Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G szervízelés


tilona

Recommended Posts

Én elhisszem, hogy ez az ára de akkor is drága sport az autó. Amúgy fogalmam sincs milyen árai vannak az opelnek, Nekem tavaszal lesz fékbetét, tárcsa folyadékok cseréje. meg a szokásos. Vizga most volt zöldkaresz is 11 e ft volt. Majd kikalkulálom:D Természetesn minden gyári lesz majd.Vagy lehet hogy 85e ft nem is drága csak én vok maradi?.

A kocsihoz egyeltalán nem drága az alkatrész, igaz mihez képest! :rolleyes:

Volt japán motorom, egyszer estem vele és az első felni 110e volt, + a gumi 40e, + a tengely 6e, sebeségszenzor 32e, 2db SKF kerékcsapágy 1500Ft, vízhűtő 120e....

Kopó alkatrészek: első féktárcsák darabja 60e, amiből 2db van, tehát 120e.....soroljam még? :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy 2001-es Astra 1.4 G gépjárművem van. Hónapok óta küzdők egy problémával és ha valakinek lenne ötlete a baját illetően nagyon boldog lennék.

2008 májusában vásároltam a kocsit és az első 3 hónapban semmi baja nem volt, majd augusztusban arra figyeltem fel, hogy mikor lassítok és visszaváltok a fordulatszám leesik és a gépjármű leáll. Eleinte csak néha néha csinálta, majd egyre gyakrabban. Később a jelenség egyre gyakoribb lett és az elekronikai hibajelző kis sárga lámpa is kivillat, és az egyik henger is leállt és a kocsi rázott. Már négy szerelőnél voltam vele, ahol kiolvasták a hibakódót is, miszerint a trafó rossz. A mai napig sem tudták megcsinálni, pedig 3 trafócserém volt (utángyártott, gyári, illetve egy eredeti), a gyertyákat kicserélték az injektorokat is a vezetékeket átnézték, és mivel elég gyakran csak kevés benzin van benne a szemetet is kipucolták belőle, de sajnos még mindig nincs meg a hiba oka. A kocsi továbbra is leáll (a hideg idő beálltával csak rosszabb lett), a hibajelző ismételten villog és amíg be nem melegszik addig gyakorlatilag nem lehet vele normálisan közlekedni. Időnként tövig nyomom a gáz de a kocsi alig 40-el megy. Ha esetleg valaki találkozott hasonló problémával és megoldotta akkor várom a segítséget.

Köszönöm!!!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy 2001-es Astra 1.4 G gépjárművem van. Hónapok óta küzdők egy problémával és ha valakinek lenne ötlete a baját illetően nagyon boldog lennék.

2008 májusában vásároltam a kocsit és az első 3 hónapban semmi baja nem volt, majd augusztusban arra figyeltem fel, hogy mikor lassítok és visszaváltok a fordulatszám leesik és a gépjármű leáll. Eleinte csak néha néha csinálta, majd egyre gyakrabban. Később a jelenség egyre gyakoribb lett és az elekronikai hibajelző kis sárga lámpa is kivillat, és az egyik henger is leállt és a kocsi rázott. Már négy szerelőnél voltam vele, ahol kiolvasták a hibakódót is, miszerint a trafó rossz. A mai napig sem tudták megcsinálni, pedig 3 trafócserém volt (utángyártott, gyári, illetve egy eredeti), a gyertyákat kicserélték az injektorokat is a vezetékeket átnézték, és mivel elég gyakran csak kevés benzin van benne a szemetet is kipucolták belőle, de sajnos még mindig nincs meg a hiba oka. A kocsi továbbra is leáll (a hideg idő beálltával csak rosszabb lett), a hibajelző ismételten villog és amíg be nem melegszik addig gyakorlatilag nem lehet vele normálisan közlekedni. Időnként tövig nyomom a gáz de a kocsi alig 40-el megy. Ha esetleg valaki találkozott hasonló problémával és megoldotta akkor várom a segítséget.

Köszönöm!!!

Nekem nem volt ilyen, de volt nekem is olyan problémám amire eleinte nem találtuk a megoldást. Régebben egy 1.6-os F astra-m volt (ecotec) és előfordult, hogy 2-2500-ra felment az alapjárati fordulatszám. Aztán egyszer rátettünk egy kiolvasót (hibaüzi nem volt) és az derült ki, hogy -47 fokosnak érzékeli a motorhőmérsékletet. Na gondoltuk rosz az érzékelő, de az nem volt rosz. Végül kiderült, hogy a Computer felé menő elektromos csoportcsatlakozó volt kontaktos és időnként nem jött a jel a hőmérő felől. Lehet hogy neked is valam hasonló jellegű problémád van. Érdemes lenne ilyen szemmel is átvizsgálni a kocsit. Aztán persze lehet hogy tévedek.

Üdv

Link to comment
Megosztás:

A kocsira költeni kell: :) -70ezernél cseréztünk vezérmű szíjat + feszítő görgőket, szelepháztömítést, szimeringeket, olajat 4db szűrőt,kitisztították a fékdobokat, féktárcsákat + betéteket cseréltek, fékolajat, beálították a kéziféket, hiba tárolót kiolvasták, cserézték a csappantyút a belső levegőkeringetőben stb...150ezret fizettem, nem sokaltam érte :) 140ezerig tuti jár, mint a svájci óra :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Hol volt 11 a műszaki + zöldkártya??

Sajnos ez belső ár volt igy " utcáról" többe kerül. A zöldkaresz szabad áras asszem az 1180 a min ár. Vizsgánál meg asszem 7e ft környékén van a minimum ár, de kell még bele "felkészítés". Így aszem a minuimum ügyfél ár olyan 20 környékén van. Én eltudtam intézni, hogy csak a "kötelező" hatósági díjat fizessem.szerencsére.

Link to comment
Megosztás:

Nem hiszem mert 11 volt vizsgával.

Na ez nagy marhaság!! vagy csókos voltál valahol.....

A héten vizsgáztattam a corsámat és előtte már jó néhány helyen érdeklődtem a vizsga díjtételek felől, de ennyiért vizsgát zöldkártyával, na ne máááá.....

Nekem a zöld volt hétezer - egynéhányszáz (két évre kaptam), a vizsga pedig 16100 HUF , ezt akárhogy nézem 23 ezer - egynéhányszáz HUF és ettől csak drágábbak voltak! Megjegyzem az autó hibátlan volt és olyan értékeket produkált, hogy megdícsérték.... :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

3dl szívtam le, és ugy lett a felső skála alatt kb 1mm-el. :rolleyes:

nekem anno az egyik motorokhoz magát nagyon hozzáértőnek mondó szaki azt mondta..ő bele tesz a mociba kb annyi friss olajat, hogy szállítson a pumpa...azzal megforgatja, majd leengedi belőle...feltölti a 4 vagy 5 literes kannából frissel, úgy hogy a jel alsó részén legyen, majd hozzá tölt 1 l-t kb a felső lejszintig....ezek után ha utánna kell tölteni, akkor a leengedettből teszi, mert addigra azaz olaj ami benne van már úgy sem olyan patent, de legalább az elején tuti jó anyag van benne és nem vmi oldószer..

Link to comment
Megosztás:

nekem anno az egyik motorokhoz magát nagyon hozzáértőnek mondó szaki azt mondta..ő bele tesz a mociba kb annyi friss olajat, hogy szállítson a pumpa...azzal megforgatja, majd leengedi belőle...feltölti a 4 vagy 5 literes kannából frissel, úgy hogy a jel alsó részén legyen, majd hozzá tölt 1 l-t kb a felső lejszintig....ezek után ha utánna kell tölteni, akkor a leengedettből teszi, mert addigra azaz olaj ami benne van már úgy sem olyan patent, de legalább az elején tuti jó anyag van benne és nem vmi oldószer..

Hát ez igen :)

Az az olaj amit beletetek (valami 5W-40-es opel) már tiszta fekete, pedig még csak8 napja van benne, nem mentem vele 300km-t sem. Asszem tavasszal csere. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

nekem anno az egyik motorokhoz magát nagyon hozzáértőnek mondó szaki azt mondta..ő bele tesz a mociba kb annyi friss olajat, hogy szállítson a pumpa...azzal megforgatja, majd leengedi belőle...feltölti a 4 vagy 5 literes kannából frissel, úgy hogy a jel alsó részén legyen, majd hozzá tölt 1 l-t kb a felső lejszintig....ezek után ha utánna kell tölteni, akkor a leengedettből teszi, mert addigra azaz olaj ami benne van már úgy sem olyan patent, de legalább az elején tuti jó anyag van benne és nem vmi oldószer..

Ez nem is rossz ötlet. És azt honnan lehet tudni (vagy kb mennyiségre mennyi lehet), hogy beleraktam annyit, hogy szállítson a pumpa? Mondjuk ha 1,5l-nél több, akkor azért nekem felejtős.

Link to comment
Megosztás:

Ez nem is rossz ötlet. És azt honnan lehet tudni (vagy kb mennyiségre mennyi lehet), hogy beleraktam annyit, hogy szállítson a pumpa? Mondjuk ha 1,5l-nél több, akkor azért nekem felejtős.

szerintem kb 1.5 liter az a mennyiség amennyi elég hozzá.....bele töltessz ennyit, aztán indítás, ha nem alakúl ki az olaj nyomás 1 sec en belűl, akkor leállít, szinte még felpörgés előtt..de hidegen indítózva úgy sem indul egyből...ezért sajnálom ezeket az "új" gépeket..a régieknél ha úgy gondoltad, levetted a gyújtás kábelt és úgy önindítóztál...és semmi gond nem volt....és már az önindító forgatásáakor kialakult a nyomás....most jut eszembe...Ac pumpa relé vagy biztosíték ki, még leengedés előtt egy indítás, hogy a benzin nyomás elmenjen...majd a betöltött 1.5l után relé/bizti nélkűl önindítózás....elvileg ha elég az olaj így is ki kell alakúlnia a nyomásnak és nem teszed tönkre a katalizátort sem...ha így kialakult a nyomás...mehet vissza a relé/bizti és egy kicsit járatni..persze felügyelet mellett...aztán az előbb leírt dolgok...

Link to comment
Megosztás:

Hát ez igen :)

Az az olaj amit beletetek (valami 5W-40-es opel) már tiszta fekete, pedig még csak8 napja van benne, nem mentem vele 300km-t sem. Asszem tavasszal csere. :rolleyes:

Akkor az az olaj teszi a dolgát. Ugyanis nem csak a kenés, hanem a motor üzemelése során keletkező lerakódások (koksz, korom, stb) és fémforgácsok oldása ill. eltávolítása is feladata. Ha a színe sötétedik, akkor jól dolgozik, mivel az eltávolított szennyeződéseket nem csak eltávolítja, de magában is tartja. A 300 km durvának tűnik, ám jelzi, hogy tisztul a motor.

Pár évvel ezelőtt a helyi Volán- telephely hirdette a minden jármű számára elérhetővé tett zárt rendszerű, a motor átöblítésével összekepcsolt olajcseréjét. Nemtom létezik-e ez még.

Link to comment
Megosztás:

Akkor az az olaj teszi a dolgát. Ugyanis nem csak a kenés, hanem a motor üzemelése során keletkező lerakódások (koksz, korom, stb) és fémforgácsok oldása ill. eltávolítása is feladata.

Ez így ebben a formában sajnos nem teljesen igaz, figyelembe véve a nyolc napos futás teljesítményt.

Nálam a Metabond Top 5w 40 egy év csereperiódus után is majdnem ugyanolyan aranysárga mint amikor beletöltöttem.

Ha pedig ennyire rövid idő alatt elfeketedik, akkor az a motor nagyon gány lehet, vagy nagyon nem cserélték benne rendszeresen az olajat.... :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Ez így ebben a formában sajnos nem teljesen igaz, figyelembe véve a nyolc napos futás teljesítményt.

Nálam a Metabond Top 5w 40 egy év csereperiódus után is majdnem ugyanolyan aranysárga mint amikor beletöltöttem.

Ha pedig ennyire rövid idő alatt elfeketedik, akkor az a motor nagyon gány lehet, vagy nagyon nem cserélték benne rendszeresen az olajat.... :rolleyes:

Én is azt mondtam, hogy: "A 300 km durvának tűnik, ám jelzi, hogy tisztul a motor."

Anno meg voltam győződve róla, hogy a faca motorban faca olaj van mert csillogóan tiszta, de átvizsgálásnál kiderült, hogy a motor ugyan faca, de az olaj tök gáz volt. Az új olajat, mint egy bejáratósnál, 2500 km-nél lecseréltem, mert olyan volt mint Imynek. És még 2x. Azóta normalis a helyzet. Nem tisztem megítélni, mivel nem értek hozzá, de az a bizonyos szép tiszta olajom nem Metával, hanem más csodaszerrel adalékolt volt egy cimke tanusága szerint, amit a szerelő vett le olajcserénél az Aral kísérócimkével együtt (rajta a km állástól az olaj típusán és a szerviz nevén át a szerelő nevéig minden szerepelt).

Én azóta is kétséggel fogadom az adalékokkal kapcsolatos híreket, bár lehet, hogy nálam nem a megfelelő olajba öntötték a megfelelő adalékot(?). Mindig tisztán olaj megy bele. Talán legközelebb kipróbálom a Metabond olaját, bár a most használatban levő Fuchs is bevált.

Link to comment
Megosztás:

Ez így ebben a formában sajnos nem teljesen igaz, figyelembe véve a nyolc napos futás teljesítményt.

Nálam a Metabond Top 5w 40 egy év csereperiódus után is majdnem ugyanolyan aranysárga mint amikor beletöltöttem.

Ha pedig ennyire rövid idő alatt elfeketedik, akkor az a motor nagyon gány lehet, vagy nagyon nem cserélték benne rendszeresen az olajat.... :)

1 év 2 napos kocsi 14400km-el. :rolleyes:

4e-nél volt leengedve a gyári olaj, utánna Cactrol Magnatec 5W-40 ment bele. :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Lenne egy trafóm (nem utángyártott), ami sajnos az én kocsimba feleslegesen lett megvéve és az üzletbe nem veszik vissza és nem cserélik be semmire(no comm). Amennyiben valakinek szüksége lenne rá, vagy ismer valakit, aki éppen venni készül az jelezzen. Nagyon áron alul odaadnám. Semmi baja nincsen, csak én nem tudom használni.

köszi

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.