Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Dízel tuning


bazs

Recommended Posts

Üdv!

ha csak a max.üzemanyag csavaron állítanék + turbónyomást emelnék és membrán fehér gyűrűjét nem szedném le akkor mi van? lenne valamilyen káros hatása? ha fenn marad a gyűrű a motor akkor is hozzá tud jutni a többletgázolajhoz? ma elnézegettem mit hogyan is fogok majd csinálni és rá kellet jönnöm, hogy nem fogom tudni leszedni a szívócsonkot :)

elérhetetlenek csavarok, főleg a 2. hengeré, amit maga az adagoló takar el :D. sztem ide valami speckó célszerszám kellene.. szerelőre meg inkább nem is gondolok... szóval szerintetek muszáj lenne kivenni a gyűrűt?

Az a membrán elvileg azért van, hogy ha növekszik a turbonyomás, ahhoz gázpedál állástól függetlenül többlet üzemanyagot adjon.

Ha emeled a tiubónyomást, akkor elvileg piszkálás nélkül is emeli a befecskendezett üzemanyag mennyiséget? Vagy 1 bar-nál már ez nem elegendő?

Link to comment
Megosztás:

Az a membrán elvileg azért van, hogy ha növekszik a turbonyomás, ahhoz gázpedál állástól függetlenül többlet üzemanyagot adjon.

Ha emeled a tiubónyomást, akkor elvileg piszkálás nélkül is emeli a befecskendezett üzemanyag mennyiséget? Vagy 1 bar-nál már ez nem elegendő?

szerintem elégnek kellene lennie, ha megcsinálod kiderül úgyis v. nem?:) nem hinném, hogy magától emeli az üzi mennyiségét, ha emeled a turbónyomást. ahhoz már diagnosztika kellene valószínűleg.

Link to comment
Megosztás:

A legnagyobb teljesítmény eléréséhez muszáj kiszerelni a műanyag gyűrűt is.

Egyébként a membrános rész a turbónyomás függvényében adagolja az üzemanyagot de ha az az ütköző gyűrű benne van akkor nem tudja egy bizonyos szintnél jobban adagolni. Egyébként ott még állítható a membrán előfeszítése és a membrán elforgatásával a mennyiség is....Elég összetett dolog az adagoló. Nem nagyon érdemes belepiszkálni ha egyáltalán nincs fogalma róla az embernek.

Kis plusz teljesítményhez elég a max csavaron 1/4-1/2 betekerés + turbónyomás 1bar-ra emelése + ütköző gyűrű kiszerelése a membrános részből...Én tettem még egy sport légszűrő betétet is a gyári helyre (Simota szűrő) és szerintem ettől is lett egy minimális plusz de ezt a turbó hosszú távon nem fogja szeretni a több beszívott kosz miatt....

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

ha csak a max.üzemanyag csavaron állítanék + turbónyomást emelnék és membrán fehér gyűrűjét nem szedném le akkor mi van? lenne valamilyen káros hatása? ha fenn marad a gyűrű a motor akkor is hozzá tud jutni a többletgázolajhoz? ma elnézegettem mit hogyan is fogok majd csinálni és rá kellet jönnöm, hogy nem fogom tudni leszedni a szívócsonkot :)

elérhetetlenek csavarok, főleg a 2. hengeré, amit maga az adagoló takar el :D. sztem ide valami speckó célszerszám kellene.. szerelőre meg inkább nem is gondolok... szóval szerintetek muszáj lenne kivenni a gyűrűt?

Üdv!

Ez a bizonyos szerszám ha jól emlékszem egy 8-as méretű 7 ágú külső torx. Én a Szögker kft.-nél vettem. Egyórás babra után sikerült is leszedni a szívócsonkot néhány 1/8-os toldóval.... Habár én más miatt vettem le, a műanyag karika a héten ugrik ki valamikor! ;)

Habár nem értem pontosan, hiszen ha a teljes terhelés csavart kicsivel még tovább tekerem, az szintén megadhatja a többletet, amit a karika kivétele adna, nem? Van erről fogalma valakinek?

Üdv

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Ez a bizonyos szerszám ha jól emlékszem egy 8-as méretű 7 ágú külső torx. Én a Szögker kft.-nél vettem. Egyórás babra után sikerült is leszedni a szívócsonkot néhány 1/8-os toldóval.... Habár én más miatt vettem le, a műanyag karika a héten ugrik ki valamikor! :)

Habár nem értem pontosan, hiszen ha a teljes terhelés csavart kicsivel még tovább tekerem, az szintén megadhatja a többletet, amit a karika kivétele adna, nem? Van erről fogalma valakinek?

Üdv

Szia!

Biztos, hogy 7ágúval sikerült leszedned? mert én 6 ágúval próbáltam ( T40-es méret) ami nagyobb erő hatására elforog a csavarban. a 2. hengerhez menőt hogy sikerült leoperálni? tényleg van a 3. szívócső aljában is egy csavar? nekem kézzel nem sikerült kitapintani.

köszi, üdv

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Biztos, hogy 7ágúval sikerült leszedned? mert én 6 ágúval próbáltam ( T40-es méret) ami nagyobb erő hatására elforog a csavarban. a 2. hengerhez menőt hogy sikerült leoperálni? tényleg van a 3. szívócső aljában is egy csavar? nekem kézzel nem sikerült kitapintani.

köszi, üdv

Szia!

A héten fogom én is leszedni, akkor mindent meg tudok válaszolni! :)

Üdv

Link to comment
Megosztás:

Az enyém így gyorsul 4-ben a leírt beavatkozások után 1.1bar max nyomással és a turbótól 60-as csővel 1 végdobbal.... ;)

Ezzel a tuningal kb hány LE-t és Nm-t tud a motorod? Elég jól megy :)

Az enyém ennyit tud ennyit tud 4-ben 80-ról 120-ra gyorsításnál :D

Tudom, nem jó az összehasonlítás, nehezebb a kasztni, 1.7-es a motor, és nem tuningolt ;)

Link to comment
Megosztás:

tuning után szerinted fog füstölni a motorom? a tiéd füstöl? mennyire?

köszi

Attól függ mennyire esel túlzásokba.... :)

Amúgy minimálisan fog ha alacsony fordulaton nyomsz nagyobb gázt....De azt érdemes tudni hogy azért kell valamennyi füst hogy a turbónyomás gyorsabban épüljön fel alacsony fordulatról. Ha tekergetni kezded rájösz te is hogy akkor fog jól indulni alulról ha jól rá van tekerve a kaja....

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Insignia arcpirítóan gyenge 130LE-s verziójához keresnék egy tuning box-ot/pbox-ot. Már találtam 100e forintért, csak az egy kicsit sok, így gondoltam megkérdezlek Titeket, jobban tudjátok/értetek hozzá, hogy hol nézzek szét. Ha ilyen "univerzális" box-ot nézek, akkor milyen csatlakozó/elektronika típust kell keresnem? Bármilyen ötletért/ajánlatért hálás lennék!

Előre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Insignia arcpirítóan gyenge 130LE-s verziójához keresnék egy tuning box-ot/pbox-ot. Már találtam 100e forintért, csak az egy kicsit sok, így gondoltam megkérdezlek Titeket, jobban tudjátok/értetek hozzá, hogy hol nézzek szét. Ha ilyen "univerzális" box-ot nézek, akkor milyen csatlakozó/elektronika típust kell keresnem? Bármilyen ötletért/ajánlatért hálás lennék!

Előre is köszönöm!

Csak típus specifikus tuningot tegyél/tetessél bele, azokon a megfelelő csatikkal vannak ellátva.

Mintha az Insignia topicban említették volna a tuningot. Érdeklődj náluk!

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Lenne egy olyan kérdésem hogy egy 2001.12 évjáratú 2.2 dízeles omegátba hogyan lehetne egy kis plusz pacit csiholni mert elégé lomha szegénye meg aránylag sokat eszik a 225/65X16 kerekeknél 8litert... Meg volt egy 98-as kiadásu 2literes dízel omcsim ami ezeken a kerekeken csak 7 litert evet meg ehez képest rakéta volt azzal a kemény 100 pacijával. Ez meg 120 paci +200 köbcenti azt baszik rá :S Ja télleg a számítógépén már felpiszkáltuk csak még nem az igazi főlleg a szüleim 2003-as kombi omcsijához képest (azis 2.2 dizel bár tuti csiptuningos) ami 200-ig szabályosan repül meg csak 6,5 litert kér. Ha tudtok valami okosat amit olcson meglehet oldani vagy egy kis házi szereléssel akkor vevő vagyok :)

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Lenne egy olyan kérdésem hogy egy 2001.12 évjáratú 2.2 dízeles omegátba hogyan lehetne egy kis plusz pacit csiholni mert elégé lomha szegénye meg aránylag sokat eszik a 225/65X16 kerekeknél 8litert... Meg volt egy 98-as kiadásu 2literes dízel omcsim ami ezeken a kerekeken csak 7 litert evet meg ehez képest rakéta volt azzal a kemény 100 pacijával. Ez meg 120 paci +200 köbcenti azt baszik rá :S Ja télleg a számítógépén már felpiszkáltuk csak még nem az igazi főlleg a szüleim 2003-as kombi omcsijához képest (azis 2.2 dizel bár tuti csiptuningos) ami 200-ig szabályosan repül meg csak 6,5 litert kér. Ha tudtok valami okosat amit olcson meglehet oldani vagy egy kis házi szereléssel akkor vevő vagyok :)

szüleid omegája is ugyan olyan mint a tiéd, mert akkor legalább van viszonyítási alapod:)!? mit állogattatok a computeron? Porlasztó hiba is lehet, vagy esetleg ki kell egyszer egyszer rendesen kormolni:D(ésszel) füstölni füstöl e? turbója dolgozik rendesen?

Link to comment
Megosztás:

szüleid omegája is ugyan olyan mint a tiéd, mert akkor legalább van viszonyítási alapod:)!? mit állogattatok a computeron? Porlasztó hiba is lehet, vagy esetleg ki kell egyszer egyszer rendesen kormolni:D(ésszel) füstölni füstöl e? turbója dolgozik rendesen?

Hát a motorja ugyanolyan 2.2 dti 120 pacival mint az enyim csak övéjük +1mázsával nehezebb mert az kombi enyim meg szedán. A computeren a kipufogogáz visszavezetés vettük vissza amedig lehetett, adtunk neki +dízelt cm3/löket (ilyesmi mértékegység volt), az alap teljesítményt raktuk 110% meg ilyesmik (egy bosch kiolvasó/finomhangoló gépen volt a történés). Füst?? Na ilyen nincs ennél :) A turbo meg dolgozik bár lehet hogy kevés anyagot tol a motornak de a cső az dagad rendesen bár vezetés közbe mikor 4-ikbe 50-nél padlót lépek neki s kb 1800 fordulatnál hirtelen megugrik az autó de annyira mintha a motor szétakarná szedni a kasznit de ezzel a lendülettel meg is torpan a művelet. Nem tudom miért csinálja ezt még szervízbe se tudták. De lehet a légtorkot kikéne pucolni mert a 98-as omcsinál is mikor szét kellet burítani akkor kipucoltuk és nem lehetett ráismerni az autora :)

Link to comment
Megosztás:

Hát a motorja ugyanolyan 2.2 dti 120 pacival mint az enyim csak övéjük +1mázsával nehezebb mert az kombi enyim meg szedán. A computeren a kipufogogáz visszavezetés vettük vissza amedig lehetett, adtunk neki +dízelt cm3/löket (ilyesmi mértékegység volt), az alap teljesítményt raktuk 110% meg ilyesmik (egy bosch kiolvasó/finomhangoló gépen volt a történés). Füst?? Na ilyen nincs ennél :) A turbo meg dolgozik bár lehet hogy kevés anyagot tol a motornak de a cső az dagad rendesen bár vezetés közbe mikor 4-ikbe 50-nél padlót lépek neki s kb 1800 fordulatnál hirtelen megugrik az autó de annyira mintha a motor szétakarná szedni a kasznit de ezzel a lendülettel meg is torpan a művelet. Nem tudom miért csinálja ezt még szervízbe se tudták. De lehet a légtorkot kikéne pucolni mert a 98-as omcsinál is mikor szét kellet burítani akkor kipucoltuk és nem lehetett ráismerni az autora :)

Egy pucolás sosem árt neki, azzal, hogy adtatok neki többlet üzemanyagot nem feltétlen h jobban is megy főleg ha nem tud az elégni. így mennyit eszik, van fedélzeti benn ugye?

Link to comment
Megosztás:

Egy pucolás sosem árt neki, azzal, hogy adtatok neki többlet üzemanyagot nem feltétlen h jobban is megy főleg ha nem tud az elégni. így mennyit eszik, van fedélzeti benn ugye?

Melyik omcsiba nemvolt kijelző? O.O Persze hogy van benne (bár jelenleg tegnap kilett szerelve mert a szalagkábel ragasztásnál meghalt a dolog de ismerős már rendezi a dolgot) Most így felhuzva eszik 7,7-8,2 l/100km felhúzás nélkül 9 liter felett. Mikor megláttam majdnem rosszul lettem főleg hogy a 98-as 2literes dizeles omcsim megelégedett 7,2 literrel ráadásul abba volt 700 ezer kilométer is :D ( Jó masina volt mert még minusz 20 foknál is pöc röff meg nemfüstölt pedig a motorját nem javítottuk fel. Csak hát szegénye elment a végtelen sztrádákra :) )

S télleg ennél a 2.2-es ecotec dizelnél a turbo nyomást hol, hogyan lehet állítani? (Nem akarom széthajtani max 1-2 tizedett akarok rajta állítani hátha megindul :) )

Meg hát chiptuningot nem akarok mert drága meg a legtöbbje tolja az anyagot a motornak ha kell ha nem.

Link to comment
Megosztás:

Melyik omcsiba nemvolt kijelző? O.O Persze hogy van benne (bár jelenleg tegnap kilett szerelve mert a szalagkábel ragasztásnál meghalt a dolog de ismerős már rendezi a dolgot) Most így felhuzva eszik 7,7-8,2 l/100km felhúzás nélkül 9 liter felett. Mikor megláttam majdnem rosszul lettem főleg hogy a 98-as 2literes dizeles omcsim megelégedett 7,2 literrel ráadásul abba volt 700 ezer kilométer is :D ( Jó masina volt mert még minusz 20 foknál is pöc röff meg nemfüstölt pedig a motorját nem javítottuk fel. Csak hát szegénye elment a végtelen sztrádákra :) )

S télleg ennél a 2.2-es ecotec dizelnél a turbo nyomást hol, hogyan lehet állítani? (Nem akarom széthajtani max 1-2 tizedett akarok rajta állítani hátha megindul :) )

Meg hát chiptuningot nem akarok mert drága meg a legtöbbje tolja az anyagot a motornak ha kell ha nem.

ŐŐŐ nem volt omcsim szal nem tudom h pl A-sba volt e fedélzeti:D felhúzással kevesebbet eszik? az igen:):)de az neked csak jó. ezekhez az újakhoz nagyon én sem tudok hozzá szólni, chip tuning biztos, de végül is ezen is van egy turbó aminek a nyomását egy westgate nevű szelep szabályoz, de sajnos ezeket nem lehet állogatni (haver audiba dolgozik és mintha azt mondta volna, hogy ezeken az újakon sem lehet de ez nem 100!!!!!!!!), ha azt kiiktatod és raksz elé (helyette) egy nyomásszabályzót ami feljebb is engedi akkor tudsz emelni. de ezeknél az agyon elektrónikázottaknál már lehet, hogy máshogy is megoldható pl. bontás nélkül.

Link to comment
Megosztás:

Az ecotec motor eletronikusan szabályozott adagolós, szoftveresen lehet állítani mindent.

Egyet ne felejts el: ha nagyobb teljesítményt akarsz kihozni a motorból, ahhoz mindig többlet üzemanyag kell. Turbónyomás növeléskor is emelni kell az adagot, különben nem ér semmit az egész. Ja és csak tökéletes állapotú motort érdemes tuningolni.

Link to comment
Megosztás:

  • 4 weeks later...

Tegnap egy próbakörre feltettem a régóta a garázsban porosodó direktszűrőmet!(semmi tuning nincs egyébként az autón)

Természetesen ez sem növelte a lóerőt,de a motortérből "kellemesebb" morgós hangot csalogatott elő!

Nem mertem rajta hagyni,mert nincs akkora gumigyűrűm,ami a Vectrához jó lenne,de lehet be fogok szerezni egyet! :devlish:

Ha mindenféle piszkálgatás nélkül szeretném hogy érezhetően jobban menjen az autó,elsőnek

biztos hogy kisebb kerekeket tennék rá!A téli,lemezfelnis,14"-os gumikkal sokkal jobban ment mint most

alufelnivel és 15"-os gumikkal!

Gondolom ezt mindenki tudta eddig is,de nálam nagyon érezni lehetett a gyengülést ez miatt!

Link to comment
Megosztás:

Tegnap egy próbakörre feltettem a régóta a garázsban porosodó direktszűrőmet!(semmi tuning nincs egyébként az autón)

Természetesen ez sem növelte a lóerőt,de a motortérből "kellemesebb" morgós hangot csalogatott elő!

Nem mertem rajta hagyni,mert nincs akkora gumigyűrűm,ami a Vectrához jó lenne,de lehet be fogok szerezni egyet! :lol:

Ha mindenféle piszkálgatás nélkül szeretném hogy érezhetően jobban menjen az autó,elsőnek

biztos hogy kisebb kerekeket tennék rá!A téli,lemezfelnis,14"-os gumikkal sokkal jobban ment mint most

alufelnivel és 15"-os gumikkal!

Gondolom ezt mindenki tudta eddig is,de nálam nagyon érezni lehetett a gyengülést ez miatt!

Én is raktam már rá direkt szűrőt, annyit vettem észre, hogy megjött a turbó hangja:)+ talán kicsit hamarabb pörgött fel a motor, de lehet ezt csak képzeltem :devlish: Nekem most 15 colos kerekek vannak rajt, de nem vettem észre, hogy rosszabbul menne, mondjuk átmérőben gumival együtt még kisebb mint a téli 14es, igaz ez 195 széles nem 185 mint a téli. Pedig inkább a nyárival szokott jobban menni szerintem.

Link to comment
Megosztás:

Valaki 1.7esek? Tuningoltatok, mert nekem lassan érik a dolog, megjött a jó idő (ihlet meg van), csak a nyomás szabályzóm nincs, szereztem ugyan ilyen turbót, hátha el...ossa magát ez, meg még egy coolert is, lehet sorba kötöm:D:D :devlish:

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Nekem már bekerült egy nyomás szabályozó + a max. üzemanyagcsavaron tekertem nem egész felet. A fehér gyűrű még érintetlen, hozzáféréshez sokat kéne szerelnem amihez nincs időm/kedvem. A nyomás most 1 bar és egyértelműen gyorsabb az autó. Alacsony fordulaton elég gyenge a turbólyuk miatt, de amint megvan a nyomás nagyon jól húz! Tovább még nem mertem húzni, ahhoz már sztem ki kéne venni azt a fránya gyűrűt a több kaja miatt. Jobban melegszik a motor is, eddigi 84-85fokos víz helyett felmegy 90-re is. ez még jó is lenne, de ha nyomom akkor persze még forróbb lesz, erre nagy melegben majd figyelnem kell. Az intercoolert szokták tisztítani? nekem ránézésre el vannak dugulva a"járatai" és tiszta forró maga a cooler és a csövek is! Mert ennek ugye az lenne a szerepe hogy hűtsön...

isi, nyomás szabályozót Vaterán (a keresőjébe ezt írd: boost) jó áron találsz, nekem bevált! Amúgy te már csináltál a vason vmit?

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Nekem már bekerült egy nyomás szabályozó + a max. üzemanyagcsavaron tekertem nem egész felet. A fehér gyűrű még érintetlen, hozzáféréshez sokat kéne szerelnem amihez nincs időm/kedvem. A nyomás most 1 bar és egyértelműen gyorsabb az autó. Alacsony fordulaton elég gyenge a turbólyuk miatt, de amint megvan a nyomás nagyon jól húz! Tovább még nem mertem húzni, ahhoz már sztem ki kéne venni azt a fránya gyűrűt a több kaja miatt. Jobban melegszik a motor is, eddigi 84-85fokos víz helyett felmegy 90-re is. ez még jó is lenne, de ha nyomom akkor persze még forróbb lesz, erre nagy melegben majd figyelnem kell. Az intercoolert szokták tisztítani? nekem ránézésre el vannak dugulva a"járatai" és tiszta forró maga a cooler és a csövek is! Mert ennek ugye az lenne a szerepe hogy hűtsön...

isi, nyomás szabályozót Vaterán (a keresőjébe ezt írd: boost) jó áron találsz, nekem bevált! Amúgy te már csináltál a vason vmit?

Sajnos még nem volt eddig időm rá, de majd most:) Meg valahogy egyedül sincs kedvem, havert rá kell beszélnem majd. Akkor rárepülök erre a Vaterára:), de jó lenne, ha valaki elmagyarázná, esetleg képekkel illusztrálná hova és hogyan kell ezt a szelepet bekötni, mert még mindig zöldfülű vagyok ezen a téren, van egy jó autószerelő ismerősöm, de az annyit mondott ne tuningoljak ezen semmit jó ez így ahogy van (de azért...kérem, ha lehet:)). A turbó lyuk az nekem is elég nagy 2000-2200 alatt szinte harmat gyenge, ezért jó volna ez a kis nyomás emelés. Meg én is ki akarom mosni a coolert, de egy átkozott helyen van ahogy néztem, hát igen a szerepe az lenne h hűtsön, azt is jó lenne egy nagyobbra cserélni csak hát, akkor a turbó lyukunk is nőne szerintem. A legjobb lenne egy változós turbó, de pont ilyen csonkkal biztos nem találni. Azt gondoltam, hogy melegedni fog, nekem meg még az a baj, hogy a ventim nem is kapcsol, mert le van szakadva a jeladó gombáról a vezeték, amit persze lehetetlen vissza forrasztani, boltban meg 8K. A nélkül nem szeretnék játszani vele, esetleg kisebb termosztát kellene, azaz kisebb hőmérsékleten nyitna, ha van ilyen, mondjuk a 90 fok az szerintem optimális, nem is értem hogy hogy 84-85 ezeknek az alap. Lehet a tuning miatt? :devlish: Páran már mondták, hogy az isuzu hajlamosabb a melegedésre, de akkor ezek szerint csak ilyenkor. A nyomás szabályzóval a beltérből tudod szabályozni v. motortér?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.