Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Extra-felszerelések beépítése utólag + elektromos kérdések


Amusing

Recommended Posts

Terhelés alatt azt értem fűtőmotor 2es fokozat tompított fényszóró, illetve volt hogy 1es fűtőmotor ablakfűtés+tompított. Ez kb télen nálam az átlagos üzemállapot. Ezért próbáltam szimulálni. Tudom én azt hogy az akksin sosem fogok mérni 14 V ot álló motor mellet. Nyilván ahogy Te is említetted többel kell tölteni hogy fel tudjuk töltetni. Indítózáskor 10,4-10,7V között van reggel hideg motorral. Resetel a műszerfal (mikor indítok leesik az üzemanyag jelzőm majd mikor beindult a motor visszatér oda ahol előtte állt). Akksim alig 1éves nagyon bosszant hogy ez van :S 12,4V azt mondod jó üresjárati fesz? Töltésre visszatérve még annyi a problem hogy ha már huzamosabb ideig jár a motor és mentem vele pár km-t utána is mérek egyet terhelésen akkor már alig 13,4-6 V a fesz? MIÉRT VAN EZ!!!!!!! Ami adalék ha utána leállítom majd visszaindítom újra 14,1 :S Persze ha elkezdem terhelni akkor újra csökkenik hiába adok gázt akár 4000 RPM ig is nem növekszik a fesz 13,5-7 fölé. Pedig ez egy 100 A es generátor aminek elvileg 100A terhelés mellet is tudnia kéne a 14V ot

Ablakfűtés folyamatosan? Az meg minek? Én max 5-6 percig használom, ha hideg, hogy levigye a párát. Menet közben nem szokott párásodni, esetleg ha 4-en ülünk benne, ami ritka, de akkor is pár perc alatt lenyomja.

12.4V teljesen jó, 2.1V a cellánkénti fesz., de az a 0.2V lehet mérési pontatlanság is ám! (FS+kijelzési hiba)

Szóval inkább nagyon leterheled, de akkor is az a töltőfeszültség reális. (Tompitott: 2*55W, 2*5W, azaz 120W kijelző+hátérvilágítások: ~15W, Ablakfűtés: minimum 200W, Fűtőmotor: ~ 30W, + egyéb motor működéshez szükséges berendezések szóval van terhelve rendesen... Ha bekapcsolom az ablakfűtést, akkor a fordulatszámot is kissé megemeli...(40A-es biztije van!)

Link to comment
Megosztás:

Terhelés alatt azt értem fűtőmotor 2es fokozat tompított fényszóró, illetve volt hogy 1es fűtőmotor ablakfűtés+tompított. Ez kb télen nálam az átlagos üzemállapot. Ezért próbáltam szimulálni. Tudom én azt hogy az akksin sosem fogok mérni 14 V ot álló motor mellet. Nyilván ahogy Te is említetted többel kell tölteni hogy fel tudjuk töltetni. Indítózáskor 10,4-10,7V között van reggel hideg motorral. Resetel a műszerfal (mikor indítok leesik az üzemanyag jelzőm majd mikor beindult a motor visszatér oda ahol előtte állt). Akksim alig 1éves nagyon bosszant hogy ez van :S 12,4V azt mondod jó üresjárati fesz? Töltésre visszatérve még annyi a problem hogy ha már huzamosabb ideig jár a motor és mentem vele pár km-t utána is mérek egyet terhelésen akkor már alig 13,4-6 V a fesz? MIÉRT VAN EZ!!!!!!! Ami adalék ha utána leállítom majd visszaindítom újra 14,1 :S Persze ha elkezdem terhelni akkor újra csökkenik hiába adok gázt akár 4000 RPM ig is nem növekszik a fesz 13,5-7 fölé. Pedig ez egy 100 A es generátor aminek elvileg 100A terhelés mellet is tudnia kéne a 14V ot

Ezek az értékek szerintem még a normális határon belül vannak, ezen ne idegesítsd magad. Ha más tünet nincs, csak az üzemanyagszint mérő, akkor másfelé kellene keresni a problémát (a rádió pl. nem kapcsol ki indítózáskor?). Nekem a régi, bizonyítottan döglött aksimmal sem produkált ilyet. Meg lehetne nézni pl. a műszeregység csatlakozóját, testelését, vagy a jeladóét.

Link to comment
Megosztás:

Ezek az értékek szerintem még a normális határon belül vannak, ezen ne idegesítsd magad. Ha más tünet nincs, csak az üzemanyagszint mérő, akkor másfelé kellene keresni a problémát (a rádió pl. nem kapcsol ki indítózáskor?). Nekem a régi, bizonyítottan döglött aksimmal sem produkált ilyet. Meg lehetne nézni pl. a műszeregység csatlakozóját, testelését, vagy a jeladóét.

Nekem indítózáskor új kora óta leesik az üzemanyagszint mérő. Minden fogyasztót lekapcsol ami nem szükséges ahhoz, hogy beinduljon a motor (világítás, rádió, ventillátor stb.)

Szerintem az akksid halt meg, ha még garos akkor vidd vissza.

Link to comment
Megosztás:

alig 13,4-6 V a fesz? MIÉRT VAN EZ!!!!!!! Ami adalék ha utána leállítom majd visszaindítom újra 14,1 :S Persze ha elkezdem terhelni akkor újra csökkenik hiába adok gázt akár 4000 RPM ig is nem növekszik a fesz 13,5-7 fölé. Pedig ez egy 100 A es generátor aminek elvileg 100A terhelés mellet is tudnia kéne a 14V ot

_Robi_!

Terheld szarrá, (ahogy írod is, tomika + refi, fűtőmotor, ablakfűtés, ködlámpák stb...) majd menj ki a motortérbe, és fogdosd az akkuarukat..........nekem is volt ilyen jelenség, pontosan ahogy leírod. Szóval ha melegszik az akkusaru nagy terhelés alatt, ott lesz a bibi........ Jéghidegnek kell maradnia...

A probléma az akkusaruk gyári bepréseléseinek oxidációja volt.

Ha neked is melegszik akkor majd leírom, hogy lehet megcsinálni kulturáltan.

Nekem miután mindkét saru meg lett csinálva alapjáraton is tölt 14 felett simán.....

Ha nem ez a baj, akkor passz.

Link to comment
Megosztás:

Terhelés alatt azt értem fűtőmotor 2es fokozat tompított fényszóró, illetve volt hogy 1es fűtőmotor ablakfűtés+tompított. Ez kb télen nálam az átlagos üzemállapot. Ezért próbáltam szimulálni. Tudom én azt hogy az akksin sosem fogok mérni 14 V ot álló motor mellet. Nyilván ahogy Te is említetted többel kell tölteni hogy fel tudjuk töltetni. Indítózáskor 10,4-10,7V között van reggel hideg motorral. Resetel a műszerfal (mikor indítok leesik az üzemanyag jelzőm majd mikor beindult a motor visszatér oda ahol előtte állt). Akksim alig 1éves nagyon bosszant hogy ez van :S 12,4V azt mondod jó üresjárati fesz? Töltésre visszatérve még annyi a problem hogy ha már huzamosabb ideig jár a motor és mentem vele pár km-t utána is mérek egyet terhelésen akkor már alig 13,4-6 V a fesz? MIÉRT VAN EZ!!!!!!! Ami adalék ha utána leállítom majd visszaindítom újra 14,1 :S Persze ha elkezdem terhelni akkor újra csökkenik hiába adok gázt akár 4000 RPM ig is nem növekszik a fesz 13,5-7 fölé. Pedig ez egy 100 A es generátor aminek elvileg 100A terhelés mellet is tudnia kéne a 14V ot

ABS lámpa kigyullad indítózás közben?

Link to comment
Megosztás:

Kedves Kartársak!

Segítsetek nekem arra keresem a választ hogy egy 100A es bosch generátor mekkora feszt ad le terhelés alatt. Nekem 14,1 ami terhelés nélkül kijön belőle. Terhelésen 13,8 ig lemegy de hiába adok gázt sajna nem változik. A szabályzó új diódasor új generátor szíj új. Vezetékek testelések megtisztítva ellenőrizve. Kevesellem a 13,7-8 V nyi töltést nagyon főleg hogy reggelre az akku 12,3-4 V-ig lemerül és mikor indítok a műszerfalam resetel. Az akku 1 éves. Nem hiszem el hogy télen szopat a töltés is a drasztikus fogyasztás mellet.

Csatlakozom, az előttem szólókhoz.

A csúcsra feltöltött akku 12,6V.

A generátor töltő feszültsége, ha jók az akku sarui 14,4V. 100A vehető le, ha rajta van az akku!

A generátorról majdnem egyen feszültség jön le. Az akku, a puffer (és a gerjesztésben) szerepe van.

Ha nem jók a saruk, akkor is 14,4V-ot ad le, csak nincs olyan műszered amivel látnád a csúcsokat.

Terhelés közben, (2x55W, 2x5W világítás=10A) +szervó, +ECU, +fűtés, +műszerek, +gyújtótrafó nem tud 14,4V-tal tölteni. A 13,7-8 V teljesen jó.

100A feletti terheléskor, az akkuból veszi az áramot. Ezért, nem is lehet 14,4V.

A műszerfal resetel, nullázza a kilóméter számlálót, vagy TID, az órát, a dátummal?

Ha igen, akkor indításkor leeseik a feszültség 8V alá! (akku, vagy saru) Digit műszerrel nem is mérd, mert sokkal lassabb, mint egy analóg. (3 minta vétel/mp)

Pillanatnyi változást, hirtelen esést, gyors változást, csak olyan műszeren látsz, amiben van analóg mérés is.

Az ilyen műszerek 20E körül vannak. (vagy osciloscópon látható a feszültség esés)

Még egy tévhit: alapjáraton nem tud 100A-t a generátor tölteni.

Magasabb fordulaton adja le a max teljesítményt. (3000 prm)

Link to comment
Megosztás:

Csatlakozom, az előttem szólókhoz.

A csúcsra feltöltött akku 12,6V.

A generátor töltő feszültsége, ha jók az akku sarui 14,4V. 100A vehető le, ha rajta van az akku!

A generátorról majdnem egyen feszültség jön le. Az akku, a puffer (és a gerjesztésben) szerepe van.

Ha nem jók a saruk, akkor is 14,4V-ot ad le, csak nincs olyan műszered amivel látnád a csúcsokat.

Terhelés közben, (2x55W, 2x5W világítás=10A) +szervó, +ECU, +fűtés, +műszerek, +gyújtótrafó nem tud 14,4V-tal tölteni. A 13,7-8 V teljesen jó.

100A feletti terheléskor, az akkuból veszi az áramot. Ezért, nem is lehet 14,4V.

A műszerfal resetel, nullázza a kilóméter számlálót, vagy TID, az órát, a dátummal?

Ha igen, akkor indításkor leeseik a feszültség 8V alá! (akku, vagy saru) Digit műszerrel nem is mérd, mert sokkal lassabb, mint egy analóg. (3 minta vétel/mp)

Pillanatnyi változást, hirtelen esést, gyors változást, csak olyan műszeren látsz, amiben van analóg mérés is.

Az ilyen műszerek 20E körül vannak. (vagy osciloscópon látható a feszültség esés)

Még egy tévhit: alapjáraton nem tud 100A-t a generátor tölteni.

Magasabb fordulaton adja le a max teljesítményt. (3000 prm)

Méréstechnika tanárunk erre nagyon jó példákat mutatott szkópos méréseknél, hogy mi mindent ki lehet vele deríteni, pl indítózás közben. Még a gépkocsi üzemanyag fajtája is milyen szépen látszik...

Link to comment
Megosztás:

Nekem igen, és a mutatóim is visszaesnek.... Akkor nekem is az akksival lehet gond?

Más probléma nem volt eddig.

A mutató önmagában szerintem nem sokat jelent, de az ABS megjelenése így téli hidegben azt jelzi szerintem, hogy az akksi a vége felé jár, amikor nálam először megjelent, utána még kb 1 évet bírt az akksi, utána kuka lett. A csere után már a rádió sem hallgatott el indítózásnál, de mostanában ez visszatért az 1 éves akkunál.

Link to comment
Megosztás:

A mutató önmagában szerintem nem sokat jelent, de az ABS megjelenése így téli hidegben azt jelzi szerintem, hogy az akksi a vége felé jár, amikor nálam először megjelent, utána még kb 1 évet bírt az akksi, utána kuka lett. A csere után már a rádió sem hallgatott el indítózásnál, de mostanában ez visszatért az 1 éves akkunál.

Most nem értem, akkor ezek szerint nem kapcsolja le automatikusan a gép a fogyasztókat indításkor?

Link to comment
Megosztás:

Na még egy kérdés, és befejezem mára.

A távirányító panelből kijött az elem foglalat azt vissza forrasztottam, elemet cseréltem benne ,de nem működteti a központi zárat, a led villog de nem reagál az autó, mi lehet a probléma ? újra kell tanítani a kulcsot ?

igen

Link to comment
Megosztás:

Na még egy kérdés, és befejezem mára.

A távirányító panelből kijött az elem foglalat azt vissza forrasztottam, elemet cseréltem benne ,de nem működteti a központi zárat, a led villog de nem reagál az autó, mi lehet a probléma ? újra kell tanítani a kulcsot ?

Igen,berakod a kulcsot,gyujtást ráadod,benyomod a zárógombot .ilyenkor csinál egy nyitás-zárást és kész.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.