Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


morg

Recommended Posts

Szerintem igen.Kivetőpántról már hallottam,de az bútorokon van..........

Ajtóhatároló? Nekem mindegy, lényeg a lényeg, hogy a kolléga értse miről van szó. A kidobópánt szót egy bontós sráctól hallottam és nem tévedhetett nagyott, mert ti is rögtön tudtátok miről lenne szó. Köszönöm a tanítást azért, :icon1: boldog karácsonyt mindenkinek ! :icon1: :icon1: :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Kellemes Ünnepeket Mindenkinek!

Olyan gondom lenne,hogy van a fényszóróm,hella projektoros,nem magasságállítós.

Még nem szedtem szét,de azt néztem a neten,hogy a tompítottba H7 kell,távba meg H1.

Eddig stimmel? :)

Van itthon 2 fajább H7,azt beleraknám...

Meg picit lefele világít,valami állítócsavarral lehet állítani?

A kérdések,merre vannak ezek a csavarok?

Meg hogy ugye nem kell kibontanom az egész fényszórót az izzócserékhez?

Köszi

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Kellemes Ünnepeket Mindenkinek!

Olyan gondom lenne,hogy van a fényszóróm,hella projektoros,nem magasságállítós.

Még nem szedtem szét,de azt néztem a neten,hogy a tompítottba H7 kell,távba meg H1.

Eddig stimmel? :)

Van itthon 2 fajább H7,azt beleraknám...

Meg picit lefele világít,valami állítócsavarral lehet állítani?

A kérdések,merre vannak ezek a csavarok?

Meg hogy ugye nem kell kibontanom az egész fényszórót az izzócserékhez?

Köszi

Kellemes ünnepeket!

1. Fordítva, a H1 a tompított.

2. Igen.

3. Szemből, a lámpa tetején láthatók, imbuszos fejűek.

4. Nem.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok Omegások!

Egy ideje már nézelődöm az Omegák között, nekem nagyon bejönnek a formályuk!

Tipusváltáson gondolkodom, de még csak álmodozom egyenlőre....

Egy kicsit tartózkodom pár dologtól, Kérdésem az lenne hogy a Hátsókerék meghajtás ilyenkor télen, mennyire akadály?

Annyit kell tudni, hogy ahol én lakom ott vannak hegyek, dombok, földutak, és a Caravánban nem mindig lenne súly!

-Nem fog a segge megelőzni ilyen szép téli időben?

-10-15% os emelkedönek elindul?

-Kanyarban nem tolja az elejét?

Még valami Fogyasztás!

-mennyit eszik egy 2.5TD nyári verőfényes napsütésben 10-20km-es távon?

-És télen?

-szervízköltségek?

-Mi az ami omegabetegségnek nevezhető, pl tipushibák, mind motorikusan, mind karosszéria, elektronika, stbstb?

Mi az a kilóméter amikor már motorgenerál aktuális?

Olvastam több helyen hogy 250e km körül nagy generál.

Még valami Bendzinest ajánlanátok vagy Dieselt?

Amúgy ezt nézegetem most:

http://www.hasznaltauto.hu/auto/opel/omega_b/opel_omega_b_caravan_2.5_td_cd-6468792

Köszi a válaszokat!

Link to comment
Megosztás:

Nekem 94 óta csak hátsókerekes autóim vannak (Lada, Opel Rekord és Omega). Télen be kell rakni 2-3 járdalapot a csomagtartóba, jó téligumit felrakni és majdnem mindenhol elmegy. De ha mégsem, akkor a hólánc biztos segít. A futóműve bolondbiztos: ha kitör a fara, visszaveszed a gázt ás visszaáll egyenesbe. A 2.5 Td fogyasztása 6,5-11 liter, de jellemzőbb a 7-9 liter. A szervízköltségek nem vészesek, de ha kifogz egy agyonhajtott dieselt vagy V6-ot, akkor határ a csillagos ég, de a kopó fogyó alkatrészek szotyi áron vannak. Rengeteg a bontott autó, így az is jó alkatrészforrás. Kasztnin az ajtók alja, a átsó ívek, a pótkerék helyének lemezei (limónál) a leginkább rohadásra hajlamos részek.Autómatából nehéz jót találni, pláne dieselben. Elektronikában a gyújtótrafók, motorfordulatszám jeladók, tetőablak elektronika a gyenge pont. Ha nem akarsz versenyezni, akkor a helyedben 2.0 8V-t vennék. Nagyon strapabíró, nyomatékos és egyszerű motor. Ha erőset akarsz, akkor 3.0 V6. Nagyon erős, és gyönyörú a hangja. Nem szervízigényesebb, mint a 2.0 16V csak sok mindenből dupla annyi kell. Talán a vezérlésszett húzósabb kicsit (40-50e körül). A 2.0 DTI-t nem ajánlom, mert gyenge, és típushiba az adagoló hiba, ami 250e forintos felújítást jósol. A 2.5 Td motor a BMW 2.5 TDS motorja visszabutítva. Van baja bőven: hengerfej repedés, jeladós porlasztócsúcs elromlása, adagoló meghalása: ingadozó alapjárat, ötödikben 1900-as fordulat körül ingadozó motorfordulat-> HDK fej hiba, melegen nehezen indul-> adagoló felújítás. Alapból 3 felsezerltség volt: GL (jelölés nélküli) még az elektromos ablak is extra volt! CD fényezett tükör és ködlámpás lökös, ezek már alapból is jól felszereltek. MV6 csak a 3.0 motorhoz volt (bár állítólag volt kevés 2.5 Td is ezzel a felszereltséggel, de bizonyítékot még nem láttam rá). '97 körül jött ki a Sport, ami a GL-en alapul, de annál kicsit jobban felszerelt, Recaro ülésekkel (de az összes Omegába a Recaro gyártotta az üléseket, ennek megfelelően, már alapból jó a tartásuk).

Mivel az óratekergetés mekkája vagyunk, így nem nagyon lehet hinni az óraállásnak. Sztem a Td-k 400-500e km-t is elmennek hiba nélkül, de ezt sosem tudjuk meg, mert mindnek vissza van tekerve az órája. A V6-oknál 150-190 e km körül elszáll a HF tömítés, aminek nem egyszerű a cseréje, de szerencsére ma már elég sok és olcsón dolgozó megbízható szerelő van köreinkben. De sajnos ez jellemző a 2.0 16V-re is. Tehát a lényeg, hogy állapotot veszünk, nem évjáratot. Ahogy nézegetem a hahu-t sajnos mindig megállapítom, hogy 300-e alatt ritka a jó B Omega.

A belinkelthez csak annyit, hogy a leírás szerint CD felszereltségű. A jó krva annyát az ilyen sz@r######ú neppereknek. Fekete tükör, ködlámpa nélküli lökös, a hátsó fejtámlák is utólag lettek belerakva!

Egyszer majd veszem a fáradságot, és feltöltöm vhova a beszkennelt Omega prospektusaim :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok Omegások!

Egy ideje már nézelődöm az Omegák között, nekem nagyon bejönnek a formályuk!

Tipusváltáson gondolkodom, de még csak álmodozom egyenlőre....

Egy kicsit tartózkodom pár dologtól, Kérdésem az lenne hogy a Hátsókerék meghajtás ilyenkor télen, mennyire akadály?

Annyit kell tudni, hogy ahol én lakom ott vannak hegyek, dombok, földutak, és a Caravánban nem mindig lenne súly!

-Nem fog a segge megelőzni ilyen szép téli időben?

-10-15% os emelkedönek elindul?

-Kanyarban nem tolja az elejét?

Köszi a válaszokat!

Próbálj ki először egy hátsókerekes autót... én használok mindkettőt, és személy szerint utálom az elsőkerekest :)

Hóban, latyakban küzd, mint disznó a jégen, kipörög, és emiatt csúszkál az első kerék...

Hátsókerekesnél ez nem áll fent, ott csak a fara csapkod, de azt lehet kontrollálni.

Omegában dízelt ne vegyél, ha csak nem akarsz nagyon szívni, drága technika nagyon (illetve nem a technika drága, csak sok a lerúgott, amibe ha belenyúlsz, anyagi csőd).

Továbbá én nem vennék 500e alatt Omegát.

Amik mennek 250-300e körül, arra kapásból csak a kasztni egy 100-as (és ez nem sok, max az ajtók alja, meg itt-ott egy kis ködölés)... és akkor még egy árva vezérműszíj csere sehol sincs...

Ha nem akarsz versenyezni, akkor ahogy Kori is írta, X20SE, vagy pedig X20XEV motor. Nekem az utóbbi van, 5. éve, beletoltam több mint 100e km-t, gyakorlatilag filléres hibákkal (tipikus hiba: szivárgó szelepfedél miatt olajban tocsogó gyertyák, amitől hajlamos a gyújtómodul meghalni, haldokló vezérmű jeladó (nem pörög ki a motor, néha rángat, de nincs hibajelzés)).

Fogyasztása 8-12 liter között, országút-város viszonyban.

Kényelmes nagy gép, télen is teljesen autózható, max 4db 40x40-es betonlapot be kell vágni hátra, és bárhol elmegy...

Link to comment
Megosztás:

Hátőőő, ez egy hatalmas segítség, asszem egy darabig olvasgatni meg nézelődni fogok!

Amúgy elgondolkodtató, hogy vannak emberek akik sz@rnak bele, nem számít semmi, lesz ami lesz, és megveszik az autót ami épp elérhető számukra!!

és vannak Emberek akik mielött vennének egy tipust, elötte 1-2 hétig, sőt hónapokig bújják a Fórumot, oldalakat, újságokat, könyveket, hogy mit is vesznek valójában!

Az érdekes az hogy mind a két eset végeredményben ugyan oda lyukad ki, csak az egyik menet közben jön rá dolgokra!A másik már tudni fogja!

Kérdés az hogy melyikre érdemes időt áldozni!

Mégegyszer nagyon köszi a rengeteg infókat, azért jó tudni hogy vannak lelkiismeretes, segítőkész elvtársak!

Link to comment
Megosztás:

Próbálj ki először egy hátsókerekes autót... én használok mindkettőt, és személy szerint utálom az elsőkerekest :)

Hóban, latyakban küzd, mint disznó a jégen, kipörög, és emiatt csúszkál az első kerék...

Hátsókerekesnél ez nem áll fent, ott csak a fara csapkod, de azt lehet kontrollálni.

Omegában dízelt ne vegyél, ha csak nem akarsz nagyon szívni, drága technika nagyon (illetve nem a technika drága, csak sok a lerúgott, amibe ha belenyúlsz, anyagi csőd).

Továbbá én nem vennék 500e alatt Omegát.

Amik mennek 250-300e körül, arra kapásból csak a kasztni egy 100-as (és ez nem sok, max az ajtók alja, meg itt-ott egy kis ködölés)... és akkor még egy árva vezérműszíj csere sehol sincs...

Ha nem akarsz versenyezni, akkor ahogy Kori is írta, X20SE, vagy pedig X20XEV motor. Nekem az utóbbi van, 5. éve, beletoltam több mint 100e km-t, gyakorlatilag filléres hibákkal (tipikus hiba: szivárgó szelepfedél miatt olajban tocsogó gyertyák, amitől hajlamos a gyújtómodul meghalni, haldokló vezérmű jeladó (nem pörög ki a motor, néha rángat, de nincs hibajelzés)).

Fogyasztása 8-12 liter között, országút-város viszonyban.

Kényelmes nagy gép, télen is teljesen autózható, max 4db 40x40-es betonlapot be kell vágni hátra, és bárhol elmegy...

Az igazság az, hogy volt már a seggem alatt egy Ford Sierra 1.8 TD , (Fateromé volt de már aldta) de nem nyerte el a tetszésem!

Emlékszem ő is mindig 4-es 5-ös kazánlemez tábla csomiba, rá egy "szőnyeg" azt uccu neki!

Úgy már ért valamit! De ami megmaradt bennem az hogy tolta az elejét kanyarban, hiába tekertem a kormányt, ment az tovább egyenesen!

Meg a kormány tekerése valami iszonyú nehéz volt! Akkoriban még Trabantom volt, hát ha épp jól tele volt az alsó és felső persely gépzsírral, azt könnyebben lehetett tekerni!!!

:blush: (Bár lehet az is rásegített hogy nem szervós volt a kormány :blush: DE AKKOR IS!! :icon1:

Ha az árakat nézzük, Amit be linkeltem, annak az árára rá megy a Reg adó akkor az is már elfogadható kategóriába fog tartozni, nem?Ha épp kifogok egy külföldit ami szupituti, pl 150e ft ért akkor az már nem is jó?Állapot a lényeg, nem?

Amúgy versenyezni nincs szándékom, nem is volt sose, meg a látvány dizájn se érdekel tunning téren! kényelmi, és használati, biztonsági tunning, az igen!

Amúgy amit ajánlotatok X20SE, X20XEV, ezeket a tipusokat, annyira még nem ismerem!

MIt kell róluk tudni röviden?(Kw, ccm, V, Injektor mennyi, stb???)Azt észrevettem hogy az SE az hosszában van bennt az autóban! az XEV pedig keresztben! és 16V ha jól nézegetem.

Azt mondjátok meg nekem a C14SE hez melyik Omega Motor tipusa hasonlít (egyezik) meg/ rá a legjobban??

Link to comment
Megosztás:

Az igazság az, hogy volt már a seggem alatt egy Ford Sierra 1.8 TD , (Fateromé volt de már aldta) de nem nyerte el a tetszésem!

Emlékszem ő is mindig 4-es 5-ös kazánlemez tábla csomiba, rá egy "szőnyeg" azt uccu neki!

Úgy már ért valamit! De ami megmaradt bennem az hogy tolta az elejét kanyarban, hiába tekertem a kormányt, ment az tovább egyenesen!

Meg a kormány tekerése valami iszonyú nehéz volt! Akkoriban még Trabantom volt, hát ha épp jól tele volt az alsó és felső persely gépzsírral, azt könnyebben lehetett tekerni!!!

:blush: (Bár lehet az is rásegített hogy nem szervós volt a kormány :blush: DE AKKOR IS!! :icon1:

Ha az árakat nézzük, Amit be linkeltem, annak az árára rá megy a Reg adó akkor az is már elfogadható kategóriába fog tartozni, nem?Ha épp kifogok egy külföldit ami szupituti, pl 150e ft ért akkor az már nem is jó?Állapot a lényeg, nem?

Amúgy versenyezni nincs szándékom, nem is volt sose, meg a látvány dizájn se érdekel tunning téren! kényelmi, és használati, biztonsági tunning, az igen!

Amúgy amit ajánlotatok X20SE, X20XEV, ezeket a tipusokat, annyira még nem ismerem!

MIt kell róluk tudni röviden?(Kw, ccm, V, Injektor mennyi, stb???)Azt észrevettem hogy az SE az hosszában van bennt az autóban! az XEV pedig keresztben! és 16V ha jól nézegetem.

Azt mondjátok meg nekem a C14SE hez melyik Omega Motor tipusa hasonlít (egyezik) meg/ rá a legjobban??

ha kifogsz egy külföldi szupitupi gépet, akkor könnyen megeshet hogy az autó árának többszöröse rámegy, mire lepapírozod. most nem tudom mi a dörgés ilyen téren, de szerintem nem olcsó mulatság.

nem, nem átírással, papírozással értettem azt az 500e-et. hanem az autó árát.

igen, valóban állapotot veszünk, de ezt a km-óra állásra szokták mondani.

x20se - x20xev, mindkettő motor 2 literes (ugye nevéből adódóan), mindkettő injektoros, mindkettő szíjas, az előbbi 8, utóbbi 16 szelepes.

eltérés a kompresszióban van (S - X), illetve a szelepek számában. az egyik 115Le, a másik 137. az XEV motor kettős tömegű lendkerékkel szerelt, valamint van EGR-je. a 8 szelepes motornál ezek nincsenek.

a C14 motortól annyiban különböznek, hogy 600köbcentivel nagyobbak, illetve hogy mind a kettő hosszába van, tekintve hogy hátsókerék hajtású autóban ritkán szoktak motort keresztben beépíteni (arról nem is beszélve, hogy egy szérián belül viszonylag ritkán fordulnak elő hossz és keresztmotoros verziók). :P

ezen kívül mind a három 4ütemű benzinmotor, és itt kb ki is fújt a hasonlóság :)

Link to comment
Megosztás:

Csá nekem 2.5 v6-osom van,sokat megyek vele (tavaly 3szor cseréltem olajat), de nem tudok rosszat mondani rá. Ha sokat kell autóznod akkor bátran javallom. Az átlagfogyasztása kb annyi, mint egy 16 szelepesé, de szinte csak a pályán használom és ha beindítom akkor tuti, hogy órákig megyek vele. A rozsdásodásra valóban hajlamos, magam is rozsdás ajtókkal és hátsó ívekkel vettem, de apránként kipofoztam. Én azt mondom, nem kell megijedni ha kicsit rozsdás itt-ott, makulátlant már tuti nem kapsz úgysem, viszont a tökéletlensége miatt le lehet nyomni az árát. Én odadtam az enyémért a 93-as Calibrámat meg még 180e HUF szóval nem volt méregdrága pláne, hogy benzin-gázos. Költeni biztosan fogsz rá, azt nem úszod meg, de nem mindegy, hogy egyszerre mennyit kell kifizetned. Alaposan nézd meg, a víz nem lehet olajos, az olaj nem lehet vizes, a vízcsövek nem lehetnek kőkemények üzemmelegen, a gyertyapipák alja nem lehet olajos sem, vizes sem. Ha odamész kipróbálni és pöccre indul azonnal pillants a vízhőfokra, hogy a nepper járatta-e előtte vagy sem, ha igen akkor talán titkol valamit,meg kel várni míg teljesen kihűl és akkor is elindítani (másnap reggel). Megnézheted a szíjak állapotát -repdezett/nem az- környékét nincs-e olajfröcsögésnek nyoma valahol (vezérmű szimmering), nem sír-e a szervó ha teljesen kitekered, van-e bödönhang a kiéget kipuff tömítések miatt , hidegindításkor milyen a kipufgáz színe stb. Ha azt mondja az eladó, hogy teljes vezérlés csere volt nem biztos, hogy a vízpumpát is cserélte, hiába van rajta a számlán amit mutat. Ha hiszel neki tedd el a számlát a garancia miatt stb...Sok kis pillantás ide-oda sok kis forintot jelenthet az alkunál. Én a calibrát sem meg a v6-ost sem kereskedésben vettem, nem csaptak be egyikkel sem és tudtam alkudni mindig. Nem kell fikázni az autót,de ha korrekt kritikával élsz és nem esel túlzásokba akkor van mit keresgélned. Szóval légy észnél és sok sikert a vásárláshoz! :icon13:

Link to comment
Megosztás:

Csá nekem 2.5 v6-osom van,sokat megyek vele (tavaly 3szor cseréltem olajat), de nem tudok rosszat mondani rá. Ha sokat kell autóznod akkor bátran javallom. Az átlagfogyasztása kb annyi, mint egy 16 szelepesé, de szinte csak a pályán használom és ha beindítom akkor tuti, hogy órákig megyek vele. A rozsdásodásra valóban hajlamos, magam is rozsdás ajtókkal és hátsó ívekkel vettem, de apránként kipofoztam. Én azt mondom, nem kell megijedni ha kicsit rozsdás itt-ott, makulátlant már tuti nem kapsz úgysem, viszont a tökéletlensége miatt le lehet nyomni az árát. Én odadtam az enyémért a 93-as Calibrámat meg még 180e HUF szóval nem volt méregdrága pláne, hogy benzin-gázos. Költeni biztosan fogsz rá, azt nem úszod meg, de nem mindegy, hogy egyszerre mennyit kell kifizetned. Alaposan nézd meg, a víz nem lehet olajos, az olaj nem lehet vizes, a vízcsövek nem lehetnek kőkemények üzemmelegen, a gyertyapipák alja nem lehet olajos sem, vizes sem. Ha odamész kipróbálni és pöccre indul azonnal pillants a vízhőfokra, hogy a nepper járatta-e előtte vagy sem, ha igen akkor talán titkol valamit,meg kel várni míg teljesen kihűl és akkor is elindítani (másnap reggel). Megnézheted a szíjak állapotát -repdezett/nem az- környékét nincs-e olajfröcsögésnek nyoma valahol (vezérmű szimmering), nem sír-e a szervó ha teljesen kitekered, van-e bödönhang a kiéget kipuff tömítések miatt , hidegindításkor milyen a kipufgáz színe stb. Ha azt mondja az eladó, hogy teljes vezérlés csere volt nem biztos, hogy a vízpumpát is cserélte, hiába van rajta a számlán amit mutat. Ha hiszel neki tedd el a számlát a garancia miatt stb...Sok kis pillantás ide-oda sok kis forintot jelenthet az alkunál. Én a calibrát sem meg a v6-ost sem kereskedésben vettem, nem csaptak be egyikkel sem és tudtam alkudni mindig. Nem kell fikázni az autót,de ha korrekt kritikával élsz és nem esel túlzásokba akkor van mit keresgélned. Szóval légy észnél és sok sikert a vásárláshoz! :icon13:

ami viszont nagy hátránya a V6-nak, hogy sok mindenből több van: vezérmű, szimeringek, szelepfedél, hengerfej, gyújtómodul, kipufogó leömlő...

és ezek az Omegák gyengéi között vannak (nem feltétlen technikai okokból, soknak odatesz az idő, vagy egy-egy vandál előző tulaj).

Link to comment
Megosztás:

...vannak Emberek akik mielött vennének egy tipust, elötte 1-2 hétig, sőt hónapokig bújják a Fórumot, oldalakat, újságokat, könyveket, hogy mit is vesznek valójában!

Ennek a jelentőségét (utánanézés) nem lehet elégszer hangsúlyozni. Én például ha tudtam volna vételkor hogy minden Coupéban széria a ködlámpa, akkor rájöttem volna hogy az enyémben azért nincs mert megtörték az elejét (amúgy nem látszott, szépen meg volt csinálva), és ez mindjárt alkualap lehetett volna. :blush:

Link to comment
Megosztás:

ami viszont nagy hátránya a V6-nak, hogy sok mindenből több van: vezérmű, szimeringek, szelepfedél, hengerfej, gyújtómodul, kipufogó leömlő...

és ezek az Omegák gyengéi között vannak (nem feltétlen technikai okokból, soknak odatesz az idő, vagy egy-egy vandál előző tulaj).

Igen, ez jogos észrevétel. De melyiknek nincsen gyengéje? Nem hátrány ha az ember tudja mi az a preface, miniface meg facelift, mik a különbségek, miben más a vectra v6, mint az Omega V6 noha mindkettő motor x25xe motorkódú stb. Ja és nagyon fontos tudnivaló még, hogy rengeteg zsé megspórolható ha a tulaj maga szereli az autóján az otthon bütykölhető dolgokat.

Link to comment
Megosztás:

2962ccm!!!!!!!!!! Benzinzabáló ! Csak úgy kiváncsiságból mennyibe kerül egy ilyennek a Biztosítása?

Egy szétgyilkolt,lógó belű rosszul beállított td is tud ennyit enni.Az emberek a biztosítás többszörösét tankolják el évente,mégis mindig ezen rágódnak.Anno 17/negyedévet fizettem 3literre,vidéken A0-ban és nem gagyi biztosítónál.

Link to comment
Megosztás:

. MV6 csak a 3.0 motorhoz volt (bár állítólag volt kevés 2.5 Td is ezzel a felszereltséggel, de bizonyítékot még nem láttam rá). '97 körül jött ki a Sport, ami a GL-en alapul, de annál kicsit jobban felszerelt, Recaro ülésekkel (de az összes Omegába a Recaro gyártotta az üléseket, ennek megfelelően, már alapból jó a tartásuk).

Itt iss egy, aki MV6-nak hirdeti a TD-t, de messze nem az:

http://www.hasznaltauto.hu/auto/opel/omega_b/opel_omega_b_caravan_2.5_td_mv6_cserelheto_motorkerekparra_is-6475219

Link to comment
Megosztás:

Hát, ha a felszereltséget nézzük, akkor még csak meglenne.

Khhhhmmmm!

1. nem automata

2. nincs színre fújva a lökös alja

3. nincs hátsó ülésfűtés

4. nincs hátsó párátlanító

5. nem memóriás az első ülés és így valszeg a tükör sem

Nagyjából csak ennyit láttam elsőre...

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.