Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


hemi

Recommended Posts

  • Hozzászólások 6,1k
  • Létrehozva
  • Legutolsó válasz

Legtöbb hozzászólás

És valóban, Köhém rendelet: (7)189 A fényáteresztő-képesség mértéke megfelelő:

a) ha a szélvédő (kivéve a lehajtott napellenzők által takart üvegfelület), valamint a vezetőtéri oldalablakok üvegei esetében (amelyeken keresztül a jármű vezetője részére az oldalra való kilátás, valamint a visszapillantó tükrökkel a jármű mellett lévő mindkét forgalmi sávra történő hátralátás biztosítva van) a mérték legalább 70%;

b) egyéb ablakok (utastéri, raktéri oldal és hátsó ablakok) üvegei esetében 70% alatti mérték is megengedhető, ha a járművet két külső tükörrel szerelték fel.

Mikor nekem tanították, akkor még 75% volt oldalra, szélvédőre meg valami 85-90.

Link to comment
Megosztás:

Mivel nekem nem zöld üveg van hanem sima, akkor a 80-as fóliát, ami a valóságban 78%-körül van, minden további nélkül fel lehet cuppantani. Az is 35% körül fogja az infrát.

És valóban, Köhém rendelet: (7)189 A fényáteresztő-képesség mértéke megfelelő:

a) ha a szélvédő (kivéve a lehajtott napellenzők által takart üvegfelület), valamint a vezetőtéri oldalablakok üvegei esetében (amelyeken keresztül a jármű vezetője részére az oldalra való kilátás, valamint a visszapillantó tükrökkel a jármű mellett lévő mindkét forgalmi sávra történő hátralátás biztosítva van) a mérték legalább 70%;

B) egyéb ablakok (utastéri, raktéri oldal és hátsó ablakok) üvegei esetében 70% alatti mérték is megengedhető, ha a járművet két külső tükörrel szerelték fel.

Mikor nekem tanították, akkor még 75% volt oldalra, szélvédőre meg valami 85-90.

Link to comment
Megosztás:

Tegnap reggelem jól indult!

A munkahelyi parkolóba befordulva vettem észre hogy olajcsíkot húzok. Nem csöppök, hanem egybefüggő csík! Mondom jól van ez nem egy egyszerű tömités probléma. Nem tudtam vele fogglalkozni. Szóltam kollegámnak jőjön velem haza,majd hozzon vissza. Inkább nálunk a parkolóba legyen az autó itt könnyebben szerelem. Hazafelé húztam a csikot,szó szerint! :D Gyorsan vissza a melózni. Természetesen az embernek egyből vannak jó akkarói, és fejben okleveles szerelői is! Volt itt minden! A kilőtt olajleeresztőcsavaron át a főtengely szimeringig minden! Az aznapi meló semm volt a legjobb(szívtam), mondom mi jöhet még. Haza gyalog kellett mennem!(4km) Egész nap nem esett, csak mikor elindultam, akkor is jégeső.De jó! Megáztam csontig! A rossz idő miatt,meg már este is volt,csak annyi időm és kedvem volt hogy alánéztem a kocsinak. Egy m2 olaj alatta. Meghatározhatattlan a folyás helye, kb minden olajos volt a B oszlopig!

Mától szabin vagyok mert szünet van az oviba. Szóltam barátomnak hogy átmennék a garázsába picit. Autó megemel,indítás. A vákumszivattyú fémszövetes flexi csöve egy lyukon keresztül spricceli az olajat. Leszed! Természetesen szinte hozzáférhetettlen helyen,de kijött. Csővel zsebembe, két autós bolt után, ahol nem kapttam irány az Unix. Itt sincs. LE KELL GYÁRTANI! Na itt már nem kicsit voltam ideges! Tőlünk 7km Gyulafirátóton(a nótából ismerős lehet) csinálnak ilyet. Bicajal kitekertem 100km/h szembeszél. :evilgrin: Cső késsz ,1650ft JEEEE! Vissza. Beszerelni 2h volt mert nem bírtuk becsavarni olyan sokk volt a hely. Hogy kényelmessen hozzá férjek, le kellett volna venni a generátort,azt meg nem akkartuk, mert ezen van a vákumszivattyú is. Kész lett! Olaj vissza töltés 1,5L!!!!!! Most jó!!!

Remélem a holnapi napom jobb lessz! Megnézzük a váltótartóbakot hogyan lehet ki varázsolni!

Mindenkinek szebb napot kivánok!!! :D

Link to comment
Megosztás:

Tegnap reggelem jól indult!

A munkahelyi parkolóba befordulva vettem észre hogy olajcsíkot húzok. Nem csöppök, hanem egybefüggő csík! Mondom jól van ez nem egy egyszerű tömités probléma. Nem tudtam vele fogglalkozni. Szóltam kollegámnak jőjön velem haza,majd hozzon vissza. Inkább nálunk a parkolóba legyen az autó itt könnyebben szerelem. Hazafelé húztam a csikot,szó szerint! :D Gyorsan vissza a melózni. Természetesen az embernek egyből vannak jó akkarói, és fejben okleveles szerelői is! Volt itt minden! A kilőtt olajleeresztőcsavaron át a főtengely szimeringig minden! Az aznapi meló semm volt a legjobb(szívtam), mondom mi jöhet még. Haza gyalog kellett mennem!(4km) Egész nap nem esett, csak mikor elindultam, akkor is jégeső.De jó! Megáztam csontig! A rossz idő miatt,meg már este is volt,csak annyi időm és kedvem volt hogy alánéztem a kocsinak. Egy m2 olaj alatta. Meghatározhatattlan a folyás helye, kb minden olajos volt a B oszlopig!

Mától szabin vagyok mert szünet van az oviba. Szóltam barátomnak hogy átmennék a garázsába picit. Autó megemel,indítás. A vákumszivattyú fémszövetes flexi csöve egy lyukon keresztül spricceli az olajat. Leszed! Természetesen szinte hozzáférhetettlen helyen,de kijött. Csővel zsebembe, két autós bolt után, ahol nem kapttam irány az Unix. Itt sincs. LE KELL GYÁRTANI! Na itt már nem kicsit voltam ideges! Tőlünk 7km Gyulafirátóton(a nótából ismerős lehet) csinálnak ilyet. Bicajal kitekertem 100km/h szembeszél. :evilgrin: Cső késsz ,1650ft JEEEE! Vissza. Beszerelni 2h volt mert nem bírtuk becsavarni olyan sokk volt a hely. Hogy kényelmessen hozzá férjek, le kellett volna venni a generátort,azt meg nem akkartuk, mert ezen van a vákumszivattyú is. Kész lett! Olaj vissza töltés 1,5L!!!!!! Most jó!!!

Remélem a holnapi napom jobb lessz! Megnézzük a váltótartóbakot hogyan lehet ki varázsolni!

Mindenkinek szebb napot kivánok!!! :D

Nocsak... Földi... :)

Link to comment
Megosztás:

Nekem akkor lessz ilyen fényezésem, ha újra lessz fújva!

Az autó bal oldalán mind a 4 elemnek más az árnyalata. A B1 ajtó A1 vekié így az cserés, a B2 ajtó GT-é volt azon más a díszléc, az első és hátsó sárvédőn meg csak alapozó van mert az előző tulaj végighúzta vala.Aztán még nálam se lett lefényezve. A csomiajtó a zár melett horpadt, a géptető meg kőfelverődéses, pontokba rozsdás. A tető meg a szélvédő tetején rozsdafoltos. Két lökös már javíthatatlan,már mint fényezés ügyileg. A jobb oldalon meg a küszöbe van egy horpadás amúgy az a fele ok!

Szóval egy teljes külső kéne neki, még jó hogy fehér legalább ólcsó a fösték! :D

Szeretem a verdát de valószínű én már nem fényeztetem, le szeretném cserélni egy két éven belül, max 3-4 éves középkategóriás autóra!

Link to comment
Megosztás:

Hétvégén kicsit én is dolgoztam, talán van valami látszata:) 6 óra alatt végeztem is vele, csak egy polirnak indult, de csiszolás nélkül sajna nem úsztam meg.

Ügyes :D Én mostanában kezdtem el a polírozást (gépi), de az elcsiszolás majd polírozástól tartok. Vissza fog mattulni szerintem. 1 éven belül kb, legalábbis anno amit kézzel políroztam (kis felületet) :) Én inkább újrafújom :D Vagy esetleg van tapasztalatod ez ügyben?

Link to comment
Megosztás:

Ügyes :D Én mostanában kezdtem el a polírozást (gépi), de az elcsiszolás majd polírozástól tartok. Vissza fog mattulni szerintem. 1 éven belül kb, legalábbis anno amit kézzel políroztam (kis felületet) :) Én inkább újrafújom :D Vagy esetleg van tapasztalatod ez ügyben?

Köszi! Valamennyi tapasztalatom van benne:) Vissza "mattulni" nem tud ( persze azért az se mindegy, hogy milyen terméket használsz), mivel ugye a polirozással a lakkréteget, vagy akrilnál a festék réteget koptatod, addig még a csiszolás nyoma benne van. Ha port akarsz csiszolni akkor 1500-2000 vizesen kb 4szer átmész rajt polirral és jó lesz, én az egész autót becsiszoltam (persze géppel) ez pedig 3000 trizact-al ( igy kb 2szer elég volt átmenni rajta). Szóval nyugodtan polirozhatod, némileg olcsóbban jössz ki mint egy elem fújással, na meg ugye utána azt is rendbe kell rakni. Sajnos nálam a polir egymagába kevés volt, és szerintem egy flakon pasztát nyugodtan elnyomhattam volna rá, hogy legyen valami tükrös formája, ez miatt lett becsiszolva az egész.

3M termékeket használok mindenből az ára lehet kicsit sok, bár ha azt nézed 5-6 autóra elég egy kilós kiszerelés akkor már barátibb, természetesen gépi polirozásról van szó :icon1: Ha esetleg van valami kérdés nyugodtan, ha tudok segítek. :D

Módosítva : fahee
Link to comment
Megosztás:

Köszi! Valamennyi tapasztalatom van benne:) Vissza "mattulni" nem tud ( persze azért az se mindegy, hogy milyen terméket használsz), mivel ugye a polirozással a lakkréteget, vagy akrilnál a festék réteget koptatod, addig még a csiszolás nyoma benne van. Ha port akarsz csiszolni akkor 1500-2000 vizesen kb 4szer átmész rajt polirral és jó lesz, én az egész autót becsiszoltam (persze géppel) ez pedig 3000 trizact-al ( igy kb 2szer elég volt átmenni rajta). Szóval nyugodtan polirozhatod, némileg olcsóbban jössz ki mint egy elem fújással, na meg ugye utána azt is rendbe kell rakni. Sajnos nálam a polir egymagába kevés volt, és szerintem egy flakon pasztát nyugodtan elnyomhattam volna rá, hogy legyen valami tükrös formája, ez miatt lett becsiszolva az egész.

3M termékeket használok mindenből az ára lehet kicsit sok, bár ha azt nézed 5-6 autóra elég egy kilós kiszerelés akkor már barátibb, természetesen gépi polirozásról van szó :icon1: Ha esetleg van valami kérdés nyugodtan, ha tudok segítek. :D

A polírozás menetét értem :D Csak nincs még túl nagy tapasztalatom vele, hogy pl. 1-2 éven belül mi lesz vele. 3M-es pasztákat szoktam használni, két vagy három lépcsőben, felénk kimérve is adják, 1300/dl körül vannak+ 3m-es szivacsaim vannak, zöld, fekete (ez mondjuk carsystem azt hiszem) és egy tojástartó alakú a fényesítéshez. Egy Metabo gépem van, szerintem nagyon jó gép. Azért is kérdeztem, mert az én kocsimat az előző tulaj fényeztette valamikor és az ajtó felső részén megfolyt nekik, amit elcsiszoltak és políroztak. Most van nálam 5-ik éve az autó és ott ahol megfolyt már tavaly elkezdett sötétedni, megpolíroztam és nyoma sincs persze, ezért tartok tőle, hogy nem e mattul vissza. Igazából én egy ajtót akrilból kb. 2500 Ft-ból megfújok, szóval ha annyira rossz már a szín, nem mindig van kedvem polírozni :D

Link to comment
Megosztás:

A polírozás menetét értem :D Csak nincs még túl nagy tapasztalatom vele, hogy pl. 1-2 éven belül mi lesz vele. 3M-es pasztákat szoktam használni, két vagy három lépcsőben, felénk kimérve is adják, 1300/dl körül vannak+ 3m-es szivacsaim vannak, zöld, fekete (ez mondjuk carsystem azt hiszem) és egy tojástartó alakú a fényesítéshez. Egy Metabo gépem van, szerintem nagyon jó gép. Azért is kérdeztem, mert az én kocsimat az előző tulaj fényeztette valamikor és az ajtó felső részén megfolyt nekik, amit elcsiszoltak és políroztak. Most van nálam 5-ik éve az autó és ott ahol megfolyt már tavaly elkezdett sötétedni, megpolíroztam és nyoma sincs persze, ezért tartok tőle, hogy nem e mattul vissza. Igazából én egy ajtót akrilból kb. 2500 Ft-ból megfújok, szóval ha annyira rossz már a szín, nem mindig van kedvem polírozni :D

Hát nálunk ilyenből még nem volt probléma, fényezés után minden autóból a folyást- porszemeket kiszedjük, bár mondjuk 5 év az sok idő, az alatt én az enyémet kb 3szor telibe polirozom. :D De elméletileg nem mattulhat vissza, meg talán attól is függ, mivel mosod, milyen vegyszerekkel, stb. A lámpa az viszont kb egy év után vissza mattul.

Metabo az azért nem az olcsóbb kategória. Nekem itthon egy kis Einhell van, azért nem összehasonlítható egy 100-150ezres géppel (ez azért megérzi a terhelést), de arra hogy havonta pár autot itthon megcsináljak tökéletes.

Hát, ha annyiból kijön egy fújás akkor tényleg érdemesebb.

Link to comment
Megosztás:

Hát nálunk ilyenből még nem volt probléma, fényezés után minden autóból a folyást- porszemeket kiszedjük, bár mondjuk 5 év az sok idő, az alatt én az enyémet kb 3szor telibe polirozom. :D De elméletileg nem mattulhat vissza, meg talán attól is függ, mivel mosod, milyen vegyszerekkel, stb. A lámpa az viszont kb egy év után vissza mattul.

Metabo az azért nem az olcsóbb kategória. Nekem itthon egy kis Einhell van, azért nem összehasonlítható egy 100-150ezres géppel (ez azért megérzi a terhelést), de arra hogy havonta pár autot itthon megcsináljak tökéletes.

Hát, ha annyiból kijön egy fújás akkor tényleg érdemesebb.

Akkor majd meglátom, mert egy hónapja fújtam telibe egy ladát és hát lettek benne hibák, amiket elcsiszoltam majd políroztam. Remélem nem mattul vissza :)

Ez a metabo 95ezer ft újonnan, nem is melegszik, bírja rendesen:)

Kb. annyiból ki tudom hozni, de max. 3ezer egy ajtó.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.