Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektronikus gondok


Jocek MV6

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Üdv Kartársak!

Srácok kellene egy kis segítség.Nincs töltésem. :excl: Gyújtás ráadáskor nem világít a töltés visszajelző(az izzó nincs kiégve).Az akksin mérve a fessz csökken gázadáskor,nem tölt a generátor.Álló motornál a generátornál ugyan azt a feszt mérem mint ami az akksin van.A történet úgy kerek,hogy előtte szerelőnél volt,HF-Kipuf sor tömítés és vez.mű szíj cserén.én otthon cseréltem baloldali szelepfedél tömítést.Most én barmolhattam volna el valamit?Elvileg olyan dolgot nem bontottam meg.Test kábelt akksi tartónál megtaláltam,helyén van.Ötlet?(Nincs a közelben szerelő és az autó sokat nem halad akksiról.)

Link to comment
Megosztás:

Üdv Kartársak!

Srácok kellene egy kis segítség.Nincs töltésem. :excl: Gyújtás ráadáskor nem világít a töltés visszajelző(az izzó nincs kiégve)............

Ma sikerült kilámpázni,nincs gerjesztés,nem világít a próbalámpa.Fesszabályzó csere.Az a szép,hogy 14 hónapos csak....

Link to comment
Megosztás:

Üdvözletem mindenkinek!

Jön a karácsony! Szerencsétlen automataváltóm is így gondolja a üzemmód választó ledek villognak, vagy az összes virít. :lol:

Valaki szedett már szét ilyen kapcsolót, vagy esetleg fel is újított?

Minden segítséget szívesen fogadok.

Váltó topikban kifejtve a dolog régebben :lol:... A programkapcsoló meghalódott. felújítható, de gari nélkül, vagy 70 e körül az új (minusz ha van kedvezmány csegőben stb)

Nekem a P fokozat lába hajlott meg, illetve D ben ha mozgattam egy kicsit a kart, akkor. Mikor szerviz módba kapcsol, manuálisként használod?... Ilyenkor mondjuk nincs védelem a váltóban, szal visszaváltással csak okosan! De elindulásnál meg kéne visszatenni 1 be, mert magától nem vált vissza.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Üdv mindenkinek!

Egy kis segítség kellene, /ha, valaki tud/

Van egy 97-es automata váltós B OMEGA

Nagyon hosszan csúsztat a váltó, viszont normálisan fel vált minden fokozatba.

Kisebb emelkedőknél vissza vált!

Alapjáraton szokott olyant csinálni az autó, hogy hirtelen felpörög egy pillanatra, aztán ki írja , hogy váltó hiba!

Meg tudja mondani valaki , hogy milyen okból lehetséges ez?

Előre is köszi!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Üdv mindenkinek!

Egy kis segítség kellene, /ha, valaki tud/

Van egy 97-es automata váltós B OMEGA

Nagyon hosszan csúsztat a váltó, viszont normálisan fel vált minden fokozatba.

Kisebb emelkedőknél vissza vált!

Alapjáraton szokott olyant csinálni az autó, hogy hirtelen felpörög egy pillanatra, aztán ki írja , hogy váltó hiba!

Meg tudja mondani valaki , hogy milyen okból lehetséges ez?

Előre is köszi!

Szia

Itt válaszolok, hogy megtaláld, de van külön váltótopik!

Mikor látott utoljára szerelőt az a váltó? Mit jelent nálad, hogy hosszan csúsztat? Alapjáraton, D ben, vagy N ben? Mondjuk kezdésnek egy olajszint és fékszalag ellenőrzése erősen javallott.

Link to comment
Megosztás:

Szia

Itt válaszolok, hogy megtaláld, de van külön váltótopik!

Mikor látott utoljára szerelőt az a váltó? Mit jelent nálad, hogy hosszan csúsztat? Alapjáraton, D ben, vagy N ben? Mondjuk kezdésnek egy olajszint és fékszalag ellenőrzése erősen javallott.

Igen, meg találtam azt a topikot is :lol:

A váltót tavaly , cseréltem és akkor még semmi gondja nem volt.

Az előző meg halt/ az összes fogaskereket ledarálta/

Év elején cseréltem hengerfejet, és azóta csinálja ezt/ bár nem hiszem ,hogy össze függne/

Olaj csere kb:3 hónapja volt, mert elszállt a hűtőre előre menő gumicső, így ki nyomta az olajat.

Azt ki derítettem ,hogy teljes feltőltés 8.6L ,ha le engeded a leeresztőn az olajat, akkor az utána töltés 4.2

Ez alapján jártam el.

Írtad a fék szalagot, az pontosan hol is található?

Link to comment
Megosztás:

Igen, meg találtam azt a topikot is :lol:

A váltót tavaly , cseréltem és akkor még semmi gondja nem volt.

Az előző meg halt/ az összes fogaskereket ledarálta/

Év elején cseréltem hengerfejet, és azóta csinálja ezt/ bár nem hiszem ,hogy össze függne/

Olaj csere kb:3 hónapja volt, mert elszállt a hűtőre előre menő gumicső, így ki nyomta az olajat.

Azt ki derítettem ,hogy teljes feltőltés 8.6L ,ha le engeded a leeresztőn az olajat, akkor az utána töltés 4.2

Ez alapján jártam el.

Írtad a fék szalagot, az pontosan hol is található?

Bocs azt ki hagytam, induláskor és menet közben is hosszan csúsztat a váltó a következő fokozat kapcsolásáig ha nagyobb gázt adok. Kis emelkedőknél is vissza vált kettőt/ amit nem kéne /

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...
Na, akkor here is the time to visit EBAY....

Nyáron vettem Oldjawástól...

Angol, és majdnem sorhiba-mentes.

Vesz a nyavaja másikat. inkább lehúzom a csatit, és a helyén hagyom, vakon.

Azt ha lesz időm rá, akkor rakok be helyette egy színes TFT kijelzőt, meg valami car-pc-t hozzá, meg megpróbálom a jelenlegi 'hardware' környezetbe illeszteni, hogy bohóckodjon ez is a lámpa/fék-hibával (meg esetleg kap egy GPS-modult, és lesz beépített navigáció) :lol:

Amúgy van a 'szomszédban' egy autóbontó, épp az Omi-s MID/TID/GID-eket néztem. van nekik egy jópár, de elég 'borsos' az áruk. 15000-30000ft között mérik őket.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ma cseréltettem fékbetétet elöl, mert kiírta a BC a "brake pad" feliratot.

Direkt úgy kértem az üzletben a fékbetétet, hogy visszajelzős legyen.

Amikor kibontottam, akkor láttam, hogy nincs semmilyen csatlakozó rajta.

Az eladó azt mondta, hogy a régiről kell átszerelni a csatlakozót.

Most ki van cserélve a betét (persze nem visszajelzőst adtak) a problémám az, hogy most is világít a brake pad.

Mit lehet vele csinálni, hogy megszűnjön?

A régi fékbetét sem visszajelzős volt, de akkor miért írta ki a BC kb. két hete a hibaüzenetet?

A dob belsejében van egy csatlakozó, ami egy dróttal össze van zárva, az lenne a fékvisszajelző csatlakozója?

Csináltam képet róla, ha megtalálom a telefon adatkábeljét, akkor felrakom.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ma cseréltettem fékbetétet elöl, mert kiírta a BC a "brake pad" feliratot.

Direkt úgy kértem az üzletben a fékbetétet, hogy visszajelzős legyen.

Amikor kibontottam, akkor láttam, hogy nincs semmilyen csatlakozó rajta.

Az eladó azt mondta, hogy a régiről kell átszerelni a csatlakozót.

Most ki van cserélve a betét (persze nem visszajelzőst adtak) a problémám az, hogy most is világít a brake pad.

Mit lehet vele csinálni, hogy megszűnjön?

A régi fékbetét sem visszajelzős volt, de akkor miért írta ki a BC kb. két hete a hibaüzenetet?

A dob belsejébe van egy csatlakozó, ami egy dróttal össze van zárva, az lenne a fékvisszajelző csatlakozója?

Csináltam képet róla, ha megtalálom a telefon adatkábeljét, akkor felrakom.

Igen. Az a stekker a visszajelző kábele. Elvileg abba kellene csatlakoztatva lennie a korábbi visszajelzőnek.

De ha egy dróttal van rövidrezárva, akkor nem is volt benne kopásjelző. Amúgy a kopásjelző a fékbetét menetirány szerinti első oldalán levő lyukba csúszik be.

Valószínű hogy kicsúszott a drót, azért írja az üzenetet. Igazítsd meg, és légy happy! :lol:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ma cseréltettem fékbetétet elöl, mert kiírta a BC a "brake pad" feliratot.

Direkt úgy kértem az üzletben a fékbetétet, hogy visszajelzős legyen.

Amikor kibontottam, akkor láttam, hogy nincs semmilyen csatlakozó rajta.

Az eladó azt mondta, hogy a régiről kell átszerelni a csatlakozót.

Most ki van cserélve a betét (persze nem visszajelzőst adtak) a problémám az, hogy most is világít a brake pad.

Mit lehet vele csinálni, hogy megszűnjön?

A régi fékbetét sem visszajelzős volt, de akkor miért írta ki a BC kb. két hete a hibaüzenetet?

A dob belsejébe van egy csatlakozó, ami egy dróttal össze van zárva, az lenne a fékvisszajelző csatlakozója?

Csináltam képet róla, ha megtalálom a telefon adatkábeljét, akkor felrakom.

A kopásjelző cserélendő a betéttel együtt, és külön kell megvenni kb 2500/db-ért. Ez akkora összeg, hogy sok kötsög már nem invesztál be az autóba, hisz csak egy sz@r Opelje van, és arra nemár hogy 5e forinttal többet kelljen költeni. Akkor nem jut egy mekis zabálásra, vagy nem tud elmenni moziba a legújabb luvnyájával. Akinek nem inge...

Link to comment
Megosztás:

A kopásjelző cserélendő a betéttel együtt, és külön kell megvenni kb 2500/db-ért. Ez akkora összeg, hogy sok kötsög már nem invesztál be az autóba, hisz csak egy sz@r Opelje van, és arra nemár hogy 5e forinttal többet kelljen költeni. Akkor nem jut egy mekis zabálásra, vagy nem tud elmenni moziba a legújabb luvnyájával. Akinek nem inge...

Mondjuk nekem is simán le van blindelve, de nem azért mert sajnáltam azt az 5000-et, hanem mert az egyik csatlakozó hiányzott mindig is, a másik meg szétrohadt. Így maradt a blindelés. Másrészt meg nálam amúgy se működött volna a kopásjelző, mert még előtte cseréltem volna, hogy 5000ft 'elkopjon' :lol:

Mivel ragasztatom a betéteket, ezért meg nem veszek újat, így nincs benne a "csomagban" :lol:

Link to comment
Megosztás:

Igen. Az a stekker a visszajelző kábele. Elvileg abba kellene csatlakoztatva lennie a korábbi visszajelzőnek.

De ha egy dróttal van rövidrezárva, akkor nem is volt benne kopásjelző. Amúgy a kopásjelző a fékbetét menetirány szerinti első oldalán levő lyukba csúszik be.

Valószínű hogy kicsúszott a drót, azért írja az üzenetet. Igazítsd meg, és légy happy! :lol:

A szerelő megnézte, és ki is cserélte a drótokat, de nem változott a dolog.

A visszajelző nem úgy működik, hogy van egy vezető réteg a betétben és ha odáig kopik, akkor záródik az áramkör a tárcsán keresztül?

Link to comment
Megosztás:

A szerelő megnézte, és ki is cserélte a drótokat, de nem változott a dolog.

A visszajelző nem úgy működik, hogy van egy vezető réteg a betétben és ha odáig kopik, akkor záródik az áramkör a tárcsán keresztül?

Nem, pont fordítva, a tárcsa elkoptatja a jelzőben a 'vezetéket' (a kopásjelzőn keresztül van földre kötve a BC egyik -mostmegnemmondommelyik :lol: - lába) és a szakadás fog hibaüzenetet kiváltani. Ezért kell rövidre zárni a stekkert.

Lehet hogy máshol is probléma van, valamelyik oldalon szakadt a vezeték.

Gondolom ezt az eladónak illett volna tudni.

Mindegy ezért már nem szedetem szét újra.

Utólag is be lehet csúsztatni a kopásjelzőket (max a kereket kell leszedni). Viszont értelme nem sok lenne a fentebb említett javítás nélkül.

Ha jól látom, nem nagyon van együtt csomagolva a betét meg a kopásjelző. Betétből van olyan, amin van furat és van olyan, amin nincs furat a kopásjelzőhöz.

(Ja, meg van olyan, amin 'akusztikus' kopásjelző van :lol: magyarul egy rugó, ami korcog a tárcsán, ha lekopott az anyag :) )

Kopásjelzőt a legtöbb katalógus külön tételként hozza, lehet hogy a GM fékbetétben benne van.

Link to comment
Megosztás:

Úgy ermlékszem, hogy nem volt rajta furat.

Lehet, hogy oxidos lett a csatlakozó és azért sz@rakodik?

Nem csodálnám, mert tiszta sár volt, és mivel nem volt rajta a fékbetét csatlakozója bele ment.

Megpróbálkozok egy kis kontakt spay-vel.

Pucold ki, és próbáld ki úgy. Amúgy lehet hogy eltört a vezeték a csatlakozó előtt. Elég merev fajta.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.