Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektronikus gondok


Jocek MV6

Recommended Posts

Hello mindenkinek és kellemes ünnepeket...

Van egy 1997-es 2.5 TD omegám digitklímás.

Olyan problémám lenne,hogy állandóan megy a klíma kompresszor...most levettem a csatit róla.Így 1 literrel kevesebbet fogyaszt.

Mi lehet szerintetek a megoldás?Hiba kiolvasás már volt ,semmilyen hibát nem ír ki.

Tudtommal a digiteseké mindig megy,ha be van kapcsolva a szellőztetés.Van valami eco funkciója is,csak fogalmam sincs,hogy kell bekapcsolni.Azt majd a tulajok megmondják...........

Link to comment
Megosztás:

az eco gombra nem reagál...

a gáz meg bazi drága!

amikor megvettem az autót az ECU motor hőmérséklet érzékelője volt megszakítva egy kapcsolóval...nem tudtam miért...hát ezért.

Nem ezért van megszakítva.Hanem azért,mert olyankor vészprogramba áll a motorvezérlés,meleg motornál is beizzít stb.Ha jól sejtem lesznek még gondok azzal az autóval hideg/meleg indulás tekintetében.

Link to comment
Megosztás:

Hello mindenkinek és kellemes ünnepeket...

Van egy 1997-es 2.5 TD omegám digitklímás.

Olyan problémám lenne,hogy állandóan megy a klíma kompresszor...most levettem a csatit róla.Így 1 literrel kevesebbet fogyaszt.

Mi lehet szerintetek a megoldás?Hiba kiolvasás már volt ,semmilyen hibát nem ír ki.

Kapcsolási rajz beszerzése (omegaforeveren fent van), kibogarászása.

Ha szerencséd van, akkor csak valami szakadás van az ECO gomb és a klímapanel között.

Ha nem, akkor szívás. Előfordul hogy panel hiba.

Amúgy ja, digit klíma non-stop megy, asszem 5 fok felett.

Link to comment
Megosztás:

Kapcsolási rajz beszerzése (omegaforeveren fent van), kibogarászása.

Ha szerencséd van, akkor csak valami szakadás van az ECO gomb és a klímapanel között.

Ha nem, akkor szívás. Előfordul hogy panel hiba.

Amúgy ja, digit klíma non-stop megy, asszem 5 fok felett.

Öööö arra azért figyeljünk, hogy az ECO mód nem bekapcsolható ha szélvédő párátlanítson megy a cucc...Facelift-on ha jól emlékszem, ekkor elnyomogat más állásba, átnyom ECO, majd vissza szélvédő, és ekkor már ECO-ban nyomja szélvédőre is...így eml., de meg kell néznem.Szóval nehogy ilyen kezelési malőr legyen.

Link to comment
Megosztás:

Öööö arra azért figyeljünk, hogy az ECO mód nem bekapcsolható ha szélvédő párátlanítson megy a cucc...Facelift-on ha jól emlékszem, ekkor elnyomogat más állásba, átnyom ECO, majd vissza szélvédő, és ekkor már ECO-ban nyomja szélvédőre is...így eml., de meg kell néznem.Szóval nehogy ilyen kezelési malőr legyen.

B-nél simán átmegy ECO-ba szélvédő párátlanításkor is.

Link to comment
Megosztás:

akkor ez klímapanel hiba,vagy lehet ECU is?

ECU-hoz nem sok köze van a klímának. Inkább a klíma körül lehet valami bug.

Keress egy kapcsolási rajzot, és bogarászd ki mi-hol-merre, és méregesd ki.

Vagy ha ez nem megy, keress egy jó autóvillamosságit... Sajnos nehéz ügy, ritka a jó szaki :lol:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van egy '95 évjáratú 3.0 V6 Omegám, a következő problémája van:

Előzmény:

Kulcs korábban kettétört, immo külön volt, hengerfej felújítás (szerelő szerint az volt a baj) közben eltűnt. Ajánlottak egy Omega szakértő szerelőt, kihívtam, beindította az autót kb 5 perc alatt, majd miután 3 henger járt, mondta, hogy elviszi az ECU-t, újratanítja, másnap hozza. Azóta eltűnt... Útban volt az autó, önindítóval arrébb álltam, közben lemerült az akku. Utána indítózni se lehetett, azt hittem, a bendix nem húzott vissza, de kiderült, tévedtem. Azóta sikerült beszerezni egy másik ECU-t (immo nélkülit), azzal se forgatott az önindító. Haverommal megpróbáltuk behúzni, sikertelenül. Az autó inkább keresztbe fordult, minthogy beinduljon.

Jelenleg nem tudom mi lehet a konkrét baj, két variáció jár a fejemben:

- Szerelő rosszul rakott össze valamit -> motor megszorult.

- Komolyabb elektromos hiba.

Azért itt teszem fel a kérdést, mert az autó vételára 240.000 Ft volt, az átírás + kb 107.000, + amit a szerelőknél (2x váltócsere, hengerfejezés, vezérlés, stb) otthagytam immár átlépte az egymilliót május óta, és a ház udvarán áll mozgásképtelenül. Az autószerelőkben nem igazán tudok ezek után megbízni, inkább a tapasztaltabb embereket kérdezném meg.

Ha valakinek van ötlete mi lehet a gond, illetve milyen áron javítható így látatlanban, kérem írja meg.

Köszönöm

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van egy '95 évjáratú 3.0 V6 Omegám, a következő problémája van:

Előzmény:

Kulcs korábban kettétört, immo külön volt, hengerfej felújítás (szerelő szerint az volt a baj) közben eltűnt. Ajánlottak egy Omega szakértő szerelőt, kihívtam, beindította az autót kb 5 perc alatt, majd miután 3 henger járt, mondta, hogy elviszi az ECU-t, újratanítja, másnap hozza. Azóta eltűnt... Útban volt az autó, önindítóval arrébb álltam, közben lemerült az akku. Utána indítózni se lehetett, azt hittem, a bendix nem húzott vissza, de kiderült, tévedtem. Azóta sikerült beszerezni egy másik ECU-t (immo nélkülit), azzal se forgatott az önindító. Haverommal megpróbáltuk behúzni, sikertelenül. Az autó inkább keresztbe fordult, minthogy beinduljon.

Jelenleg nem tudom mi lehet a konkrét baj, két variáció jár a fejemben:

- Szerelő rosszul rakott össze valamit -> motor megszorult.

- Komolyabb elektromos hiba.

Azért itt teszem fel a kérdést, mert az autó vételára 240.000 Ft volt, az átírás + kb 107.000, + amit a szerelőknél (2x váltócsere, hengerfejezés, vezérlés, stb) otthagytam immár átlépte az egymilliót május óta, és a ház udvarán áll mozgásképtelenül. Az autószerelőkben nem igazán tudok ezek után megbízni, inkább a tapasztaltabb embereket kérdezném meg.

Ha valakinek van ötlete mi lehet a gond, illetve milyen áron javítható így látatlanban, kérem írja meg.

Köszönöm

Próbáld meg kézzel átfordítani a motort,hogy egyáltalán átfordul -e.

Az se kizárt,hogy az önindítós nyektetés közben átugrott a vezérlés.........

Link to comment
Megosztás:

Előzmény:

Kulcs korábban kettétört, immo külön volt, hengerfej felújítás (szerelő szerint az volt a baj) közben eltűnt. Ajánlottak egy Omega szakértő szerelőt, kihívtam, beindította az autót kb 5 perc alatt, majd miután 3 henger járt, mondta, hogy elviszi az ECU-t, újratanítja, másnap hozza. Azóta eltűnt... Útban volt az autó, önindítóval arrébb álltam, közben lemerült az akku. Utána indítózni se lehetett, azt hittem, a bendix nem húzott vissza, de kiderült, tévedtem. Azóta sikerült beszerezni egy másik ECU-t (immo nélkülit), azzal se forgatott az önindító. Haverommal megpróbáltuk behúzni, sikertelenül. Az autó inkább keresztbe fordult, minthogy beinduljon.

Aháááá! Akkor hozzád került az immo nélküli ecu amit eddig használtam :lol:

Ilyen esetben talán nem lenne hátrány(bár tudom, hogy erről vannak eltérő vélemények) megosztani, hogy ki is volt az az omega zseni, nehogy más ECUját is elvigye betanítani.

Valószínűleg balul sült el az immo kiütés és nem dívik előállni vele :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van egy '95 évjáratú 3.0 V6 Omegám, a következő problémája van:

Előzmény:

Kulcs korábban kettétört, immo külön volt, hengerfej felújítás (szerelő szerint az volt a baj) közben eltűnt. Ajánlottak egy Omega szakértő szerelőt, kihívtam, beindította az autót kb 5 perc alatt, majd miután 3 henger járt, mondta, hogy elviszi az ECU-t, újratanítja, másnap hozza. Azóta eltűnt... Útban volt az autó, önindítóval arrébb álltam, közben lemerült az akku. Utána indítózni se lehetett, azt hittem, a bendix nem húzott vissza, de kiderült, tévedtem. Azóta sikerült beszerezni egy másik ECU-t (immo nélkülit), azzal se forgatott az önindító. Haverommal megpróbáltuk behúzni, sikertelenül. Az autó inkább keresztbe fordult, minthogy beinduljon.

Jelenleg nem tudom mi lehet a konkrét baj, két variáció jár a fejemben:

- Szerelő rosszul rakott össze valamit -> motor megszorult.

- Komolyabb elektromos hiba.

Azért itt teszem fel a kérdést, mert az autó vételára 240.000 Ft volt, az átírás + kb 107.000, + amit a szerelőknél (2x váltócsere, hengerfejezés, vezérlés, stb) otthagytam immár átlépte az egymilliót május óta, és a ház udvarán áll mozgásképtelenül. Az autószerelőkben nem igazán tudok ezek után megbízni, inkább a tapasztaltabb embereket kérdezném meg.

Ha valakinek van ötlete mi lehet a gond, illetve milyen áron javítható így látatlanban, kérem írja meg.

Köszönöm

Én elvinném a Csergőbe. Úgy látom gyömrői vagy és Bp nincs messze, egy vontatást vagy szállítást megér. Nézz rá az oldalukra és kérj neten időpontot akkor még kedvezményt is adnak. Igaz ők mondják meg mikor viheted, de 3e Ft-os rezsiórabérért érdemes elgondolkodni rajta. Csergő linkje

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Attól, hogy 2008 óta regisztrált vagyok és az első hozzászólásom, nem jelenti azt, hogy most használom először a fórumot. Eddig megtaláltam minden általam keresett problémára a választ, nem láttam értelmét ismételt kérdéseket feltenni. Most viszont megállt a tudomány.

Automata volt az autó, megvételkor hazaért és megadta magát, utána szerelő másik automata váltót rakott rá több mint 1,5 hónap alatt, de nem működött az automatika/sport/téli program része, viszont manuálisan lehetett kapcsolni. 2.000rpm váltásokkal Gyömrőről elindultam be pestre, az Örs Vezér tértől hazafelé már megadta a váltó magát, hívtam a szerelőt, aki éppen nagyon nem ért rá, mert végül sms-ben írtam meg neki, mi a baj, azóta se reagált rá. Utána lett átalakítva kézi váltóra.

Kisp113, remélem Neked nem okoztam kellemetlenséget, Misinek köszönöm mégegyszer az ecu-t. Aki lelépett a motorvezérlővel és az immo érzékelővel nov. 26-án, Sz. Miklósnak hívják, ha jól tudom, Ürömön lakik (mivel ajánlották). Jelenleg is folyik ellene a rendőrségi eljárás. Teljes nevét nem írnám ki, nem akarok jogot sérteni.

Kézzel átforgattam ma, gond nélkül sikerült, délután megmérem az önindítót, kap-e áramot.

Üdv

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.