Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


hemi

Recommended Posts

Akkor üdvözlet "klubtárs" :)

Kerékcsapágyak voltak már cserélve?

Rohadt büszke vagyok rá, mert a komplett futómű még eredeti. :) Értsd: összes szilent, összes csukló, lengéscsillapító, stb. Pedig kapott már sok mindent, volt ugratás, meg gát tetején 110-el döngetés (földúton). Persze nem ez a jellemző felhasználás, de volt hogy muszáj volt. Na meg szerintem több terepet látott ez az autó életében mint a legtöbb ilyen mai ál"terepjáró". :)

Egyébként 11 éve van a családban, 58 ezerrel vettük 2000-ben, 10 évesen, mi raktuk bele a maradék 200.000-at, abból olyan 50.000-et én magam.

Meg úgy egyébként is 90%-a gyári az autónak, csak kopó fogyó alkatrészeket kellett cserélni, vagy olyat ami saját hibából ered. (pl fater meg a szarvas esete) A gyári fékek pl 17 évesen 170.000-nél lettek csak cserélve, és a tárcsa még elment volna egy betétnyit. :P

Link to comment
Megosztás:

  • Hozzászólások 6,1k
  • Létrehozva
  • Legutolsó válasz

Legtöbb hozzászólás

Rohadt büszke vagyok rá, mert a komplett futómű még eredeti. :) Értsd: összes szilent, összes csukló, lengéscsillapító, stb. Pedig kapott már sok mindent, volt ugratás, meg gát tetején 110-el döngetés (földúton). Persze nem ez a jellemző felhasználás, de volt hogy muszáj volt. Na meg szerintem több terepet látott ez az autó életében mint a legtöbb ilyen mai ál"terepjáró". :)

Egyébként 11 éve van a családban, 58 ezerrel vettük 2000-ben, 10 évesen, mi raktuk bele a maradék 200.000-at, abból olyan 50.000-et én magam.

Meg úgy egyébként is 90%-a gyári az autónak, csak kopó fogyó alkatrészeket kellett cserélni, vagy olyat ami saját hibából ered. (pl fater meg a szarvas esete) A gyári fékek pl 17 évesen 170.000-nél lettek csak cserélve, és a tárcsa még elment volna egy betétnyit. :P

Hát ahogy elnézem akkor büszke is lehetsz a járgányra! ;) Ritka manapság már az is hogy valakinél 11 éve legyen ugyanaz az autó! Az emberek manapság hamar "megunják", már ha persze tehetik (anyagilag)! :)

Link to comment
Megosztás:

Hát ahogy elnézem akkor büszke is lehetsz a járgányra! ;) Ritka manapság már az is hogy valakinél 11 éve legyen ugyanaz az autó! Az emberek manapság hamar "megunják", már ha persze tehetik (anyagilag)! :)

Mondjuk én egy elborult ember vagyok, van mellette egy 81-es e rekordom is, épp átépítés alatt, egyébként meg simsonozok (versenyzek) meg hasonlók. :) A vecinél újabb autó nem is kéne. Azok már nem tartósak.

Link to comment
Megosztás:

Mondjuk én egy elborult ember vagyok, van mellette egy 81-es e rekordom is, épp átépítés alatt, egyébként meg simsonozok (versenyzek) meg hasonlók. :) A vecinél újabb autó nem is kéne. Azok már nem tartósak.

És ott a lényeg a hozzászólásodban! Ugyanezt vallom én is! :) A mai autók sohasem fognak kibírni 20 évet! Előbb esnek darabokra..

Link to comment
Megosztás:

Mondjuk én egy elborult ember vagyok, van mellette egy 81-es e rekordom is, épp átépítés alatt, egyébként meg simsonozok (versenyzek) meg hasonlók. :) A vecinél újabb autó nem is kéne. Azok már nem tartósak.

Nah ez bizony egy rettentő szimpatikus tulajdonság :icon13:

Simoval versenyezni? Az komoly :) Lehet tudni valamit a gépsárkányról?

Link to comment
Megosztás:

Nah ez bizony egy rettentő szimpatikus tulajdonság :icon13:

Simoval versenyezni? Az komoly :) Lehet tudni valamit a gépsárkányról?

OFF

Jha, vagyunk páran ilyen elborultak, újraélesztettük a simson kupát. Sajna az utsó 2 évben nem nagyon tudtam menni, de előtte rendszeresen ott voltam. A szocformula.hu-n lehet találni infókat az egész veterános versenysorozatról, minket meg a simsonosok.hu-n lehet megtalálni. Sportmotoron ha rákeresel a simson meg verseny kategóriában a "kanyarvadászat"-ra, találsz képeket, videókat. :)

A motorom meg mikor milyen, de általában közelíti a 100-at a végsebessége, és legutóbb még 5 sebis volt. :P

ON

És ott a lényeg a hozzászólásodban! Ugyanezt vallom én is! :) A mai autók sohasem fognak kibírni 20 évet! Előbb esnek darabokra..

A mai autókat (pontosabban kb 2000-óta már nem tartósságra tervezik, hanem a fogyasztói társadalomnak. :( Én annak meg nagyon nem akarok része lenni. így nem csak autóból, de minden másból igyekszek régi dolgokat beszerezni. Azok még az örökkévalóságnak készültek. :P

Link to comment
Megosztás:

OFF

Jha, vagyunk páran ilyen elborultak, újraélesztettük a simson kupát. Sajna az utsó 2 évben nem nagyon tudtam menni, de előtte rendszeresen ott voltam. A szocformula.hu-n lehet találni infókat az egész veterános versenysorozatról, minket meg a simsonosok.hu-n lehet megtalálni. Sportmotoron ha rákeresel a simson meg verseny kategóriában a "kanyarvadászat"-ra, találsz képeket, videókat. :)

A motorom meg mikor milyen, de általában közelíti a 100-at a végsebessége, és legutóbb még 5 sebis volt. :P

ON

A mai autókat (pontosabban kb 2000-óta már nem tartósságra tervezik, hanem a fogyasztói társadalomnak. :( Én annak meg nagyon nem akarok része lenni. így nem csak autóból, de minden másból igyekszek régi dolgokat beszerezni. Azok még az örökkévalóságnak készültek. :P

Osztom a véleményed :)

Nah utána is nézek a linkeknek. H.adam is reszelgetett anno valami durván szóló Simót.

Hát az én '75-ös Schwalbe-m most 71-es (GPS) utazósebességgel már egész használható lett (60ccm, 4 felömlő, sport dugó+krómgyűrű, 3 sebesség :( )

Link to comment
Megosztás:

Látom akkor nem csak én vagyok ilyen 2T mániás.. :) Igaz, én Mitoval "bohockodok", de kellőképen leköt:D

:) Cagiva?

Épp most jöttem vissza tesztkörről.

Hátsó lánckerék (35éves gyári), kipufogó könyök, "motortartó szilent", sebességjeladó (szintén békebeli gyári) csere volt porondon.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Raktam a vectrámba gyári ködlámpákat belűről van egy lencse benne!

Kérdésem az lenne hogy nekem nemigazán tetszik ahogyan világit úgy viszintesen egy csíkban ossz ell a fényt!

Na most lehet hogy ez pont ködben jó nem tudom jó ez így vagy lehet a lencsének baja?

Ránézésre ép benne minden!

Xenont lehet ebbe a ködlámpába rakni elbírja a belső szerkezet a hőt ???

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Raktam a vectrámba gyári ködlámpákat belűről van egy lencse benne!

Kérdésem az lenne hogy nekem nemigazán tetszik ahogyan világit úgy viszintesen egy csíkban ossz ell a fényt!

Na most lehet hogy ez pont ködben jó nem tudom jó ez így vagy lehet a lencsének baja?

Ránézésre ép benne minden!

Xenont lehet ebbe a ködlámpába rakni elbírja a belső szerkezet a hőt ???

Igen, a ködlámpában pont az a poén, hogy vonalban világít, a köd alá. (bár amilyen pici és magasan van a gyári, nem tudom hogy látni vele ködben) a xenont azt felejtsd el,szétolvadna az egész. ráadásul a yard is csúnyán nézne rád, meg vakítanál is mint a fene, de legalább nem látnál jobban vele.

Link to comment
Megosztás:

:) Cagiva?

Épp most jöttem vissza tesztkörről.

Hátsó lánckerék (35éves gyári), kipufogó könyök, "motortartó szilent", sebességjeladó (szintén békebeli gyári) csere volt porondon.

Pontosan:) Bár már igaz elég sokba van, de amire kell arra pont megfelel. Nekem most leállás van, bowden szakadás, viszont a karburálás végre egész jó lett..

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Már egy ideje regisztráltam ide, de még nem írtam, csak olvasgattam a fórumokat. Most viszont lenne egy-két kérdésem, remélem valaki tud segíteni :icon1:

Automata váltó van az autóban, de le szeretném cserélni kézi váltóra. Ha vki próbálkozott ilyennel vagy van bármi infója, azt megköszönném! Van már 1 váltóm, ami ugyan ilyen C20NE-ről lett leszedve, pedálokkal, váltókarral, a műszerfalban lévő W-szám is megegyezett(állítólag fontos volt, én nem értek hozzá).

Kérdés még, hogy a féltengelyek megegyeznek-e a két váltóban, és hogy hivatalosan elég csak egy új forgalmit kérni, vagy vizsgakötles? (forgalmiban egy szám jelöli a váltó típusát, semmi azonosító, ezért hülyeségnek tartanám, de igazából nem lepődnék meg)

Bármilyen hasznos infót megköszönnék ;)

Link to comment
Megosztás:

Na, de hogy ne csak a levegőbe beszéljek, csináltam ma pár képet is, igaz mivel a fénygép lemerült,csak telefonnal. De azért a lényeg látszik.

Nekiálltam hogy bepróbáljam a gt rugókat, de sajnos rá kellett jönnöm hogy a hátsó rugók teljesen megegyeznek az enyémmel. (azért érzitek, a c16nz meg a 2.0 gt rugók tök egyformák) Csak elöl vastagabbak némivel, de nekem meg pont a hátulján kellene keményíteni hogy ne tolja el az orrát állandóan. Na mind1, mivel mindene még jó állapotban van, egyelőre marad a gyári futómű, csak hátra kap majd valami lufikat, mert az nem állapot hogy bepakolok a csomitartóba, meg beülünk négyen, és úgy ül a segge mint valami munkás swiftnek.

Az ottan egy gyári szilent: http://www.kepfeltol...ltoltes.hu_.jpg

És a többi is ilyen állapotú, csak a hátsó stabi szilentek kezdtek el kicsit repedezni, de jó pár éve elmennek még.

Na meg ugye eredeti gátlók... http://www.kepfeltol...ltoltes.hu_.jpg

És ugye az origi szegecselt gömbcsuklók: http://www.kepfeltol...ltoltes.hu_.jpg

A jobboldali is! http://www.kepfeltol...ltoltes.hu_.jpg

Még nem láttam olyan szerelőt aki nekiállt volna visszaszegecselgetni, meg olyan vevőt sem, aki megrendelte volna az opeltől lengőkarral együtt.

Na és akkor így csillapít a 21-2 éves 265 ezret futott origi csillapító:

http://www.youtube.com/watch?v=t3Tp6RGKJYE

http://www.youtube.com/watch?v=Y5tbDpp0ux4

Hát sorry a minőségért meg hogy ferde, de csak a telefon volt kéznél, szerkesztő progim meg most nincs a gépen. (a tecsőn meg nem találtam olyat hogy elforgatná)

(Ha nem jelennének meg a videók akkor itt a két lengéscsillapító nevű videó: http://www.youtube.com/user/orultroka?feature=mhee )

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.