Jump to content

kukori

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    294
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

  • Days Won

    1

kukori last won the day on November 5 2014

kukori had the most liked content!

Hírnév

38 Segítőkész

kukori névjegye

Személyes információ

  • Neme
    Férfi
  • Lakhely
    Pécs

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    Astra G
  • Város
    Pécs

Legutóbbi látogatók

1.447 profile views
  1. kukori

    Astra G szervízelés

    De megvan, össze is raktam az alkatrészeket. Nem titok, Kovácsautó, kiváló minőség, remek áron. TRW fékek, Sachs lengéscsillapítók. Máshol ez inkább 200e lenne, ha nem több. A kérdés inkább az, hogy érdemes-e cserélni? Az első fékeket biztos, de a dobféket, illetve a lengéscsillapítókat? Francia, olasz: hát, pedig nálam kizárva. Inkább egy kategóriával olcsóbb, de jobb autót veszek. Ami franciában vagy olaszban esetleg jó lenne, az abban is drága. De ez nem is érdekes most
  2. kukori

    Astra G szervízelés

    Sziasztok! Adott a szeretett és jól működő (kopp-kopp) G Astra, Z14XEP, 2005-ös, 180e km. Gyári vezérlés, feszítő, vízpumpa, hosszbordás 140e környékén cserélve. Klíma hibátlan. Olajat nem fogyaszt, csak Fuchs Pro Flex 5W30 megy bele, 10e km csereperiódussal. Nyilván már nem mai gyerek, de szeretjük. Gondolkodtunk, mondván, hogy az Astra sem lesz fiatalabb, le kellene cserélni. Igen ám, de most nem szeretnénk (tudunk) jelentősebb összeget adni egy új (használt) autóért, ami fiatalabb, kevesebb benne a km és kiváló állapotban van. Igen sokat kellene hozzátenni, hogy valóban minőségi váltás legyen, pl. J Astra, Honda Civic, Toyota, Mazda, VW, Skoda. Francia vagy olasz kizárt. Így arra gondoltam, hogy érdemes lenne felturbózni az Astránkat, ami aránylag tisztességes pénzből megtehető. Fékek: 1. Még a gyári dobfék van hátul. Ez ennyi év és km után szerintem cserés, nem érdemes csak fékpofát cserélni benne. Kapna két új TRW dobot, fékpofákat, fékmunkahengert. 2. Szerintem elöl is a gyári GM tárcsa van (lehet, hogy 120e környékén lett cserélve, de nem hiszem). Szerintem ez is megérett a cserére. Szintén TRW tárcsa + fékbetét. Emígy a fékek hibátlanul teszik a dolgukat, nem húz, fog szépen. Fékfolyadék és komplett kézifék bowden kb. 3 éve cserélve. Lengéscsillapítók: Ezek biztos, hogy a gyáriak. Nem veszem észre, hogy valami gond lenne vele, de biztos, hogy a pocsék utak miatt kapott már rendesen. Azért 14 év és 180e km nem kevés idő. Mit gondoltok, érdemes akkor ezt is cseréltetni? Előre és hátra is Sachs kerülne. Jelentős változás lenne a cserével és sokat jelentene? Ilyenkor mit kell még, mit érdemes? A porvédő és ütközőt, valamint a toronycsapág szettet érdemes még egyúttal cserélni? Mást nem tervezek, de a fentiek kb. 120e forintból meglennének, prémium alkatrészekből, profi mester által szervizelve. Köszönöm előre is a tanácsokat!
  3. kukori

    Általános műszaki problémák!

    Vízpumpa csatlakozója fém, már cserélve lett szinte rögtön, amikor hozzám került. Ha a twinport rudazat így rendben van, attól még lehet rettentően koszos belül minden. Nézegettem a képeket, hát valami borzalom, hogy mit művel az EGR. OK, akkor rángatás: ha az EGR okozza, akkor nem kellene hibakódot dobnia? Próbáljam meg lehúzni a csatlakozót és úgy fordulni vele egyet? Ez nem árt a motornak vagy bármi másnak? Itt XEP-nl a vízkörben is benne van az EGR szelep...
  4. kukori

    Általános műszaki problémák!

    No, megnéztem. A twinport rudazat nem mozog. Működő motorral berántja jobb oldalt és mozdulatlan. Álló motorral kitolja az a műanyag akármi. Ennek működés közben mozognia kellene? Az olajbetöltő egyáltalán nem habos, trutyis. A hűtőfolyadék hideg motornál normális szinten van. Ellenben bal oldalt, a vízpumpa alatt mintha szivárogna valami, mert van folyadék a motoron (fekete színűnek tűnik, de nem hiszem, hogy olaj). A vízpumpa (Graf) cserélve lett a vezérléssel, kb. 35e km-vel ezelőtt. Lehet, hogy a vízpumpánál szivárog a hűtőfolyadék? Esetleg a tömítése? A szimering nem, vezérléssel cserélve lett, illetve kb. egy éve pont ismét cserélte a szerelőm. Elég tanácstalan vagyok...
  5. kukori

    Általános műszaki problémák!

    Akkor rábeszéltek, most már megvenném az új szelepet 35-ért. Emígy XEP-nél le lehet vakolni, kiiktatni vagy nem igazán? Az, hogy nem dob hibakódot, nem zárja ki az EGR-t, attól még lehet rossz? Esetleg próbáljam meg lehúzni az EGR csatlakozót és úgy hajtani, megnézni, hogy rángat-e vagy sem? Ha dob hibát, ELM-mel törlöm utána. Persze kérdés, hogy lehúzott EGR vezetékkel milyen üzemmódban lesz a motor, mérvadó-e egyáltalán a működése (pl. rángatás). Hm, ez jó kérdés. Most rákeresve találtam erről videót, illetve egy szakit, aki Gödöllőn a szívócsonk felújításával foglalkozik. Délután itthon lesz az autó, akkor megnézem. Lehúzom a csatlakozót és meglátjuk, hogy milyen hangot ad. Emígy ha ez lenne a gond, ez okozhatja a rángatást? Illetve milyen más hibát produkál, leszámítva a csattogó hangot? Olajbetöltő nem szokott habos lenni, több város után esetleg, de ezt is megnézem ma délután. Hűtőfolyadékot nagyon ritkán, kb. két-három hónapja állt úgy, hogy a kigyenlítőben a hűtővíz szintje kb 1 cm-vel a hideg szint jelzés alatt volt, arról a szintről nem csökkent lejjebb. Most töltöttem rá fagyállót, pár napja pont a megfelelő szintre hoztam, ma erre is ránézek. Gondolom azért kérded, hogy nem-e hengerfejes? De akkor tovább csökkenne a kiegyenlítőben a szint, nem csak az a 1-1,5cm, nem?
  6. kukori

    Általános műszaki problémák!

    Sziasztok! Astra G Z14XEP, 2005-ös, 180e km. Sajnos az utóbbi kb. fél évben elég gyakran előjön a rángatás, jellemzően menet közben, pl. 40-50 km sebességnél, olyan apró rángatózás, amikor gyorsítok, akkor gyorsul szépen, nem is rángat, de ha elveszem a lában a gázról, akkor rángat egy kicsit. Nem nagyon, de szinte folyamatosan érezhető, apró rángatások. Hibakód nincs, műszerfalon sem világít semmi, ELM-el kiolvasva sincs semmilyen hibakód. Érdekes, hogy nem mindig csinálja, pl. az elmúlt egy hónapban nem csinálta, most mentünk pályán kb. 2x300 km-t, ami ugye eleve jó a városi rövidebb távok után és pont most kezdte el ismét. Alapjárat hibátlan, gyújtani mindig elsőre, azonnal gyújt. Gond nélkül megy 140-el pályán, olajat szinte nem is fogyaszt (Fusch 5w30, 10e km vagy 1 év). Kiegyenlítő tartályból szokott néha 1-1,5 dl folyadék hiányozni, de nem látok szivárgást. EGR kb. két éve adott hibakódot, az is volt a baj, kapott egy gyári bontott darabot, azóta nincs is hibakód. Gyertyák kb. 3-4 éve cserélve, gyári GM, vezérléssel együtt (ami szintén gyári), 35e km lehet benne, most így fejből. Üzemanyagszűrő egy éve cserélve, gyári GM. Szerelő kb. egy éve tisztította a pillangószelepet. Azóta egy másik (nem túl jó szerelő) azt mondta, hogy nagyon el van kopva a pillangószelep, az ad eleve valami csattogó hangot. Tanácstalan vagyok, hogy mi lehet a hiba? Sajnos a megbízható szerelőmhöz nem tudom elvinni, mert elköltöztünk. Szerintetek mi okozhatja a hibát? Olvasgatva a fórumon: - gyertyákat cserélni (nem nagy tétel, megpróbálom, de gyanítom nem ez lesz) - EGR: ha nincs hibakód, attól még okozhatja a hibát? Érdemes esetleg venni egy új EGR-t? XEP-re tudtommal nem lehet lefalazni, kifordítani. - pillangószelep (és a csattogása): vegyek egy bontottat és rakjam fel azt? Okozhatja ez a fenti hibát? Talán a csattogás is megszűnne, amit én nem tudok megállapítani, hogy ilyen kell, hogy legyen vagy tényleg csattog. - gyújtótrafó? De akkor lenne hibakód, nem? Esetleg hozzáértő fórumtárs Gödhöz (viszonylag) közel, aki meg tudná pl. most hétvégén nézni, mondjuk meghallgatni, kipróbálni? Köszönöm előre is!
  7. kukori

    Astra G szervízelés

    Köszönöm szépen mindenkinem az olajszűrős válaszokat, akkor nyugodt vagyok, Mann-t rendeltem
  8. kukori

    Astra G szervízelés

    Sajnos most én is ezzel szenvedek. Évek óta kiváló szerelőm volt, kortekt áron, rugalmasan, megbízhatóan. Elköltöztünk, sajnos nagyon messze van. Vagy öt helyen érdeklődtem, hát majd hanyatt estem, hogy micsoda pofátlanságot tolnak itt a műhelyek (és még megy mellé a panaszkodás, hogy így is alig élünk meg). Alkatrészek normál ár kétszereséért (volt, akinél több). Munkadìj valami kegyetlenül sok, ha én hozok alkatrészt, akkor az emígy is magas munkadìj a duplája. Olyan lehúzás, hogy csak néztem. Amikor megemlítettem, hogy ez konkrétan fele annyi (és ahol veszem, szintén van rajta haszon!), még nekik állt feljebb. Vagyis nekik teljesen normális a 100%-os alkatrész felár + nagyon magas órabér. Hát, így kell dolgozni, igazuk van. Elsősorban az alkatrész garanciális kérdése miatt pampogtak, ha én hozom. Ez hülyeség, dobozban hozom, ugyan azt kapom, amit ők. A munkára kérem a garanciát, az alkatrészre eleve van. Persze ez bizalmi kérdés. Na meg akkor jöttek, hogy ha rossz alkatrészt hozok, akkor nekik áll ott az autó, amíg cserélem, stb. Hát, ebben segített a volt szerelőm, kemény 5 percébe került. Nem sajnálom rá a pénzt, a régi szerelőm sem volt olcsó, de korrekt. Aut nem hagyom, hogy 200%-os profittal lehúzzanak és még bunkók is velem. Nagyon nehéz korrekt szakit, műhelyt találni. Ha találsz, az pedig aranyat ér!
  9. kukori

    Astra G szervízelés

    Sziasztok! Ha nem tudok gyári GM olajszűrőhöz hozzájutni, akkor szabad pl. Mann-t venni helyette? Sajnos Knecht sincs a kínálatban. Ahonnan rendelem az olajat, nagyobb gyártótól csak Mann van. Eddig minding gyári GM szűrő volt benne, nem lenne gond a Mann? Köszönöm
  10. kukori

    Gumi, felni kérdések

    Végül Vredestein Sportrac5 lett, 195/60R15 méretben. Korai lenne még bármiről is nyilatkozni, de remélem jó döntés volt. Majd kb. 100-200 km "bejáratás" után megpróbálok nyilatkozni, hogy érzek-e bármi különbséget K425-höz képest.
  11. Köszönöm, írok privátba.
  12. Igen, ez így van. Tudom, hogy drágább lesz, de azért nem ennyivel. Szerintem nem korrekt dolog 100%+ profittal dolgozni. Így inkább visszaviszem Pécsre az autót a régi és bevált szerelőmhöz, a felár fedezi az út költségét, inkább arra költöm, mint itt engedem a lehúzást. Mert szerintem ez az. Ráadásul egy kényelmes max. 2 órás munkára kapásból 4 órát mondtak, csak mosolyogtam. Szerintem itt is van korrekt, lehet, hogy drágább, de értelmes határon belül szerelő, csak nem könnyű megtalálni. Pécsett sem volt könnyű, ott is mentek a csillagászati árak, lehúzás, flegma viselkedés.
  13. Sziasztok! Elköltöztünk, így a megbízható és profi szerelőm sajnos nagyon messze van Kérlek benneteket, segítsetek, aki tudna megbízható, hozzáértő és tisztességes szakit ajánlani Göd és környékén (Dunakeszi, Fót, de akár Vác vagy Pest is, de bárhol, nem 200km-re), az kérném szépen írjon, akár privátban is. Olyan kellene, aki nem teljes áron számláz Unix árakat, tehát normál áron dolgozik, nem a valós alkatrész ár dupláján, vagy vihetem én az alkatrészt, de akkor nem számol háromszoros díjjal (vagyis tisztességes, olyan, akihez sok-sok éven át vinném a két autót). Ahol voltam eddig, az mind vicc. Alkatrész=több, mint a normál ár duplája, munkadìj is rengeteg.
  14. kukori

    Gumi, felni kérdések

    Sziasztok! nyári gumikat kell vennem, Astra G 1.4. Eddig Hankook K425 volt, 185/65 R15 méretben. Szerettem, elégedett voltam vele. Most már itt az új Eco2, de arról egy árva tesztet, véleményt, semmit nem találok. Szerintetek? Esetleg tavalyi, év elejéről K425? Futnak még a Barum 2, nem túl jó ADAC eredménnyel, de a kopás a legjobb. Nokian is érdekes, de ott is a kopásra elég rosszat hoztak ki. Emígy jó a 185/65 R15 méret?
  15. Sziasztok! Ez most egy kicsit off lesz, de itt érzem magam otthonosan, remélem tudtok segíteni. Most költöztünk Gödre, keresek egy jó, megbízható, hozzáértő szerelőt, aki itt van a közelben (Göd, Fót, Dunakeszi, végső esetben akár Bp is, pl. ha egy fórumtárs jelentkezik). Most vettünk egy kis Suzuki Alto 1.1 GX-et (2004-es), még a régi szerelőmmel megcsináltuk az olajcserét, szűrőket, fékfolyadékot, gyertyákat, váltóolaj, ékszíj cserét, de sajnos a vezérműszíjra már nem maradt ideje. Így keresek egy megbízható szakit, aki normál árban dolgozik és megcsinálná a vezérműszíj cseréjét. Ha beválik, az Astrát is hozzá vinném! Köszönöm szépen előre is a segítséget. Elég sürgős lenne, két héten belül jó lenne megcsinálni, most érünk rá jobban.
×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.