Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G szervízelés


tilona

Recommended Posts

Nekem Meyle van benne de műanyag. Semmi gondom vele. A fém kivitelt tudtommal párban kell cserélni.

Köszi. Nekem is műanyag van benne és eddig nem is volt vele gond. Azért gondoltam a fémre, hátha ez tovább bírja.

Lehet, hogy nálam ez ilyen perverzió, de ami párban van a kocsiban azt mindig párban szoktam cselélni. Nem szoktam ezen sporolni s többnyire nem is éri meg, hiszen röviddel utánna szinte mindig cserélni kellene a másikat is.

Rendelek egy párt szerintem nagyon nem nyúlhatok mellé.

Link to comment
Megosztás:

Én inkább textar-t vennék.

Amit biztos nem az a bosch.

Nekem a szerelőm előre vett Brembo tárcsákat,aztán vitette vissza.Megnézte indikátorórával és ütött.Aztán valami más gyártmányút hoztak,az teljesen jó.A motoromon viszont teljesen jó a Brembo,lehet az még nem kínai:)

Módosítva : Geopake
Link to comment
Megosztás:

Nekem a szerelőm előre vett Brembo tárcsákat,aztán vitette vissza.Megnézte indikátorórával és ütött.Aztán valami más gyártmányút hoztak,az teljesen jó.A motoromon viszont teljesen jó a Brembo,lehet az még nem kínai:)

Motoron a brembo jó.

De én már egyszer ráfáztam vele kocsinál,

most meg a bosch szettel.....

Amikor textart vettem a régebbi 2 kocsimra(2006 focus,99 kia shuma) semmi gond nem volt. Csak tudnám miért nem azt vettem most is......

Módosítva : wakond
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Érdeklődnék hogy a Brembo hátsó féktárcsa brembo betétekkel mennyire jó választás. Cromax szerint prémium alkatrész mindkettő és az ára is elég kedvező.

Brembo-t ne! Nagyon gáz!

Mo-i forgalmazótól első hátsó is hamisított volt! Elsőt cserélték elnézést kérve, hátsót már beépítettem, mert látszólag jónak tünt..... :(

Link to comment
Megosztás:

Ma kicseréltem a kutyacsontokat... Hmm ég és föld a különbség. A jobb oldali nagyon kutya volt, a bal még elment volna talán egy ezrest.

Amennyire alul tervezték ezt az alkatrészt azért az ocsmány magyar utakon igy is elment 17e km.

Majd kiváncsi leszek erre az "erősitett" kivitelre, ez vajon mennyivel teljesít jobban.

Link to comment
Megosztás:

Ma kicseréltem a kutyacsontokat... Hmm ég és föld a különbség. A jobb oldali nagyon kutya volt, a bal még elment volna talán egy ezrest.

Amennyire alul tervezték ezt az alkatrészt azért az ocsmány magyar utakon igy is elment 17e km.

Majd kiváncsi leszek erre az "erősitett" kivitelre, ez vajon mennyivel teljesít jobban.

Lehet, hogy felenk jobbak az utak. En 98ekm-nel csereltem a gyariakat.

Link to comment
Megosztás:

Tud valaki ajánlani Debrecenben korrekt szerelőt/szervízt aki/akik jártas(ak) a motordiagnosztikában? (ami nem merül ki a hibakód kiolvasásban)

Illetve érdekelne itt olyan ember is, aki ECU-t programoz, adott esetben akár javít is.

Az sem gond ha ez mind egy helyen, vagy egy személyben találom meg...

Sőt.

Egyre inkább úgy tűnik, a problémám ECU jellegű...

Az alkatrész cserélgetést meg már unom.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nem nagyon tudtam azonosítani a váltóolaj ellenőrző csavart, bal kerék felől a váltó oldalán tapintható egy csavar, de elég kellemetlen helyen van.

Az a csavar lehet az? Váltóban ha jól tudom nem kell olajat cserélni!? Nem is ajánlatos?

Az az.

Elvileg nem kell, de ha cserélsz nem lesz baja.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nem nagyon tudtam azonosítani a váltóolaj ellenőrző csavart, bal kerék felől a váltó oldalán tapintható egy csavar, de elég kellemetlen helyen van.

Az a csavar lehet az? Váltóban ha jól tudom nem kell olajat cserélni!? Nem is ajánlatos?

Elvileg nem kell.

Gyakorlatilag érdemes ellenőrizni a szintet.

Az enyémből pl hiányzott (a szerelőm elmondása alapján) olaj.

Azóta se tudjuk hová lett... :blink:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy Monbat Dynamic 60Ah 450A akku van az autóban, kb. 2 éves lehet. Nem sokat tudok erről az akkuról, de gondolom a 60Ah 450A elegendő teljesítménynek számít.

Két dologban kérném a segítségeteket: a szüleimnek kell a központi fűtéshez egy akku, ami áramszünet esetén működteti a pumpát. Arra gondoltam, hogy én odaadom nekik ezt az akkut én meg veszek magamnak egy újat az autóba. Nem nagyon értek hozzá, ezért egyrészt kérném a segítségeteket, hogy milyen akku legyen az Astrába? Gondolom elegendő a 60Ah 450A, nincs szükség nagyobbra, erősebbre. Vagy esetleg mégis?

Melyik gyártó melyik típusát ajánlanátok?

Ezekre gondoltam: Bosch S3 56Ah 480A, Banner PowerBull 55Ah 480A, Exide Premium 53Ah 540A

Az Exide tűnik a legjobb választásnak, de nem sok tapasztalatom van velük. Várom a tanácsaitokat.

Mivel nem igazán értek hozzá, azt megtudnátok mondani, hogy a 60Ah 450A Monbat meddig lenne képes meghajtani a központi fűtés pumpáját, kb. hány óráig? A pumpa három fokozatban működik, ezek az értékek szerepelnek rajta:

I. fokozat: 32W/0,15A

II. fokozat: 48W/0,22A

III. fokozat: 62W 0,28A

A hozzá való megfelelő töltő megvan, csak az akkut kell berakni.

Köszönöm előre is a segítséget!

Módosítva : kukori
Link to comment
Megosztás:

Vehetsz 45Ah-s akkut is, az is elég lesz bele.

A 60Ah-s feltöltött körülbelül 10 órát tudja elhajtani harmadik fokozaton. Attól is függ, milyen az átalakító hatásfoka. Kisebb fokozaton értelemszerűen tovább el tudja hajtani, de igazából le kellene mérni, hogy mekkora az áramfelvétele a cuccnak. Azért egy 5-6 óránál többre reálisan ne számítsanak, mert az akku valós kapacitása is kérdéses, hogy megvan-e még 60Ah, tekintettel a két éves korára.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Sajnos az autóban termosztátot kellene cserélni. Felhívtam a szerelőmet, aki most nyaral... Mondta, hogy én is ki tudom cserélni, nem nagy ügy. Elég szűkszavú a srác, és mondta, hogy mikor leszedem, ki kell pucolni, valamint amikor az újat felteszem, előtte be kell kenni valamivel. Tudnátok ebben segíteni? Mivel kenjem?

Nem nagyon szereltem eddig autót, ebben kérném a segítségeteket. :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy Monbat Dynamic 60Ah 450A akku van az autóban, kb. 2 éves lehet. Nem sokat tudok erről az akkuról, de gondolom a 60Ah 450A elegendő teljesítménynek számít.

Két dologban kérném a segítségeteket: a szüleimnek kell a központi fűtéshez egy akku, ami áramszünet esetén működteti a pumpát. Arra gondoltam, hogy én odaadom nekik ezt az akkut én meg veszek magamnak egy újat az autóba. Nem nagyon értek hozzá, ezért egyrészt kérném a segítségeteket, hogy milyen akku legyen az Astrába? Gondolom elegendő a 60Ah 450A, nincs szükség nagyobbra, erősebbre. Vagy esetleg mégis?

Melyik gyártó melyik típusát ajánlanátok?

Ezekre gondoltam: Bosch S3 56Ah 480A, Banner PowerBull 55Ah 480A, Exide Premium 53Ah 540A

Az Exide tűnik a legjobb választásnak, de nem sok tapasztalatom van velük. Várom a tanácsaitokat.

Mivel nem igazán értek hozzá, azt megtudnátok mondani, hogy a 60Ah 450A Monbat meddig lenne képes meghajtani a központi fűtés pumpáját, kb. hány óráig? A pumpa három fokozatban működik, ezek az értékek szerepelnek rajta:

I. fokozat: 32W/0,15A

II. fokozat: 48W/0,22A

III. fokozat: 62W 0,28A

A hozzá való megfelelő töltő megvan, csak az akkut kell berakni.

Köszönöm előre is a segítséget!

Itt nézd meg milyen értékű volt a gyári.

http://ecat24.com/catalog/models/1/

Alvázszámot írd be bal oldalt, és kiadja az autód felszereltségét.

Szerintem ennél a motornál 1 max 2 esélyes.

55Ah szerintem a gyári, de lehet hogy 44Ah.

Szerintem nem tévedsz nagyot, ha olyat teszel bele amilyen a gyári volt.

Link to comment
Megosztás:

http://ecat24.com/catalog/part/1/8/485/4408/26798,26796,26795,26797,26793/

Ezeket a rugókat szívás cserélni?

Állítólag nálam mindkettőnek "le van törve a vége"... :icon11:

Cromaxnál párban csak gyári van brutál áron...

Azt ignorálom.

Darabra van ocóér.

Illetve van olyan opció, hogy "erősített" ill. "normál".

Én normálra gondoltam ;)

Ellenvélemény?

Link to comment
Megosztás:

Itt nézd meg milyen értékű volt a gyári.

http://ecat24.com/catalog/models/1/

Alvázszámot írd be bal oldalt, és kiadja az autód felszereltségét.

Szerintem ennél a motornál 1 max 2 esélyes.

55Ah szerintem a gyári, de lehet hogy 44Ah.

Szerintem nem tévedsz nagyot, ha olyat teszel bele amilyen a gyári volt.

Köszönöm, megnéztem! 55Ah volt a gyári, gyártót nem ír.

Akkor szerintetek melyiket érdemes választani, Bosch, Banner, Exide, esetleg más?

Emígy milyen előnye van annak, hogy pl. most 60Ah van benne? Mert hallottam, hogy érdemesebb nagyobb aksit rakni bele, nem csak az Astrába, hanem a legtöbb autóba, de nem tudom, annak milyen előnyét látnám?

Link to comment
Megosztás:

Vehetsz 45Ah-s akkut is, az is elég lesz bele.

A 60Ah-s feltöltött körülbelül 10 órát tudja elhajtani harmadik fokozaton. Attól is függ, milyen az átalakító hatásfoka. Kisebb fokozaton értelemszerűen tovább el tudja hajtani, de igazából le kellene mérni, hogy mekkora az áramfelvétele a cuccnak. Azért egy 5-6 óránál többre reálisan ne számítsanak, mert az akku valós kapacitása is kérdéses, hogy megvan-e még 60Ah, tekintettel a két éves korára.

Köszönöm! A központi fűtéshez elegendő az 5-6 óra! Meg gondolom szobahőmérsékleten, csepptöétőn tartva (az átalakító, ami ugye egyben töltő is), valószínű, hogy sokkal tovább bírja az akku, mint pl. nálam az autóba csillaggarázsban, 60 és -25 fokon, napi használatban.

Link to comment
Megosztás:

Nagyon extrém esetben látnád csak valami hasznát, esetleg dízelnél nagyon hidegben. De normál használatnál semmi előny nem származik belőle, főleg nem egy benzinmotornál. Többe kerül a nagyobb akku, viszont élettartamban nem hozza vissza az árát, így nem éri meg belefektetni.

Gyártó kb. mindegy ezek közül véleményem szerint.

Link to comment
Megosztás:

Ráadásul a nem ahhoz a kapacitáshoz betervezett generátor nem biztos hogy rendesen tölteni fogja a nagyobb kapacitású akksit.

Bár valamennyi tartalék biztos van a generátorban is...

A generátor a fogyasztókhoz van méretezve, nem az akkuhoz! Az akkukapacitás kb. semmit sem számít a generátor méretezésénél, mivel kis generátor is fel tudja tölteni a nagyobb akkut is. Nézz csak megy egy régi kombájnt: bőven 100Ah feletti akku, és 30A körüli generátor.

Link to comment
Megosztás:

http://ecat24.com/catalog/part/1/8/485/4408/26798,26796,26795,26797,26793/

Ezeket a rugókat szívás cserélni?

Állítólag nálam mindkettőnek "le van törve a vége"... :icon11:

Cromaxnál párban csak gyári van brutál áron...

Azt ignorálom.

Darabra van ocóér.

Illetve van olyan opció, hogy "erősített" ill. "normál".

Én normálra gondoltam ;)

Ellenvélemény?

Nem okoz gondot a cseréje. Fel kell bakolni az autót mindkét oldalon, majd emelőt a híd alá nyomni, lengécsillapítókat oldani, majd leereszteni az emelőt, és kijönnek a rugók.

Én biztos erősítettet (gyárilag vonóhorgoshoz) vennék! Nagyon alul vannak ezek méretezve. 5 személlyel durván leül az autó....

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.