Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Na de épp ezaz, hogy az egybetárcsás, meg a külön tárcsásnál minden más, még a féktartó lemez is, megnéztem ecaton. Szerintem az egybe tárcsás tárcsa nem stimmel az újabbikkal. De ki kellene próbálni/lemérni. Ellenben mondjuk ha a régi fajta fék, összehozható a dobos aggyal meg az újabb faja tárcsával, az nekem marha jó hír, mert az újabbik tárcsa csak 6-7e/ db, a régebbi meg 17től indul... nagyon nem mindegy. (ellenben a régihez meg a csapágy kerül 3000be, és még szét is szedhető /lehet pucolni, újrakenni stb/)

Hogyé adod?

Épp ezt mondtam. Új híd, régi féktartó, új agy, új tárcsa. Csak a féktartó lemezt kellett köszörülni.

Elküldve

Épp ezt mondtam. Új híd, régi féktartó, új agy, új tárcsa. Csak a féktartó lemezt kellett köszörülni.

Az új agy méretei vajon egyeznek a régiével? Gondolok itt a felfekvő felületek távolságára.

  • 1 month later...
Elküldve

Jut eszembe, tegnap összeraktam a hátsóféket. Megint legóztam kicsit.

A Hening féle módszert alkalmaztam. Régi fajta alaplemezhez a dobfékes kerékagy, és az újfajta tárcsa.
Minden passzol, az egyedüli, hogy a dobfékes agynak kisebb a pereme, és mivel a tárcsa vastagabb mint a dob, így a felninek egy pár milivel kevesebb helye marad, de ez csak annyiban nyilvánul meg, hogy gyárilag kilóg a felniből az agy, így meg pont síkban van vele.

Szóval aki tárcsásítani akar, elég az alaplemezt a nyereggel beszerezni.

Elküldve

Jut eszembe, tegnap összeraktam a hátsóféket. Megint legóztam kicsit.

A Hening féle módszert alkalmaztam. Régi fajta alaplemezhez a dobfékes kerékagy, és az újfajta tárcsa.

Minden passzol, az egyedüli, hogy a dobfékes agynak kisebb a pereme, és mivel a tárcsa vastagabb mint a dob, így a felninek egy pár milivel kevesebb helye marad, de ez csak annyiban nyilvánul meg, hogy gyárilag kilóg a felniből az agy, így meg pont síkban van vele.

Szóval aki tárcsásítani akar, elég az alaplemezt a nyereggel beszerezni.

Én is tegnap cseréltem az egyik hátsó kerékcsapágyat, és csak dobos volt polcon. :D

  • 2 weeks later...
Elküldve

Sziasztok

Volna egy olyan problémám, 1,7td A vectrával, hogy fékezéskor a fékpedál finoman visszarúg olyan mintha szakaszosan fékezne, az autóban nincs ABS . Mi lehet a baja fékrásegítő? esetleg üthet a tárcsa? vagy egyszerűen levegős a fék?

Másik problémám, ha megemelem az autót és megmozgatom a kereket, akkor nagyon lóg, de ha saját lábán van nem lóg ez így rendben van? mert ha bele megyek egy kátyúba hallani hogy koppan a kormányon is érezni. A talpas kormánygömbfej nem lóg, és a toronycsapágyra gondolok, esetleg az ottani gumiágyra van ott ami ki tud kopni a csapágyon kívül ott felül gondolom? Ha a lábán áll az autó, motor-térből ránézek a toronycsapágyra kb. fél-centis hézagot látok a csapágy és a kaszni közt, ez így rendben van???ha megemelem az autót a hézag eltűnik de lóg is rendesen.

Előre is köszönöm a segítséget.

Elküldve (edited)

Sziasztok

Volna egy olyan problémám, 1,7td A vectrával, hogy fékezéskor a fékpedál finoman visszarúg olyan mintha szakaszosan fékezne, az autóban nincs ABS . Mi lehet a baja fékrásegítő? esetleg üthet a tárcsa? vagy egyszerűen levegős a fék?

Másik problémám, ha megemelem az autót és megmozgatom a kereket, akkor nagyon lóg, de ha saját lábán van nem lóg ez így rendben van? mert ha bele megyek egy kátyúba hallani hogy koppan a kormányon is érezni. A talpas kormánygömbfej nem lóg, és a toronycsapágyra gondolok, esetleg az ottani gumiágyra van ott ami ki tud kopni a csapágyon kívül ott felül gondolom? Ha a lábán áll az autó, motor-térből ránézek a toronycsapágyra kb. fél-centis hézagot látok a csapágy és a kaszni közt, ez így rendben van???ha megemelem az autót a hézag eltűnik de lóg is rendesen.

Előre is köszönöm a segítséget.

Piros rész: De ki ám!! Nálam úgy elkopott,hogy a felső rugótányér furata ovális lett! A toronycsapágy kívülről egybe volt,csak belül elporladtak a golyók. :icon1:

Zöld rész: Komplett futómű felújítás/csere után nekem is lett hézag! Én is meglepődtem,kérdeztem is itt a srácokat hogy normális e,de igen, annak úgy kell állnia.

Módosítva : opelnils
  • Like 1
Elküldve

Azért kell úgy állnia, mert különben nagyon nehezen tudnád eltekerni a kormányt. Csak figyeld meg ugyanazt a részt egyik irányba végállásig kitekert kormánnyal! Az egyik oldalon megnő, a másikon meg teljesen eltűnik a hézag.

  • Like 1
  • 2 weeks later...
Elküldve

Valaki itt írta talán hogy jók a tapasztalatai a ROADHOUSE tárcsákkal! Hozzá milyen betéteket ajánlatok? LPR,REMSA,ROADHOUSE mehet? Vagy inkább a jobbakból?

Elküldve

Valaki itt írta talán hogy jók a tapasztalatai a ROADHOUSE tárcsákkal! Hozzá milyen betéteket ajánlatok? LPR,REMSA,ROADHOUSE mehet? Vagy inkább a jobbakból?

Nekem is jó tapasztalataim vannak ezzel a márkával. Vetekszik a "drágább" márkákkal.

Elküldve

Sziasztok

Segitsetek már nekem,1.7 td vectra mind két hátsókerék enyhén lóg, milyen csapágy van benne? kupos amin lehet álítani, vagy olyan amin nem? ja dobfékes az autó.

Elküldve

Lehet mindkét féle! A púpos kupakos általában állítható.

Sziasztok

Segitsetek már nekem,1.7 td vectra mind két hátsókerék enyhén lóg, milyen csapágy van benne? kupos amin lehet álítani, vagy olyan amin nem? ja dobfékes az autó.

  • Like 1
Elküldve

Évjárat függő. 92 előtt szerelhető, utána nem.

Kívülről ha ránézel és egy domború kupak van rajta az szerelhető, ami homorú az nem.

Ha jól látom a tied a2, tehát már nem állítható.

  • Like 1
Elküldve

95-ös A2, ezek szerint nem lehet állítani :( Tudnátok nekem pontos csapágyméretet mondani? mert az a tapasztalatom, hogy csapágyboltban olcsóbb a csapágy mint autós-boltban, viszont a csapágyboltba pontos mérettel kell menni.

Elküldve

95-ös A2, ezek szerint nem lehet állítani :( Tudnátok nekem pontos csapágyméretet mondani? mert az a tapasztalatom, hogy csapágyboltban olcsóbb a csapágy mint autós-boltban, viszont a csapágyboltba pontos mérettel kell menni.

Nem szétszedhető, csak egyben tudod megvenni, kerékagy stb, egy egység az egész. Marad az autósbolt vagy bontó.

Esetleg bontóban veszel a1-es tengelycsonkot kerékaggyal, abba a csapágy már 3000ft-tól kapható/oldal. (a ruivilleben koyo van, mint a gyári is) (persze ha abs-ed van, ez a lehetőség kiesik)

Elküldve

ez férfinemiszerv ezek nem normálisak, mire volt ez jó nekik,hogy nem lehet csapágyat cserélni...... marad a bontó. Nem tudjátok, hogy az 1.6 f astra hátsó kerékagy megegyezik az 1.7 vectrával? azért kérdezem, mert van egy ismerösöm aki astrákat bont és jó áron..

Elküldve

ja megy egy másik dolog, igaz nem futómü, mind a 3 motor/váltó tartó bak ki van menve, szeritetek az 1.6 astra motor/váltó tartó bak megegyezik a vectrával? vagy teljesen más. Elöre is köszönöm a válaszotokat.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.