Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


morg

Recommended Posts

Hali

Hát én be..optam egy picit. Hengerfejes a gép, legalábbis tegnap két ember is azt mondta egymástól függetlenül. Hmmm itt csak az a kérdés merül fel bennem ,hogy mitől ? Mert mikor megvettem nem volt semmi baja, vígan tettem bele a kilómétereket most járok 4500 környékén. Sosem hajtottam meg ,hidegen meg mindig figyelek hogy ne erőltessem a motort és még így is beszart. Picit elszomorító mert oké ,hogy most megcsínálom de ha ilyen megkímélt használat mellett beszarik akkor nem tudom mi a garancia ,hogy ezután nem fog... vagy nem tudom.

Viszont érdekes ,hogy városban akármennyit autózok egy csepp víz nem fogy ,csak pályán mert ott nagyobb a fordulat és elnyeli a vizet.

Üdv

Dani

Link to comment
Megosztás:

Hali

Hát én be..optam egy picit. Hengerfejes a gép, legalábbis tegnap két ember is azt mondta egymástól függetlenül. Hmmm itt csak az a kérdés merül fel bennem ,hogy mitől ? Mert mikor megvettem nem volt semmi baja, vígan tettem bele a kilómétereket most járok 4500 környékén. Sosem hajtottam meg ,hidegen meg mindig figyelek hogy ne erőltessem a motort és még így is beszart. Picit elszomorító mert oké ,hogy most megcsínálom de ha ilyen megkímélt használat mellett beszarik akkor nem tudom mi a garancia ,hogy ezután nem fog... vagy nem tudom.

Viszont érdekes ,hogy városban akármennyit autózok egy csepp víz nem fogy ,csak pályán mert ott nagyobb a fordulat és elnyeli a vizet.

Üdv

Dani

Ez valszeg nem a te óvatos használatodtól fordul elő, hanem az előző gazdik gyilkolásától.

Ha hf tömítést cserélsz az autón, és továbbra is így használod, nem lesz ilyen baja... hacsak nem valami anyaghiba van a hengerfejben. De azt meg reméljük nem lesz, mert akkor hf csere, ami nem 5 ft...

Link to comment
Megosztás:

Td-nél elég gyakori a HF hiba. Nem a tömítés szokott elszállni.

Tegnap kipucoltam az Omi belsejét. Szép tiszta lett. Lányom ismét összekenheti.

Naja, sajnos a bmw motort nem ebbe a motortérbe tervezték... (legalábbis egy bmw gurutól ezt hallottam, hogy ez az oka, hogy az Omikban repednek a dízel hengerfejek...)

Link to comment
Megosztás:

Anno ki is jött egy sajtóközlemény, miszerint azért kerültek bele a V6 benzinesek, mert a sorhat nem fér el rendesen. Erre a dieselt kihozták sorhattal, ráadásul az alsó burkolat miatt rendesen szellőzni sem tud a motortér.

Naja... Szellőzés nuku a soros motornál.

már a x20xev-el is vannak bajok, a szelepfedél tömítés rendszerint emiatt hal meg a motor hátsó felén...

Hehe... Tegnap jóleső érzés fogott el... Pécsről jöttem kifele, láttam mögöttem egy cartársat B Omival. Vészvillogóval villantottam neki, visszavillantott. Egyenesben a kétsávoson mellém sorolt, szokásos kézjelek, aztán ellépett, befordult a Lidl-hez.

Ezüst sedan volt, hátul dupla-kocka kipuffal, csomagtartó szélén kis spoiler. Ha vki ráismer (esetleg magára), üdv néki! :lol:

Közben tegnap meghalt a generátor. most a másik végletbe esett, 16V-al tölt... Kicsontozta az akksit teljesen. Remélem fel tudom tölteni, nem kell másikat venni.

Mindenesetre generátor csere...

Link to comment
Megosztás:

Sztem vele meetingeltünk egyik pénteken a plazanál. Nagyon jó arc. Péntekenként jár gyorsulni.

Nem tud vki eladó B Omit? Sógorom venne egy benzinest, vagy benzin gázost kétezres motorral.

Szoktatok kijárni plázához Street-re?

Tavaly nyáron voltunk mi is kint párszor, de utolsó alkalmakon elég ratyi volt. Nem volt senki, csak egy két újgazdagapukafiamegkaptaakulcsothétvégre arc...

Generátor csere megvolt, most klasszul tölt, alapjáraton 14V, terhelve 13,8V.

Szóval az x20se-ben ugyanaz a generátor mint a x20xev-ben, csont nélkül tudtam cserélni.

Meg megnéztem az egyenirányítót, valszeg az egyik diódapár megszaladt...

Link to comment
Megosztás:

Hát igen kori....ez nagyon komoly...kell nekem egy ilyen motor... :lol:

Jól láttam, hogy ez az 5.7es? Nem is tudtam, hogy van ilyen motor Omiba... kell egy ilyen benzin temető...de az Y57XE is nagyon szééép... :lol: hány LE van bennük vajon? :lol:

Az Y57XE 315LE-t és 450Nm-t tudott 5600 ill. 4400-as fordulatszámon, és az Omega V8 Caravan (amit egyébként 130mm-rel megnyújtottak és telepakolták extrákkal, szóval még a fullos MV6-nál is nehezebb volt vagy 80kg-val) 7 másodperc alatt gyorsult vele 0-100-ra. De tudtommal nem készült szériában.

Link to comment
Megosztás:

Az Y57XE 315LE-t és 450Nm-t tudott 5600 ill. 4400-as fordulatszámon, és az Omega V8 Caravan (amit egyébként 130mm-rel megnyújtottak és telepakolták extrákkal, szóval még a fullos MV6-nál is nehezebb volt vagy 80kg-val) 7 másodperc alatt gyorsult vele 0-100-ra. De tudtommal nem készült szériában.

Komoly... most néztem hátha találok eladót, de nem nagyon jártam sikerrel. :lol: nagyon durva, majd ha sok sok pénzem lesz veszek egyet, ha kapok :lol: addig marad a 2.5V6...köszike :lol:

Link to comment
Megosztás:

Komoly... most néztem hátha találok eladót, de nem nagyon jártam sikerrel. :lol: nagyon durva, majd ha sok sok pénzem lesz veszek egyet, ha kapok :lol: addig marad a 2.5V6...köszike :lol:

Hát ahhoz fel kell kösd a gatyád, ha ilyet szeretnél... a fehér holló se sokkal ritkább mint ez! :lol:

Catera-t lehet látni helyel-közzel, külföldi rendszámmal, de azok is "csak" a 3.0 V6-osok...

De a Catera-t szerelték böhöm motorral is, hála az amcsi piacnak... csakhát azok meg odaát kaphatóak.

Ilyen 5,7-es V8 Omegát svédben láttam először, és utoljára... Nemhiába, asszem csak valami pár darab készült belőle!

Link to comment
Megosztás:

Ha állat Omit akarsz akkor Holden Commodore. Abba már raktak rendes mocikat. A gond, hogy ausztrálok, és jobbkormányosok.

Ja, de az tényleg gáz, hogy jobb kormányos. De Amerikában az Omit milyen motorokkal adták ki?Mert ha tudtam volna, hogy van ekkor motorral ráhajtottam volna :D De mivel skyrangr is írta ritka egy darab...de amcsiban biztos van nagy motor és olcsó behozatni... :lol:

Meg Amerikában valami Lincoln valami néven fút nem?Tudja valaki a pontos nevet? :D

Hát ahhoz fel kell kösd a gatyád, ha ilyet szeretnél... a fehér holló se sokkal ritkább mint ez! :lol:

Catera-t lehet látni helyel-közzel, külföldi rendszámmal, de azok is "csak" a 3.0 V6-osok...

De a Catera-t szerelték böhöm motorral is, hála az amcsi piacnak... csakhát azok meg odaát kaphatóak.

Ilyen 5,7-es V8 Omegát svédben láttam először, és utoljára... Nemhiába, asszem csak valami pár darab készült belőle!

Hát igen...néztem a német mobile.de-n de semmi...a legdrágább egy Lotus Omi volt, de 5.7V8 nem nagyon van :lol:

Hát de 3.0V6 az MV6 is...de szerintetek milyen ára lehet?Mert konkrétan erre utaló jeleket nem olvastam, de mivel ritka elég húzos lehet... de ezt a 5.7V8 as motort is az opel csinálta?!Nem valami amerikai cég?

De lényeg, hogy jó lenne egy ilyen omi... :lol: 5.7 V8 :lol:

Link to comment
Megosztás:

Ja, de az tényleg gáz, hogy jobb kormányos. De Amerikában az Omit milyen motorokkal adták ki?Mert ha tudtam volna, hogy van ekkor motorral ráhajtottam volna :lol: De mivel skyrangr is írta ritka egy darab...de amcsiban biztos van nagy motor és olcsó behozatni... :lol:

Meg Amerikában valami Lincoln valami néven fút nem?Tudja valaki a pontos nevet? :D

Hát igen...néztem a német mobile.de-n de semmi...a legdrágább egy Lotus Omi volt, de 5.7V8 nem nagyon van :lol:

Hát de 3.0V6 az MV6 is...de szerintetek milyen ára lehet?Mert konkrétan erre utaló jeleket nem olvastam, de mivel ritka elég húzos lehet... de ezt a 5.7V8 as motort is az opel csinálta?!Nem valami amerikai cég?

De lényeg, hogy jó lenne egy ilyen omi... :lol: 5.7 V8 :lol:

Írtam, hogy Cadilac Catera néven fut. Abban előfordul small block. Pontosan nem tudom mekkora, de gyanítom hogy ez az 5,7-es lehet.

Caterából is a leggyakoribb a 3000 V6. Nem, ezek nem MV6-osak, az amcsiknál más felszereltség van.

USA-ból nem egyszerű eset autót behozni... Egy ilyen értékű autó esetén 1-1,5 milla simán ugrik! Adó, áfa, regisztráció, stb...

Haver áthozatta USA-ból az 535-ös bömösét, mert neki az európai modell nem tetszik. Neki az egész csak kb fél misibe fájt, mivel maradt usa rendszám az autón, mert a tag kettős állampolgár. Így csak az utaztatás költségét fizette... De ez se kevés!

Ha keresgélsz, Omega V8 Caravan-ra keress. Asszem ezen a néven fut.

Link to comment
Megosztás:

Hello Cartársak!

Ma kidotam az omiból a termosztátot, mert nem igen szerepelt fényesen Autópályán 140-nél 103 fokos víz... Kíváncsiságból rákapcsoltam a főtést, és egyből visszahült. Hátt beidegültem és kiszedtem, mert épp holnap indulok franciaországba. Egyébként x20xev

Így kezdődött. Este nem melegedett, őrültem is neki, másnap irány foranciaország. Nem jutottam messze, főni kezdett termosztát nélkül is. ejj ejj nekiáltam, elmentem egy szerelőhöz, kimosta hirtelen a hűtőt, nézegettük, minden ######a. Nem melegszik, kapcsol a venti, bár mindkettő és csak 93 fok körül egy fokozattal. Elindultam kimosott hűtővel, megint felnyomta. Vissza miskolc. Jegeltük az utat, másnap vettem egy új hűtőt, mert a réginek mintha a fele nem szuperált volna, bár 25-ért megérte. Forró hűtő amit kivettem, öntöttem bele hideg vizet, és mozgatva benne csak a fele hült le. Na mondom mi főhetett még meg. Összerak, közbe beesteledett.

Indulás 2.0

Elindulok, este volt ,de 25 fok volt így is. Keményedett a vízcső, de nem gondolnám hogy vízzel. szétnyomta a felső vízcsövet, na gondoltam sok vizet tettem bele. de nem melegedett meg nagyon. De a víz már nem melegedett. Ok. cső meghúz, indulás, pestig alig mozdult a vízhőmérő, minden ok, bár a ventillátor valamiért állandóan ment. Gondoltam szarul tettem vissza a termosztátott. Mindegy, pestnél hőfok megugrik, majd 100, megáll.

dolgozó lány nagy nyomás a rendszerbe, víz meg elpárolgott. Nem tudom, nem valószínő a hengerbe. Kupak lelazít víz vissza, kupakot ne mhúztam rá rendesen, mert gondoltam arra is hogy szar, elindultunk. Semmi. Se melegedés, se vízfogyás. Nyitott rendszerrel. gratz előtt még megnéztem a vizet, lehelletnyi fogyott, de nem volt gáz, lehet elpárolgott. Véletlenül ráhúztam a kupakot, és kicsit szétnyomta az alsó csövet is. Ami csak opelnél van 33 ért. Nem lehetett látni de tuti az halt be. Jó, gratz nál visszafordultam, zsinórba 500 km, laza kupakkal semmi vízfogyás, és nagyobb melegedés. Zárt kupaknál viszont atom benzin és kipuff gázszagú volt a víz.

Azt hiszem elég egyértelmű...

Ma este lekapom a hengerfejet, meg megnézem mi a szitu az alsó vízcsővel. Lehet régi a probléma, mert télen kicsit sokkal nagyobb gőzfelhőt eregetett a kisjószág mint a többi autó, bár a víz nem fogyott ,olaj is rendbe volt. 25 fokig eddig semmi problémát nem produkált az autó, de 32-be már megadta magát!

Érdekes szitu nem...?

Így jártam lehet a szar hűtő miatt égett meg a pakolás, remélve a hegerfej nem pattant el...

Üdv:

szabopsz

Link to comment
Megosztás:

psz!

Detto ugyan ez! Azzal az eltéréssel,hogy nekem nem nyomta szét egyik csövemet sem. De nekem is HF tömítés problémák vannak, mert a motor hátsó falánál, azt hiszem tűzfalnak hívják :D szét van szakadva a HF tömítésem és nyomja ki az olajat, 1L/hét ha közlekedek vele :lol:

Nekem ugy megsikerült oldanom a problémát ideiglenesen, hogy átmosattam a hűtőt kiívülről. Majd lekamerázom mert ezt látni kell... :lol:

Skyrangr!

Ok ok, bocsi, azt hittem azt autráliához irtad. De én nézegettem most a Caterakat, és "csak" 3.0-as motorral vannak, de müszer fal sokkal tutib. Meg külsőre is jobban tetszik, mint az itten B2, de lehet hogy csak elfogultság. Mindegy, lényeg, hogy szép, és kell egy Omega V8 Caravan, eladót még mindig nem találtam... :lol: De én sem akarom reggelni magyarba az autót, de nem vagyok biztos, hogy 3hó vagy 3év után elkell hagynod vele hungary-t és vissza jöhetsz ujra, a jogszabály szerint...vagy valami ilyesmi. Jaha a behozatal konténerben kb 500E Ft...

Holnap viszem egy diagnosztikára a kocsit, nagyon kiváncsi vagyok mit talál majd hibásnak, vagy valami...

Kitörölték a légzsák hibámat... 1.Hiba:légzsák visszajelző lámpa üzemzavar. 2.Hiba: vezető oldali közeg ellenállás túl nagy. :lol:

Lehet nem szószerint de valami hasonló. :D Kitöröl és oké azóta is.

De a tesztre kiváncsi leszek...nagyon kiváncsi mit mond a gép... aztmondta egy óra, vagy kettő is lehet... de csak akkor csináltassam meg ha van időm és kedvem kivárni,mert ha nem villágít a motor és váltó chek lámpa hiba nincsen...de azért teszteljük le én ugy vagyok vele... Nah pacsek! :lol:

Majd megírom milyen volt a teszt :D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.