Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


morg

Recommended Posts

sziasztok!

A kérdésem a következő:

3000ccm v6 az autom.Autómata klímás. A fűtés fokozatot beállítom mondjuk 20-21 fokra .Kint van 9-10 fok és nem igazán akar fűteni az autó..Még 23-24-fokra állításnál sem .Ha feltekerem fullra akkor igen, de akkor sem az igazi szerintem. A motor hőfoka 85-90-között van ilyenkor. Nem tudom,hogy köze van e hozzá azért írok le mindent. Mi lehet a bibi. Régen volt egy pár fok különbség a kinti hőfok és a benti között és tette a dolgát normálisan.

Üdv:Attila

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a választ.

Ez a 85-87 fok ez elég kevés nem?

Szerintem itt képzavar van.

Ahogy kolléga írta nagy valószínűséggel a gondot a fűtéscsapod, vagy a műszerfal alatti fűtőradiátorod okozza. Javaslom nézd meg, ellenőrizd a fűtéscsapodat, illetve vizsgáld meg, hogy a tűzfalon átmenő 2 gumicső egyformán meleg -e, logikusan egyikbe befele, másikon kifele folyik a hűtővíz, merthogy azzal fűtesz az autóban műszerfal alatt található fűtőradiátort igénybe véve. A műszeregységről leolvasott érték amit írtál valóban a hűtővized hőfoka, de egyáltalán nem biztos, hogy az annyi (gondolom nem az ECU-ból írattad ki csak leolvastad), illetve vízköves vagy blokkolódott a fűtőradiátorod akkor mindegy hány fokos.

Egyébként ha kezedre folyatnád megéreznéd hogy nem kevés....

Ha cserélni kell a fűtőradiátort akkor műszerfal ki (kevésbé elegáns, ha kivágod alul anyós oldalon, de megoldható), javaslom bontott egységet ne tegyél bele, mert a műszerfalat kivenni nem 2 perc, ha Te csinálod akkor sem, illetve ha szaki csinálja akkor megkéri rendesen az árát.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ki tud információval szolgálni az alábbiak kapcsán?

Omega-B, x25dt (BMW motorral), 1999.11 havi, EURO2 besorolással a forg.alapján.

Németországban volt forgalomba helyezbe. A szélvédőn lévő környezetvédelmi cimke zöld színű, benne egy 4-es és a fehér keretben a rendszámmal.

Ezt a cimkét EURO4 kategóriára adják ki.

finompor-matricak.jpg

Melyik a mérvadó?

A forgalmiban lévő EURO2 vagy kapott valamikor átsorolást, amiről nincs papír és akár EURO 4-nek is megfelel?

https://www.dropbox.com/s/8umha3lfagx95pg/finompor.pdf

Hol kaphatok infót vagy igazolást az új besorolásról?

Üdv!

Link to comment
Megosztás:

Nem mérvadó sem a címke, sem a német forgalmi.

Magyarországon egyéni besorolást kap motorkód alapján, tökmindegy hogy odakint melyik kategóriába tartozott.

Köszönöm az információt!

Esetleg arra is van rálátásod, hogy ezt a motorkódot (X25DT) hova sorolják hazánkban?

Üdv!

Link to comment
Megosztás:

Én megpróbálnám az ECU-ból is kiolvasni a hőfokot. Ha V6-od van annak elvileg kevés a 85-87 fok. 92 felett már normális. Amúgy a te autód nem benzin-gázos véletlenül? Mert én úgy vettem észre, hogy azoknál csökken a fűtés hatékonysága, mert a fűtőradiátor csöve van megcsapolva, és így feleannyi víz jut be. A többi opciót a cartársak már vázolták. De még egy jótanács: ha cseréled a radiátort, az Automega márkát kerüld. Sajnos kb fele a valós hőleadó felülete, mint a gyárinak. Előbbiben kb 10, míg utóbbiban 16 kapilláriscső megy, ráadásul előbbi kissebb is mint a gyári, ha nem nyomod ki szilikonpasztával, kifújja a levegót a radiátor mellett. Úgy jársz a legjobban, ha személyesen veszed meg az újat, és összeméred a régivel, vagy megkérsz valakit, hogy mérjen le neked egy gyárit.

köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Ha már fűtés. Nyáron került bele az autómba a digitklíma, a komplett fűtésboxxal. Most hogy megjött a hideg, derült ki, hogy a szélvédőről nem veszi le a levegőt és a jobb oldalon nem fúj meleget. Kiderült, hogy a szélvédőre irányító lapátok karjáról leakadt a motor és a kar között lévő műanyag villa. Hiába tettem vissza, ismét kiakadt, mert már ki volt tágulva. Kiszedtem a motort, átfordítottam rajta a villát, de így a motorról akadt volna le, ezért a motor karját átfúrtam és egy csavarral biztosítottam a villát. Azután már működött az állítás. A jobb oldali hőmérsékletszabályzó motor nem működött, a balos igen. Ezért a jobbost átrakatm balra, de ott sem működött. Így már biztosan a motor rossz. Leszedtem a motort a mechanikáról, de a mechanika nem szorult, csak a kopasz motort rádugva sem csinált semmit. Szétszedtem a motort is, és kiderült, hogy belefolyt a fagyálló a radiátorból, és megmarta a tekercseket, ami így zárlatos lett. Most új motorra vadászom.

Link to comment
Megosztás:

Az előző hozzászolásomban linkelt PDF szerint akkor nem lehetne zöld cimkéje csak piros. Az osztálybasorolást már láttam én is a kalkulátorlapon.

Ettől még lehet hogy a német okmányirodában (vagy hogy hívják ott az illetékes hatóságot) rontották el. Te idehaza nem hivatkozhatsz arra hogy azért mert odakint valaki valahol Euro4-nek minősítette az autódat (ráadásul csak "félig", a szélvédőn levő címke szerint, mert a forgalmiban már ott is Euro2 van, helyesen), ezért itthon is adják meg neked az Euro4-et. Lehet hogy a német hivatalnok simán csak rossz matricát ragasztott...

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm információt!

Motorháztetőt belül zajvédő kárpit védi, amit nyest megrágott.

Tanácsot kérek.

Mivel lehet javítani?

Láttam már alufólia szerű vékony lemezt, amit mint javító folt ráragasztottak a hibás rész fölé. Erről tud valaki valami infót adni?

Köszi!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van pár okos kérdésem és mivel nem specifikusan egy témakörhöz köthetőek,hát itt teszem fel...

1. Miért van a nickem alatt a "figyelmeztetés státusz" felirat? -elkövettem valamit???

2. A B2-esem bal visszapillantójában van egy kis ikon,ami arra utal,hogy a tükör fűthető.Nos ez így is van: amikor a hátsó ablakfűtést elindítom,szépen fűti a tükröket is -ahogy ezt opelék eltervezték.

A kérdés: annak a kis piktogramnak a tükörben nem kellene működés közben világítania???

3. Vonóhorgot szeretnék a gépre: azt hogyan rögzítik az autóhoz?Hegesztik,vagy csavarozzák az alvázhoz? ...és ha esetleg csavarral szerelt,akkor meg tudnám oldani magam is? (műhely és némi kézügyesség adott...)

Tudom,hogy szakműhely kellene elvégezze,de most nem a "hivatalos" része érdekel,hanem hogy magam meg tudnám-e oldani???

Illetve nem tud-e valamelyikőtök egy eladó horgot ehhez a sedanhoz? (12e-ért van már ajánlat,de azon nincs tábla -ami ugye aprócska gond...)

4. Most cserélem az alapjárati motort: elég retkes és a szelep-tisztító spray nem hozta a várt eredményt...

Amikor lecserélem,van egyéb teendőm is,vagy csak csati vissza,indít és örül??? (tehát az ECU nem fog-e "nyűgösködni" miatta?)

5. Ha a benne lévő hifit lecserélném egy másikra,az vajon "sima ügy" lehet,vagy komoly összehangolást igényel a kijelzővel és esetlegesen a kormány távval? (rádió-magnó-CDtár helyett jönne egy rádió-CD/DVD-CDtár-telefon cucc... egyelőre a pontos típusokat nem tudom megnevezni sem a sajátomat,sem a másikat,de ma estére már okosodok kicsit,ígérem!)

Hát,most ennyi...

Mindenkinek köszönöm előre is az értelmes/értelmetlen válaszokat! :D

vn

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van pár okos kérdésem és mivel nem specifikusan egy témakörhöz köthetőek,hát itt teszem fel...

1. Miért van a nickem alatt a "figyelmeztetés státusz" felirat? -elkövettem valamit???

2. A B2-esem bal visszapillantójában van egy kis ikon,ami arra utal,hogy a tükör fűthető.Nos ez így is van: amikor a hátsó ablakfűtést elindítom,szépen fűti a tükröket is -ahogy ezt opelék eltervezték.

A kérdés: annak a kis piktogramnak a tükörben nem kellene működés közben világítania???

3. Vonóhorgot szeretnék a gépre: azt hogyan rögzítik az autóhoz?Hegesztik,vagy csavarozzák az alvázhoz? ...és ha esetleg csavarral szerelt,akkor meg tudnám oldani magam is? (műhely és némi kézügyesség adott...)

Tudom,hogy szakműhely kellene elvégezze,de most nem a "hivatalos" része érdekel,hanem hogy magam meg tudnám-e oldani???

Illetve nem tud-e valamelyikőtök egy eladó horgot ehhez a sedanhoz? (12e-ért van már ajánlat,de azon nincs tábla -ami ugye aprócska gond...)

4. Most cserélem az alapjárati motort: elég retkes és a szelep-tisztító spray nem hozta a várt eredményt...

Amikor lecserélem,van egyéb teendőm is,vagy csak csati vissza,indít és örül??? (tehát az ECU nem fog-e "nyűgösködni" miatta?)

5. Ha a benne lévő hifit lecserélném egy másikra,az vajon "sima ügy" lehet,vagy komoly összehangolást igényel a kijelzővel és esetlegesen a kormány távval? (rádió-magnó-CDtár helyett jönne egy rádió-CD/DVD-CDtár-telefon cucc... egyelőre a pontos típusokat nem tudom megnevezni sem a sajátomat,sem a másikat,de ma estére már okosodok kicsit,ígérem!)

Hát,most ennyi...

Mindenkinek köszönöm előre is az értelmes/értelmetlen válaszokat! :D

vn

1. Mindenkinek az van. Ez egy ilyen fórum...

2. A fejedben kellene lámpának világítania, de sajna ez van...

3. Normális vagy? De most komolyan? Remélem valami hozzád hasonló ugyanígy felheftel egy vonóhorgot ás te leszek akit lekaszál a vontatmányával. Jó dolog ám körberajzolt és fekete zsákokkal letakart emberek között sétálgatni...

4. Mért, eddig nyűgösködött?

5. Este van de nem okosodtál. Illetve talán...

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.