Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


morg

Recommended Posts

Sztem a Vechicle Speed Signal, nem az abs jeladókat jelenti, hanem a sebességjeladót, ami a váltóban található.

Az is van benne? :rolleyes: Akkor a kilométeróra miért az ABS-ről kapja a sebességjelet? Manuális váltós az autó, ahhoz az EPC nem ír ilyesmit, csak az automataváltóshoz.

Link to comment
Megosztás:

Van olajhűtő a két hengersor között a blokkban. Még nem hallottam róla, hogy vkinek is eldugult volna.

Én először ecettel mostam át, utána vízkőoldóval. A V6-hoz 12-15e egy jó minőségű vízpumpa.

Hello, megtörtént a nagy átmosatás...először egy kis vízkőoldó...semmi hatása...majd ecet amit hagytam is benne egy kicsit...de semmi majd megint vízkő oldó...semmi...egy deka vízkő nem jött ki...oké.

Feltöltöttem a kiegyenlítő tartályt...beindít autó...92fok főlé nem akart menni, túráztatom kb. 4500RPM megindult 95-ig...nagyon jó nem megy feljebb örülök...kinyit termosztát leesik 90fokra... ;) ez mi volt, megijedtem kiugrottam hátha elment a víz...de nem, kicsit utána töltöttem, és tartja...vissza raktam a kupakot...alapjáraton felment 98fok fele...és nem akart le menni semmi áron...majd kocsi leállít, és vissza rakom gyújtásra a víz majdnem hogy 110nél van beindítom és visszamegy 98 felé...lehet hogy rossza kupakom?De ez eltud romlani?Ha leveszem a kupakot,mert próbáltam, elkezdd feltöltődni vízzel és ha teljesen lecsavarnám akkor kifutna...mi a f@xom lehet vele? :rolleyes:

Ötlet?A vízkőoldó sem segített...szép tiszta volt ám...köszike!!!

Nah pacsek, Edy

u.i.:nincsen olyan olajhűtő mint a 2.5 TD 99'-ben?autóval szembe jobb oldalsó köd lámba mögött van egy olajhűtő a másik oldalon meg valami ventilátoros hűtő... ;)

Link to comment
Megosztás:

Az is van benne? :rolleyes: Akkor a kilométeróra miért az ABS-ről kapja a sebességjelet? Manuális váltós az autó, ahhoz az EPC nem ír ilyesmit, csak az automataváltóshoz.

Nem néztem utánna az EPC-ben, hogy van-e a mechanikus váltósnál, csak abban voltam biztos, hogy automatánál van.

Link to comment
Megosztás:

Hello, megtörtént a nagy átmosatás...először egy kis vízkőoldó...semmi hatása...majd ecet amit hagytam is benne egy kicsit...de semmi majd megint vízkő oldó...semmi...egy deka vízkő nem jött ki...oké.

Feltöltöttem a kiegyenlítő tartályt...beindít autó...92fok főlé nem akart menni, túráztatom kb. 4500RPM megindult 95-ig...nagyon jó nem megy feljebb örülök...kinyit termosztát leesik 90fokra... ;) ez mi volt, megijedtem kiugrottam hátha elment a víz...de nem, kicsit utána töltöttem, és tartja...vissza raktam a kupakot...alapjáraton felment 98fok fele...és nem akart le menni semmi áron...majd kocsi leállít, és vissza rakom gyújtásra a víz majdnem hogy 110nél van beindítom és visszamegy 98 felé...lehet hogy rossza kupakom?De ez eltud romlani?Ha leveszem a kupakot,mert próbáltam, elkezdd feltöltődni vízzel és ha teljesen lecsavarnám akkor kifutna...mi a f@xom lehet vele? :rolleyes:

Ötlet?A vízkőoldó sem segített...szép tiszta volt ám...köszike!!!

Nah pacsek, Edy

u.i.:nincsen olyan olajhűtő mint a 2.5 TD 99'-ben?autóval szembe jobb oldalsó köd lámba mögött van egy olajhűtő a másik oldalon meg valami ventilátoros hűtő... ;)

Ventik kapcsolnak 3 fokozatban? 1. a benti teljes sebességgel, kintik épphogy forognak. 2. benti full, a bal első full, de a jobbos lassan pörög, akár le is lehet fogni. 3. mindegyik fullon pörög.

A vízpumpa lapátok csak úgy kophatnak, ha teljesen széthullott a csapágyazása, és a lapátkerék beleér a blokkba. Esetleg még termosztát is lehet, bár ezt igazi szívás kiszedni a két hengersor közül, az olajhűtő elől. A hűtősapka kb 1000 ft, lehet megérné megpróbálni a cserét.

Csak a két hengersor közti olajhűtő van, amit a hűtővíz hűt.

Link to comment
Megosztás:

Ventik kapcsolnak 3 fokozatban? 1. a benti teljes sebességgel, kintik épphogy forognak. 2. benti full, a bal első full, de a jobbos lassan pörög, akár le is lehet fogni. 3. mindegyik fullon pörög.

A vízpumpa lapátok csak úgy kophatnak, ha teljesen széthullott a csapágyazása, és a lapátkerék beleér a blokkba. Esetleg még termosztát is lehet, bár ezt igazi szívás kiszedni a két hengersor közül, az olajhűtő elől. A hűtősapka kb 1000 ft, lehet megérné megpróbálni a cserét.

Csak a két hengersor közti olajhűtő van, amit a hűtővíz hűt.

Hello!

Hát nem tudom, hogy hány fokozata van, de a kinti kettő csak akkor forog ha a klíma be van kapcsolva, vagy akkor tuti, hogy forog...a benti szokott fullon pörögni,ha nem megy kondi,de ha bekapcsolom mind a három pörög. A két elsőnek nem csak akkor kell mennie ha be van kapcsolva a légkondi?

A belső meg megy majdnem mindig fullon, de amikor bekapcsol akkor leesik a hőfok egy pillanatra kicsit...amikor elveszi az áramot ;)

Lehet veszek egy új kupakot aztán meglátjuk mi lesz belőle...de ha nem nyitna a termosztát akkor a kimenő cső nem lenne meleg. Vagy rosszul gondolom?

Mert ha kinyit a termosztát akkor átkering a víz mert a kimenő és a bejövő cső is meleg.

Már nem merek vele elindulni, egy tartósabb álldogálásba mert kitudja mikor mondja azt hogy itt a vége ne tovább...bosszantó, és még az egyik szerelő akihez vinném csak aug.1-től lesz...kiborító... :rolleyes:

Nah köszike, pacsek, Edy

Link to comment
Megosztás:

Hello!

Hát nem tudom, hogy hány fokozata van, de a kinti kettő csak akkor forog ha a klíma be van kapcsolva, vagy akkor tuti, hogy forog...a benti szokott fullon pörögni,ha nem megy kondi,de ha bekapcsolom mind a három pörög. A két elsőnek nem csak akkor kell mennie ha be van kapcsolva a légkondi?

A belső meg megy majdnem mindig fullon, de amikor bekapcsol akkor leesik a hőfok egy pillanatra kicsit...amikor elveszi az áramot ;)

Lehet veszek egy új kupakot aztán meglátjuk mi lesz belőle...de ha nem nyitna a termosztát akkor a kimenő cső nem lenne meleg. Vagy rosszul gondolom?

Mert ha kinyit a termosztát akkor átkering a víz mert a kimenő és a bejövő cső is meleg.

Már nem merek vele elindulni, egy tartósabb álldogálásba mert kitudja mikor mondja azt hogy itt a vége ne tovább...bosszantó, és még az egyik szerelő akihez vinném csak aug.1-től lesz...kiborító... :rolleyes:

Nah köszike, pacsek, Edy

Ha klímát kapcsolsz, akkor hideg motornál is azonnal elindul a két első venti, de ha nincs bekapcsolva a klíma, és be,elegszik az autó, akkor is el kell indulnia a két elsőnek. Lehet, hogy rossz az egyik hőgombád a hűtőben. A biztiket ellenőrizted a dobozban? Öcsémnek az egyik i volt menve, és he leállította az autót, akkor a ventik is megálltak, pedig azok addig mennek míg vissza nem hül az autó.

Link to comment
Megosztás:

Ha klímát kapcsolsz, akkor hideg motornál is azonnal elindul a két első venti, de ha nincs bekapcsolva a klíma, és be,elegszik az autó, akkor is el kell indulnia a két elsőnek. Lehet, hogy rossz az egyik hőgombád a hűtőben. A biztiket ellenőrizted a dobozban? Öcsémnek az egyik i volt menve, és he leállította az autót, akkor a ventik is megálltak, pedig azok addig mennek míg vissza nem hül az autó.

Akkor valami nálam sem jó... Ha leveszem a gyújtást nekem is leállnak a ventijeim, de a biztijeim jók, mert a klíma miatt már vagy hatszor átnéztem mindet...

Link to comment
Megosztás:

V6-os kapcsrajz a ventikhez:

http://img3.tar.hu/korimv6/img/35256870.jpg

Amint látszik már én is túráztam rajta :rolleyes:

Halló Kori!

Múltkor írtad, hogy neked is volt problémád anno az ABS-el, és neked sem a jeladók voltak neccesek, hanem az ABS egység volt gázos, azt pucoltad ki.

Részleteznéd hogy mi is volt a sztori?

Nekem a hibajelenség az, hogy az ABS lámpa világít, szenzorok jók (és az ABSnek mintha nagyobb lenne az áramfelvétele!? - lámpákon, ventiken észrevehető a fesz ingadozás). Ja és mindemellett értelemszerűen nem müxik az ABS, blokkolnak a kerekek...

Link to comment
Megosztás:

Halló Kori!

Múltkor írtad, hogy neked is volt problémád anno az ABS-el, és neked sem a jeladók voltak neccesek, hanem az ABS egység volt gázos, azt pucoltad ki.

Részleteznéd hogy mi is volt a sztori?

Nekem a hibajelenség az, hogy az ABS lámpa világít, szenzorok jók (és az ABSnek mintha nagyobb lenne az áramfelvétele!? - lámpákon, ventiken észrevehető a fesz ingadozás). Ja és mindemellett értelemszerűen nem müxik az ABS, blokkolnak a kerekek...

Nekem is meg kéne nézni a vezérlőt. Hol is van ez a kocsiban? Ott a motortérben, ahol a hidraulikus egység is, vagy ez valahol az utastérben van?

Hogy működnek az ABS érzékelői? Gondolom valami mágneses elven. Lehet valahogy ellenőizni a működőképességüket?

Link to comment
Megosztás:

Ha klímát kapcsolsz, akkor hideg motornál is azonnal elindul a két első venti, de ha nincs bekapcsolva a klíma, és be,elegszik az autó, akkor is el kell indulnia a két elsőnek. Lehet, hogy rossz az egyik hőgombád a hűtőben. A biztiket ellenőrizted a dobozban? Öcsémnek az egyik i volt menve, és he leállította az autót, akkor a ventik is megálltak, pedig azok addig mennek míg vissza nem hül az autó.

Helloka!A biztosítékok jók,mert ha kiveszem a kulcsot, megy a ventilátor tovább...ameddig kell...hol vannak azok a hőgombák?Lehet javítani, vagy cserés?A hűtő jobb oldalán a nagy cső alatt van egy olyasmi mint a hőgomba, de nem tudom pontosan. Ha nagyon be melegszik, hallom hogy pörög, de hogy melyik venti megy a belsőn kívül hangra nem tudom megállapítani. ;)

Írtad, hogy két darab hőgomba van benne, leírnád merre is találom? :rolleyes: Köszike

Köszike, pacsek mindenkinek!

Edy

Link to comment
Megosztás:

Helloka!A biztosítékok jók,mert ha kiveszem a kulcsot, megy a ventilátor tovább...ameddig kell...hol vannak azok a hőgombák?Lehet javítani, vagy cserés?A hűtő jobb oldalán a nagy cső alatt van egy olyasmi mint a hőgomba, de nem tudom pontosan. Ha nagyon be melegszik, hallom hogy pörög, de hogy melyik venti megy a belsőn kívül hangra nem tudom megállapítani. ;)

Írtad, hogy két darab hőgomba van benne, leírnád merre is találom? :rolleyes: Köszike

Köszike, pacsek mindenkinek!

Edy

A hűtő bal oldalán van mindkettő hőgomba, az egyik kissebb a másik nagyobb. Szedd ki a hűtőrácsot, és úgy nézd a ventik működését. Esetleg kapcsolási rajz segítségével tesztelni is tudod.

Link to comment
Megosztás:

Halló Kori!

Múltkor írtad, hogy neked is volt problémád anno az ABS-el, és neked sem a jeladók voltak neccesek, hanem az ABS egység volt gázos, azt pucoltad ki.

Részleteznéd hogy mi is volt a sztori?

Nekem a hibajelenség az, hogy az ABS lámpa világít, szenzorok jók (és az ABSnek mintha nagyobb lenne az áramfelvétele!? - lámpákon, ventiken észrevehető a fesz ingadozás). Ja és mindemellett értelemszerűen nem müxik az ABS, blokkolnak a kerekek...

Jelenség: elindulást követően, mikor az ABS önellenőrzést tartott kigyulladt az ABS lámpa. Szervízben próbálgattuk Tech2-vel, és egyszercsak füst szállt fel a vezérlőegységből, és nem ment többet a szivattyú. Ekkor határoztam el, hogy úgyis kaka, szétszedem. Kiszedtem a helyéről az egész egységet kompletten. Kiderült, hogy a szivattyú pozitív szála elégett a vezérlőben. Ebből következtettem, hogy óriási áramot vett fel. Rápróbáltam az akksiról, de felforrósodott a vezeték, mert meg volt szorulva a motor, a sok kosztól ami belekerült az évek folyamán. Szétszedtem, kipucoltam és ez a része jó lett. Összeraktam, de még mindig világított a hibalámpa. Kiderült, hogy mindhárom visszavezető mágnesszelep le volt ragadva. Szintén az akksiról vittem áramot, és megjárattam a szelepeket. Tets állandóra rakva, és a pozitívot szakítgattam meg, a szelep pedig csattogott mikor már rendesen működött. Mikor minden jó lett, jöhetett a légtelenítés: Lelégtelenítettem a rendszert, majd próbakör, és akkorákat kellett fékezni, hogy működjön az ABS, sokszor egymás után, majd akna és újabb légtelenítés. Azóta is jó.

Link to comment
Megosztás:

A hűtő bal oldalán van mindkettő hőgomba, az egyik kisebb a másik nagyobb. Szedd ki a hűtőrácsot, és úgy nézd a ventik működését. Esetleg kapcsolási rajz segítségével tesztelni is tudod.

Oké, megkeresem a hőgombákat, azt kicserélem, kapcsolási rajzzal nem sokra megyek ;) Majd most hétvégén kikapom a hűtőrácsot azt megnézem mit produkál. Majd lesz valahogyan, a hőgombát ha kicsavarom vissza tudom csavarni, úgy hogy tömítsen fainul?Vagy cserés és a tömítés is az? Mert gondoltam :rolleyes: kiszedem és megnézem milyenek, meg a boltban is kell, hogy milyet adjanak... a pótvízpumpa alatt van ez a hőgomba, amibe egy csatiból két vezeték fút bele?Mert azt már megtaláltam ;)

Nah köszike, még egyszer!

Pacsek, Edy

Link to comment
Megosztás:

Vissza tudod csavarni simán, mert vegy réz vagy alu alátét a tömítés. Esetleg, ha kiszedted mérd ki, forró vízbe mártva, hogy kapcsol-e rendesen. Én kicserélem a kétfokozatú kapcsolót, és nem az volt a baj. Amúgy a hűtő bal oldalán a motor felöli, a leeresztő csavar felett kell lennie mindkettőnek. Az egyik 2 a másik 3 vezetékes.

Link to comment
Megosztás:

Vissza tudod csavarni simán, mert vegy réz vagy alu alátét a tömítés. Esetleg, ha kiszedted mérd ki, forró vízbe mártva, hogy kapcsol-e rendesen. Én kicserélem a kétfokozatú kapcsolót, és nem az volt a baj. Amúgy a hűtő bal oldalán a motor felöli, a leeresztő csavar felett kell lennie mindkettőnek. Az egyik 2 a másik 3 vezetékes.

Helloka!Köszike, az infót ma neki is álltam, de a burkolat levétele után abba is hagytam,mivel a hűtő jobb oldala,(szembe állunk a kocsival) törött és nyomja ki a vizet, amikor nagyon felforrt a víz szerintem szétnyomta, valószínű, hogy a kupak volt a rossz, na most tegnap vettem egyet, de mivel törött a hűtő nem tudom kipróbálni... ;) Egyébként hogyan kell kiszedni a hűtőt?Mert nem nagyon jöttem rá...A leeresztő csavart nem is láttam még idáig ;)

Nah még egyszer köszike, mondjuk egy 98-99' évjáratú 2.5V6 hűtő kompatibilis a 96' 2.5V6 -ba?Mert akkor vennék olyat... :rolleyes: ha kapok persze...

Nah jó hétvégét mindenkinek pacsek, Edy

Link to comment
Megosztás:

Kompatibilis. A mechanikus váltósba bele tudsz rakni aut.váltósét, de ez fordítva nem igaz. Erre figyelj. Kiszedésre már nem eml.pontosan. A leeresztő a hűtő bal alsó sarkában van a motor felöli oldalon.

Hello!

Köszike a sok infót, ez nagyon jól jött! Mert nekem automatice a vasam :rolleyes: imádom! Holnap elmegyek a hűtő javítós sráchoz és megpróbálom megdumálni vele csinálja úgy meg, hogy benne van a kocsiban.... ;) Majd meglátjuk mi lesz...de valaki azt írta, hogy 98tól kijavították a hűtő eltömődési problémát...tudsz/tudtok erről valamit?

Nah köszike, még egyszer!

Pacsek, Edy

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.