Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


morg

Recommended Posts

Az a baj a 2.2 DTI-vel, hogy nagyon ritka motor, és ha kell hozzá vmi alig találni bontott cuccot. Adagoló ugyanúgy gyenge pont, mint a 2.0DTI-ben. A 2.5DTI már common-rail diesel. Ezzel elmondtam mindent. A 2.2 benzin sztem jó választás. Bár nekem akkor is a 3.0 a favorit :D

Link to comment
Megosztás:

Az a baj a 2.2 DTI-vel, hogy nagyon ritka motor, és ha kell hozzá vmi alig találni bontott cuccot. Adagoló ugyanúgy gyenge pont, mint a 2.0DTI-ben. A 2.5DTI már common-rail diesel. Ezzel elmondtam mindent. A 2.2 benzin sztem jó választás. Bár nekem akkor is a 3.0 a favorit :D

Köszönöm. Nem ragaszkodom a dieselhez ,csak most épp az van és eléggé megbízható , viszont formára még mindig az omega ami tetszik és próbálnék egy megbízható motorral szerelt példányt kifogni.

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm. Nem ragaszkodom a dieselhez ,csak most épp az van és eléggé megbízható , viszont formára még mindig az omega ami tetszik és próbálnék egy megbízható motorral szerelt példányt kifogni.

vegyél 2,2-es benzinest. azzal nehéz melléfogni. igaz nem fog olyan keveset enni mint a dízelek, de cserébe nem lesz annyi dízel-related problémád.

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm. Nem ragaszkodom a dieselhez ,csak most épp az van és eléggé megbízható , viszont formára még mindig az omega ami tetszik és próbálnék egy megbízható motorral szerelt példányt kifogni.

Én is benzinest vennék a helyedben, a sor négyes elég megbízható már csak az egyszerűsége miatt is plusz utólag beleteheted a gázt ha hosszú távra tervezel vele. Egy v6-nál ez horror összeg lenne , egy dízelnél meg szóba sem jöhet. Viszont a 2.2 benzines fogyasztása nem, vagy alig kevesebb, mint a 2.5 v6-é hiába kisebb a hengerűrtartalom. Ezzel is számolj. Sok sikert a választáshoz!

Link to comment
Megosztás:

Én is benzinest vennék a helyedben, a sor négyes elég megbízható már csak az egyszerűsége miatt is plusz utólag beleteheted a gázt ha hosszú távra tervezel vele. Egy v6-nál ez horror összeg lenne , egy dízelnél meg szóba sem jöhet. Viszont a 2.2 benzines fogyasztása nem, vagy alig kevesebb, mint a 2.5 v6-é hiába kisebb a hengerűrtartalom. Ezzel is számolj. Sok sikert a választáshoz!

ez igaz, viszont a 2,2-es se lomhább mint a 2,5, bár tény, hogy a hangja más :)

szerintem a négyhengeres motor is tisztességesen viszi a bódét.

továbbá óriási előny, hogy mindenből kevesebb van. pl pont fele annyi hengerfej és vezérműtengely, kevesebb szelep, dugattyú, gyertya... :D

Link to comment
Megosztás:

ez igaz, viszont a 2,2-es se lomhább mint a 2,5, bár tény, hogy a hangja más :)

szerintem a négyhengeres motor is tisztességesen viszi a bódét.

továbbá óriási előny, hogy mindenből kevesebb van. pl pont fele annyi hengerfej és vezérműtengely, kevesebb szelep, dugattyú, gyertya... :D

Akkor már X20SE, abban van mindenből a legkevesebb...

Link to comment
Megosztás:

ez igaz, viszont a 2,2-es se lomhább mint a 2,5, bár tény, hogy a hangja más :)

szerintem a négyhengeres motor is tisztességesen viszi a bódét.

továbbá óriási előny, hogy mindenből kevesebb van. pl pont fele annyi hengerfej és vezérműtengely, kevesebb szelep, dugattyú, gyertya... :D

Hát ja. Kinek mire kell és milyen szempontjai vannak. Más. Ma kibontottam a fűtő ventillátort, mert elég durván ciripelt (csikorgott) és elegem lett belőle. Az elején ijesztőnek tűnt a feladat, de a végére minden kiderült. A csikorgást a porral telerakódott csapágyak adták. Alaposan kimostam a motort, különös tekintettel a csúszócsapágyakra amiket meg is kenegettem, remélem sokáig kibírja csikorgás nélkül. 3 órát vett igénybe a meló, de másodszorra tuti meglenne 1 órán belül.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

sziasztok!

kis segitséget kérnék. kombi 1996 b omega jobb oldali ajtó nem nyillik ki. bent röl nem tudom lebontani az ajtó boritást mert nem férek hozzá minden csavarhoz ha zárva az ajtó.hogy tudnám kinyitni az ajtót hogy neki kezdhessek a szerelésnek?

lelett véve az aksi saru azótacsak ugrálfent a pöcök de nemjön fel teljesen. kézzel sem tudom felhuzni valahol beragadt vagy szét ugrott valami.

elöre is köszönöm a segitséget!

üdv robi

Link to comment
Megosztás:

sziasztok!

kis segitséget kérnék. kombi 1996 b omega jobb oldali ajtó nem nyillik ki. bent röl nem tudom lebontani az ajtó boritást mert nem férek hozzá minden csavarhoz ha zárva az ajtó.hogy tudnám kinyitni az ajtót hogy neki kezdhessek a szerelésnek?

lelett véve az aksi saru azótacsak ugrálfent a pöcök de nemjön fel teljesen. kézzel sem tudom felhuzni valahol beragadt vagy szét ugrott valami.

elöre is köszönöm a segitséget!

üdv robi

Kapd le a pöcköt és próbáld meg az ott kilógó drótot fogóval felhúzni. Ha ez sem megy, akkor kárpit szétbarmol, más megoldás nincs. Illetve van, de itt nem írom le...

Link to comment
Megosztás:

  • 1 month later...

Omegásoknak: régóta szenvedtem a hátsó ajtóhatárolókkal. A működési elve már az E Rekordban alkalmazva volt. De ott az ajtó fele olyan nehéz. 96 körül módosítottak rajta és az első ajtókban alkalmazottakra hasonlít. Sajnos ezzel együtt a B oszlopra való rögzítés is megváltozott. Stift helyett csavarral kell rögzíteni. Kis faragás árán azért berakható: az új határoló végén el kell vágni a kengyelt fogó stiftet. A szár végén levő lyukban marad egy persely, amit nem szabad kiütni, mert az eredeti stift át fog esni rajta. Ha ez megvan, a B oszlopon lévő felfogatást kell kitágítani, mert az újnak vastagabb a szára. Erre falvésőt használtam. Ha már belemegy a szár, akkor mehet az ajtóba az új határoló, majd belenyomni a B oszlopon kitágított lemezek közé, de mielőtt a stiftet visszütnénk, a kitágított lemezt össze kell ütni, mert a véső túlzottan kinyitja. Ha kész vagyunk, lehet örülni, hogy nem csukódik többé a lábunkra az ajtó.

  • Like 2
Link to comment
Megosztás:

Megint szereltem kicsit az Omegát. Sikerült szereznem Bose hangrendszert a hozzá való CCRT700 magnóval és minden kiegészítőjével. Külsőre a sima CCRT700 és a Bose-hoz való között csak a kazetta-ajtóban van különbség. Utóbbinál a CCRT700 felirat helyett Bose van írva. A belseje teljesen megegyezik. További különbség a hangszínek beállításánál van: a simánál a mély +6-ig a magas +5-ig állítható, míg a Bosehoz való csak +3 illetve +2-ig állítható. Sajnos érezhető is ez a különbség, ezért inkább visszaraktam a régi CCRT700-at. Iszonyat mélyet lehet ráadni, már alacsony hangerőn is. Mindennek az lett a vége, hogy így lett még egy komplett telefonos magnó szettem, amit inkább eladok, mert felesleges, hogy a polcon porosodjon. De nem a Bose fejegységet adom hozzá, hanem még nyáron szereztem egy harmadik CCRT700 magnót és azzal is tökéletesen működik az egész cucc.

  • Like 2
Link to comment
Megosztás:

Írtam, hogy régi fajta (94-95-ös) légzsákos kormányba befaragtam a távirányítót. Leírnám mi is kell hozzá. 1. távirányító, 2. a hozzá való légzsákátvezető szalag, 3. a szalagba bemenő csatlakozó, ha van rá mód, a magnóig menő vezetékekkel, és azoknak a végén lévő érintkezőkkel, ami a mgnó csatijába megy, 4. távirányítót kezelő magnó. Először le kell szedni az akkusarut, és 10 percig állni hagyni az autót. Közben le lehet bontani a kormányburkolatot, kiszedni a magnót és behúzni a távirányító vezetékét. Ezután le lehet szedni a légzsákot, lehúzni a kormányt és kicserélni az átvezetőzsalagot. Ha megvan, mehet vissza a kormány. Én megtartottam az eredeti légzsákcsatit, ami a műszerfal alól jön ki. Ezért levágtam a régi átvezetőről a csatit, jó hosszú vezetékkel. Az új átvezetőbe menő csatiból ki kell bontani a légzsék két érintkzőjét, majd szét kell nyitni, hogy a vezeték kijöjjön belőle és a régi átvezetőről levágottat bele lehessen rakni. Forrasztani TILOS, mert megváltozik a rendszer ellenállása, és hibát fog kidobni a rendszer. Ha megvagyunk, és erűsen összenyomtuk akkor mehet vissza a csatiba a két pin. Nálam sajnos az egyik eltört szétszedés közben, ezért a távirányító egyik csatiját szedtem szét, és a helyére ráforrasztottam a töröttet. Mehet rá az átvezetőre a csatlakozó. Ezután a légzsákra menő csatlakozót kell kicsit megfaragni egy szikével, hogy belemenjen a légzsákba. A végére van még egy fontos dolog. A régi átvezetőt két csavar fogta a kormányhoz, hogy azzal együtt forogjon. Az újnál a kormány van úgy kialakítva, hogy ne az átvezetőből kijövő csati forgassa az átvezetőt a kormánnyal. Sajnos ahol a régi csavarok voltak, ott az új átvezetőt lehetetlen megcsavarozni. Van azonban a kormány alsó ívén egy lyuk, amin keresztül egy csavarral megfogatható az átvezető. Ehhez meg kell fúrni a műanyag házat, de sajnos nem elég a csavar, mert túl nagy a lyuk, így én egy perselyt tettem a lyukba, ami megszüntette a csavar holtjátékát. A végén a legfontosabb és leglassab feladat: befaragni a távirányítókat. Egy jó ékles szike, és sok türelem kell hozzá. Miután megvolt, én fekete szilikonpasztával rögzítettem a helyére. Ezután lehet örülni a távvezérelt magnónak. Ja még valami. A gombok megvilágítottak, de nem a világítás felkapcsolásával, hanem a rádió bekapcsolásával fog működni.

Jó barkácsolást.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Ha valaki szemfüles, észreveheti, hogy a kapcsolók sorában, az ECO mellett nem a TC gomb van, mint egy 98 utáni V6-ban. Ennek az az oka, hogy az enyém eredetileg 94-es és még van benne hátsó oldalablak párátlanító. Erről nem akartam lemondani, így megmaradt a gomb. A legfurcsább az volt, hogy a donor Omega egy 97.09 körüli autó volt, és itt még úgy gondolták, hogy nem kell a TC gomb, elég csak a fejlettebb ABS és kipörgésgátló. Mint a 97 végétől kiadott autókban látszik, hamar rájöttek, hogy tévedtek. Akkortól van már TC gomb az ECO mellett. A donoromban csak egy vakdugó volt ott. Azonban az autó szétbontásakor előkerült a TC csatlakozója, de nem a fenti gombsornél, hanem ahol előtte volt, a magnó mellől. Ekkor jött az ötlet, hogy a párátlanító kapcsoló marad a helyén, a TC-nek pedig kell egy helyet keresni, mivel a régi helyre a GPS kijelzője került. Elég sokat elmélkedtem, hova is kerüljön, de csakis egy hely volt mindig előttem. Ez pedig a télifokozat nyomógomjának háza a váltókar mellett. Hogy gyárias kinézete legyen, fogtam egy másik télifokozat kapcsolót, lecsiszoltam róla a hópihét, így egy nagy fehér pont maradt a gomb tetején. Ezután kivágtam egy TC feliratot öntapadó fóliából, ráragasztottam a fehér pontra és kétszer átfújtam mattfekete szprével. Száradás után óvatosan leszedtem a matricát, és ott maradt a fehér felirat. Már csak a gomb helyének kialakítása volt vissza. A tartóműanyagban egy nagy lyukat kellett kialakítani, amibe belefért a gomb. Mivel a nyomógomb mérete ugyan akkora mint a háza, ezért csakis ragasztással lehetett a tartóműanyagba rögzíteni. Először pillanatragasztót használtam, de nem volt túl tartós, mert két benyomás után elengedett. Utána a tartó műanyagját összeolvasztottam egy forrasztópákával a gomb házával, és még két komponensű ragasztót is raktam rá. Ez már elég tartósnak bizonyult. A legvégső művelet 3 darab elektromos vezeték áthúzása volt.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Újfent respekt az elhivatottságért és a maximális igényességért. Nagyon szép ez a belső, ha mindenáron bele akarnék kötni valamibe akkor az maximum az alu taposó lehetne, de ez már tényleg csak szőrszálhasogatás. A TC gomb beszerelése körüli hercehurca ismerős nekem is, nálam is éppen így a TC gombbal esett meg, csak nekem azért volt szükség a ragasztásos megoldásra, mert Astránál a TC mellett a két ülésfűtéskapcsoló van közös konzolban, viszont ilyen konzolt már nem lehet kapni újonnan sem, csak jobbkormányoshoz, ami meg tükörképe annak mint ami nekem kell. Így hát szereztem egy olyat amibe csak az ülésfűtéskapcsolók mennek bele, és belefaragtam a TC-gombot is.

Jól látom hogy a fedcomp-od kijelzője mintha nagy lenne a második képen és kicsi az elsőn? Ennek mi az oka? Ráadásul ha jól sejtem az első kép a frissebb, mert ott már vannak kormánytáv gombjaid, szóval úgy tűnik mintha a nagy BC-t kicserélted volna kisebbre...

Link to comment
Megosztás:

Akkor te sem unatkozol. Jó a megfigyelésed. Az első kép frissebb. A kijelzőt a ccrt700-as magnó miatt kellett cserélni, mert az csak a hozzá való kijelzővel kommunikál. Amúgy azt is MID-nek hívják, csak más a felépítése, can-bus rendszeren kommunikál a magnóval. Ami még érdekesség, hogy olyan nyelvű a kijelző, amilyenre a magnó telefonrészét állítod.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Üdvözletem! Lenne egy olyan kérdésem, hogy van egy Opel omega b autóm 2000cm3 16 szelepes 136le. A kérdésem az lenne, hogy ki szeretném cseréltetni a vezérmütengelyt benne sport vezérmütengelyre. Amennyiben ez megtörténik akkor ott variálni kell a 'számitógéppel' is? Illetve ez mennyit növelne a teljesitményén az autónak ha ezeket beszereltetem illetve sikoltatom a hengerfejet? Köszi a választ elöre is!

Link to comment
Megosztás:

Felesleges egy 1600 kg-os autót 2000cm3-vel tuningolni.........vegyél inkább egy V6-ot.Mondom ezeket úgy hogy már végigcsináltam :D ,a megszokott teljesítmény után nem mondom hogy nem jó érzés az X20XEV-be úgy beleülni hogy fürgébb,de akkora hatást nem hoz mint amit gondol az ember,köszönhetően a kocsi nagy súlyának!Végigjátszottam én is a gépműhelyt,chippem is van,sőt x30xe injektorokkal is próbálgattam.......jól megy,fürge,gyárihoz képest sokkal jobb....DE mégsem az igazi.Használok egy ugyanilyen motorral szerelt astrát ami ugye 3-400 kg-val könnyebb,,,megversenyeztettük az omegával,és lám a gyári EV astra nyert.-Egyszóval manuális MV6 x30xe-t vegyél és azt tuningold ha száguldozni szeretnél.....,egyébként Magyarországon 130 km/h a legnagyobb megengedett sebesség,arra pedig bőven elég egy gyári 2000 16v omega is......bocs a hosszú válaszért :D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.