Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Gumik, felnik


Tápiószecső

Recommended Posts

sziasztok! csak egy gyors kérdésem lenne. F astra téli gumi garnitúra (kormoran, 1 szezont ment, kb 5-6ekm) van feleslegben (eladtam az autót, most G astra van) felnin. szerintetek kb mennyit ér? gumis 20-ért akarja beszámolni a G astra garnitúrába. nagyon lehúz? vagy ez reális? esetleg valakinek kell innen ennyiért?

köszi!

Followup

milyen felnin? 13 v 14?

Link to comment
Megosztás:

sziasztok! csak egy gyors kérdésem lenne. F astra téli gumi garnitúra (kormoran, 1 szezont ment, kb 5-6ekm) van feleslegben (eladtam az autót, most G astra van) felnin. szerintetek kb mennyit ér? gumis 20-ért akarja beszámolni a G astra garnitúrába. nagyon lehúz? vagy ez reális? esetleg valakinek kell innen ennyiért?

köszi!

Followup

hát azért ennél többért is akad vevő a felnik+ gumik kombóra. Hányas gumik, 175/70/R13, ET 46 netán 49 es felnikkel?

Én kb. ~10 körül szerváltattam a 4 acélfelnit, igaz különböző helyekről, különböző árakkal, állapotúak voltak, a gumik azok meg ha tényleg jók és nem félrekopottak, szálszakadásosak, akkor simán még 4-5-6 ot megérnek dbonként...az öszesen 26-34.

Hirdesd az aláírásodban, tedd fel ingyenes apróba a neten, majd csak akad rá vevő -kereslet az van, csak nem mindig egyezik a vevő ár igénye az eladó árával...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nagyon baráti áron tudnék szerezni b vektráról 185/70 R14 -es téligumikat felnistül. A felni biztos jó, a gumik a kérdésesek.

A kérdésem, hogy ezt a méretet fel lehet tenni F astrára is?

Köszi:

András

Nem éppen váltóméret! Ez már 5,4% különbség (a gyári 175/65R14-hez viszonyítva).

3%-ig fogadják el váltóméretnek.

http://www.miata.net/garage/tirecalc.html

185/60R14 a gyári váltóméret

Felni milyen ET-vel van?

Link to comment
Megosztás:

Nem éppen váltóméret! Ez már 5,4% különbség (a gyári 175/65R14-hez viszonyítva).

3%-ig fogadják el váltóméretnek.

http://www.miata.net/garage/tirecalc.html

185/60R14 a gyári váltóméret

Felni milyen ET-vel van?

Ezt sajnos nem tudom, ill az illető sem tudta fejből.

Ez a különbség nekem is feltünt, ezért kérdeztem titeket. Szerintem ez a biznisz most kimarad.

Köszönöm a segítséget.

András

Link to comment
Megosztás:

Ezt sajnos nem tudom, ill az illető sem tudta fejből.

Ez a különbség nekem is feltünt, ezért kérdeztem titeket. Szerintem ez a biznisz most kimarad.

Köszönöm a segítséget.

András

Ahogy Zsolt is írta, 14"-ban 185/60R14-et, 175/65R14-et, vagy - mivel téligumiból a keskenyebb az előnyösebb - 165/65R14-et keress. Nekem egyébként 155/80R13-asok vannak, és semmi gondot nem okozott még, hogy ilyen keskeny.

Link to comment
Megosztás:

hát azért ennél többért is akad vevő a felnik+ gumik kombóra. Hányas gumik, 175/70/R13, ET 46 netán 49 es felnikkel?

Én kb. ~10 körül szerváltattam a 4 acélfelnit, igaz különböző helyekről, különböző árakkal, állapotúak voltak, a gumik azok meg ha tényleg jók és nem félrekopottak, szálszakadásosak, akkor simán még 4-5-6 ot megérnek dbonként...az öszesen 26-34.

Hirdesd az aláírásodban, tedd fel ingyenes apróba a neten, majd csak akad rá vevő -kereslet az van, csak nem mindig egyezik a vevő ár igénye az eladó árával...

most lehet, hogy jó nagy hülyeséget fogok kérdezni, de mi az az ET szám? és honnan derül ki? (lehet, hogy a felnire van ráírva, de azok kint vannak a melléképületben, és most ki nem mászok ezért, az tuti :D )

egyébként 175/70r13. és nem félrekopottak, nem is szálszakadásosak. tavaly télen mentek először, akkor meg már erősen vigyáztam a feleségemre (márciusban szült, onnantól meg a babára vigyáztam :) )

Üdv

Followup

Link to comment
Megosztás:

most lehet, hogy jó nagy hülyeséget fogok kérdezni, de mi az az ET szám? és honnan derül ki? (lehet, hogy a felnire van ráírva, de azok kint vannak a melléképületben, és most ki nem mászok ezért, az tuti :D )

egyébként 175/70r13. és nem félrekopottak, nem is szálszakadásosak. tavaly télen mentek először, akkor meg már erősen vigyáztam a feleségemre (márciusban szült, onnantól meg a babára vigyáztam :) )

Üdv

Followup

Az ET-szám a felni agyra felfekvő felülete és a felni középvonala közti távolság. Kis eltéréseknél (2-3 ET) fel lehet tenni az autóra a felnit, nem nagyon károsítja a futóművet. Ha jóval nagyobb az ET-szám, akkor nyomtávszélesítővel (közkeletű nevén pogácsával) fel lehet tenni a felnit. Ha kisebb az ET-szám, akkor is fel lehet tenni (tulajdonképpen mindent fel lehet tenni, aminek nem sokkal tér el a furatkiosztása és a középfurata), de fel kell készülni arra, hogy a csapágyak és a kormánymű alkatrészei jóval hamarabb adják meg magukat. A kis ET-eltérésű felnik, illetve a pogácsázott nagyobb ET-jű felnik is rövidítik a futómű élettartamát (nem arra vannak kitalálva), de nem olyan mértékben.

Link to comment
Megosztás:

Ahogy Zsolt is írta, 14"-ban 185/60R14-et, 175/65R14-et, vagy - mivel téligumiból a keskenyebb az előnyösebb - 165/65R14-et keress. Nekem egyébként 155/80R13-asok vannak, és semmi gondot nem okozott még, hogy ilyen keskeny.

Ez már nem susuki méret ? Szerintem nem nagyon kellene 175 alá menni ekkora kasznival.Nekem 175/70R13 van fen elől hannkok icebear w 440 9000/db hátul matador .Azért nem egy márka mert sógor gumis és bent ragadt nála a két matador, 4000/db ért megszámította, újak , csak nem hagytam ott őket.Hó hideg nincs szerencsére, nem tudom hogy viselkednek majd így együtt, habár azt tudni kell a jég csúszik csodák pedig nincsenek.Egy kolegám aki azóta nyugdíjjas midig azt mondta még akkor is amikor a régi csőrös toyota hiacéval döngettet lakott területen belül mjel nélkül 180 nal ,mindig út és látási viszonyoknak megfelelően kell vezetni ,majd télen megyünk lassabban.Be is tartotta "ja 2700 cm benzines 801000km rel let a kocsi selejtezve total 5w 40 15000 ként mindig szigorúan cserélve de a végén már ette gumi continental vegyes "

Link to comment
Megosztás:

Tudom, h a négyévszakos gumi az sokak szerint nem megoldás. Én Hankook Centum H720-at használok, és semmi bajom vele! Mondjuk a kitaposott felületű, vizes aszfaltot nem kedveli, sem elinduláskor, sem kanyarodáskor, de zen kívül jól elvagyunk. Hóban meglepően jó, gyorsultunk és fékeztünk (finoman a vonóhatárt nem áttörve gyorsulásnál), és a BF Goodriches ellenfél valahogy nem tudott megszívatni. (Mindkét kocsi F Astra, 1.4 NZ 175-ös abroncsméret)

Szárazon sem rossz a gumi, halk és elég kicsi a gördülési ellenállása. A tapasztalataim az ADAC tesztjével egybevágnak (jó téli és nyári képességek, kissé gyenge vizen), az AutoBildével már kevésbé. Persze nekem 175/70 R13, a Bild 195/65 R15, és az ADAC 185/65 R15-ös méretben próbálta.

Most jött ki a következő generációs Hankook ami az Optimo 4S nevet kapta (vagy H730), ill az új Good Year all season, alább nézhetitek képeken az eredményt:

http://www.autozeitung.de/reifentests/test...zjahresreifen-0

Link to comment
Megosztás:

Tudom, h a négyévszakos gumi az sokak szerint nem megoldás. Én Hankook Centum H720-at használok, és semmi bajom vele! Mondjuk a kitaposott felületű, vizes aszfaltot nem kedveli, sem elinduláskor, sem kanyarodáskor, de zen kívül jól elvagyunk. Hóban meglepően jó, gyorsultunk és fékeztünk (finoman a vonóhatárt nem áttörve gyorsulásnál), és a BF Goodriches ellenfél valahogy nem tudott megszívatni. (Mindkét kocsi F Astra, 1.4 NZ 175-ös abroncsméret)

Szárazon sem rossz a gumi, halk és elég kicsi a gördülési ellenállása. A tapasztalataim az ADAC tesztjével egybevágnak (jó téli és nyári képességek, kissé gyenge vizen), az AutoBildével már kevésbé. Persze nekem 175/70 R13, a Bild 195/65 R15, és az ADAC 185/65 R15-ös méretben próbálta.

Most jött ki a következő generációs Hankook ami az Optimo 4S nevet kapta (vagy H730), ill az új Good Year all season, alább nézhetitek képeken az eredményt:

http://www.autozeitung.de/reifentests/test...zjahresreifen-0

Mondjuk azert megneznelek a 4evszakos gumikkal HEGYEK KOZT!!

Lehet legyorsulnal az elso kanyarig, de utanna leget csak egyikunk folytatna tovabb az utat 4 kereken! :D

Eddig en is 4 evszakoztan, de mar feltettem a teli gumikat, s meglepo a valtozas!!!! :D

Szerintem hosszutavon jobb a teli-nyari garnitura!

(de persze ez csak az en szereny velemenyem!!!!) :D

teligumi-puha, nyarigumi lagyabb kell legyen! na most egyszerre lagy es kemenyebb :) ..... azert valljuk be nem is olyan egyszeru!!!

Ha nem jarsz hegyekbe, csak letakaritott varosi utakon, akkor azt mondom idealis lehet neked a 4 evszak, de maskepp aligha... :D

Link to comment
Megosztás:

Azt azért leírhatnád, hogy milyen márkájú volt a négyévszakos garnitúrád, mert ha történetesen egy Debica Navigator, vagy Pirelli 2500, esetleg Matador márkájú, akkor megértem az elégedetlenségedet:)

Egyébként hegyekbe tényleg nem járok, de olykor próbáltam több cm hóban és egyáltalán nem rossz, szépen indul és meg is áll, sőt még az oldalvezetése sem gyenge, nem tolja rögtön az orrát:) És igen, lágyabb a keveréke mint egy nyárinak, de nagy melegben sem taknyosodik szét. Egy jó középszer, amit sokan nem akarnak észrevenni és csak szórják a pénzt, ők tudják...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ideje lenne a téli papucsokat vennem a verdára. 175 65 r14 érdekelne.

Itt most márka szerint milyen gumit vegyek télre?

napi 110 km-t autózok, szóval nem merem a telet nyári gumival bevállalni.

Kinek milyen gumija van és mennyire elégedett?

üdv

balázs

Nekem matador. Jól teljesít hóban latyakban, de baromi gyorsan kopik szóval nem igazán ajánlanám.

Link to comment
Megosztás:

Itt egy táblázat a német autóklub legutóbbi tesztjéről:

http://www1.adac.de/Tests/Reifentests/Wint...cePageID=268503

Minél kisebb értékeket látsz a rubrikákban annál jobb minősítést jelent!

Az oszlop éretelem szerűen a legjobbtól a leggyengébb felé halad fentről lefelé.

száraz út, nedves út, hó, jég, zaj, üzemanyag-fogyasztás, és kopás az utolsó értékelt rubrika, aztán a minősítés, hogy pl. különösen ajánlott, ajánlott, feltételesen ajánlott vagy nem ajánlott.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.