Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektronikák, elektromos kérdések


koroszt

Recommended Posts

Én is ilyet tudtam szerezni, ilyen van most rajta, bocsi jézus, azthittem olyan van neked amilyen nekem kell

Az enyém elosztó oldalán félgömb alakú és van benne egy pöcök, ami bekattan a gyújtáselosztóba

Másik oldala meg teljesen gumiból van

Igen! Erre gondoltam, amikor tegnap írtam, hogy kétféle csatival gyártották ehhez a mocihoz a gyújtáselosztót és kábelt.

Neked pont a másik féle van! Sajnálom, hogy nem tudtam segíteni!

Talán majd a legközelebbi problémánál! Remélem az jó soká lesz! ^_^

Link to comment
Megosztás:

Igen! Erre gondoltam, amikor tegnap írtam, hogy kétféle csatival gyártották ehhez a mocihoz a gyújtáselosztót és kábelt.

Neked pont a másik féle van! Sajnálom, hogy nem tudtam segíteni!

Talán majd a legközelebbi problémánál! Remélem az jó soká lesz! :D

De azért nagyon szépen köszönöm, hogy probáltál volna ^_^

Link to comment
Megosztás:

Nah találtam megint egy érdekes dolgot a kocsiban ^_^

Bennehagytak egy "hatástalanított" Nokia kihangosítót, de úgy, hogy a fejegység tápkábeléről loptak áramot. Ez még nem is lenne gond, csak szabadon volt a lengőbiztosítékra menő saru :D Ebből még akármi is lehetett volna :D

Most szépen kiszedtem belőle, kábeleket lezártam, így ott már tuti nem fog áram kóborolni sehova :D

Kíváncsi leszek, hogy ez okozta e a leállítási problémákat.

Link to comment
Megosztás:

Nah találtam megint egy érdekes dolgot a kocsiban ^_^

Bennehagytak egy "hatástalanított" Nokia kihangosítót, de úgy, hogy a fejegység tápkábeléről loptak áramot. Ez még nem is lenne gond, csak szabadon volt a lengőbiztosítékra menő saru :D Ebből még akármi is lehetett volna :D

Most szépen kiszedtem belőle, kábeleket lezártam, így ott már tuti nem fog áram kóborolni sehova :D

Kíváncsi leszek, hogy ez okozta e a leállítási problémákat.

Nekem is voltak ilyenek, leszivta a magnó kábelei ami szabadon voltak hagyva az áramot, és másnap reggel üres votl az akkumlátor :S

Link to comment
Megosztás:

Tegnap tankoltam 98-as benzint próbaképpen hogy milyen vele az autó, erre hazafelé jelzett az a narancssárga motorhibát jelző lámpa. Majd miután hazaértem este újra beindítottam és azóta semmi.

Ez lehet attól hogy nem a szokásos benzint tankoltam bele? Milyen való egyáltalán a vectra-ba? van ezen is olyan "izé" amit át kell kapcsolni / dugni hogyha másik benzinnel megyek?

Tegnap keresgettem neten leírást, hogy hogyan kell kivillogtatni a hibákat, de csak listákat találtam hogy melyik villogás mit jelent.

Ebbe tudnátok segíteni hogy mit hol és hogyan kell átkötni és nézni? Ill. különböző helyekre kell kötögetni vagy egy helyről ivillogtat mindent? és azon kívül, hogy 3x ismétli, honnan tudom hogy mennyi hibaüzenet van, ill itt a fórumon irtátok hogy járó motornál kell villogtatni. Mindent vagy csak egy részét?

Köszi előre is !

Link to comment
Megosztás:

Tegnap tankoltam 98-as benzint próbaképpen hogy milyen vele az autó, erre hazafelé jelzett az a narancssárga motorhibát jelző lámpa. Majd miután hazaértem este újra beindítottam és azóta semmi.

Ez lehet attól hogy nem a szokásos benzint tankoltam bele? Milyen való egyáltalán a vectra-ba? van ezen is olyan "izé" amit át kell kapcsolni / dugni hogyha másik benzinnel megyek?

Tegnap keresgettem neten leírást, hogy hogyan kell kivillogtatni a hibákat, de csak listákat találtam hogy melyik villogás mit jelent.

Ebbe tudnátok segíteni hogy mit hol és hogyan kell átkötni és nézni? Ill. különböző helyekre kell kötögetni vagy egy helyről ivillogtat mindent? és azon kívül, hogy 3x ismétli, honnan tudom hogy mennyi hibaüzenet van, ill itt a fórumon irtátok hogy járó motornál kell villogtatni. Mindent vagy csak egy részét?

Köszi előre is !

Az enyém 91-es és abban van egy csoki a motortérben, amivel lehet váltani az üzemanyag minőségétől függően. Az enyémben 91-es és 95-ös

közül választhatsz. Helyileg pedig a vezető felöli oldalon találod aszellőző műanyag tálcája alatt.

A kivillogtatást sajna én sem tudom.

Link to comment
Megosztás:

Tegnap tankoltam 98-as benzint próbaképpen hogy milyen vele az autó, erre hazafelé jelzett az a narancssárga motorhibát jelző lámpa. Majd miután hazaértem este újra beindítottam és azóta semmi.

Ez lehet attól hogy nem a szokásos benzint tankoltam bele? Milyen való egyáltalán a vectra-ba? van ezen is olyan "izé" amit át kell kapcsolni / dugni hogyha másik benzinnel megyek?

Tegnap keresgettem neten leírást, hogy hogyan kell kivillogtatni a hibákat, de csak listákat találtam hogy melyik villogás mit jelent.

Ebbe tudnátok segíteni hogy mit hol és hogyan kell átkötni és nézni? Ill. különböző helyekre kell kötögetni vagy egy helyről ivillogtat mindent? és azon kívül, hogy 3x ismétli, honnan tudom hogy mennyi hibaüzenet van, ill itt a fórumon irtátok hogy járó motornál kell villogtatni. Mindent vagy csak egy részét?

Köszi előre is !

Jujj ^_^

Kicsit vegyes a hozzászólásod, mert van amiben igazad van, de van amit félreérettél :D

Sajnos azt így kapásból nem tudom, hogy a Te motorodban van e kopogásérzékelő, mert ha nincs, akkor van ez a "dugdosós móka" amit te is írtál.

Egyébként nekem bejött a 98as addig, amíg el nem kezdtek szórakozni a kúton vele. Kb. 10%-al volt kevesebb a fogyim a sima 95-höz képest.

Most sima 95+Spuri adalékot tesztelem. Idáig meggyőző a cucc. Nah de nem offolok, ez nem fogyasztás topic :D

Egyébként lehet, hogy az új benzin miatt dobta a hibát. X20XEV veztengely hibát dobál, ha rossz minőségű a benzin.

Hibakód kiolvasás

tehát miután összekötötted az A-B-t, utána gyújtára teszed és számolsz. 1-2-vel nyit és zárja a kiolvasást, majd újrakezdi.

Link to comment
Megosztás:

Ezt meg ide raktam át :D

Arra vagyok kíváncsi, hogy Öcsibácsinak az utastérben van e az összes reléje (a biztiknél, ahol Te is írtad).

De a computernél is van még :D

Ha jól tudom, a bizti táblánál vannak a lámpa, fűtés, ilyesmi relék. A motortéri az talán az AC, ami meg az ECU-nál vagy a vezető oldali ajtónál is van valami doboz, az a központi zár/ablakemelő, esetleg gyári riasztó meg ilyesmi. Valahol volt egy rajzom, majd megkeresem otthon, de lehet, hogy itt a fórumon is fent van valahol ^_^

Link to comment
Megosztás:

Ha jól tudom, a bizti táblánál vannak a lámpa, fűtés, ilyesmi relék. A motortéri az talán az AC, ami meg az ECU-nál vagy a vezető oldali ajtónál is van valami doboz, az a központi zár/ablakemelő, esetleg gyári riasztó meg ilyesmi. Valahol volt egy rajzom, majd megkeresem otthon, de lehet, hogy itt a fórumon is fent van valahol ^_^

Nekem 3 helyen vannak szétszórva a relék.

ECU (AC relé+ talán a közpotizár):

DSCF1304.jpg

Biztitáblában és e mögött a műszerfal alatt/mögött:

(kuplungpedáltól fényképeztem felfelé)

DSCF1310.jpg

DSCF1319.jpg

Végül a motortérben a diagcsati mellett:

DSCF1324.jpg

Link to comment
Megosztás:

Jujj ^_^

Kicsit vegyes a hozzászólásod, mert van amiben igazad van, de van amit félreérettél :D

Sajnos azt így kapásból nem tudom, hogy a Te motorodban van e kopogásérzékelő, mert ha nincs, akkor van ez a "dugdosós móka" amit te is írtál.

Egyébként nekem bejött a 98as addig, amíg el nem kezdtek szórakozni a kúton vele. Kb. 10%-al volt kevesebb a fogyim a sima 95-höz képest.

Most sima 95+Spuri adalékot tesztelem. Idáig meggyőző a cucc. Nah de nem offolok, ez nem fogyasztás topic :D

Egyébként lehet, hogy az új benzin miatt dobta a hibát. X20XEV a veztengely hibát dobál, ha rossz minőségű a benzin.

Hibakód kiolvasás

tehát miután összekötötted az A-B-t, utána gyújtára teszed és számolsz. 1-2-vel nyit és zárja a kiolvasást, majd újrakezdi.

Köszi a segítséget ! (mindenkinek)

Link to comment
Megosztás:

Akarok az elkövetkező időkbe akkumlátort venni a vectrámba.

Tescoba néztem Bosch 54A 15e 72A pedig 19900

Érdemes Boscht venni, mert van az Exide és az sokkal drágább, vagy egyáltalán tescoba érdemes venni akkumlátort??

Vagy milyen márkákat javasoltok még és mekkora Amperü akkumlátort vegyek avagy mire figyeljek oda, gondolom hogy legelsőnek nézzem meg hogy a pozitiv az velem szembe a bal oldalon legyen ^_^

Link to comment
Megosztás:

Akarok az elkövetkező időkbe akkumlátort venni a vectrámba.

Tescoba néztem Bosch 54A 15e 72A pedig 19900

Érdemes Boscht venni, mert van az Exide és az sokkal drágább, vagy egyáltalán tescoba érdemes venni akkumlátort??

Vagy milyen márkákat javasoltok még és mekkora Amperü akkumlátort vegyek avagy mire figyeljek oda, gondolom hogy legelsőnek nézzem meg hogy a pozitiv az velem szembe a bal oldalon legyen ^_^

Így van! A + pólus helye nagyon fontos! Egyszer egy ismerősöm a 190-es mercijébe rossz polaritású aksit vett és kinyírt az autóban minden elektromos dolgot. Asszem valami 80 vagy 90e Ft-ba került mire átkábelezték meg egy bontott computert vett. Drága tanuló pénz volt neki! A Banner is jó márka de van az olcsóbb kategóriában a Jász akku. Azt is érdemes megnézni!

Link to comment
Megosztás:

A Jász akkut azt itt gyártják nem messze, pont abba a városba tanulók :D Osztálytársam nyáron tanult ott, és nem sok jót mond ami ott folyik.... Jász Plasztik gyár

Az enyémben ez a "márka" van. 74Ah-ás. Idáig bevált. Hallottam, hogy a telet nem igazán szereti, de nekem pöcre indult -20 fokban is.

Egyik ismerősnek viszont astrában volt 55 Ah-ás és neki az első tél kinyírta. Azt mondta, hogy ahová vitte ott kupacban álltak ezek a jászakkuk.

Szerintem csak ki kell fogni. (Persze azért egy jó márkánál kisebb az esélye, hogy belenyúlsz abba a bizonyos ominózus matériába!)

^_^

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.