Jump to content

kukori

Forummember
  • Content Count

    305
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

kukori last won the day on November 5 2014

kukori had the most liked content!

Community Reputation

39 Segítőkész

About kukori

  • Rank
    Fórumlakó
  • Birthday 04/15/1981

Személyes információ

  • Neme
    Férfi
  • Lakhely
    Pécs

MOTE clubcard

  • Autó(k)
    Astra G
  • City
    Pécs

Recent Profile Visitors

1,499 profile views
  1. Sziasztok! Céges autó érkezése miatt úgy néz ki, hogy eladósorba kerül a szeretett Astránk. Meg tudom itt a fórumon hirdetni vagy kirakhatom a hahu linket valahová? Nem akarok a fórum szabályzatai ellen véteni. Annyira jó az autó, hogy szerintem elsősorban az itteni tagok értékelnék a sok-sok törődést, amit kapott
  2. Kapott új gyári gyertyákat és új gyári üzemanyag szűrőt és láss csodát, megszünt a rángatás. Nem tudom, higy mi lehetett, mert két éves volt az előző üzemanyag szűrő, szintén gyári, és a gyári GM gyertyákban is 35e km körül volt. Érdekes.
  3. Szia! Tudom miről beszélsz, ismerős a helyzet. Most hirdettem meg az enyémet, pont egy olyan darab, amit keresel. Lehet, hogy itt a fórumon nem szabad hirdetni, nem is akarom. Amit el tudok momdani és lényegében már előttem elmondták: csak is magánszemélytől vegyél, kereskedő (tisztelet a kivételnek) undormány. Egyszerűen nem tudod lekövetni. Emígy én pont azért tartottam meg a G-t, mert fanatikusan lett tartva (pont, ahogy írod a Suzukidat) és minden igényt tökéletesen kielégítő autó ebben a kategóriában: kiforrott és megbízható, kiválóan eltartható gyári/prémium alkatrészekkel, sok jó szerelő van nagyon korrekt áron. És baromi jól néz ki A H szerintem borzasztó (ez nyilván szubjektív), a J meg nagyon drága. Autót mindig egy adott kategória felső-közép kínálatából kell venni, úgy, hogy a megfelelő eltartása ne okozzon gondot. Sokan itt rontják el, mimdig egy vagy két kategóriával feljebb nézelődnek, neppernél.
  4. Sziasztok! Erősen gondolkodom, hogy leváltom a G Astrát (1.4 Z14XEP). 180e km van benne, 2005-ös. Igazából hibátlanul teszi a dolgát és nagyon szeretjük, de kezd eljárni felette az idő. Akár hogy is nézegetem, ár/értékben nem nagyon találok jobb autót, mint az Astra. Franciát és olaszt nem szeretnék (hogy miért, ebbe ne menjünk bele, könyörgöm), a japán vagy drága, vagy az eltartása az (pl. Mazda 3). Golfban nem bízom a TSI motor miatt, Ford nem igazán jön be. Egy J Astra nagyon is tetszene, kinézetre is, külsőre és belsőre egyaránt. Ahogy sokan előttem, tartok egy kicsit a turbótól, mert egy komoly meghibásodási tényező, ami elég drága. Persze sokat dob az autón, de legalább annyit el is vesz (fenntartás, alkatrész, ki tudja az előző tulaj hogyan bánt vele). Új autóban nem félnék tőle, mert nálam arany élete lenne. Így marad a már jó kiforrt 1.6-os, amivel meg mindenki azt írja, hogy igen lomha. XEP14-hze képest mennyire az? Mert nekem az elég. Nyilván szeretnék pörgősebbet, gyorsabbat, de mint tudjuk, annak komoly ára lehet. Dízel teljesen kizárt. Napi használatban lenne, asszonyka hajtaná többet, kb. 2 x 25km távra, de viszonylag lassú tempóban. Ezért is úgy érzem, hogy a turbónak nem tenne jót a dolog. Mit gondoltok, jó választás lehet az 1.6-os? Manuális klíma, tempomat van benne (radar sajnos nincs, ahogy digit klíma sem). 2011-es, 120e km, magyarországi. A másik 1.4 szívó (turbó nélkül), az ugye 101 LE, de digit klíma, csak 58e km! és szintén 2011-es, szintén első tulaj, hazai. Ez egy elég megbízható motor, tudtommal. Munkába járásra és évente 1 nagyobb (5-600 km) útra tengerre és 4-6 kisebb (200-300 km) útra ez nem lehet rossz.
  5. Gyanítom én is, hogy nem a gyertyák cseréje fogja megoldani, de lassan emígy is cserére érett. Nem hallok fülre egyéb problémát. Van egy kis "zakatolás", de semmi vészes. Szerintem szép szabályos a motorhang, hidegen és melegen egyaránt. Az EGR csatornák lehet, hogy el vannak tömődve. Ezt hogy lehet tisztítani? Mert van ugye a teljes szívósor csere, ahol egy gyönyörű felújított szívósort kapok, de 40-50e pénzbe fáj (és lehet semmi köze a problémához).
  6. Nem is szeretném egyből cserélni, pont ez a gond:( Ha mégis csere lenne, akkor csak is gyári vagy prémium alkatrész (csak olyan kerül mindenből az autóba). Igen, elektromos a gázpedál. Megnézem, hogy van-e ilyen %-os a Torque-ban, vagy a Scan My Opel-t letöltöm. Az üzemanyagnyomás még trükkösebb lesz, hogy hol találok olyan szakit, akinek van hozzá műszere. Emígy nincs gond a gyújtással, bár üzemmelegen valóban nehezebben gyújt. Mondjuk egy kicsivel tovább kell rajta hagyni a gyújtást, de szinte fel sem tűnő. Emígy hidegen és melegen is ezt csinálja. A vicc az, hogy pár nap városi közlekedés után megszűnik vagy csak nagyon minimális lesz a rángatás.
  7. Köszönöm! A gyertya már kb. ott van, hogy csere, így azt megejtem. Trafót nehéz lesz. Ha a trafó lenne, akkor nem minsig jelentkezne a hiba, pl. utazó 130 km/h-nal? Üzemanyagnyomast és gázpedált hogyan tudom megnézni, megmerni? Van OBD2 és Torque Lite telefonon, azzal lehet? Emígy az az érdekes, hogy pár nap helyi közlekedés után megszűnik szinte teljesen, aztán ha lenyomok pályán egy közepes, nagyobb szakaszt, újra előjön.
  8. Sziasztok! Megint előjött az enyhe rángatás. Kb 400 km mentem pályán, gyönyörűen megy, szépen meg lett hajtva. 120-130 km/h. Alacsony sebességnél, ha gázt adok, akkor berangat, ha tartom a sebességet, akkor szépen megy. Erő van a motorban, semmi hibakód. Igazából minden hibátlanul működik, alapjárat, gyújtás, mint az új. Twinport rendben, EGR-szelep is (meg eleve nincs hibakód). Gyári GM gyertyák vannak benne, kb 35-40e km van bennük. Arra gondoltam, talán a gyertya lehet? Okozhat ilyen hibát? Talán megér egy cserét. Üzemanyag szűrő durván 20e km előtt cserélve, szintén gyári GM. Mi lehet szerintetek? Merre induljak el?
  9. Sziasztok! Sajnos az idő megtette a magáét, mindkét gyári Hella be van mattulva, karcolódva. Egyszer már lett polírozva, akkor egész tűrhető lett, kb 2 évre. Nézegetem a gyári Hella párt, nem olcsó, de szinte csak rosszat olvastam a Tyc/Depo megoldásokról. Bontott, jó minőségű Hellat pedig nem nagyon találok. Segítenétek, hogy pontosan melyik műanyag patentok kellenek a lökhárító leszedésénél? Úgy látom két féle van. Ebből vennék előre, mert filléres tétel, biztos, hogy eltörik, van már benne 10+ év. Cromax vagy Kovács autó linket tudnátok adni? Ezt követném:
  10. Nagyon szépen köszönöm részletes válaszod! Sokat segített. A féktárcsa és fékbetét biztos cserélve lesz, és TRW mindkettő. A szerelőm is kimondottam jót mond róla, szinte csak azt ajánlja, ha valaki nem ragaszkodik egy nagyon olcsóhoz (ami lehet jó, de féknél nem értem a dolgot). A lengéscsillapítók már nehezebb ügy. Ennyi idő után, ezeken a pocsék utakon (igaz, elég sokat pályán megy, de akkor is), nagyon meglepődnék, ha már nem a végét járná. Nyilván nem akarok feleslegesen költeni, de kell a jó és megbízható autó. Ahogy írtam, a szerelő messze van tőlem, nem szeretném fél év után vinni szétszedni megint. Ha rászánom magam a lengéscsillapítók cseréjére, akkor Sachs lesz (első biztos, de szerintem a két hátsó is). A toronycsapágyakat mindenképpen cserélném, azok aztán kaptak eleget ennyi év és km után. Nem akkora tétel, hogy megérje megint bontani az egészet. Ráadásul szinte mindenhol azt írja, hogy lengéscsillapítóval célszerű együtt a toronycsapágyakat is cserélni, mert a rossz vagy kopott toronycsapágy kinyírja az új lengéscsillapítókat. Logikus. Abból is Sachs lesz, bár a TRW valamivel olcsóbb, lehet az mellett döntök. Én még megveszem a porvédő és ütköző készletet, nem egy nagy pénz, ezek a gumik ennyi év alatt csoda, ha nem foszlottak szét. A kutyacsont, amin mindig csak mosolyogtam, az a stabilizátor (rúd vagy pálca), ha jól tudom? Nem egy nagy összeg szintén és szerintem még az is a gyári. Az árát elnézve, ezen szintén nem éri meg vacakolni. A TRW 4 439 Ft. Emígy én nem veszek észre zavaró kopogást vagy nyikorgást, teszi az autó szépen a dolgát. De megyünk vele családsotól, megpakolva hosszabb utakra (400-500km, külföld, stb), nekem fontos, hogy megbízható, jó futómű és fékrendszer legyen, fő a biztonság. A hátsó fékdobokkal bajban vagyok. Nincs a környékemen esztergályos, főleg nem olyan, aki értelmes összegért megbontaná és méregetné. Amit példát hoztál, az annyiban nem mond nekem sokat, hogy a mért értékek elég közel vannak a 231 mm-hez, kevesebb, mint fél mm, ez nem tudom, hogy mit jelent? 30-40e km vagy már teljesen határérték? Gondolom csak fékpofákat nem érdemes benne cserélni ilyen idősen? Vagy igen? Te mit tettél végül, cserélted a dobokat is? Ha igen, a fékmunkahengert is? Pont a fékdob az, ami viccesen drága. Lehet, hogy az lesz, hogy azt szétszedetem a szerelővel és majd ő eldönti. Persze jobb lenne egyben minden alkatrészt megrendelni. Most, hogy minden cserélve lett, érzel változást? Pl. szebben rugózik az autó, kevésbé "ráz" stb? Gondolom egy ilyen csere után, fék és futómű, érdemes elvinni egy futómű beállításra és fékpadra? Más: nagyon odafigyelve (prémium olaj, alkatrészek) és igen csak kímélő üzemmódban hajtva kb. mi a reális élettartalma egy 1.4-es XEP motornak? Sokan azt mondják, gond nélkül elmegy 400e km-t különösebb beavatkozás nélkül. Nyilván odafigyelve a vezérlésre, vízpumpára, stb.
  11. Igen, ezt én is tudom, hogy cserélni, ha kell, főleg lengéscsillapítót. De 14 év és 180e km már lassan indokolttá teszi bármilyen teszt nélkül. Legalább is gondolom, ezért kérdezem. Ha már a fékék szinte biztos, hogy cserések, akkor lehet célszerű a lengéscsillapítókat is. Már csak azért is, mert elég messzire kell vinnem az autót a megbízható mesterhez, jobb lenne egyszerre elintézni az egészet. A fékek miatt eleve szét lesz szedve, ha szükséges, célszerű lenne akkor elvégezni a lengéscsillapítók cseréjét is. Ki tudja megbízhatóan megmondani, hogy milyen állapotban vannak a lengéscsillapítók? Futómű beállítást végző cégek tudják ezt mérni, ellenőrizni? (Szerelőt ne írjatok, mert nincs megbízható a közelemben, aki a munkát végezne, csak nagyon nehezen érhető el és távol van tőlem). Használt autó: lehet, igaz, amit írsz, de én már csak ilyen vagyok. Ami tetszene francia autó, annyiért kapok németet vagy japánt is. Nem szeretem sem a stílusát, kinézetét, stb. Ráadásul minden ismerősöm, akinek ebben a kategóriában francia vagy olasz van (Peugeot 306/307, Renault Megane ronda hátsóval, Fiat Bravo turbóval) csak szívnak, annyit, hogy rossz nézni. Ehhez képest egy Astra (G vagy H, többit nem ismerem), vagy Toyota Auris, Corolla, Honda, Skoda (jó motorral szereltek) mestert csak mutatóban látnak. Nem vagyunk egyformák, szerencsére nagy a kínálat.
  12. De megvan, össze is raktam az alkatrészeket. Nem titok, Kovácsautó, kiváló minőség, remek áron. TRW fékek, Sachs lengéscsillapítók. Máshol ez inkább 200e lenne, ha nem több. A kérdés inkább az, hogy érdemes-e cserélni? Az első fékeket biztos, de a dobféket, illetve a lengéscsillapítókat? Francia, olasz: hát, pedig nálam kizárva. Inkább egy kategóriával olcsóbb, de jobb autót veszek. Ami franciában vagy olaszban esetleg jó lenne, az abban is drága. De ez nem is érdekes most
  13. Sziasztok! Adott a szeretett és jól működő (kopp-kopp) G Astra, Z14XEP, 2005-ös, 180e km. Gyári vezérlés, feszítő, vízpumpa, hosszbordás 140e környékén cserélve. Klíma hibátlan. Olajat nem fogyaszt, csak Fuchs Pro Flex 5W30 megy bele, 10e km csereperiódussal. Nyilván már nem mai gyerek, de szeretjük. Gondolkodtunk, mondván, hogy az Astra sem lesz fiatalabb, le kellene cserélni. Igen ám, de most nem szeretnénk (tudunk) jelentősebb összeget adni egy új (használt) autóért, ami fiatalabb, kevesebb benne a km és kiváló állapotban van. Igen sokat kellene hozzátenni, hogy valóban minőségi váltás legyen, pl. J Astra, Honda Civic, Toyota, Mazda, VW, Skoda. Francia vagy olasz kizárt. Így arra gondoltam, hogy érdemes lenne felturbózni az Astránkat, ami aránylag tisztességes pénzből megtehető. Fékek: 1. Még a gyári dobfék van hátul. Ez ennyi év és km után szerintem cserés, nem érdemes csak fékpofát cserélni benne. Kapna két új TRW dobot, fékpofákat, fékmunkahengert. 2. Szerintem elöl is a gyári GM tárcsa van (lehet, hogy 120e környékén lett cserélve, de nem hiszem). Szerintem ez is megérett a cserére. Szintén TRW tárcsa + fékbetét. Emígy a fékek hibátlanul teszik a dolgukat, nem húz, fog szépen. Fékfolyadék és komplett kézifék bowden kb. 3 éve cserélve. Lengéscsillapítók: Ezek biztos, hogy a gyáriak. Nem veszem észre, hogy valami gond lenne vele, de biztos, hogy a pocsék utak miatt kapott már rendesen. Azért 14 év és 180e km nem kevés idő. Mit gondoltok, érdemes akkor ezt is cseréltetni? Előre és hátra is Sachs kerülne. Jelentős változás lenne a cserével és sokat jelentene? Ilyenkor mit kell még, mit érdemes? A porvédő és ütközőt, valamint a toronycsapág szettet érdemes még egyúttal cserélni? Mást nem tervezek, de a fentiek kb. 120e forintból meglennének, prémium alkatrészekből, profi mester által szervizelve. Köszönöm előre is a tanácsokat!
  14. Vízpumpa csatlakozója fém, már cserélve lett szinte rögtön, amikor hozzám került. Ha a twinport rudazat így rendben van, attól még lehet rettentően koszos belül minden. Nézegettem a képeket, hát valami borzalom, hogy mit művel az EGR. OK, akkor rángatás: ha az EGR okozza, akkor nem kellene hibakódot dobnia? Próbáljam meg lehúzni a csatlakozót és úgy fordulni vele egyet? Ez nem árt a motornak vagy bármi másnak? Itt XEP-nl a vízkörben is benne van az EGR szelep...
  15. No, megnéztem. A twinport rudazat nem mozog. Működő motorral berántja jobb oldalt és mozdulatlan. Álló motorral kitolja az a műanyag akármi. Ennek működés közben mozognia kellene? Az olajbetöltő egyáltalán nem habos, trutyis. A hűtőfolyadék hideg motornál normális szinten van. Ellenben bal oldalt, a vízpumpa alatt mintha szivárogna valami, mert van folyadék a motoron (fekete színűnek tűnik, de nem hiszem, hogy olaj). A vízpumpa (Graf) cserélve lett a vezérléssel, kb. 35e km-vel ezelőtt. Lehet, hogy a vízpumpánál szivárog a hűtőfolyadék? Esetleg a tömítése? A szimering nem, vezérléssel cserélve lett, illetve kb. egy éve pont ismét cserélte a szerelőm. Elég tanácstalan vagyok...
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.