Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

C14NZ leáll,nem indul, majd csak hidegen leáll hibáról infó


Recommended Posts

Hát nem tudom, erre is rá van írva, hogy hőálló, meg hogy ehhez való, most szedjem le, és vegyek olyat, amit te ajánlasz, vagy dobjam el, és legközelebb ha leszedem a kartert ( remélem soha) akkor vegyek olyat amit te mondtál? :rolleyes: <_<

Csak ha veszélyesen folyik a lé, amíg nem, addig ne bántsd. Szerkesztettem az előbbi hozzászólásomat, most már talán jó lesz.

Link to comment
Megosztás:

Olajfolyást írt, szerintem karter, szelepfedél tömítésére gondolt, azt szokták ilyennel ragasztani. A rézpaszta inkább kenésre való, én a féknél használtam.

Igen, a szelepfedél tömítéshez kellene.

Közben kiméregettem a trafót de csak félig sikerült mert a hűvös idő miatt 20km sem volt elég a verdának a lefulladáshoz. De még azért teszek majd egy kísérletet. Szóval hidegen a mért eredmények:

1. két alsó érintkezőn: 0.6 Ohm

2. felső és trafó kivezetés: 6,5 kOhm

3. felső ablakfelőli + test: végtelen (nincs testzárlat)

felmelegedve

1. 0.6 Ohm

2 7.4 kOhm

3 végtelen (nincs tetstzárlat)

Az 1. pont picit magasabb, de ez már sznte mérési pontatlanság is lehet. A 2-es szintén magasabb melegen, de nem tűnik nagyon vészesnek az eltérés. (elvégre így még működött)

Elkezdtem olvasgatni egy német Opel fórumot is. Na ott is vannak dögivel a legkülönfélébb problémák. Találtam egy érdekes szövegrészletet, szintén gyújtási problémához kapcsolódva. A Hall jeladó megkerülésével csinálnak egy tesztet. Noha aránylag jól beszélek németül, nem teljesen tiszta.

Meine Checkliste:

Bevor du das probierst, Zieh zuerst ein Kabel von der Batteriemasse zum Motor. Am Motor kriegst du die Beste Verbindung wenn du eine Schraube vom Ventildeckel löst und das Kabel drunterschraubst.

Damit kann das Problem schon gelöst sein, denn der Motor ist mit der Masseverbindung meiner Erfahrung nach sehr empfindlich. Ist die verbindung zu schlecht kann es sein das Elektronik etc leuchtet, nur das Hallsignal nicht ordentlich ankommt.

Előfordulhat, hogy a Hall szenzor a nem megfelelő áramellátás miatt nem működik jól. Ezért az akksiról közvetlenül a motoron lévő egyik csavar alá behúznak egy drótot, ami közel van a Hall jeladóhoz.

Links neben der Verteilerkappe siehst du nen Bauteil mit nem 3Poligen Anschluss. Den Stecker vom Sensor mal abziehen und den Mittleren Pin direkt gegen Masse Takten (Zündung anschalten vorher)

a 3 pólusú csatlakozót széthúzni és a középső érintkezőre a testet rátenni. (gyújtást ráadni előbb - gondolom itt indítózásra is gondolnak)

Kommt jetzt nen Einspritzer und ein Einzelner Funke dann ist dein Sensor defekt, oder die Steckverbindung weggegammelt.

Ein Neuer Hallgeber kostet beim Schrotti ca 30 Euro (Der ganze Sensor)

Ha így látszik valamennyi működés, akkor a Hall jeladó rossz vagy annak áramellátása, vezetékezése.

Kommt auch beim Takten gegen Masse nix, dann verfolge das Kabel im Baum. Eventuell Kabelbruch.

Das Kabel führt zum Steuergerät. Bist du mit deiner Suche am Steuergerät angekommen und das Kabel ist OK, dann versuch der Kontrolle halber noch einmal direkt am Steuergerät den Pin gegen Masse zu takten. Hab grad die Farbe nicht im Kopf, Kontrollier deswegen am Besten nochmal am Stecker welche Farbe auf den Mittleren Pin geht. Diese Farbe direkt am Steuergerät gegen Karosseriemasse takten. (Zündung MUSS an sein!)

-> Kommt ein Einspritzer und Funke -> Neuen Kabelbaum dran oder die 3 Strippen neu ziehen.

-> Kommt nix?

Höchstwahrscheinlich das Steuergerät was im Eimer ist.

Sonst:

Leuchten MKL Ölwarnleuchte etc wenn du Zündung anmachst?

Wenn nicht ist entweder Steuergerät im Eimer oder ein Problem mit der Stromversorgung.

Link to comment
Megosztás:

Csak ha veszélyesen folyik a lé, amíg nem, addig ne bántsd. Szerkesztettem az előbbi hozzászólásomat, most már talán jó lesz.

Igazából a karternál csak szivárog, lehet aláfekszem, jó lemosom, aztán jó vastagon bekenem a szélét. Úgy vettem észre inkább a motor-váltó találkozásánál ereszt. De annak most nem állok neki. Alátettem egy tálcát, ami kifolyik mindíg visszaöntöm. :rolleyes: Így soha nem fogy el.

Igen, a szelepfedél tömítéshez kellene.

Közben kiméregettem a trafót .....

Szerintem ezek nagyjából jó értékek, nekem sem volt pont annyi amennyi a könyvben és működött. Akkor a Hall-jeladó lenne a ludas?

Link to comment
Megosztás:

A jeladót lehet vizsgálni:

Húzd le a csatit, és a kábelkötegen a csatlakozóban a két szélsó vezeték között kb 5 voltot kell mérni. (remélem nem mondok hülyeséget, 5v-ra emlékszek).

A középső és a szélső (barna) közé bebarkácsosz egy ledet (rádugott csatlakozónál) és indítózás alatt villognia kell. Ezt ellenőrizheted úgy is, hogy a gyújtásmodul csatiját lekapod és a kábelkötegen a csatiba a 2-es és a 4-es közé teszed a ledet és villognia kell indítózás közben.

Szerintem az olaj nem árt a jeladónak, de ha már ott vagy kitakaríthatod az elosztót. Ki tudja, talán használ neki.

Link to comment
Megosztás:

A jeladót lehet vizsgálni:

Húzd le a csatit, és a kábelkötegen a csatlakozóban a két szélsó vezeték között kb 5 voltot kell mérni. (remélem nem mondok hülyeséget, 5v-ra emlékszek).

A középső és a szélső (barna) közé bebarkácsosz egy ledet (rádugott csatlakozónál) és indítózás alatt villognia kell. Ezt ellenőrizheted úgy is, hogy a gyújtásmodul csatiját lekapod és a kábelkötegen a csatiba a 2-es és a 4-es közé teszed a ledet és villognia kell indítózás közben.

Szerintem az olaj nem árt a jeladónak, de ha már ott vagy kitakaríthatod az elosztót. Ki tudja, talán használ neki.

A Hall környékét elég jól kipucoltam. Csillog villog:D Ezt a ledes dolgot kipróbálom valamikor. Már csak ledet kell vennem valahol hozzá :rolleyes:

A Hall jeladó elvileg ugye úgy működik, hogy mágneses térben az elhaladó fémlap megváltoztatja a mágneses teret és ez kacsolgat egy tranzisztort. Én is úgy gondolom, hogy az olajnak nem lehet nagyon sok beleszólása a dologba.

Autókáztam megint egyet, de reménytelen rendesen lefullasztani. Ha meg is áll, fél perc se kell neki és ismét indul. Így nem tudok normálisan még mérni sem + az eső is elég jól eleredt.

Link to comment
Megosztás:

A Hall környékét elég jól kipucoltam. Csillog villog:D Ezt a ledes dolgot kipróbálom valamikor. Már csak ledet kell vennem valahol hozzá :rolleyes:

A Hall jeladó elvileg ugye úgy működik, hogy mágneses térben az elhaladó fémlap megváltoztatja a mágneses teret és ez kacsolgat egy tranzisztort. Én is úgy gondolom, hogy az olajnak nem lehet nagyon sok beleszólása a dologba.

Autókáztam megint egyet, de reménytelen rendesen lefullasztani. Ha meg is áll, fél perc se kell neki és ismét indul. Így nem tudok normálisan még mérni sem + az eső is elég jól eleredt.

Nem szeretem a villamosságot, de Hall jeladó úgy működik, hogy a Hall elemen áramot vezetünk keresztül. Erre merőlegesen a mágneses teret szaggatja a pozícionált, helyenként kivágott, forgó árnyékoló lap. Ha mágneses tér éri a Hall elemet, akkor az kitéríti a mozgó töltéseket és a Hall elem áramjárta irányával ellentétes oldalakon (merőlegesen az átvezetett áramra) feszültségkülönbség keletkezik. Feltéve ha a mágnenes tér merőleges az áramirányra. Gyakorlatilag ez a Hall feszültség.

Az elosztó meleg motornál erősen felmelegszik, nem tudom, hogy a felforrósodott olajpára okozhat-e zavart. De ha kipucoltad az a biztos.

Az előző hozzászólásomat még utólag kiegészíteném azzal, hogy mielőtt feszkót mérsz legyen levéve a gyújtás, majd húzd le a csatit, rá a műszert, gyújtás ráad (de csak gyújtás), mér, gyújtás levesz, csati vissza.

Ezzel csak azt tudod ellenőrizni, hogy a jeladó megkapja-e a feszkót, a ledes trükkel pedig, hogy ad-e jelet.

Az 5v-ot pedig jó lenne, ha megerősítené valaki, mert nem vagyok benne biztos, csak erre emlékszem...

Link to comment
Megosztás:

én is hallottam működni, viszont üzemi melegen egyszerűen megállt... sajna csak úgy lehet megnézni, hogy jó e, hogy akkor lehúzod a csövet róla... nekem is az volt, hogy melegen megállt és utána 30p-re simán indult..

mondjuk neked egyidőben 3 hibád volt:

a hall jeladó csatlakozójának a kábelei eloxidálódtak ( hozzáértem leállt mert nem érintkezett) , a riasztód motortiltása szarakodott (néha a riasztó ki-be kapcsolása után beindult), és az AC pumpa néha nagyon kevesett szállitott...

Link to comment
Megosztás:

Helyzetjelentés következik.

Végülis nem kupeter által javasolt szerelőhöz vittem (azért kösz, még lehet rá szükség), hanem egy másik ismerős vontatott el Gödre. Az ottani szervizesnek volt Opel diagnosztikai műszere, szoftverrel együtt. A gyújtásmodult cserélte ki ismét, mert azt látta rossznak. Onnan már saját lábon jött haza az autó. 29km-et jöttem vele, gond nem volt. Hétvégén még tesztelgetem, de reménykeltő a dolog.

Csergő alkatrészeseknél meg lesz egy köröm jövő héten, mert igaz, hogy olcsón adták a maguk által gagyinak tartott gyújtásmodult, de azért ez nem járja, hogy az is rossz volt. (ráadásul a sikerélményt is elvették tőlem, hogy magam javítsam meg az autóm :D )

Link to comment
Megosztás:

Helyzetjelentés következik.

Végülis nem kupeter által javasolt szerelőhöz vittem (azért kösz, még lehet rá szükség), hanem egy másik ismerős vontatott el Gödre. Az ottani szervizesnek volt Opel diagnosztikai műszere, szoftverrel együtt. A gyújtásmodult cserélte ki ismét, mert azt látta rossznak. Onnan már saját lábon jött haza az autó. 29km-et jöttem vele, gond nem volt. Hétvégén még tesztelgetem, de reménykeltő a dolog.

Csergő alkatrészeseknél meg lesz egy köröm jövő héten, mert igaz, hogy olcsón adták a maguk által gagyinak tartott gyújtásmodult, de azért ez nem járja, hogy az is rossz volt. (ráadásul a sikerélményt is elvették tőlem, hogy magam javítsam meg az autóm :D )

Teszteld még, ne siesd el.

Link to comment
Megosztás:

Teszteld még, ne siesd el.

Ehh. Korai volt az örömöm. Ma este már meg is kaptam a motorlefulladósdit. Igaz most csak rövidebb időre (mármint nem kellett hűteni a motort, hanem indult szinte azonnal). Lehet, hogy ebben a hideg idő is benne van (7 fok, szemben a korábbi 15-20-szal).

Holnap ismerőssel visszaviszem a szervizeshez, és pár dolgot átbeszélünk és remélhetőleg átnéz még dolgokat. Valami olyat mondott (igaz ezt csak telefnon), hogy a diagnosztikai programja a gyújtásmodulnál jelzett tüskéket a fesz diagrammon. Lehet, nem maga a gyújtásmodul a hibás, hanem már ő is valamit rosszul kap. Fene tudja. Kábeleket mindenképp végig kellene ellenőrizni. Hosszú lesz ez még sajnos. :) Próbálok türelmes maradni. :D

A CSergő féle gyújtásmodult nem is viszem még vissza. Lehet, hogy egyébként az is jó.

Link to comment
Megosztás:

Ehh. Korai volt az örömöm. Ma este már meg is kaptam a motorlefulladósdit. Igaz most csak rövidebb időre (mármint nem kellett hűteni a motort, hanem indult szinte azonnal). Lehet, hogy ebben a hideg idő is benne van (7 fok, szemben a korábbi 15-20-szal).

Holnap ismerőssel visszaviszem a szervizeshez, és pár dolgot átbeszélünk és remélhetőleg átnéz még dolgokat. Valami olyat mondott (igaz ezt csak telefnon), hogy a diagnosztikai programja a gyújtásmodulnál jelzett tüskéket a fesz diagrammon. Lehet, nem maga a gyújtásmodul a hibás, hanem már ő is valamit rosszul kap. Fene tudja. Kábeleket mindenképp végig kellene ellenőrizni. Hosszú lesz ez még sajnos. :) Próbálok türelmes maradni. :D

A CSergő féle gyújtásmodult nem is viszem még vissza. Lehet, hogy egyébként az is jó.

Ez a cserélgetős játék tényleg elég hosszúra nyúlhat. De talán a tél megoldja a problémát. Ami viszont fontos (szerintem), hogy ne hagyd magad leoltani mindenféle mellébeszéléssel. Vegye vissza az alkatrészt, adja vissza a munkadíjat. Ha nem csinált semmi hasznosat így korrekt (megint csak szerintem).

Link to comment
Megosztás:

Ez a cserélgetős játék tényleg elég hosszúra nyúlhat. De talán a tél megoldja a problémát. Ami viszont fontos (szerintem), hogy ne hagyd magad leoltani mindenféle mellébeszéléssel. Vegye vissza az alkatrészt, adja vissza a munkadíjat. Ha nem csinált semmi hasznosat így korrekt (megint csak szerintem).

Ma vissza is vittem az autót. Egyelőre át lettem irányítva egy autóvillamosságis kellégájához. Értelmesnek tűnik az ürge első blikkre. Majd meglátjuk mit tud varázsolni. Igyekszem türelmesnek maradni :D

Korábban nem is tudtam, hogy ilyen, hogy autóvillamossági szakember létezik külön. Bár mondjuk a karosszériás is külön szokott lenni. Lassan megismerem ezeket a dolgokat is:D

Link to comment
Megosztás:

Ma vissza is vittem az autót. Egyelőre át lettem irányítva egy autóvillamosságis kellégájához. Értelmesnek tűnik az ürge első blikkre. Majd meglátjuk mit tud varázsolni. Igyekszem türelmesnek maradni :)

Korábban nem is tudtam, hogy ilyen, hogy autóvillamossági szakember létezik külön. Bár mondjuk a karosszériás is külön szokott lenni. Lassan megismerem ezeket a dolgokat is:D

Na kiváncsi vagyok mit hoz ki belőle. :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Na nekem egy Udi-tól kapott ECU úgy néz ki megoldotta ezt az egyszer csak nem indul be problémát. Tulajdonképpen én is mindent kicseréltem előtte (motorhőfok jeladó, teljes kábelrendszer a motortérben, gy.modul, trafó, Hall jeladó, gyújtáskapcsoló) csakhogy semmi nem oldotta meg a problémát.A hiba azóta mióta a másik ECU van benne nem jelentkezett. Az autóvillamosság szerelő azt mondta amikor kérdeztem, hogy az ECU-nak semmi köze a szikrához, de utánanéztem és kiderült hogy nagyon sok köze van hozzá...no comment! Konkrétan az összes szenzor (HALL, MAP, lambda szonda, motorhőfok jeladó, és még mittomén mi) jelei oda futnak be, és ő dönti el hogy mikor adjon szikrát. Nekem egy bizonyos hőmérsékleten nem adott, bár nekem menet közben sosem állt le, csak nem lehetett újraindítani a kocsit ha leállítottam.

Érdemes a trafót és a gy.modult is kivillogtatni, hogy amikor nem indul van-e jel rajtuk, illetve megmérni multiméterrel hogy megkapják-e a maguk 12V-ját. Villogtatáshoz csak egy LED, meg egy rá kötött 1.5k-s ellenállás kell, és nincs szükség semmilyen bonyolult diagnosztikai eszközre. Bekötöd, indítózol és ha villog akkor van jel, vagyis szikrának is lennie kell - elvileg. Ha a gy.modulra érkező vezetéken nincs, akkor nem ad az ECU jelet valami miatt (ha a HALL jó, akkor valszínű az ECU rossz). Ha a gy.modul kap jelet, akkor a trafót kell villogtatni, ha ott nincs jel, akkor a gy.modul a rossz. Ha a trafó is kap jelet, de utána nincs szikra, akkor meg az a rossz. Ha meg van szikra is, akkor nem a gyújtásban kell keresni a problémát, hanem valahol máshol, pl.: AC nem nyom eléggé stb.

Ezek saját tapasztalatok, amiket leírtam. Mindenesetre azt gondolom, ha tudsz szerezni bontóból vagy ismerőstől vagy valahonnan kölcsön egy tuti jó ECU-t, annyit megér hogy beteszed és kicsit használod (eleinte lehet furán fog járni tőle amíg újrakalibrálja magát, de utána beáll és szépen megy majd), hátha neked is az a rossz.

Üdv

Link to comment
Megosztás:

Sajnos az autóvillamosságis emberke nem tudta megoldani a dolgot. (nincs semmi ötlete. Milyen dolog már ez? No mind1).

zotyesz: a ledes kivillogtatást le tudnád írni kicsit részletesebben is nekem. Milyen LED, milyen ellenállás, hogyan kötve (gondolom simán sorba), illetve a vizsgált alkatrészek melyik lábánál. Pl a Hall-jeladónál hogy oldottad meg? Nagyon vékony drót a lábakra és úgy rá tudtad dugni a gyári csatit is még a helyére?

Link to comment
Megosztás:

Sajnos az autóvillamosságis emberke nem tudta megoldani a dolgot. (nincs semmi ötlete. Milyen dolog már ez? No mind1).

zotyesz: a ledes kivillogtatást le tudnád írni kicsit részletesebben is nekem. Milyen LED, milyen ellenállás, hogyan kötve (gondolom simán sorba), illetve a vizsgált alkatrészek melyik lábánál. Pl a Hall-jeladónál hogy oldottad meg? Nagyon vékony drót a lábakra és úgy rá tudtad dugni a gyári csatit is még a helyére?

Ma du elhoztam a autóvillamosságistól az autót. Útközben azért párszor megállt (ez gondolom a kellemes 20 foknak is köszönhető. 5-7 foknál jobb volt :D , úgyhogy még ismerős is jött vontatni egy szakaszon. Sikerült a kötelet is elszakítani, így elég kalandos lett a dolog.)

Az ékszíj kicsit visított néha és erről jutott eszembe, hogy lehet-e ennek oka a generátor hibája. Meg úgy egyáltalán, ha a generátor csapágyazása kezdené megadni magát, akkor az milyen tüneteket okoz. Lehet-e köze a generátornak a gyújtás kimaradásához. Gondolom a trafó a generátor által kapott áramot transzformálja fel.

Jövő hétvégén Opel márkaszervizbe megy most a változatosság kedvéért.

Link to comment
Megosztás:

Ma du elhoztam a autóvillamosságistól az autót. Útközben azért párszor megállt (ez gondolom a kellemes 20 foknak is köszönhető. 5-7 foknál jobb volt :D , úgyhogy még ismerős is jött vontatni egy szakaszon. Sikerült a kötelet is elszakítani, így elég kalandos lett a dolog.)

Az ékszíj kicsit visított néha és erről jutott eszembe, hogy lehet-e ennek oka a generátor hibája. Meg úgy egyáltalán, ha a generátor csapágyazása kezdené megadni magát, akkor az milyen tüneteket okoz. Lehet-e köze a generátornak a gyújtás kimaradásához. Gondolom a trafó a generátor által kapott áramot transzformálja fel.

Jövő hétvégén Opel márkaszervizbe megy most a változatosság kedvéért.

Ha márkaszervízbe viszed, kapásból írd össze nekik, mik lettek cserélve eddig, legalább azokat a dolgokat ne akarják megint kifizettetni Veled. Sztem előtte még érdemes lenne megpróbálni (ha még nem volt) egy másik ECU-val, többeknek is ez oldotta meg a problémát.

Link to comment
Megosztás:

Ma du elhoztam a autóvillamosságistól az autót. Útközben azért párszor megállt (ez gondolom a kellemes 20 foknak is köszönhető. 5-7 foknál jobb volt :D , úgyhogy még ismerős is jött vontatni egy szakaszon. Sikerült a kötelet is elszakítani, így elég kalandos lett a dolog.)

Az ékszíj kicsit visított néha és erről jutott eszembe, hogy lehet-e ennek oka a generátor hibája. Meg úgy egyáltalán, ha a generátor csapágyazása kezdené megadni magát, akkor az milyen tüneteket okoz. Lehet-e köze a generátornak a gyújtás kimaradásához. Gondolom a trafó a generátor által kapott áramot transzformálja fel.

Jövő hétvégén Opel márkaszervizbe megy most a változatosság kedvéért.

Generáror nélkül (!) el lehet menni 200-300km-t. Az csak tölti az akkut. Biztos hogy a gyújtás marad ki?

Link to comment
Megosztás:

Generáror nélkül (!) el lehet menni 200-300km-t. Az csak tölti az akkut. Biztos hogy a gyújtás marad ki?

Azért az szerintem durva, szerintem max 50 kilómétert lámpák nélkül. Persze attól is függ mekkora az akku. Egyik fórumozó ment úgy emlékszem 60-70 kilómétert csak akkuval, de neki nem a gyári volt bent.

Link to comment
Megosztás:

Ha márkaszervízbe viszed, kapásból írd össze nekik, mik lettek cserélve eddig, legalább azokat a dolgokat ne akarják megint kifizettetni Veled. Sztem előtte még érdemes lenne megpróbálni (ha még nem volt) egy másik ECU-val, többeknek is ez oldotta meg a problémát.

Első körben szeretném LED-ekkel kivillogtatni pár eszköznek az áramellátását. Ebből talán lehet tovább szűkíteni a hibás eszközök körét

generátor Ha jól értem, akkor az akksi olyan erős pufferként is működik, hogy rövid generátorkiesés, nem okoz motorleállást. Ettől függetlenül később azt is sorra kerítem, de az aktuális problémát akkor nem ez okozza. Azt már többször is teszteltem gyertyával, hogy nincs szikra indítózáskor motorleállás esetén. Kérdés, hogy hol "akad el" az áram.

ECU-t milyen forrásból lehetne szerezni kölcsönbe?

márkaszervíz Amint sorra kerül , egy részletes doksit írok, arról hogy mit cserélgettem, mit teszteltem stb. Megfelelő indoklás nélkül inkább ne is cseréljenek semmit.

Teoretikus kérdés: ha az összes alkatrészt kicserélik az autóban ami a gyújtáshoz kapcsolódhat, akkor ugye elvileg megjavul. Ez persze nyilván feleslegesen drága de sacc mennyi Z$?

- gyújtásmodul cserélve

- motor hőfok jeladó - cserélve

- trafó - 10e Ft

- Hall-jeladó - 20e Ft

- ECU - ?Ft

- lambda szonda - ?

- alapjárati motor - nem hiszem hogy problémás, az alapjárattal nincs probléma (meg nem is biztos, hogy van köze hozzá)

- gyertyák - szikra teszt alapján kizárnám

- gyertyakábelek - szikra teszt alapján kizárnám

- gyújtáselosztó - szikra teszt alapján kizárnám

- elektromos vezetékezés - gyanús

- más alkatrész esetleg?

Link to comment
Megosztás:

Első körben szeretném LED-ekkel kivillogtatni pár eszköznek az áramellátását. Ebből talán lehet tovább szűkíteni a hibás eszközök körét

generátor Ha jól értem, akkor az akksi olyan erős pufferként is működik, hogy rövid generátorkiesés, nem okoz motorleállást. Ettől függetlenül később azt is sorra kerítem, de az aktuális problémát akkor nem ez okozza. Azt már többször is teszteltem gyertyával, hogy nincs szikra indítózáskor motorleállás esetén. Kérdés, hogy hol "akad el" az áram.

ECU-t milyen forrásból lehetne szerezni kölcsönbe?

márkaszervíz Amint sorra kerül , egy részletes doksit írok, arról hogy mit cserélgettem, mit teszteltem stb. Megfelelő indoklás nélkül inkább ne is cseréljenek semmit.

Teoretikus kérdés: ha az összes alkatrészt kicserélik az autóban ami a gyújtáshoz kapcsolódhat, akkor ugye elvileg megjavul. Ez persze nyilván feleslegesen drága de sacc mennyi Z$?

- gyújtásmodul cserélve

- motor hőfok jeladó - cserélve

- trafó - 10e Ft

- Hall-jeladó - 20e Ft

- ECU - ?Ft

- lambda szonda - ?

- alapjárati motor - nem hiszem hogy problémás, az alapjárattal nincs probléma (meg nem is biztos, hogy van köze hozzá)

- gyertyák - szikra teszt alapján kizárnám

- gyertyakábelek - szikra teszt alapján kizárnám

- gyújtáselosztó - szikra teszt alapján kizárnám

- elektromos vezetékezés - gyanús

- más alkatrész esetleg?

Nagyon maradt más. Qrva kiváncsi vagyok mit hoznak ki. :D

Link to comment
Megosztás:

Azért az szerintem durva, szerintem max 50 kilómétert lámpák nélkül. Persze attól is függ mekkora az akku. Egyik fórumozó ment úgy emlékszem 60-70 kilómétert csak akkuval, de neki nem a gyári volt bent.

Konkrétan Miskolc felé menet elromlott a generátorom (szétment, egyáltalán nem töltött!), lemerült az akksim, el kellett vontatni szerelőhöz.

Ő azt mondta vegyek egy akksit, azzal hazaérek (Bp). Hazamentem, persze lámpa nélkül, a régit feltöltöttem, betettem a csomagtartóba, de csak kb 50km városi autózás után kellett cserélnem. Egy darabig így használtam a kocsit.

Tehát nem durva a 2-300 km. Akksitól, és fogyasztótól függ. Akkor 55Ah volt az akksim.

Ennek kapcsán lenne egy kérdésem: F astrába mekkora az akksi (gyárilag)? Most az enyémben 45Ah-s van, kicsinek gondolom.

Link to comment
Megosztás:

Konkrétan Miskolc felé menet elromlott a generátorom (szétment, egyáltalán nem töltött!), lemerült az akksim, el kellett vontatni szerelőhöz.

Ő azt mondta vegyek egy akksit, azzal hazaérek (Bp). Hazamentem, persze lámpa nélkül, a régit feltöltöttem, betettem a csomagtartóba, de csak kb 50km városi autózás után kellett cserélnem. Egy darabig így használtam a kocsit.

Tehát nem durva a 2-300 km. Akksitól, és fogyasztótól függ. Akkor 55Ah volt az akksim.

Ennek kapcsán lenne egy kérdésem: F astrába mekkora az akksi (gyárilag)? Most az enyémben 45Ah-s van, kicsinek gondolom.

Nekem 74Ah-s van benne. :D

Ha behal a motorom, önidítóval hazamegyek. :)

Link to comment
Megosztás:

Konkrétan Miskolc felé menet elromlott a generátorom (szétment, egyáltalán nem töltött!), lemerült az akksim, el kellett vontatni szerelőhöz.

Ő azt mondta vegyek egy akksit, azzal hazaérek (Bp). Hazamentem, persze lámpa nélkül, a régit feltöltöttem, betettem a csomagtartóba, de csak kb 50km városi autózás után kellett cserélnem. Egy darabig így használtam a kocsit.

Tehát nem durva a 2-300 km. Akksitól, és fogyasztótól függ. Akkor 55Ah volt az akksim.

Ennek kapcsán lenne egy kérdésem: F astrába mekkora az akksi (gyárilag)? Most az enyémben 45Ah-s van, kicsinek gondolom.

Azt nem tudom, hogy gyárilag mekkora kell bele, de nekem az 55Ah-s télen éppen elég, hogy beindítsa az autót. Hosszabb (több napos) állásnál télen szoktam egy kis csepptöltőt ráakasztani az akksira, az sokat segít a helyzeten.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.