Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G szervízelés


tilona

Recommended Posts

55Ah akkuból szerintem nincs olyan alacsony indítóáramú, ami egy 1,4-es benzines motornak kevés lenne. Ha dízelről lenne szó, akkor súlyosabb kérdés lehetne, de benzineshez bármi elég. Klíma, ABS úgyis csak járó motornál üzemel, nem lényeges az akku azok szempontjából.

Amúgy a csillaggarázst önmagában nem bánják az akkuk, csak hidegen nem tudnak akkora áramot leadni, ezért a tulajok hiszik azt, hogy nem szeretik. Pedig nagyonis, ha az ólomakku áll, akkor minél alacsonyabb hőmérsékleten álljon. Úgy lenne ideális, hogy hidegben álljon, és használat előtt felmelegíteni, akkor hidegen az önkisülése minimális, viszont tud nagy áramot adni az indításhoz.

Link to comment
Megosztás:

55Ah akkuból szerintem nincs olyan alacsony indítóáramú, ami egy 1,4-es benzines motornak kevés lenne. Ha dízelről lenne szó, akkor súlyosabb kérdés lehetne, de benzineshez bármi elég. Klíma, ABS úgyis csak járó motornál üzemel, nem lényeges az akku azok szempontjából.

Amúgy a csillaggarázst önmagában nem bánják az akkuk, csak hidegen nem tudnak akkora áramot leadni, ezért a tulajok hiszik azt, hogy nem szeretik. Pedig nagyonis, ha az ólomakku áll, akkor minél alacsonyabb hőmérsékleten álljon. Úgy lenne ideális, hogy hidegben álljon, és használat előtt felmelegíteni, akkor hidegen az önkisülése minimális, viszont tud nagy áramot adni az indításhoz.

Köszönöm!

Akkor igazából már csak az maradt, hogy mi történhet baj az előszobában az akkuval, pontosabban milyen bajt, gondot okozhat, mitől kell tartani? :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ma az oldajcserénél vettem észre, hogy a jobb hátsó féklámpám fékezéskor nem ég.

Mielőtt nekiláttam volna bontani, benéztem, nem tűnt úgy, hogy kiégett, de azért cseréltem pár perce.

Most tuti jó az izzó, ha bekapcsolom a helyzetjelzőt, világít az izzó, de fékezésre csak a bal féklámpa és a 3. féklámpa gyullad fel.

Valakinek valami ötlete esetleg ? Pár héttel ezelőttig tuti jó volt, szoktam figyelni. Az izzó jó.

Köszi szépen!!!!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ma az oldajcserénél vettem észre, hogy a jobb hátsó féklámpám fékezéskor nem ég.

Mielőtt nekiláttam volna bontani, benéztem, nem tűnt úgy, hogy kiégett, de azért cseréltem pár perce.

Most tuti jó az izzó, ha bekapcsolom a helyzetjelzőt, világít az izzó, de fékezésre csak a bal féklámpa és a 3. féklámpa gyullad fel.

Valakinek valami ötlete esetleg ? Pár héttel ezelőttig tuti jó volt, szoktam figyelni. Az izzó jó.

Köszi szépen!!!!

Nézd meg a testelést, hogy nem korrodált-e. TÖbbi izzó jó?

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Minden egyéb jó és világít amikor kell. Ezért fura. És az az izzó is ég, csak a másik izzószál. Menjek át smirglivel azon amibe visszacsavartam az izzót?

Érdemes, meg h vhol nincs e rövidzár. Esetleg cseréld meg a 2 izzót. Foglalatot nem tudom h lehet-e mert akkor azt is ki lehetne zárni és akkor a vezeték van már vissza.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Sajnos kezd elromlani a gyujtadkapcsolom neha nehezen birom raadni a gyujtast. Van valami megoldas ra hogy ne keljen masik gyujtaskapcsolot venni? Mert akkor ket kulcs kellene a kocsihoz

Szia, egy ügyes autószerelő vagy egy kulcsos meg tudja igazítani a zárat, hozzá tudja igazítani a kopott kulcshoz és akkor egy jó darabig nem lesz vele gondod. Én is így jártam tavaly télen.

Link to comment
Megosztás:

Nem lehet hogy csak azon az oldalon nem kapja meg a pozitívot a féklámpa izzója? Ha testet nem kap akkor ugye a helyzetjelző se égne. Mérted már a vezetékeket hogy megkapja e a feszt?

Értem már, köszi. Előtte még megkapargattam a foglalat csatlakozóját egy kicsit. Mintha lett volna rajta egy kis elszíneződés. Ez helyre is hozta a dolgot :) Köszi a segítséget!!

Link to comment
Megosztás:

Na. Megvettem a Bannert.

Azért rámérettem előtte a régi akkura. (közel 4 éves volt már, 53Ah/470A)

Ennek a kereskedőnek precízebb/modernebb műszere volt mint a másiknak...

Töltésem van végre rendesen.

Az mondta a csóka, hogy leállítás után már elég hamar ejtette a feszültséget az akksi.

Majd rámért az indítóáramra is, 300-335A között volt...

A műszer ki is írta hogy rossz az akksi, cserélni kell.

A 300-335A az nagyon sok egy benzinesnél. Ezt a régi akksival mérték, vagy az újjal?

Ilyen kicsi benzinesnél 150-200A körül kéne legyen.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

hogyan vehetem ki a világítás kapcsolót, és a komplett egységet amiben van a szellőzőrács?

elég ha ki tudom venni komplett az egészet.

Helló. Egyben nem lehet kivenni. Csak szépen sorban a dolgokat.

Világítás kapcsolót tedd helyzetjelző állásba, húzd ki a gombot, egy vékony de erős dróttal vagy vékony csavarhúzóval alulról be tudsz nyúlni és a gombot ki tudod akasztani, le tudod venni a kapcsolóról.

Ekkor látsz két rést a kapcsoló oldalán ott két rugós lemez van, ezt két csavarhúzóval egyszerre megakasztva és befelé feszítve ki tudod húzni az egész kapcsolót a helyéről. Vagy a másik módszer hogy két vékony plasztikkártyát a kapcsoló és a műszerfal közé benyomsz. Ekkor a rugós lemez fülek benyomódnak és a kapcsolót szintén ki tudod húzni a helyéről. A rugós lemezekkel óvatosan első szerelésemkor egyet eltörtem, utána nehezebben ál meg a kapcsoló a helyén.

A szellőző rácsot egy vékony fogóval vízszintes állásban ki tudod akasztani, húzni a tengelyéről (ez csak két kis pöcök). Én két csőrős fogóval csináltam, a két szélét fogtam meg a rácsnak. Óvatosan de határozottan kell, arra azért vigyázz el ne törd.

Ha ezek megvannak akkor a szellőző és kapcsoló házon, vagyis azon a műanyagon megtalálod a csavarokat, azt hiszem alul felül 1-1 van. A felsőt a szellőzőrács az alsót a kapcsoló takarja. Kicsavarod és kijön az egész modul. Ilyenkor már csak a világításkapcsoló kábeleit, csatlakozóját kell belőle kipattintani. Adja magát egyik irányba kell lecsúsztatni a műanyag burkolatról.

Ha nem engednek a kábelek mert rövidek akkor bontani kell még. Kormányburkolatot levenni, óracsoportot kiszedni és a kereszt merevítőn van pár testelés. Azt le kell csavarozni kábeleket felszabadítani. De ebben nem vagyok biztos, lehet csak a biztosíték tábla kiszedésekor kell fellazítani, vagyis akkor tuti hogy fel kell lazítani.

Kb ennyi.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

A 300-335A az nagyon sok egy benzinesnél. Ezt a régi akksival mérték, vagy az újjal?

Ilyen kicsi benzinesnél 150-200A körül kéne legyen.

A régi akksinak mérték ezt az értékét.

Az új névlegesen 420A-t tud.

Nem tudom mire gondolsz 150-200A alatt, olyan akksit még nem láttam, ami ilyen kis áramot ad.

Kb. 320A volt eddig a legkisebb...

Link to comment
Megosztás:

A régi akksinak mérték ezt az értékét.

Az új névlegesen 420A-t tud.

Nem tudom mire gondolsz 150-200A alatt, olyan akksit még nem láttam, ami ilyen kis áramot ad.

Kb. 320A volt eddig a legkisebb...

Én egy 420A raktam bele most. Gyári GM akksi tudott még fénykorában 255A-t. Igaz már 7 éves volt de jól birta.

Ha jó a gyújtás meg minden akkor lehet h elég a 200, de ugye korral romlik így én azt keveslem.

Link to comment
Megosztás:

Én egy 420A raktam bele most. Gyári GM akksi tudott még fénykorában 255A-t. Igaz már 7 éves volt de jól birta.

Ha jó a gyújtás meg minden akkor lehet h elég a 200, de ugye korral romlik így én azt keveslem.

Nézd csak meg az indítóáramát a GM-nek és a mostaninak. Fogadjunk, hogy a GM-re kisebb van írva. Az DIN ha jól rémlik, amit vettél az meg EN lesz. ;) A DIN 255A az a SAE 430A ;) Szóval ugyanazt vetted bele. :)

Link to comment
Megosztás:

A régi akksinak mérték ezt az értékét.

Az új névlegesen 420A-t tud.

Nem tudom mire gondolsz 150-200A alatt, olyan akksit még nem láttam, ami ilyen kis áramot ad.

Kb. 320A volt eddig a legkisebb...

Nem az akksira, hanem az önindító áramfelvételére gondoltam. Felületesen olvastam, elnézést. :)

Link to comment
Megosztás:

Nézd csak meg az indítóáramát a GM-nek és a mostaninak. Fogadjunk, hogy a GM-re kisebb van írva. Az DIN ha jól rémlik, amit vettél az meg EN lesz. ;) A DIN 255A az a SAE 430A ;) Szóval ugyanazt vetted bele. :)

Igaz, de azt írtam is 255A volt a GM-re írva. Akkor nem szóltam, ezek vannak ráírva(Van fotó a régiről és van fent egy ugyan olyan akksi amit a másik kocsiba viszek). A lényeg, hogy kibírt kemény 7 évet, míg más márkáknak 4 után behaltak. Igaz ettől se várok többet mint 4-5 év. Sajnos csillaggarázs van így az élettartam is csökken.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Az lenne a kérdésem, hogy gyárilag a szelepfedélnél használtak-e pasztát? Ma cseréltem szelepfedél tömítést mert kezdett koszosodni a blokk, a tömítés olyan volt mint a ropi. Viszont minden össze volt kenve pasztával. Egy órán át pucoltam mire le tudtam szedni. Összeraktam simán az új tömítéssel (Reinz) eddig nem látszik semmi szivárgás. Kellett volna paszta vagy valami mókolás volt már? Motorkód: Z12XE

Módosítva : Dj Menyus
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Az lenne a kérdésem, hogy gyárilag a szelepfedélnél használtak-e pasztát? Ma cseréltem szelepfedél tömítést mert kezdett koszosodni a blokk, a tömítés olyan volt mint a ropi. Viszont minden össze volt kenve pasztával. Egy órán át pucoltam mire le tudtam szedni. Összeraktam simán az új tömítéssel (Reinz) eddig nem látszik semmi szivárgás. Kellett volna paszta vagy valami mókolás volt már? Motorkód: Z12XE

Nem, csak tömítés kell oda.

Valami 'okos' szerelő nehogy szivárogjon. Azt 6-8 évente nem árt cserélni, mert kikeménykedik. (persze ha szét van szedve)

Link to comment
Megosztás:

Nem, csak tömítés kell oda.

Valami 'okos' szerelő nehogy szivárogjon. Azt 6-8 évente nem árt cserélni, mert kikeménykedik. (persze ha szét van szedve)

Akkor jól gondoltam :) A pasztát lepucoltam és csak az új tömítéssel tettem össze. Az egyik része bele is szakadt és szorult a szelepfedélbe úgy kellett kibányásszam. Nem csoda hogy kezdett szivárogni. 10. évén túl van már az autó nem tudom mi célból volt szétszedve. A lánc a vezető minden gyári.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.