Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Fék, futómű kérdések


agocsiams123

Recommended Posts

Nem lehet, hogy nem gyári rugód van hátul?

Szoktak eladáskor kókányolni, pl. f astra rugót behajítják, ha mondjuk eltört az eredeti...?

Az Astra és a Vectra között kb. 30 kg a különbség, az sokat nem befolyásol. :D

Nekem is Astra rugó van hátul. De mivel a lengéscsillapítókat is akkor cseréltem, így nem merem kijelenteni, hogy attól ment lejjebb 3 cm-t a fara a gépnek.

Ennyi a különbség a két típus rugója közt. A kialakításuk kicsit más, de ugyanakkorák.

51046-20100620-okg1Dh.jpg

Link to comment
Megosztás:

Bármi lehetséges, főleg ilyen idős gépeknél. :D

Az utánállítónak kellene a két oldalt fékerejét nagyjából egyformán tartani.

Ha az egyik oldalon kicsikét nagyobb a hézag a dob és a betét között, akkor az a fele biztos később fog.

Az enyém is kb. 6-8 kattnál fog, de ott rendesen. Jó az úgy is, nem vacakolok vele.

(amúgy, ez a 2 részes kötél megoldás szerintem elég sz*r) :D

Amúgy ha nagyon ráfeszítesz a hídnál, akkor a porvédőt leeszi a betét karja a kerékcsapágyról és enyhe csilingelést fogsz hallani lassú tempónál!! :)

a 10dik kattnál meg fogja rendesen nekem is, most kicserélem a bovdent hátha az a bűnös, kicsit nyúzottnak tűnik mondjuk:D Porvédőt tavaly már leflekszeltem az agyról mert ciripelt, le volt esve:D:D:D

Link to comment
Megosztás:

Az Astra és a Vectra között kb. 30 kg a különbség, az sokat nem befolyásol. :D

Nekem is Astra rugó van hátul. De mivel a lengéscsillapítókat is akkor cseréltem, így nem merem kijelenteni, hogy attól ment lejjebb 3 cm-t a fara a gépnek.

Ennyi a különbség a két típus rugója közt. A kialakításuk kicsit más, de ugyanakkorák.

http://pics.coldline.hu/pics/51046-20100620-okg1Dh.jpg

Szerinted Astra ültetőrugó jó lehet Vectrába?

Link to comment
Megosztás:

bovdeny kicserélve, úgy néz ki, hogy most kafa, még kézifékezni is tudok:D kicsit szívtam vele de sebaj, az eredmény a fontos:D

Nézegettem az Astráét, hogy át kombinálom rá. Csak kicsit más, 2 pici fülecskét kell áttenni a hídra.

(csak idő kellene hozzá, de lehet nem játszom vele) :D

Link to comment
Megosztás:

Szerinted Astra ültetőrugó jó lehet Vectrába?

Jó, de ami az Astrán 40mm-t ültet, azzal a Vectra minimum 50-et fog...

Sokat számít ám a súlykülönbség, nekem most a Corsában hátul Calibra ültetőrugó van, és az ami a Calibrán 30mm-t ültetett, a Corsán ugyanannyit emelt a gyári állapothoz képest...

És sztem az Astra meg a Vectra között nem csak 30kg a különbség... ez sok mindentől függ, a motortípustól kezdve az extrákig. Pl. nem mindegy hogy az az Astra ültetőrugó egy 1.4 fapad Astrából, vagy egy full extrás klímás C20XE-ből van...

Link to comment
Megosztás:

Jó, de ami az Astrán 40mm-t ültet, azzal a Vectra minimum 50-et fog...

Sokat számít ám a súlykülönbség, nekem most a Corsában hátul Calibra ültetőrugó van, és az ami a Calibrán 30mm-t ültetett, a Corsán ugyanannyit emelt a gyári állapothoz képest...

És sztem az Astra meg a Vectra között nem csak 30kg a különbség... ez sok mindentől függ, a motortípustól kezdve az extrákig. Pl. nem mindegy hogy az az Astra ültetőrugó egy 1.4 fapad Astrából, vagy egy full extrás klímás C20XE-ből van...

Ajha :D

Link to comment
Megosztás:

Mondom: felejtsd el a hosszt, nem az számít, hanem a rugó erőssége avagy teherbírása. A korábban említett Calibra ültetőrugó pontosan ugyanúgy nézett ki mint a Corsáé, ugyanolyan hosszú volt, sőt 1 menettel még kevesebb is volt rajta berakva mégis sokkal magasabban állt tőle a hátulja. Az a helyzet hogy egyetlen rugóról sem mondod meg kiszerelt állapotban (ha nincsen hozzá leírás vagy papír hogy miben volt) hogy mennyit fog ültetni vagy emelni az autón, ilyen esetben csak és kizárólag a próba marad. Ha elmész egy rugókovácshoz rugót csináltatni, ő is megkérdezi hogy milyen keményre edzze, szóval teljesen egyforma kinézetű rugók is lehetnek eltérő erősségűek.

Ez amit linkeltél - mivel Omegából való ami nehezebb a Vectránál - valószínűleg nem ültetne annyit mint egy Omegán (sőt lehet hogy semmit sem), de ennél pontosabbat csak akkor lehetne tudni ha tudnál egzakt adatokat a rugóról. Mert ugye egy klímás V6 Omega eleje jóval nehezebb mint egy klíma nélküli négyhengeresé, ezt gondolom belátod. Megpróbáltam neten rákeresni a képen látható cikkszámra, de csak annyi derült ki hogy 4hengeres Omegához való, hogy pontosan milyen motoroshoz, az nem derült ki.

Használt rugónál így csak a próba segíthet, ha próba nélkül akarsz biztosra menni akkor kénytelen leszel a te autódhoz (Vectra X20XEV) való rugót keresni újan, papírral, az tuti annyit fog ültetni amennyi rá van írva a doksijára.

Link to comment
Megosztás:

Mondom: felejtsd el a hosszt, nem az számít, hanem a rugó erőssége avagy teherbírása. A korábban említett Calibra ültetőrugó pontosan ugyanúgy nézett ki mint a Corsáé, ugyanolyan hosszú volt, sőt 1 menettel még kevesebb is volt rajta berakva mégis sokkal magasabban állt tőle a hátulja. Az a helyzet hogy egyetlen rugóról sem mondod meg kiszerelt állapotban (ha nincsen hozzá leírás vagy papír hogy miben volt) hogy mennyit fog ültetni vagy emelni az autón, ilyen esetben csak és kizárólag a próba marad. Ha elmész egy rugókovácshoz rugót csináltatni, ő is megkérdezi hogy milyen keményre edzze, szóval teljesen egyforma kinézetű rugók is lehetnek eltérő erősségűek.

Ez amit linkeltél - mivel Omegából való ami nehezebb a Vectránál - valószínűleg nem ültetne annyit mint egy Omegán (sőt lehet hogy semmit sem), de ennél pontosabbat csak akkor lehetne tudni ha tudnál egzakt adatokat a rugóról. Mert ugye egy klímás V6 Omega eleje jóval nehezebb mint egy klíma nélküli négyhengeresé, ezt gondolom belátod. Megpróbáltam neten rákeresni a képen látható cikkszámra, de csak annyi derült ki hogy 4hengeres Omegához való, hogy pontosan milyen motoroshoz, az nem derült ki.

Használt rugónál így csak a próba segíthet, ha próba nélkül akarsz biztosra menni akkor kénytelen leszel a te autódhoz (Vectra X20XEV) való rugót keresni újan, papírral, az tuti annyit fog ültetni amennyi rá van írva a doksijára.

Okés. Köszi! :D

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Célszerszámra nincs szükséged. Maximum a fékcsövek okozhatnak némi galibát, de az sem vészes. Rugóösszehúzó sem kell, mert ki lehet venni a rugót ha lekötötted a gátlókat.

Vázlatosan a műtét menete: Gátlók le--> rugók ki--> fékcsövek szét--> hídcsavarok ki-->híd le. Vissza ugyanígy.

Érdeklődnék még, hogy ami a hátsó hídnál amik vannak szilentek, azokat kell/érdemes e cserélni?

Az előző tulajdonosa használta csak tárcsa fékesre cserélte ezért vált meg tőle. Így gondolom nem nagyon kaka.

Link to comment
Megosztás:

Érdeklődnék még, hogy ami a hátsó hídnál amik vannak szilentek, azokat kell/érdemes e cserélni?

Az előző tulajdonosa használta csak tárcsa fékesre cserélte ezért vált meg tőle. Így gondolom nem nagyon kaka.

Csak akkor érdemes ha már nagyon kopog.

A szilent nincs megrepedezve?

Link to comment
Megosztás:

Azt nem értem, hogy a bontósok miért akarnak egy alkatrészen meggazdagodni?!

Amúgy lehetőségként számolhatsz a GT rugójával is. Úgy tudom az kb 2 centivel lejjebb engedi az autót, és egy kicsit feszesebb is.

Voltam bontóba. Ültetőrugók voltak a V2000be, olyan 40mm es ami pont nekem kellene, nagyon jól nézett ki vele az autó. De 20ért akarták adni a 4et :D Mondtam nekik neten 10-12ér vannak, 10et adok érte, többet nem.. Hát nem adták oda :D
Link to comment
Megosztás:

Azt nem értem, hogy a bontósok miért akarnak egy alkatrészen meggazdagodni?!

Amúgy lehetőségként számolhatsz a GT rugójával is. Úgy tudom az kb 2 centivel lejjebb engedi az autót, és egy kicsit feszesebb is.

Fontos szerinted hogy az ültetőrugóhoz legyen műbizonylat?

Link to comment
Megosztás:

Fontos szerinted hogy az ültetőrugóhoz legyen műbizonylat?

Nekem ültető vannak benn, újonnan vettem őket tehát papírral együtt. Idén januárba vittem műszakira és ott kérték az összes papírt amiről csak lehetett; futómű, fólia, kipufogó. De hely és ismeretség kérdése sajnos vagy nem továbbra is sokminden idehaza. Tehát a mai napig megvan az típusú műszaki állomás ahol továbbra is átmegy minden aminek 4 kereke van...

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.