Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

kori

Recommended Posts

Üdvözletem mindenkinek.

Szeretnék megosztani egy kis tapasztalatot 2000-es év után gyártott automata váltóba, csak DEXRON VI vagy ETL 7045E, ugyanis DEXRON III olajjal megcsúszik a váltó, kétfajta olajt is vettem bele Shell és Castrol mindkettővel ugyanaz a jelenség. Gyakorlatilag csak fokozottabb üzemben érezhető hegymentben vagy, ha padlózza valaki folyamatosan.

Link to comment
Megosztás:

Ma jártam a kispesti váltosoknál,kiprobálták a verdát. Ugyanaz a véleményük, kettö mágnesszelepet kell cserélni ami 44000Ft,+tömités,olaj és munkadij..,összesen 68E. Telefonban mással beszéltem, Ő csak egy szelepet mondott és 35ezret,de vissza a régi olajat. Azt viszont nem akarom,hiába nemrég volt olajcsere. Akitöl vettem DII olajat rakott bele én már DIII-t. Gondolom az sem a legjobb ha keverjük. Elseje után viszem javitani,remélem utána jo lesz már.

Link to comment
Megosztás:

Ma jártam a kispesti váltosoknál,kiprobálták a verdát. Ugyanaz a véleményük, kettö mágnesszelepet kell cserélni ami 44000Ft,+tömités,olaj és munkadij..,összesen 68E. Telefonban mással beszéltem, Ő csak egy szelepet mondott és 35ezret,de vissza a régi olajat. Azt viszont nem akarom,hiába nemrég volt olajcsere. Akitöl vettem DII olajat rakott bele én már DIII-t. Gondolom az sem a legjobb ha keverjük. Elseje után viszem javitani,remélem utána jo lesz már.

Eleve nem jo felig cserelni benne az olajat. A 35000 a szelep ara kb, de ezt mar talan irtam a multkor. Csak a valto le-fel egy 20as mashol is. + meg a szelepcsere. Nem sok az a 68 munkadijjal olajjal egyutt.

(nezted mennyibe kerul 9 liter DIII ATF?)

Link to comment
Megosztás:

Eleve nem jo felig cserelni benne az olajat. A 35000 a szelep ara kb, de ezt mar talan irtam a multkor. Csak a valto le-fel egy 20as mashol is. + meg a szelepcsere. Nem sok az a 68 munkadijjal olajjal egyutt.

(nezted mennyibe kerul 9 liter DIII ATF?)

Nem hiszemhogy leveszik a váltot vagy igen? Mert munkadijra és olajra 10-10rugot számoltak. Ök nem akarták lecserélni az olajat,hanem leszürni és vissza. Én mondtam nekik. Pedig jo lenne a teljes olajat lecserélni,föleg azért mert felemás van benne. Lehet az nem tesz neki jot. De jo hogy mondtad,mert akkor ugy kérem,hogy a teljeset cseréljék az már nem számit,csak legyen tuti.

Link to comment
Megosztás:

Nem hiszemhogy leveszik a váltot vagy igen? Mert munkadijra és olajra 10-10rugot számoltak. Ök nem akarták lecserélni az olajat,hanem leszürni és vissza. Én mondtam nekik. Pedig jo lenne a teljes olajat lecserélni,föleg azért mert felemás van benne. Lehet az nem tesz neki jot. De jo hogy mondtad,mert akkor ugy kérem,hogy a teljeset cseréljék az már nem számit,csak legyen tuti.

Nem veszik le a váltót,csak az alsó deknijét.A 68ezer szerintem korrekt reális ár,feltéve,hogy a munka minősége is az lesz.Az olajat feltétlen cseréltesd le,ha már ugyis szét van szedve.

Link to comment
Megosztás:

A kuplung helyén van és úgy néz ki mint egy karácsonyi kuglóf :D

Amúgy konverter a becsületes neve és nem keverendő a konvektorral.

Úgy néz ki mint a kuglóf, tele van olajjal, és úgy hívják hogy citrom :)

Amúgy hidrodinamikus nyomatékváltó a becsületes neve.

Szerepe meg kvázi ugyanaz mint a kuplungé (vagyis elválasztja az erőforrást a hajtott szerkezettől), megfejelve annyival, hogy a nyomatékot többszörözik (ha szükséges). Bővebben a lenti linken.

Wikipedia

Link to comment
Megosztás:

Úgy néz ki mint a kuglóf, tele van olajjal, és úgy hívják hogy citrom :D

Amúgy hidrodinamikus nyomatékváltó a becsületes neve.

Szerepe meg kvázi ugyanaz mint a kuplungé (vagyis elválasztja az erőforrást a hajtott szerkezettől), megfejelve annyival, hogy a nyomatékot többszörözik (ha szükséges). Bővebben a lenti linken.

Wikipedia

Most már citrombol otthon vagyok! :)

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok!

Brit cartarsaink kozossegi oldalain botlottam bele abba a temaba, mely szerint a 98 es utana gyartott omegak automata

valtojanak ECU-ja felulirhato. Ez meg nem lenne nagy hir, de letezik is ra sok kesobbi kiadas, mely tobbek kozott finomabb

valtast es alacsonyabb fokozatokban is elerheto lockup lehetosegevel kecsegtet.

A 98 korul gyartottak v4-v5 verziok lehetnek, azota v9-ig jutott a szoftver, atirasahoz TECH2 kell.

Hallott mar errol valaki itthon konkretumot akar szakitol akar markaszerviz vonalon? /nem a tech2 rol hanem a valtoupdate-rol/

/termeszetesen az ottani szakinak kuldtem PU-t, ha kapok valaszt megosztom/

Udv mindenkinek

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Brit cartarsaink kozossegi oldalain botlottam bele abba a temaba, mely szerint a 98 es utana gyartott omegak automata

valtojanak ECU-ja felulirhato. Ez meg nem lenne nagy hir, de letezik is ra sok kesobbi kiadas, mely tobbek kozott finomabb

valtast es alacsonyabb fokozatokban is elerheto lockup lehetosegevel kecsegtet.

A 98 korul gyartottak v4-v5 verziok lehetnek, azota v9-ig jutott a szoftver, atirasahoz TECH2 kell.

Hallott mar errol valaki itthon konkretumot akar szakitol akar markaszerviz vonalon? /nem a tech2 rol hanem a valtoupdate-rol/

/termeszetesen az ottani szakinak kuldtem PU-t, ha kapok valaszt megosztom/

Udv mindenkinek

Igen, bemész a hivatalos márkaszervízbe, adsz 5e Ft-ot és ráhúzzák a legfrissebb váltó SW-t, és megmondják milyen verziójú volt rajta előtte.Sokat ne várj azért tőle.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Brit cartarsaink kozossegi oldalain botlottam bele abba a temaba, mely szerint a 98 es utana gyartott omegak automata

valtojanak ECU-ja felulirhato. Ez meg nem lenne nagy hir, de letezik is ra sok kesobbi kiadas, mely tobbek kozott finomabb

valtast es alacsonyabb fokozatokban is elerheto lockup lehetosegevel kecsegtet.

A 98 korul gyartottak v4-v5 verziok lehetnek, azota v9-ig jutott a szoftver, atirasahoz TECH2 kell.

Hallott mar errol valaki itthon konkretumot akar szakitol akar markaszerviz vonalon? /nem a tech2 rol hanem a valtoupdate-rol/

/termeszetesen az ottani szakinak kuldtem PU-t, ha kapok valaszt megosztom/

Udv mindenkinek

Újszülöttnek...

Link to comment
Megosztás:

Semmi gond, mindjárt kérdezed a következőt! Borítékoljam? BC magyarítása...

Nekem Zulu nyelven kéne, vagy afrikaans, de nem tudja :( kipróbáltam a helyieken is... csak angolul nyöszörög :lol:

Ejj de rég jártam erre.... vmi jó (vagy rossz) hír? :excl:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, Urak!

Jó és rossz hírek:

1. Én nem régen jártam itt, bár mindig csak olvasgattam az okosságokat

2. A váltóm (aut.) frissítve lett, nem 80 km/h-nál, hanem már 70-nél kapcsolja a mechanikus hajtást (már, hogy a témánál legyünk...)

3. Nyár elején szíjak/görgők stb. cseréjét végeztettem, szakszervizben, hivatalosan. Múlt héten levált a vízpumpáról egy kis lemezdarab, a vezérműszíj meg bedarálta. Elment a vezérlés, a dugók meg szétverték a szelepeket :excl: :( . Gatya lett a hengerfejem...

Automata váltó miatt (topik témája, ugye) nem vontathattam a gépet, a tréleres szállítás viszont elég húzós volt.

Jut eszembe: némi műszaki fogalmam lenne róla, miért nem vontathatom az automatás vasat, de van valakinek pontos információja erről a miértről?

(És nincs valakinek egy bontott Y/Z22XE hegerfej otthon a fiókban?)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, Urak!

Jó és rossz hírek:

1. Én nem régen jártam itt, bár mindig csak olvasgattam az okosságokat

2. A váltóm (aut.) frissítve lett, nem 80 km/h-nál, hanem már 70-nél kapcsolja a mechanikus hajtást (már, hogy a témánál legyünk...)

3. Nyár elején szíjak/görgők stb. cseréjét végeztettem, szakszervizben, hivatalosan. Múlt héten levált a vízpumpáról egy kis lemezdarab, a vezérműszíj meg bedarálta. Elment a vezérlés, a dugók meg szétverték a szelepeket :excl: :( . Gatya lett a hengerfejem...

Automata váltó miatt (topik témája, ugye) nem vontathattam a gépet, a tréleres szállítás viszont elég húzós volt.

Jut eszembe: némi műszaki fogalmam lenne róla, miért nem vontathatom az automatás vasat, de van valakinek pontos információja erről a miértről?

(És nincs valakinek egy bontott Y/Z22XE hegerfej otthon a fiókban?)

Miért nem viszed vissza a szakszervízbe? Garancia jár erre...

Link to comment
Megosztás:

Automata váltó miatt (topik témája, ugye) nem vontathattam a gépet, a tréleres szállítás viszont elég húzós volt.

Jut eszembe: némi műszaki fogalmam lenne róla, miért nem vontathatom az automatás vasat, de van valakinek pontos információja erről a miértről?

Meg a hasznalati utasitas is megenged max 80kmh sebesseggel max 100km -re torteno vontatast. Persze nem ajanlott, de ha pl leakasztod a kardant akkor mehet a menet akarmeddig.

Egyebkent azert nem ajanlatos vontatni mert a citrom mogotti mechanikus resz kapja a kenyszerhajtast a kerekrol, ellenben a kenesi es hutesi feladatokat

is ellato ATF-et meg az eg vilagon semmi nem tolja ilyenkor aztan jol megsulhet.

Es halgass Omegatd-re, trelerrel vissza oda ahol osszebarmoltak, az a legkevesebb hogy a szallitast is leverni rajtuk!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.