Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G szervízelés


tilona

Recommended Posts

Nem pont egy norautós fékbetétre illetve tárcsára gondoltam, hanem valami jóra.Egy kicsit csalódtam az"eredeti "alkatrészben.

szerintem mi naponta 2-3 fékbetétet értékesítünk az ügyfeleknek, és soha senkinek sem eszi meg a tárcsáját.

az én zafirám csak gyári alkatrészekkel van / volt szerelve, és 108.000 nél vettem le az első gyári 2002 ben rászerelt féktárcsát.

2 lehetőség van: nem gyári GM fékbetét van az autódon, vagy nem gyári GM féktárcsa van az autódon, sé az a puha, és szar.

a gyári cucc nem szar.....

vagy még egy, hogy megvezettek, és rád akartak sózni egy féktárcsát, miközbe nem is kéne még....

Link to comment
Megosztás:

Elvittem a Norautóhoz a gépet, és kiderült hogy még csak félig van elkopva a fékbetét, de azért nyikorog mert bordásra koptatta a tárcsát.Nem szoktam satuféket nyomni, vagy hirtelen fékezni úgyhogy nem értem hogy a gyári alkatrész hogyan tudott 38000Km alatt így bekopni.A srác azt mondta hogy a hejemben várna még egy 15000KM-t aztán tárcsával együtt cserélné.Valószínű hogy úgy lesz és nem gyári alkatrészeket tetetek bele, hanem jobbat.

60e km alatt nekem még mindig jó, pár hete néztem, mikor cseréltem a nyári gumikat és sztem még ennyit el kell hogy menjen.

Sztem lábfüggő. Kollega 110e km alatt 1 tárcsát, 2 szett betétet megetetett a kocsival. Igaz ő hajt mint a meszes, 9-10l-es fogyija van. szinte padló gáz, ahol lehet...

Link to comment
Megosztás:

szerintem mi naponta 2-3 fékbetétet értékesítünk az ügyfeleknek, és soha senkinek sem eszi meg a tárcsáját.

az én zafirám csak gyári alkatrészekkel van / volt szerelve, és 108.000 nél vettem le az első gyári 2002 ben rászerelt féktárcsát.

2 lehetőség van: nem gyári GM fékbetét van az autódon, vagy nem gyári GM féktárcsa van az autódon, sé az a puha, és szar.

a gyári cucc nem szar.....

vagy még egy, hogy megvezettek, és rád akartak sózni egy féktárcsát, miközbe nem is kéne még....

Mi a minimális vastagsága?

És akkor a kollega meg tudja mérni, s el tudja dönteni, hogy csak tárcsa, vagy csak betét kell-e bele...

Link to comment
Megosztás:

Mi a minimális vastagsága?

És akkor a kollega meg tudja mérni, s el tudja dönteni, hogy csak tárcsa, vagy csak betét kell-e bele...

Első tengelyen:

kuka érett: 1.7 motorig (átmérő 256 mm) 21 mm, 1.8-tól (átmérő 280 mm) 22mm

leszabályozható: 22 mm-ig ill. 23 mm-ig

Az új tárcsa 24 ill. 25 mm vastag.

Hátul:

kuka érett: 8 mm átmérőtől függetlenül

leszabályozható: 9 mm-ig

Az új tárcsa 10 mm vastag.

Féktárcsa vastagságát több ponton kell mérni, nem a külső peremen, mert homorúra kopik. Repedés vagy kb. 4 mm-es berágódás esetén gondolkodás nélkül kukába vele B).

Link to comment
Megosztás:

Első tengelyen:

kuka érett: 1.7 motorig (átmérő 256 mm) 21 mm, 1.8-tól (átmérő 280 mm) 22mm

leszabályozható: 22 mm-ig ill. 23 mm-ig

Az új tárcsa 24 ill. 25 mm vastag.

Hátul:

kuka érett: 8 mm átmérőtől függetlenül

leszabályozható: 9 mm-ig

Az új tárcsa 10 mm vastag.

Féktárcsa vastagságát több ponton kell mérni, nem a külső peremen, mert homorúra kopik. Repedés vagy kb. 4 mm-es berágódás esetén gondolkodás nélkül kukába vele B).

Köszi, ez nagyon jó kis leírás.

Doboknál hogy van, ott van valami tűrés, hogy a dobot milyen állapotban kell cserélni?

Link to comment
Megosztás:

Köszi, ez nagyon jó kis leírás.

Doboknál hogy van, ott van valami tűrés, hogy a dobot milyen állapotban kell cserélni?

A dobnál meg van adva, mi az a maximális átmérő, ameddig lehet használni, illetve amire fel lehet szabályozni. Én az első fékeimet 75e km-nél cseréltem, ekkor a betét vastagsága 3mm volt kb. Nem szórakoztam, kidobtam a tárcsát is. A tárcsa brembo lett, a betét textar. Szétszedtem ezzel egyidőben a dobfékeket is, hogy megnézzem azzal mi a helyzet. Bő 50%-osak voltak, úgyhogy a hátulja majdnem 2x annyit elmegy, mint az eleje.

Link to comment
Megosztás:

A dobnál meg van adva, mi az a maximális átmérő, ameddig lehet használni, illetve amire fel lehet szabályozni. Én az első fékeimet 75e km-nél cseréltem, ekkor a betét vastagsága 3mm volt kb. Nem szórakoztam, kidobtam a tárcsát is. A tárcsa brembo lett, a betét textar. Szétszedtem ezzel egyidőben a dobfékeket is, hogy megnézzem azzal mi a helyzet. Bő 50%-osak voltak, úgyhogy a hátulja majdnem 2x annyit elmegy, mint az eleje.

Arra már nem emlékszem, hogy mi az a méret, talán 231mm, de lehet rosszul emlékszem.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ma megyek olajcserére független szerelőhöz. Előző szervizelés óta 15e km-t futott az autó 9 hónap alatt.

Insp felirat értelemszerűen még nincs. Most kell-e ezzel kapcsolatban tenni valamit - ha igen, mit - vagy majd ha kiírja az Insp feliratot?

Segítséget megköszönöm

Üdv

Gábor

Ha megjelenik, akkor kiütöd.

(napi számláló benyom, gyújtás ráad és kb 2-3 sec múlva vízszintes vonalak megjelennek, akkor jó)

Link to comment
Megosztás:

Ha megjelenik, akkor kiütöd.

(gáz+fék+napi számláló benyom, gyújtás ráad és kb 2-3 sec múlva vízszintes vonalak megjelennek, akkor jó)

Gáz meg fék nélkül is kiszedi az "insp"-et! :D

Bár,ha úgy jobban tetszik,akkor nyomhatja is közben.De,ha még az első ködlámpát is

bekapcsolja,meg a hátsó szélvédő fűtést és jobb hátsó ablakot félig leengedi és

magyar nótát hallgat közben és iszik 3 sört , 3 felest a jobbikból,akkor

hosszabb ideig nem jön vissza az "insp". B)

Link to comment
Megosztás:

Gáz meg fék nélkül is kiszedi az "insp"-et! :)

Bár,ha úgy jobban tetszik,akkor nyomhatja is közben.De,ha még az első ködlámpát is

bekapcsolja,meg a hátsó szélvédő fűtést és jobb hátsó ablakot félig leengedi és

magyar nótát hallgat közben és iszik 3 sört , 3 felest a jobbikból,akkor

hosszabb ideig nem jön vissza az "insp". B)

okés :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Lyuggatott, vagy mart féktárcsával van valakinek tapasztalata? Jobb mint a sima? Kéne valamit tuningolni a fékemen, nem vagyok megelégedve vele.

Jobb fékhatást/hatásfokot egyik sem hozna. Ezek a megoldások az intenzívebb hűtést és a jobb öntisztulást szolgálják.

Meg kéne bambulni, hogy minden működik-e rendesen és hogy milyen tárcsa ill. fékbetét van beszerelve. Pl.: QH betéttől ne várj csodát.

Sok múlik a gumiabroncson is.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!!!

Kipróbáltam,de a magyarnótát hanyagoltam. Lehet,hogy ezért nem sikerült?

Mármint berugni. B) A fe insp megmaradt....

Hol rontottam el????? :)

Gáz meg fék nélkül is kiszedi az "insp"-et! :(

Bár,ha úgy jobban tetszik,akkor nyomhatja is közben.De,ha még az első ködlámpát is

bekapcsolja,meg a hátsó szélvédő fűtést és jobb hátsó ablakot félig leengedi és

magyar nótát hallgat közben és iszik 3 sört , 3 felest a jobbikból,akkor

hosszabb ideig nem jön vissza az "insp". :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!!!

Kipróbáltam,de a magyarnótát hanyagoltam. Lehet,hogy ezért nem sikerült?

Mármint berugni. B) A fe insp megmaradt....

Hol rontottam el????? :D

gyujtás ráad,és közben nyomod a nullázót...egyszerre kellene csinálni,és jó lesz!

Nem kell se nagymama,se semmi,na jó max egy kis agancsoskóla... :)

Link to comment
Megosztás:

gyujtás ráad,és közben nyomod a nullázót...egyszerre kellene csinálni,és jó lesz!

Nem kell se nagymama,se semmi,na jó max egy kis agancsoskóla... B)

Én így szoktam:beülök-benyomom a nullázót-nyomva tartom

és ráadom a gyújtást-3-4 mp. mulva ---- vonal lesz az insp-ből

Bár hozzá kell tenni nem mindig sikerült elsőre!

Link to comment
Megosztás:

Uraim,

ismerős autót akar venni. Mint lelkes G Astra tulajdonos, gondoltam ajánlom neki a típust.

Benéztünk a bárdiautó honlapjára, mégis mi mennyi lehet hozzá.

Osztán ott kaptam egy szép nagy pofont: Az komoly, hogy egy kuplungszett kinyomócsapággyal 110ezer forint?!

Vagy én néztem el valamit?

Köszönöm

Link to comment
Megosztás:

Uraim,

ismerős autót akar venni. Mint lelkes G Astra tulajdonos, gondoltam ajánlom neki a típust.

Benéztünk a bárdiautó honlapjára, mégis mi mennyi lehet hozzá.

Osztán ott kaptam egy szép nagy pofont: Az komoly, hogy egy kuplungszett kinyomócsapággyal 110ezer forint?!

Vagy én néztem el valamit?

Köszönöm

jól láttad. a kinyomócsapágy ami egyben egy munkahenger is, az kurvadrága. az dobja meg a kuplungcsere költségét. szerencsére ritkán kell kuplungot cserélni B)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.