Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G szervízelés


tilona

Recommended Posts

Igen, a lengyel gyártású G-be (vagyis a Classicba) egypólusút tesznek. Biztos nagy spórolás.

Üdv!Biztos sporoltak még egy pár dolgon,de eddig ,vagyis 3 évig ezt a minöségen és a megbizhatóságon nem vettem észre.Mindennap használom a gépet,nagyon sokszor csak ugy a saját örömömre.Soha ne legyen rosszabb autóm.

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...
Z14

ránéztem, a vizet sem nagyon kell leengedni :huh:

Gondolom akkor Z14XE lesz az.

Ha jól emléxem,akkor vezérlés alatt van a termosztát,házi körülmények között nem célszerű cserélni.

A hütővizet,pedig tessék pótolni és ellenőrizni télen,hány fokos is a fagyálló.Benzinkúton ingyen megmérik,ha kéred.

Link to comment
Megosztás:

Gondolom akkor Z14XE lesz az.

Ha jól emléxem,akkor vezérlés alatt van a termosztát,házi körülmények között nem célszerű cserélni.

A hütővizet,pedig tessék pótolni és ellenőrizni télen,hány fokos is a fagyálló.Benzinkúton ingyen megmérik,ha kéred.

sokáig nem tarthat...kevés víz leereszt, 3 csavar kicsavar...

ja, előtte a pingpongasztalt is le kell szedni :huh:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Friss Astra tulaj vagyok. Volt már Opelem ( Corsa B ), nagyon meg voltam vele elégedve, ezért döntöttem eme típus mellett :huh:

Az autó amiről szó van 2005-ös évjáratú, 1.4 16V Twinport. A motorkód: X14XEP. A km nem kevés, 140 ezer (céges autóként használtuk)

Több kérdésem is lenne, amire sehol nem találok vállaszt, illetőleg ellentmodásokat vélek felfedezni.

1. Milyen időközönként célszerű vezérműláncot cserélni. Úgy tudom a szíjas típusoknál a szíj cseréjekor kell vízpumpát is cserélni. Ennél ugyanúgy meg kell ejteni, csak nem cserélnek szíjat?

2. A Corsa B-nél úgy emlékszem, hogy normál esetben 90 foknál állt a vízhőfok mutatója (persze nyáron, dugóban fentebb is ment). Nálam a 80 és 90 között, vagy esetleg egy kicsit fentebb áll. A gépkönyvben is azt olvastam, hogy annak középűtt kell állnia. Megjegyzem, hogy csak Astráink vannak a cégnél és egyiknél sem áll 90-en.

3. Milyen olajat vegyek bele? A szervízkönyvben 10w-40 Castrol van beleírva minden szerviz-alkalomhoz. De neten azt találtam, hogy 5w-s kell bele (gondolom a márkaszervízben tudják mi kell bele) Olajat nem fogyaszt egyáltalán.

4. Hidegindításkor pár percig ilyen furcsa surlódó/suhogó hangot hallok, ami néhány km megtétele után megszünik, ekkor már semmi hangja. Ez lehet azért mert láncos?

Az 4-es pontot leszámítva igazából semmi gondom vele. Nagyon szeretem és megbízható autónak tartom nem csak az Astrát, hanem az összes Opelt. (Volt már VW-m is, azt nem kivánom senkinek)

Előre is köszönöm a válaszokat és így utólag megjegyzem, hogy mindezeket csak azért kérdezem, hogy felkészülten állítsak a szervízbe.

Link to comment
Megosztás:

üdv körünkben!

a láncot elméletileg nem kell cserélni.ahogy hallottam,a feszítő görgője szokott néha cserés lenni.

a hőfok nekem is csak nyári melegben,dugóban állva éri el a 90 fokott,egyébként alatta van.

10w-40et meg én minnél hamarabb lecserélném 5w-30ra,5w-40re...(bár a kézikönyvben a 10w-40et is említik,mint alternatívát) gyárilag is 5w-30al vannak feltöltve.éás mivel a 140e km céges igénybevétel után is azt mondod,hogy jó állapotú,szerintem megérdemli a kisebb viszkozitású olajat

az indításkori hangra nem tudok mit mondani,lehet a láncot hallod,bár nekem két év alatt még egyszer sem volt ilyen :huh:

de a hideg miatt éppen hallhatod.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.Nekem egy X12XE astrám van,mostanában előjött rajta egy elég érdekes dolog.Hidegebb időben első inditáskor nem tartja meg az alapjáratot,olyan mintha 3 henger menne,rángat a motor,mintha valami folytaná,elég büdös a kippufogó gáz szaga is.Azonban ha tartm a fordulatot úgy 2000környékén kb20mp ig onnantól szépen megjőn az alapjáat és ahogy melegszik szépen szabályoz vissza.Sokan sokmindent mondtak már,EGR......ha esetleg van valakinek ötlete szívesen veném.Előre is köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

folytószelepház pucolás, hőmérséklet jeladó, gyújtáshíd... ezek jutnának eszembe első körben.

no meg nem ártana egy proteces kezelés az injektoroknak, aztán egy benyaszűrő csere.

Benzinszűrő csere megvolt,légtömegmérőre gondolsz,vagy a motoron lévő hőmérséklet jeladóra?Köszönöm a segitséget.

Link to comment
Megosztás:

Benzinszűrő csere megvolt,légtömegmérőre gondolsz,vagy a motoron lévő hőmérséklet jeladóra?Köszönöm a segitséget.

hőmérséklet jeladóra.

légtömegmérő tudtommal nincs rajta, csak map szenzor meg levegőhőmérséklet szenzor (akár ez is lehet rossz).

Link to comment
Megosztás:

hőmérséklet jeladóra.

légtömegmérő tudtommal nincs rajta, csak map szenzor meg levegőhőmérséklet szenzor (akár ez is lehet rossz).

van rajta légtömeg mérő,az cserélve lett,ez is eco tech,16szelepes láncos motor.Akkor kezdem az egr pucolással.Még annyi kérdés hogy az 1,2 és az 1,4 es gyújtástrafó ugyan az e vagy nagyobb áramot ad le az 1,4 es?

Link to comment
Megosztás:

van rajta légtömeg mérő,az cserélve lett,ez is eco tech,16szelepes láncos motor.Akkor kezdem az egr pucolással.Még annyi kérdés hogy az 1,2 és az 1,4 es gyújtástrafó ugyan az e vagy nagyobb áramot ad le az 1,4 es?

Valóban, van benne légtömegmérő (1.4-ben pl már nincs).

trafóhidat etc-ben kéne megnézni, mi a cikkszámuk.

Link to comment
Megosztás:

Valóban, van benne légtömegmérő (1.4-ben pl már nincs).

trafóhidat etc-ben kéne megnézni, mi a cikkszámuk.

hát ez most jó kérdés,az 1,4 esé nincs a kezemben,az enyémet csak holnap tudom megadni.Amúgy volt benne vezérlő csere is,de ezt mintha elötte is csinálta volna.Már nem emlékszem.Holnap megkisérlem kitakaritani a szelepházat,nagyon remélem hogy jobb lesz,amúgy ha esetleg trafós lenne nem lehet hogy ahogy melegszik egyre roszabbnak kellene lennie?

Link to comment
Megosztás:

1.2 ben van légtömegmérő.

1.4 esben nincs

és nem ugyanaz a trafó :huh:

köszönöm,ez az én szerencsém,mikor vezérlőt kellett cserélni 7 hétig kerestem bontottat,de nem volt sehol ebbe a fajtába aztán hozattam egyet Bécsből.Látom szomorú sorsomat.

Link to comment
Megosztás:

köszönöm,ez az én szerencsém,mikor vezérlőt kellett cserélni 7 hétig kerestem bontottat,de nem volt sehol ebbe a fajtába aztán hozattam egyet Bécsből.Látom szomorú sorsomat.

Biztosan az én hibám,de nem találom rajta az egr szelepet,van ezen egyáltalán?

Link to comment
Megosztás:

van.

egy hengeres tárgyat keress, valahol a szívósoron, 5 vezetékes csatival.

Leszedtem,szerintem nem volt túl retkes,de ki tudja,kipucoltam amennyire csak tudtam.Fejtetőre állítottam,fujtam bele egy kis csavarlazitót,nem folyt át a dugója tetején úgyhogy mostmár tutira zár,vettem bele egy hőmérséklet adót is.Biztos ami ziher.Reggel meglátom,és ha továbbra is rossz?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.