Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G szervízelés


tilona

Recommended Posts

Üdv!

A bal hátsó ajtó elkezdett nyikorogni mostanában, lehet ezt az ajtóburkolat leszerelése nélkül kenni? Úgy nézem, az ajtóhatároló éle kopott, elegendő-e, ha azt zsírozom, vagy le kell venni a teljes ajtóburkolatot? Más. Az ötödik ajtó(Caravan) nyikorog rosszabb minőségű úton/földúton, ez elkerülhetetlen, vagy esetleg szilikonspray az ajtótömítésre segíthet-e? Más. Ködlámpában gondolkozok, a vezetékelés elő van-e készítve az első ködlámpához(2006 Classic II Caravan), vagy végig kell húznom?

Én be szoktam fújni valami kenő spray-vel :D , pl WD40

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

A bal hátsó ajtó elkezdett nyikorogni mostanában, lehet ezt az ajtóburkolat leszerelése nélkül kenni? Úgy nézem, az ajtóhatároló éle kopott, elegendő-e, ha azt zsírozom, vagy le kell venni a teljes ajtóburkolatot? Más. Az ötödik ajtó(Caravan) nyikorog rosszabb minőségű úton/földúton, ez elkerülhetetlen, vagy esetleg szilikonspray az ajtótömítésre segíthet-e? Más. Ködlámpában gondolkozok, a vezetékelés elő van-e készítve az első ködlámpához(2006 Classic II Caravan), vagy végig kell húznom?

Szerintem nem vesztesz vele semmit, ha megpróbálod kicsit megzsírozni az ajtóhatárolót, utána majd kiderül elég volt-e. A ködlámpa ha be van vezetékelve, akkor ott kellene lennie a csatlakozóknak a lökhárító mögött, de mivel Classic, valószínű nincs bevezetékezve csak a tűzfalig. Ha minden igaz akkor a tűzfalon levő átvezető csatlakozóig be van húzva, csak a motortér kötegből hiányzik, azt kell pótolni. Ezen kívül a világításkapcsolót kell kicserélni egy olyanra min van első ködlámpa gomb is (vagy átkötni a hátsóéra, de az nem szép megoldás), és kell még egy relé a biztosítéktáblába ha jól tudom.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem nem vesztesz vele semmit, ha megpróbálod kicsit megzsírozni az ajtóhatárolót, utána majd kiderül elég volt-e. A ködlámpa ha be van vezetékelve, akkor ott kellene lennie a csatlakozóknak a lökhárító mögött, de mivel Classic, valószínű nincs bevezetékezve csak a tűzfalig. Ha minden igaz akkor a tűzfalon levő átvezető csatlakozóig be van húzva, csak a motortér kötegből hiányzik, azt kell pótolni. Ezen kívül a világításkapcsolót kell kicserélni egy olyanra min van első ködlámpa gomb is (vagy átkötni a hátsóéra, de az nem szép megoldás), és kell még egy relé a biztosítéktáblába ha jól tudom.

és egy biztosíték is :D

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

A bal hátsó ajtó elkezdett nyikorogni mostanában, lehet ezt az ajtóburkolat leszerelése nélkül kenni? Úgy nézem, az ajtóhatároló éle kopott, elegendő-e, ha azt zsírozom, vagy le kell venni a teljes ajtóburkolatot? Más. Az ötödik ajtó(Caravan) nyikorog rosszabb minőségű úton/földúton, ez elkerülhetetlen, vagy esetleg szilikonspray az ajtótömítésre segíthet-e?

Spec. zsír vagy olaj vagy WD40 valamelyik beválik végső esetben:forró ólom!!! :D

Link to comment
Megosztás:

lehet kapni kis kiszerelésben vízálló zsírt.Érdekes zöld színe van,de nagyon jó cucc,és nem tűnik el 2 hónap múltán sem...

Véletlen van itthon ilyen vízálló zsír, ezt használjuk a cégnél az időjárásnak kitett zsilipkapuk elzárószerkezeteinél.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem nem vesztesz vele semmit, ha megpróbálod kicsit megzsírozni az ajtóhatárolót, utána majd kiderül elég volt-e. A ködlámpa ha be van vezetékelve, akkor ott kellene lennie a csatlakozóknak a lökhárító mögött, de mivel Classic, valószínű nincs bevezetékezve csak a tűzfalig. Ha minden igaz akkor a tűzfalon levő átvezető csatlakozóig be van húzva, csak a motortér kötegből hiányzik, azt kell pótolni. Ezen kívül a világításkapcsolót kell kicserélni egy olyanra min van első ködlámpa gomb is (vagy átkötni a hátsóéra, de az nem szép megoldás), és kell még egy relé a biztosítéktáblába ha jól tudom.

A lökhárító mögött tuti nincs csatlakozó és éppen arra gondoltam, hogy rákötöm a hátsó ködlámpa kapcsolójára. Lehet nem szép, de praktikus és ebben az esetben másik relé sem kell, gondolom. Kérdés, hogy a hátsó ködlámpa reléje bírni fogja-e? Elektromossággal nem vagyok képben túlzottan. Nem is én csinálnám ezt a részt, csak épp tudni szeretném, hogy mire számíthatok.

Link to comment
Megosztás:

A lökhárító mögött tuti nincs csatlakozó és éppen arra gondoltam, hogy rákötöm a hátsó ködlámpa kapcsolójára. Lehet nem szép, de praktikus és ebben az esetben másik relé sem kell, gondolom. Kérdés, hogy a hátsó ködlámpa reléje bírni fogja-e? Elektromossággal nem vagyok képben túlzottan. Nem is én csinálnám ezt a részt, csak épp tudni szeretném, hogy mire számíthatok.

Hát, hogy kell-e a relé, az attól függ, hogy hol közösíted. Így látatlanban fogalmam sincs, hogy milyen relé van benne, de nem hinném hogy valami különleges, drága darabról lenne szó. Azt én biztos, hogy nem spórolnám ki belőle, még ha kapcsolót nem is akarsz másikat venni. Egyrészt mert a hátsóét nem arra tervezték, még ha a relé el is bírná a vezetékeknek nem biztos, hogy mindenhol elég a keresztmetszete. Másrészt jobban össze kell kókányolni a gyári vezetékköteget, mintha csak a kapcsolóban (vagy a csokijában) hidalod össze, a többi meg marad gyári. SZ.V.SZ a relét semmiképpen ne spórold ki, ha kapcsolót nem is veszel.

Link to comment
Megosztás:

Hát, hogy kell-e a relé, az attól függ, hogy hol közösíted. Így látatlanban fogalmam sincs, hogy milyen relé van benne, de nem hinném hogy valami különleges, drága darabról lenne szó. Azt én biztos, hogy nem spórolnám ki belőle, még ha kapcsolót nem is akarsz másikat venni. Egyrészt mert a hátsóét nem arra tervezték, még ha a relé el is bírná a vezetékeknek nem biztos, hogy mindenhol elég a keresztmetszete. Másrészt jobban össze kell kókányolni a gyári vezetékköteget, mintha csak a kapcsolóban (vagy a csokijában) hidalod össze, a többi meg marad gyári. SZ.V.SZ a relét semmiképpen ne spórold ki, ha kapcsolót nem is veszel.

Így átgondolva, igazad van, asszem így fogom csinálni.

Link to comment
Megosztás:

A lökhárító mögött tuti nincs csatlakozó és éppen arra gondoltam, hogy rákötöm a hátsó ködlámpa kapcsolójára. Lehet nem szép, de praktikus és ebben az esetben másik relé sem kell, gondolom. Kérdés, hogy a hátsó ködlámpa reléje bírni fogja-e? Elektromossággal nem vagyok képben túlzottan. Nem is én csinálnám ezt a részt, csak épp tudni szeretném, hogy mire számíthatok.

Miért spórolod ki a kapcsolót? Én nem tenném, mert pl a hátsót le kell tudnod kapcsolni, ha valaki utolér, tehát abban az esetben sem lenne logikus az egész, illetve a rendelet, ami alapján még műszakin is megbukik a kocsid, ha megnézik:

59. § Hátsó helyzetjelző ködlámpára vonatkozó további műszaki feltételek

(1) A járműre csak jóváhagyási jellel ellátott hátsó helyzetjelző ködlámpát szabad felszerelni.

(3) A hátsó helyzetjelző ködlámpa elektromos kapcsolásának olyannak kell lennie, hogy csak külön kapcsolóval, a helyzetjelző lámpák bekapcsolt állapotában legyen bekapcsolható.

Link to comment
Megosztás:

A lökhárító mögött tuti nincs csatlakozó és éppen arra gondoltam, hogy rákötöm a hátsó ködlámpa kapcsolójára. Lehet nem szép, de praktikus és ebben az esetben másik relé sem kell, gondolom. Kérdés, hogy a hátsó ködlámpa reléje bírni fogja-e? Elektromossággal nem vagyok képben túlzottan. Nem is én csinálnám ezt a részt, csak épp tudni szeretném, hogy mire számíthatok.

sima relé van benne semmi extra,párszázforintos.... ne kösd rá,nem érdemes vele játszanimeg amugy is húznod kell kábelt,akkor meg ha megvan a tűzfalig,egyszerűbb és biztonságosabb megcsinálni normálisan....

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Olyan jelenséggel fordulnék hozzátok, hogy...

Van egy 1.4 X14XE G astra club, nem indult be, ac pumpa nem csinált semmit, kicserélték, majd jött az, hogy az újjal sem indult be. Utólag megmérve nem kap áramot az AC.

Következő gyanú egy gepard immobiliser, ami utólagosan lett beépítve. Médiamarktba visszavontat, ott a AC pumpa áramkörét megcsinálták biztosítékosra, hogy ha előfordulna megint ilyen, akkor azt berakom és kiiktatódik az a kör. Médiamárktba megijedt a kis dög :D és beindult.

Saját lábán elhagyta a műhelyt, majd most szigetszentmiklós és onnan nem akart elindulni. Biztosíték betesz, és csak indítózik.

Amit tudok, hogy van egy laserline riasztó benne, ami blokkolja az AC pumpát, mert zümmögést továbbra sem hallok. (Hátsó ülés felhajt, és nem hallani semmit.)

Aksit levettem, vissza ez sem segít. Van e valami tippetek, vagy a környéken valaki akihez betolva tud mondani valamit.

Amikor AC pumpa csere volt, akkor cseréltünk gyertyát is, olajat is szűrőt is. Miután beindult mentem vele kb 60-70 km, leállítás beindítás. Volt, hogy könnyen indult, volt hogy nehezebben, de most már semmi.

Remélem mindent leírtam érthetően :icon4:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Olyan jelenséggel fordulnék hozzátok, hogy...

Van egy 1.4 X14XE G astra club, nem indult be, ac pumpa nem csinált semmit, kicserélték, majd jött az, hogy az újjal sem indult be. Utólag megmérve nem kap áramot az AC.

Következő gyanú egy gepard immobiliser, ami utólagosan lett beépítve. Médiamarktba visszavontat, ott a AC pumpa áramkörét megcsinálták biztosítékosra, hogy ha előfordulna megint ilyen, akkor azt berakom és kiiktatódik az a kör. Médiamárktba megijedt a kis dög :D és beindult.

Saját lábán elhagyta a műhelyt, majd most szigetszentmiklós és onnan nem akart elindulni. Biztosíték betesz, és csak indítózik.

Amit tudok, hogy van egy laserline riasztó benne, ami blokkolja az AC pumpát, mert zümmögést továbbra sem hallok. (Hátsó ülés felhajt, és nem hallani semmit.)

Aksit levettem, vissza ez sem segít. Van e valami tippetek, vagy a környéken valaki akihez betolva tud mondani valamit.

Amikor AC pumpa csere volt, akkor cseréltünk gyertyát is, olajat is szűrőt is. Miután beindult mentem vele kb 60-70 km, leállítás beindítás. Volt, hogy könnyen indult, volt hogy nehezebben, de most már semmi.

Remélem mindent leírtam érthetően :icon4:

Itt Wessz-t szokták ajánlani a srácok.

Állítólag nagyon profi, Törökbálinton praktizál.

Itt is jelen van, a fórumon.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.Tanácsotokat szeretném kérni ti mitt tennétek a helyeben.2011.04 11 én levelett kaptam az opeltol hogy vigyem be akocsit mert a vezérmütengely csapágyfedél csavarok meglazulhatnak.Salynos elfelejtettem és kb 3 hete megált az auto.Elvittuk egy szevizbe ahol megállapitották hogy eltört a szivo oldali vezérmütengely.Megcsináltattam az autot és kész.2011 07 14 én kaptam egy uj levelet az opeltol amiben már nyomatékosan kérnek hogy vigyem be a kocsit mert akár a Vezérmutengely is eltorhet!!Természetesen nem márkaszervizben javitattam meg!Kérhetem az opeltol a javitási kolcség megtéritését vagy esélytelen?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.Tanácsotokat szeretném kérni ti mitt tennétek a helyeben.2011.04 11 én levelett kaptam az opeltol hogy vigyem be akocsit mert a vezérmütengely csapágyfedél csavarok meglazulhatnak.Salynos elfelejtettem és kb 3 hete megált az auto.Elvittuk egy szevizbe ahol megállapitották hogy eltört a szivo oldali vezérmütengely.Megcsináltattam az autot és kész.2011 07 14 én kaptam egy uj levelet az opeltol amiben már nyomatékosan kérnek hogy vigyem be a kocsit mert akár a Vezérmutengely is eltorhet!!Természetesen nem márkaszervizben javitattam meg!Kérhetem az opeltol a javitási kolcség megtéritését vagy esélytelen?

Bakker ezt jól megszívtad. Azt tudom, hogy egy ismerősöm is megjárta. Ő nem kapott levelet, megcsináltatta majd ment a levél az Opelnek. Neki kifizették, igaz Opel szervíz javította. Ebben az esetben nem tudom mit mondanak majd neked. Keresd uhuhu-t, ő talán többet tud mondani. Mennyiért csinálták meg?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.Tanácsotokat szeretném kérni ti mitt tennétek a helyeben.2011.04 11 én levelett kaptam az opeltol hogy vigyem be akocsit mert a vezérmütengely csapágyfedél csavarok meglazulhatnak.Salynos elfelejtettem és kb 3 hete megált az auto.Elvittuk egy szevizbe ahol megállapitották hogy eltört a szivo oldali vezérmütengely.Megcsináltattam az autot és kész.2011 07 14 én kaptam egy uj levelet az opeltol amiben már nyomatékosan kérnek hogy vigyem be a kocsit mert akár a Vezérmutengely is eltorhet!!Természetesen nem márkaszervizben javitattam meg!Kérhetem az opeltol a javitási kolcség megtéritését vagy esélytelen?

Az eddigiek alapján esélytelen. (kaptál levelet) Van akinek nem is szóltak. Továbbá ilyen esetekben kizárólag a gyárilag hibás alkatrész árát térítenék meg, az általa okozott kárt nem.

Pont érdeklődtem szervizben, hogy mi az eset vezérműszíj szakadás esetén. Azzal kapcsolatban mondták ezeket. De majd más is ír tapasztalatot.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.Tanácsotokat szeretném kérni ti mitt tennétek a helyeben.2011.04 11 én levelett kaptam az opeltol hogy vigyem be akocsit mert a vezérmütengely csapágyfedél csavarok meglazulhatnak.Salynos elfelejtettem és kb 3 hete megált az auto.Elvittuk egy szevizbe ahol megállapitották hogy eltört a szivo oldali vezérmütengely.Megcsináltattam az autot és kész.2011 07 14 én kaptam egy uj levelet az opeltol amiben már nyomatékosan kérnek hogy vigyem be a kocsit mert akár a Vezérmutengely is eltorhet!!Természetesen nem márkaszervizben javitattam meg!Kérhetem az opeltol a javitási kolcség megtéritését vagy esélytelen?

Az szomorú, hogy elfelejtetted. :D

De az még szomorúbb, hogy csak most jöttek rá, hogy vissza kellene vinni. :icon4:

Mi a motorszáma a kocsidnak? (az utolsó négy számot ne küldd el) Csak kíváncsiságból... Illetve milyen évjárat?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.