Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


morg

Recommended Posts

Ez tényleg így van, ha megcsinálsz rajta valamit, akkor tuti előjön valami más hiba.

Az A Omi híres a megbízhatóságáról és elnyűhetetlenségéről, a B Omi pont fordítva.

Én azért vettem ezt a kocsit, mert előtte volt két A Omegám és azt hittem ez is olyan megbízható.

Kellett vennem egy A Omegát is ez mellé, hogy legyen egy kocsi amire bármikor lehet számítani.

Minden ismerősömnek akinek B Omija van tart mellette egy másik autót, álltalában valamilyen régebbi Opelt.

Úgyhogy szerintem csak szerencséd van vele.

Ez a véleményem, de más lehet, hogy másképp gondolja.

Link to comment
Megosztás:

Az A Omi híres a megbízhatóságáról és elnyűhetetlenségéről, a B Omi pont fordítva.

Ez a véleményem, de más lehet, hogy másképp gondolja.

Szerintem meg nem így van :lol:

A B omega is pontosan olyan megbízható és elnyűhetetlen, ahogy azt taxis barátunk is mondja... nekem

is ugyanez a tapasztalatom. Egy 14 éves közel 300e km-es B omega tulajdonosaként asszem ezt jó szívvel

állíthatom :D

A különbség az, hogy míg az A omegákba akkoriban nem volt szokás hirtelen sokszázezer kilómétereket

rakni (majd az órát visszatekerni), B omegáknál már ez elég erősen jellemző. És hát A omegáknál még nem

volt ez a furmányos túlelektronikázott MV6 és 2.5 motor, ami a hibás esetek nagy részét okozza :lol:

Link to comment
Megosztás:

Ilyened tuti nincs, legfeljebb B2 lehet :lol:

TC-n írta egy arc hogy az OPEL "gyári" szerelő tanfolyamon is C Omegaként ment a slide-okon.....

Szerintem is a sok-sok km és a gondozás hiánya a probléma.Enyémbe is van az órában 255e, de sztem plussz 100e (kárpit, kormány). Egyébként most lett Patyi Mester szerint megbontva először az olajhűtő kapcsán komolyabban a beszívó rész...szal nem rossz kocsi ez. Ennyi killával már bármi széteshet alattad egyébként.

Ja és 300e körül se folyik a 2 szelepfedélnél a tömi.....- ennek a folyásnak akinél folyik tényleg azt hiszem az eldugult szellőző az oka a jobb oldali hengersor mögött, szal akinek folyik az ganézza azt ki és utána cseréltessen tömítést, mert egyébként xart se ér el a tömítések cseréjével.

Amúgy Nekem B2-ben /C-ben/ egyedül az nem tetszik hogy a belső műanyagok gumi borításai lemálnak,lekopnak na ez gáz (tipikusan ajtókárpitok)...nagyobb bajom ne legyen ugye? :D 2001-es S mergában hasonló futásteljesítménnyel nem málik.....meg sztem még talán B1-ben sem....

Egybként preventivítás kollegák! Én ha lesz melóm, pénzem akkor felújíttatom a generátort, önindítót is lassanként, mert szeretem tudni hogy minden oké a kocsival, és csodák nincsenek 300ekm felett.Ja és hozzáértő szerelőt kell keresni - amit kössz Opel16V. Megcsinálja más is tudom...de hogy?Na az kerül majd sokba....

Link to comment
Megosztás:

Én ha lesz melóm, pénzem akkor felújíttatom a generátort, önindítót is lassanként

Nekem csak a blendix lett kipucolva amikor megvettem, az szarakodott, azóta tökéletes.

Aztán meg a generátor lett kicserélve a tavalyi blitzen :D Pont jó helyen adta meg magát,

volt pár segítőkész ember :lol:

Egyébként még nem hagyott ott sehol az autó, pedig jómagam már 100e-t beletekertem lassan... :lol:

Link to comment
Megosztás:

Gabi(vagy valaki),segíts már ki lécci!

Egy ismerősöm Diesel Omega B Caravant szeretne venni és mivel én nem vagyok olyan járatos a diesel témában azt

kérdezném,hogy ha ezt így meg lehet fogalmazni: melyik lenne a diesel motorok közül ami a starpabíróbb ill. legjobban be szokott válni?

Gondolom a minél egyszerűbb felépítésű!

Link to comment
Megosztás:

Gabi(vagy valaki),segíts már ki lécci!

Egy ismerősöm Diesel Omega B Caravant szeretne venni és mivel én nem vagyok olyan járatos a diesel témában azt

kérdezném,hogy ha ezt így meg lehet fogalmazni: melyik lenne a diesel motorok közül ami a starpabíróbb ill. legjobban be szokott válni?

Gondolom a minél egyszerűbb felépítésű!

Hát ha nem a B2 omegát nézi, akkor elég kevés a választási lehetőség, mert csak a BMW 2.5td motoros van.

Annyira nem ismerem ezeket, de az tuti, hogy átlagban leharcoltabbak vannak a piacon, mint a benyások

között. Szóval nem árt jól megválogatni :D

Link to comment
Megosztás:

B Omiban volt a 2.0 Dti is 100 lóval, de nem hinném, hogy túl rugalmas, ráadásul az adagoló biztos, hogy bekakil 150-170e km környékén.

Ma nekiálltunk Babu Omegájának. Voltunk hibakód olvasáson, de minden rendben, a Lambdák is szépen dolgoznak, pedig arra tippeltünk hogy vmelyik elszállt, mert hidegen szépen jár a motor, de amint eléri a 90-95 fokot a moci, elkezd dadogni, és ha ilyenkor bő gázt nyomok akkor még vossza is durrog. Menet közben elkezdett rettenetesen zörögni a bal oldali kat. Most leszedtük mindkettő katalizátort és kidobtuk a belsejüket. A baloldali elig rosszul nézett ki. Reménykedünk, hogy ettől megjavul. Ha nem, akkor gyertya és gyertyakábel vonalon lépünk tovább.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem meg nem így van :lol:

A B omega is pontosan olyan megbízható és elnyűhetetlen, ahogy azt taxis barátunk is mondja... nekem

is ugyanez a tapasztalatom. Egy 14 éves közel 300e km-es B omega tulajdonosaként asszem ezt jó szívvel

állíthatom :D

A különbség az, hogy míg az A omegákba akkoriban nem volt szokás hirtelen sokszázezer kilómétereket

rakni (majd az órát visszatekerni), B omegáknál már ez elég erősen jellemző. És hát A omegáknál még nem

volt ez a furmányos túlelektronikázott MV6 és 2.5 motor, ami a hibás esetek nagy részét okozza :lol:

Én négy éve vettem 124000 kilóméterrel, most 147000 kilóméter van benne.

Ez valós kilóméter (szervízkönyv új korától kezdve)

Néhány ismerősöm szerint pont az a gond, hogy keveset használom.

Szerintem a szerelőkkel nincs szerencsém.

Link to comment
Megosztás:

B Omiban volt a 2.0 Dti is 100 lóval, de nem hinném, hogy túl rugalmas, ráadásul az adagoló biztos, hogy bekakil 150-170e km környékén.

Ma nekiálltunk Babu Omegájának. Voltunk hibakód olvasáson, de minden rendben, a Lambdák is szépen dolgoznak, pedig arra tippeltünk hogy vmelyik elszállt, mert hidegen szépen jár a motor, de amint eléri a 90-95 fokot a moci, elkezd dadogni, és ha ilyenkor bő gázt nyomok akkor még vossza is durrog. Menet közben elkezdett rettenetesen zörögni a bal oldali kat. Most leszedtük mindkettő katalizátort és kidobtuk a belsejüket. A baloldali elig rosszul nézett ki. Reménykedünk, hogy ettől megjavul. Ha nem, akkor gyertya és gyertyakábel vonalon lépünk tovább.

Én először ilyesmire tippelnék, gyertya, gyertyakábel, DIS.Ha meg nem ez akkor légtömegmérő..? - jó tudom autót ne cseréljetek...? :D

Nem lehetne menet közben monitorozni az adatokat, asszem kiír elég sok adatot a TECH, akkor kéne elcsípni amikor épp dadog....Gondolom vmi nem frankót észlel a compi és dönti be a benzint vagy ilyesmi, esetleg kihagy a gyújtás.

Sztem vmi piti hiba lesz, meg kéne nézni hogy a víz pl a compinak is 95 fok -e, stb...

Link to comment
Megosztás:

és ha ilyenkor bő gázt nyomok akkor még vossza is durrog.

Ez mondjuk elmond némi infót a hibáról... ha durrog, akkor lehet a szelepek nem zárnak rendesen, be vannak égve.

Lehet ettől szállt el az egyik kat is. A másik lehetőség, hogy valamiért sok benyát kap ilyenkor, lehet a hőmérsékletérzékelő

is akár, vagy egy rossz injektorszelep.

Én négy éve vettem 124000 kilóméterrel, most 147000 kilóméter van benne.

Ez valós kilóméter (szervízkönyv új korától kezdve)

Mondjuk a szervízkönyv nem szentírás... egyrészt viszonylag olcsón lehet hozzájutni, másrészt ha a gari

után nem töltögették, akkor utólagosan azt írtak bele, amit akartak.

Persze nem azt mondom hogy nem legál az a szervízkönyved, csak sajnos minden jószándék mellett is

esélyes.

Link to comment
Megosztás:

Hello mindenkinek!Nagyon régen voltam erre felé...sajnos, idő és internet hiányában...de itt vagyok :lol:

Tegnap nekiálltam kicsit jobban megnézni ezt az ülésfűtés dolgot, mert nagyon hideg volt már... ;)

Csináltam egy két képet is... de semmire sem jutottam szinte.

Kicsit lejeb részletesen is leírom, de előtte kérdés: nincsen valakinek eladó hátsó dobja? Viszonylag jó állapotú kellene( nem lukas mindenhol) mert az enyém nagyon tré, és le is lett véve, most dob nélkül mászkálok, nagyon komoly a hangja, de már idegesít. A katalizátor nekem is tré, és a bal. Én még nem bányásztattam ki, de nem sok kell neki... és mióta nincsen rajta a dob vissza durran :D elég nagyot. Ez szelep miatt van? Mert valami ilyesmit olvastam...rakok bele szeleptisztítót...

Visszatérve az ülésfűtéshez.

A képeken fogjátok látni, hogy mi a szitu. Vannak olyan dolgok amire csak pislogtam. Van 3vezeték fekete-piros szállal,<-be táp, barna(test), és egy fekete-fehér szállal<- testnek mértem. Ez belemegy egy kis dobozba. A negyedik képen lehet látni a SIEMENS-es valamit, ami nem tudom mi, de ez az ülésbe van rejtve. Az 5.képen lehet látni hogy nagyjából hova.A 6.képen meg kicsomagolva minden burkolatából. A 7. kép már az ülés aljáról készült. Na itt jönnek a furcsaságok, nekem legalább is. Mindent megkap pozitív, test végig megy az áramkör, nincsen szakadás...és nem fűt!!De az első fűtő szálban is van áram, vagyis 12V van az biztos. Gondolkodtam hogy a fekete-fehér (testnek) adok 12V be tápot, de a kis SIEMENS-es dobozka elkezdett kattogni, így gyorsan abba hagytam. A 8.képen van a támlába menő vezetékek, egy barna (test) egy másik barna, és egy harmadik fekete, de mind csak test. Ha rövidre zárom akkor a be táp 12V akkor sem lesz semmi, csak kiírja 12V. Ezen a képen lehet még látni két világos szürke kábelt, na az szerintem a hő gomba érzékelője, mert a fekete fehér csikkal van összekötve az egyik vége a másik meg a barna(test) kábellel, de a kapcsolat meg van, még akkor is ha kiiktatom a szenzort. :D Jól leírtam... de ennyi tovább nem jutottam, tegnap egész nap elvoltam vele :lol: . Valaki tud valamit mondani?Mi a pics@ baja lehet?Vagy én csináltam valamit rosszul...ami nagyon nem kizárt. (Gondoltam a kis SIEMENS-es dobozt ki kellene venni, de amig nem tudom mi az addig nem akartam).

Másik, van eladó automata váltóm, hibás nem tudom mi baja van, nincsenek vagy nem voltak sebességek. Vasárba oda adom... ;)

valamint váltókar, fokozat kijelző, télimenet kapcsoló, valamint lendkerék, \"citrom\" (de az még Kalocsán van MOR16V-nél :lol: ), váltó vezérlő egység, és egy diffireneciál mű (hibás, darál egy kicsit, vasáras) Az eladó cuccok a galériámban vannak,(képek) a üléses képek mellet. ITT a link amin eléritek, a képre rámész egérrel és látod a számát :P .

Köszike :P Pacsek mindenkinek!!!! :lol:

u.i.:BŐR kárpitos!Ez fontos

Link to comment
Megosztás:

és mióta nincsen rajta a dob vissza durran :D elég nagyot. Ez szelep miatt van? Mert valami ilyesmit olvastam...rakok bele szeleptisztítót...

Az nem sokat fog segíteni, ha be vannak égve a szelepek. Ha nem megy rosszul az autó, akkor nem érdemes foglalkozni

vele, egyébként meg le kéne kapni a hf-et, és felújítani. Ebben lenne benne a szelepek becsiszolása és a szelepfészkek

bemarrása is.

Link to comment
Megosztás:

Az nem sokat fog segíteni, ha be vannak égve a szelepek. Ha nem megy rosszul az autó, akkor nem érdemes foglalkozni

vele, egyébként meg le kéne kapni a hf-et, és felújítani. Ebben lenne benne a szelepek becsiszolása és a szelepfészkek

bemarrása is.

Ja nem megy rosszul, kimondottan jól megy, de 5. ben 100km/h-nál majdnem 3000RPM a fordulat...

A gyári rádiót belehet állítani menetfüggő hangerőre... :lol: nem régen jöttem rá!

Aki nem tudja annak elárulom... :D Köszi

Link to comment
Megosztás:

Hello!

Hát én már 32-ezret raktam az omiba, bő egy év alatt. Nyárom megpusztult, de akkor se használhatatlan állapotra, csak 35 fokba melegedett nagyon..:D:):lol: lehet a venti második fokozata nem megy, bár most is télen volt, hogy bekapcsolt néha néha, mikor álltam és csak fűtöttem vele. Nem vészes, inkább csak apró és zavaróbb problémák voltak az autóval nekem, de hát én borsod és komárom közt ingázok vele. van úgy hogy 3 nap alatt megy 1000 km-ert. 120 körül 7 literes fogyasztás, nem is rossz. Könnyen repül az ólom madár akár 150-160 körüli utazóval is és nem kell üveghang hozzá. Rohadni, hát rohad, nem mondom, de nincs garázsba a lelkem, meg majd tavasszal kilakatoltatom. Ugye korábban írtam, hogy indításnál visít az oljapumpám, de rájöttem hogy bizony nem az volt az. Hanem a szekunder levegő pumpa. Ugye az addig megy, amíg a szívató rajta van, hát most egyálltalán nem megy, és ráadásul látni, hogy zárlatozik, mert míg meg szívató, addig el el halványul a világítás. Lehet neki is ugrok most és leszedem.hátha tudok vele valamit akotni!

SZP

Link to comment
Megosztás:

Elég ha kiveszed a reléjét, asszem ez még hibakódot sem nyom. Ha igen, akkor beteszel egy 270ohm-os ellenállatot a relé

tekercsének helyére, oszt csá :D

Az a nagy helyzet, hogy tulbuzgó lettem és kiszedtem, ráadásul szét is szedtem, rozsdás volt a tengely mint az állat, szerintem ezért is állt be mint a szeg. De a wd40 segített neki, most jónak nézem...ideiglenesen jó lesz, holnap veszek csavart, összedobom, megy is vissza a helyére. Kipróbálom, bár tudom idegig menni fog, de ha más nem ledugózom a csövet, vagy amit ajánlottál. De nem cseszi szét a katalizátort? Vagy mivel lesz rosszabb?

THNX

SZP

Link to comment
Megosztás:

sziasztok!

3.0 v6 2000 utáni az omegám.

a fogyasztás a bc szerint 18-19 liter.ez létezik?

előtte 2.5 v6-om volt, de az nem evett 13-nál többet.

ha nem nézem a bc-t akkor is látom, hogy többet eszik a kelleténél.mi lehet a gond?

ja, és nem csapatom az autót.

Link to comment
Megosztás:

Az a nagy helyzet, hogy tulbuzgó lettem és kiszedtem, ráadásul szét is szedtem, rozsdás volt a tengely mint az állat, szerintem ezért is állt be mint a szeg. De a wd40 segített neki, most jónak nézem...ideiglenesen jó lesz, holnap veszek csavart, összedobom, megy is vissza a helyére. Kipróbálom, bár tudom idegig menni fog, de ha más nem ledugózom a csövet, vagy amit ajánlottál. De nem cseszi szét a katalizátort? Vagy mivel lesz rosszabb?

THNX

SZP

Nem cseszi, ez csak levegőt nyom be és ezáltal előbb melegszenek be a katok (ha V6).

Link to comment
Megosztás:

sziasztok!

3.0 v6 2000 utáni az omegám.

a fogyasztás a bc szerint 18-19 liter.ez létezik?

előtte 2.5 v6-om volt, de az nem evett 13-nál többet.

ha nem nézem a bc-t akkor is látom, hogy többet eszik a kelleténél.mi lehet a gond?

ja, és nem csapatom az autót.

Ha autómata is akkor is sztem max 13-14 liter.

Elsőre a lambdákra tippelnék.....de majd a többiek.

Link to comment
Megosztás:

sziasztok!

3.0 v6 2000 utáni az omegám.

a fogyasztás a bc szerint 18-19 liter.ez létezik?

előtte 2.5 v6-om volt, de az nem evett 13-nál többet.

ha nem nézem a bc-t akkor is látom, hogy többet eszik a kelleténél.mi lehet a gond?

ja, és nem csapatom az autót.

Télen csak városban, aut váltóval rövid távokat menve sztem nem lehetetlen a 18.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.