizz egy szétrepülő ventitől :P ), rosszabb esetben rajtad. Még rosszabb esetben világvégemindmeghalunk! :lol:

Másik megoldás: TESZT

csakmost, csakneked :lol:

Triviális az ok, hogy mi miatt forog a venti, mert ugye a tudomány még nem tart ott, hogy feltalálták volna a surdólásmentes anyagot. Így szerencsétlen hajtótengely bőszen forgatja a ventit, még 'üresjáratban is'. Igazi teljesítményt viszont csak akkor fejt ki ha összezár a kuplung (na ilyenkor ne állítsa meg senki nyelvvel :lol: ).

Link to comment
Megosztás:

Sztem elsősorban nézd meg, hogy álló motornál elforog-e a vanti, mert gyakran kiiktatják a viszkó részt, ha tönkremegy, és fixre rakják a ventit. Sztem más nem lehet, mert ha a viszkó tönkremegy, akkor meleg motornál nem forog olyan intenzíven mint kellene. Ugyanis nem csaka folyadéksurlódás viszi előre, hanem a ventiagy elején kell lennie egy vékony , kb 1cm széles lemeznek, ami egy kis pöcköt támaszt meg a tengely felé, ami valójában egy bimetál, és ahogy melegszik a moci, úgy zárja fixre a lapátot. Nekem Rekordon már romlott el, és akkor megszűnt a hűtés, bár ott az előző gazda nem fixálta le, hanem berakott egy elektromos ventit egy kapcsolóval, és ha melegedett a motor, be kellett kapcsolni.

Link to comment
Megosztás:

De igen ez lustaság. Nekem 2 munkahely és 3 gyerek mellett van rá időm, akkor legyen neked is!

És nem válaszoltál, csak odaböfögtél valamit. Elvárod, hogy neked válaszoljanak, de neked ez már derogál...

HY úgy látom tényleg sok f..z van ezen a fórumon,lehet,hogy a te munkád más mint az enyém,nem ismersz ugyhogy ne mond,hogy legyen rá időm,biztosan más az életvitelünk sajnos nem vagyok net függő!!!

Link to comment
Megosztás:

HY úgy látom tényleg sok f..z van ezen a fórumon,lehet,hogy a te munkád más mint az enyém,nem ismersz ugyhogy ne mond,hogy legyen rá időm,biztosan más az életvitelünk sajnos nem vagyok net függő!!!

Igen jól látod. És egyre több gyökér f..z jön ide, kérdez, de neki derogál mind megköszönni, mind a neki feltett kérdésre választ adni! Tipikusan az az ember vagy, aki sz.rrágó, mert az info ingyen kell és gyorsan, de mással már nem osztod meg...

Link to comment
Megosztás:

Kínos csend,már egy napja ! :lol: :lol:

TéDé képét megnézve észrevettem, hoóógy színezettek a középkonzolon a kapcsolók... Én próbáltam már velük jáccani,de kevés sikerrel.

Hogy lehet ezt megcsinálni? De ami fontosabb és zavar,hogy készenléti,bekapcsolt állapotban a klímakapcsolóm nem világít!! Milyen módon lehet ezt javítani? (csere nélkül) Házilag megy?

Nem életbevágó a dolog :lol: .. de mégis túllépünk az előző negatív érzéseken! :P:D:D

Áldás Békesség!!!

Link to comment
Megosztás:

Kínos csend,már egy napja ! :lol: :lol:

TéDé képét megnézve észrevettem, hoóógy színezettek a középkonzolon a kapcsolók... Én próbáltam már velük jáccani,de kevés sikerrel.

Hogy lehet ezt megcsinálni? De ami fontosabb és zavar,hogy készenléti,bekapcsolt állapotban a klímakapcsolóm nem világít!! Milyen módon lehet ezt javítani? (csere nélkül) Házilag megy?

Nem életbevágó a dolog :lol: .. de mégis túllépünk az előző negatív érzéseken! :P:D:D

Áldás Békesség!!!

Szia.

Mondhatnám hogy olvass vissza, mert ez már nagyon részletesen ki lett tárgyalva. :-)

Amugy egy nagyon babra munka, szét kell szedni a kapcsolókat és ki kell forrasztani belőle a kis rizsszem izzókat, ledeket tesznek a helyükre. Én próbáltam, de nekem csak a müanyag foglalatot sikerült teljesen szétolvasztani, az izzót nem birtam belőle kivarázsolni.

Annyit érdemes megcsinálni, hogy szétkapni a kapcsolót és átforrasztani az izzókat. Vagy kiégnek, azért nem müködik, vagy a forrasztás enged el. Én ezzel a módszerrel az összes kapcsolómba életet tudtam lehelni, bár ki tudja meddig tart az eredmény.

Jó szórakozást.

Üdv Oldjawás.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.