Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

kori

Recommended Posts

Nem sokkal... megnéztük. Inkább kicsivel több, de akkor legyen a gyári, én azt mondom :lol:

Nekem gagyi utángyártott nem jáccik, mert még úgy 120-150e km bele kell menjen az omiba ^_^

mint nekem ma Viktor kinézte belőlem, hogy tellik gyári főtengely szimmeringre B) mondjuk én se gondoltam, hogy utánérzést veszek :huh: má' néhányszor becumiztam az utángyátott cuccal.. szal ha vmi komoly helyre megy, akkor eredeti, vagy jobb.... ez van... :P

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Új vagyok itt és nem szeretnék pofátlan lenni, de tippeket szeretnék kérni.

2003-as B Omega Caravan 2.5 DTI automata tulajdonos vagyok. Nemrég tapasztaltam gyenge vibrációt hirtelen lassításkor (csak gázelvétel, nem fékezés) 60-as sebességnél. Mivel a hátsó traktusból jön, gondoltam kardán-kereszt. Elvittem szerelőhöz, ahol két napig nézegették, még egy kardán specialista is megnézte, aki szerint felújítani nem szükséges, csak megzsírozta. Szerintem a próba kedvéért eléggé megzavarhatták a gépet, mert azóta gyorsításnál is jelentkezik a vibráció, de sokkal erősebben. Kövérebb gáznál szinte dobolnak a csomagtartóban. Azóta 2 másik szerelő is nézte, és próbáltuk kiterjeszteni a vizsgálatot a teljes hajtásláncra. A váltó kihajtás-csapágya picit lóg, de állítólag egy teljesen felújított váltónál is így van (saját szememmel láttam). A diffiben olajszint rendben, nem búg, egyébként nem sperr-diffis. Kardán-csapágy nem sír, látszólag rendben.

Gondolom (vagy remélem) közületek senki nem rendelkezik Gyurcsók-képességekkel, de szívesen venném tapasztalt "kollégák" ötleteit.

Előre is köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Kerék tuti nem centírozatlan hátul? Szálszakadás a gumin? Kerékcsapágy lett nézve?

Köszönöm a választ!

Gumikra még nem gondoltam (kb 2 hónaposak). Volt már szálszakadt gumim, de az inkább haladás közben szitált (60 és 90 közt), ez a jelenség meg erősebb gyorsításnál jelentkezik. De meg fogom nézetni, bizti ami bizti.

Ma (is) voltam szerelőnél, és kicserélt két csavart a kardánban, mert a menet közepe el volt gyalázva. Azt mondta nem voltak meghúzva, és ez okozta a hibát. Kicserélte, de a rázkódás nem szűnt meg. Feltételezem hogy inkább a rázkódás lazította meg a csavarokat, nem pedig a hanyag szerelő.

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a választ!

Gumikra még nem gondoltam (kb 2 hónaposak). Volt már szálszakadt gumim, de az inkább haladás közben szitált (60 és 90 közt), ez a jelenség meg erősebb gyorsításnál jelentkezik.

Nem kell szálszakadtnak lennie, nekem picit oválra kopott, nem tudni hogyan, és emiatt "pattog" menet közben, és néha bevibrál fékezéskor... (lassításkor - kemény fékezéskor nem) - a múlt pénteki móka csak "javított" a helyzeten - szal az első kerekek is okosak lettek :huh: :lol:

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok!

Ma is voltam szerelőnél (a héten már másodszor)

Jelenleg ott tartunk hogy a kardáncsapágyat kéne cserélni, de gumiházastul. Nekem az a gyanúm, hogy amikor állítólag megzsírozták a kardáncsuklót, akkor fordítva tehették vissza a kardáncsapágy házát, mert most kb 5-10 fokos törés van a kardántengelyben.

Szeretnék megkérni egy caravan tulajdonost, hogy nézzen be az autója alá hogy neki egyenes-e a kardántengely vagy sem. Látszólag egy vonalban van a két hardy tárcsa, nem értem miért kellene oldalirányú törés a tengelybe. Illetve, ha valaki cserélt már házilag kardáncsapágyat, legyen kedves felvilágosítani, hogy be lehet-e fordítva tenni a csapágy házát.

Köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ma is voltam szerelőnél (a héten már másodszor)

Jelenleg ott tartunk hogy a kardáncsapágyat kéne cserélni, de gumiházastul. Nekem az a gyanúm, hogy amikor állítólag megzsírozták a kardáncsuklót, akkor fordítva tehették vissza a kardáncsapágy házát, mert most kb 5-10 fokos törés van a kardántengelyben.

Szeretnék megkérni egy caravan tulajdonost, hogy nézzen be az autója alá hogy neki egyenes-e a kardántengely vagy sem. Látszólag egy vonalban van a két hardy tárcsa, nem értem miért kellene oldalirányú törés a tengelybe. Illetve, ha valaki cserélt már házilag kardáncsapágyat, legyen kedves felvilágosítani, hogy be lehet-e fordítva tenni a csapágy házát.

Köszönöm.

váltó + a difi között törés nélküi a kardán. caravan vagy sedán mind1.

cserélj szerelőt,elb@szták a verdádat, te + finanszirozod a maflaságukat. :lol: :lol:

Link to comment
Megosztás:

váltó + a difi között törés nélküi a kardán. caravan vagy sedán mind1.

cserélj szerelőt,elb@szták a verdádat, te + finanszirozod a maflaságukat. :lol: :lol:

Ja, csere. Mind szerelő, mind csapágyat.

Nem, szerintem nem lehet fordítva berakni (mivel szimmetrikus a szerkezet).

Menj vissza reklamálni, ne hagyd magad!

Link to comment
Megosztás:

Köszi srácok a bíztatást!

Szerelőcsere folyamatban. Ha jól összeszámolom most fogyasztom az ötödiket ezzel a témával kapcsolatban.

Hihetetlen hogy mindenki mást mond. De talán most végre emberemre találtam csak kicsit messze van Gödöllő (Csepelen lakom).

Most nézegetem az Opel EPC-t hátha okosabb leszek, de nem értem miért van öt furat a kardáncsapágy tartóban.

Félek attól, hogy mire megoldódik a problémám, addigra más is tönkre megy (pl hardy, kardáncsukló, váltócsapágy stb.) Jó móka lenne kicserélni a teljes hajtásláncot.

Link to comment
Megosztás:

üdv.

Lenne egy kérdésem.

Hogyan állapíthatom meg hogy sperres e a diferenciálművem az omega alatt?

A probléma, hogy úgy néz ki hiányzik a tábla az aljáról, pedig abból tudnám.

Katalógus szerint létezett ebben az évjáratban és ebben a motortípusban is sperres difi.

Az autó 1996os gyártású sedan, X20SE mocival.

Amúgy kinézetre kicsit rozsdás(nem olajos), és van egy szép nagy bordázott alumínium fedél a hátulján.

Valaki tud valami okosat?

Előre is kösz a segítséget.

Link to comment
Megosztás:

Sztem a tetején lehet vhol a tábla, mert én sem találtam sehol. Anyum Rekordjában sperr van, és ott az olajbetöltő nyílás mellé fel van írva, hogy NUR SPEZIALÖL Gondolom itt is rá lenne írva. Az enyémre és öcsémére sincs ráírva, és nem is sperrek. Amúgy füvön kikapartatod a kerekeket, és ha két nyom van, akkor sperr, ha egy van akkor nem az. Sztem nem az, mert szériában még az MV6 sem kapta meg, és elég kevés Omiba rendelték meg extraként.

Link to comment
Megosztás:

Sztem a tetején lehet vhol a tábla, mert én sem találtam sehol. Anyum Rekordjában sperr van, és ott az olajbetöltő nyílás mellé fel van írva, hogy NUR SPEZIALÖL Gondolom itt is rá lenne írva. Az enyémre és öcsémére sincs ráírva, és nem is sperrek. Amúgy füvön kikapartatod a kerekeket, és ha két nyom van, akkor sperr, ha egy van akkor nem az. Sztem nem az, mert szériában még az MV6 sem kapta meg, és elég kevés Omiba rendelték meg extraként.

Köszi.

Majd megrugatom füvön oszt meglátom.

Amúgy ######a ha a tetején van a tábla......okos megoldás, levenni ezért nem fogom a helyéről.

köszi

üdv

Link to comment
Megosztás:

Na itt is lenne egy kérdésem.

Az elektronikai topicban bemutatkoztam, köszöntem, ugyhogy nem vagyok bunkó. :-)

Az automatával két napja megyek. Olyan mint az álom, hál istennek. De ma kicsit elgondolkoztatott. Minden előzmény nélkül olyat csinált, hogy lámpánál lefékeztem. Álltam, fékezve persze. Egyszer csak, gondolt egyet a váltóm és kapcsolt egyet. Olyan volt, mintha csak akkor váltott volna vissza egyesbe. Ezt még egyszer megcsinálta ugyanugy, de se előtte, se utána semmikor.

Ez Omega B, TD, automata.

Más baj nincs az automatával, mindent rendesen vált, sport fokozat is tökéletes, téli fokozat is müködik rendesen. Nem rángat, szinte észrevehetetlen ahogy váltja a fokozatokat.

Köszi az ötleteket előre is.

Üdv Oldjawás.

Link to comment
Megosztás:

Na itt is lenne egy kérdésem.

Az elektronikai topicban bemutatkoztam, köszöntem, ugyhogy nem vagyok bunkó. :-)

Az automatával két napja megyek. Olyan mint az álom, hál istennek. De ma kicsit elgondolkoztatott. Minden előzmény nélkül olyat csinált, hogy lámpánál lefékeztem. Álltam, fékezve persze. Egyszer csak, gondolt egyet a váltóm és kapcsolt egyet. Olyan volt, mintha csak akkor váltott volna vissza egyesbe. Ezt még egyszer megcsinálta ugyanugy, de se előtte, se utána semmikor.

Ez Omega B, TD, automata.

Más baj nincs az automatával, mindent rendesen vált, sport fokozat is tökéletes, téli fokozat is müködik rendesen. Nem rángat, szinte észrevehetetlen ahogy váltja a fokozatokat.

Köszi az ötleteket előre is.

Üdv Oldjawás.

Vettél Omegát? És nem is szóltál? Képek? Különben meg grat hozzá...

Link to comment
Megosztás:

Ma olyan viccet is eljátszott velem az Omi, hogy beinditás után rükibe raktam, erre nagy garral lefulladt a motor. :-(

Ismerős szerelő szerint azért csinálja ezt, meg az érdekes helyben kapcsolást, mert kevés benne a váltóolaj, és akkor ránt, amikor a pumpa felnyomja az olajat benne.

Mindenesetre sürgősen megcsináltatom benne az olaj-szűrő cserét. Is.

Üdv Oldjawás.

Link to comment
Megosztás:

Valaki tud segíteni abban hogy automata váltó esetében mit és hogyan lehet kipróbálni?Nézegetem a netet és már van pár kiszemelt autó, amit kipróbálnék. Az automata azért jön szóba mert manuál ritka a piacon és úgy néz ki most, hogy megmarad a manuális 3literesem alkatrészforrásnak, szóval ha úgy döntök átszereltetném manuálra hisz minden alkatrész adott hozzá -> ha tud valaki megbízható embert ilyen melóra már most se tartsa Magában az infót.

Szóval miket kellene eljátszani az automataváltós sas esetén teszt címén? - persze szakértő is megnézné utánam, csak ha már Nálam is beteges nem rabolnám senki idejét..

Visszaolvasgattam annyi jött le hogy ne rángasson egyenletesen váltson, téli fokozat esetén ki kell annak kapcsolnia tán 80 felett, és még...???

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Üdv Mindenkinek!

Végigfutottam ezt a topicot és talán még nem kérdeztek ilyet, de hát az elsős osztály az elsős osztály és magamtól nem tudom. Tehát olyan van manuálisnál, hogy minden hidegindításnál járatom egy kicsit és ugy veszem észre, hogy nehezen veszi az 1-est és a R-t is. 2-esbe kell kicsit megbillentenem aztán hirtelen 1 vagy R, de csak az első indulásnál. El van kopva valami? Nem lepne meg :lol:

Link to comment
Megosztás:

Üdv Mindenkinek!

Végigfutottam ezt a topicot és talán még nem kérdeztek ilyet, de hát az elsős osztály az elsős osztály és magamtól nem tudom. Tehát olyan van manuálisnál, hogy minden hidegindításnál járatom egy kicsit és ugy veszem észre, hogy nehezen veszi az 1-est és a R-t is. 2-esbe kell kicsit megbillentenem aztán hirtelen 1 vagy R, de csak az első indulásnál. El van kopva valami? Nem lepne meg :lol:

Általában kulissza kopásánál csinál így, ha más baja nincs a váltónak vagy kuplungszerkezetnek.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.