Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G tulajdonosok beszélgetnek erről-arról


uhuhu

Recommended Posts

Én azt hittem , hogy ha nekem kell egy zafír fekete lökhárító akkor rendelnek egyett aztán kész.

Megmondom őszintén, hogy azért nem akarom fényeztetni ,mert ott kell hagyni a kocsit 2 napra.

Persze, mint a mesében :(

Mindig fényezni kell, a gyári is és az utángyártott is csak alapozva van.

Link to comment
Megosztás:

Volna még 1 kérdésem.Mivel be kell adni a szervízbe a kocsit ,és nem akarnám elmondani vagy 20 enberenek ,hogy hol van a szenzoros indításgátló (ez tudjátok az a fajta amikor 2 csavart kell megérinteni)ezért mi van akkor ha ragasztok rá egy vezetéket?Úgy értem ,hogy szigetelő szallagra tennék egy fémlapot vagy vezetéket, és azt a két csavarra ráragasztanám.Azért kérdezem ,mert én sügér vagyok az ilyenek terén , és nem akarom hogy valami bajt csináljak.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Közeljövőben csatlakoznék csapatotokhoz. Első autó révén tapasztalatom nuku, számítok jótanácsaitokra. 3 ajtós astra G a kiszemelt, 1 milla környékén. 1.4 vagy 1.6? Mennyivel fogyaszt többet 1.6? Melyik a tartósabb, eladhatóbb, stb...

És volt-e tapasztalatotok konkurencinál? Pl.: egy golf IV...

Egyszóval mit ajánlotok, mi lenne az ideális számomra.

Bp-en használnám, és külcsínyra nekem nagyon tetszik, belülről már kevésbé, de talán idővel lehet rajta segíteni...

Köszönöm előre is a válaszokat!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Közeljövőben csatlakoznék csapatotokhoz. Első autó révén tapasztalatom nuku, számítok jótanácsaitokra. 3 ajtós astra G a kiszemelt, 1 milla környékén. 1.4 vagy 1.6? Mennyivel fogyaszt többet 1.6? Melyik a tartósabb, eladhatóbb, stb...

És volt-e tapasztalatotok konkurencinál? Pl.: egy golf IV...

Egyszóval mit ajánlotok, mi lenne az ideális számomra.

Bp-en használnám, és külcsínyra nekem nagyon tetszik, belülről már kevésbé, de talán idővel lehet rajta segíteni...

Köszönöm előre is a válaszokat!

Javaslom az astrát vennék.....topic olvasgatását. Általános a kérdésed.

astrát vennék...

Amúgy mint jópárszor 1.4 tulajként az 1.6 16v-t ajánlanám :(

Link to comment
Megosztás:

Tulajképpen nem rossz választás az 1,4 sem.

A IV-es golfok a legtöbbet szidott VW-ek közé tartoznak, sok tulaj nagyon rossz véleménnyel van róla, az előző és a legújabb golf generációk jobbak, mint a IV-es. De elég a konkurencia reklámozásából... Astrát vennék az ár-érták arány és a megbízhatóság miatt.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Örülök, hogy megtaláltalak benneteket, remélem tudtok nekem segíteni! :(

Szóval van egy 2002-es OPEL ASTRA G 1.4-es autóm, első tulaja vagyok. Rendszeresen elviszem az éves szervizekre, addig 36.000 km-t sikerült beletennem, nem járok vele sokat, mint a km-ből látszik.

Éppen ma voltam az éves szervizen, ahol a szokásos olaj, szürő, gyertya, stb. csere megtörtént, aztán a szervizes kollega megemlítette a vezérmű-ékszíj csere lehetőségét, illetve inkább ajánlotta, hogy nemsokára el kellene vinnem hozzájuk.

Szerintetek a fent említett adatokból érdemes a következő hónapokban erre költenem, vagy még várhatok vele mondjuk a nyár közepéig?

A járulékos költségek vagy 50.000 Ft-ot kitennének, ha minden görgőt ki kell cserélni az ékszíj mellett. Nem értek hozzá, maximum ha babakocsiról lenne szó, na azt még bevállalom! :P

Tudom, hogy az ékszíjnál számít az autó életkora és persze a megtett kilométerek is, csak van egy olyan érzésem, hogy ezt az ékszíj cserét még nem kell annyira elkapkodnom, hiszen nem is öreg autó és nem is hajtom nagyon!

De rátok bízom a választ, ebben tényleg nem vagyok jártas! Habár nő létemre elég sok férfi munkát megcsinálok itthon, de az autó szereléséhez nem értek!

Előre is köszönöm a választ!

Üdv

Link to comment
Megosztás:

Igaza volt a szervizesnek, a szíj már 5 éves, ideje lesz cserélni. Viszont ha csak tényleg 36000 van benne, akkor

valszeg a görgők, feszítő és vízpumpa még maradhat benne (bár lehet hogy én a vízpumpát cserélném).

A szíj maga 5-6 ezer ft. Csak gates-t ajánlok.

Ami még fontos lenne, ha nem volt cserélve: benzinszűrő, fagyálló folyadék, fékolaj, pollenszűrő.

Link to comment
Megosztás:

Igaza volt a szervizesnek, a szíj már 5 éves, ideje lesz cserélni. Viszont ha csak tényleg 36000 van benne, akkor

valszeg a görgők, feszítő és vízpumpa még maradhat benne (bár lehet hogy én a vízpumpát cserélném).

A szíj maga 5-6 ezer ft. Csak gates-t ajánlok.

Ami még fontos lenne, ha nem volt cserélve: benzinszűrő, fagyálló folyadék, fékolaj, pollenszűrő.

Köszönöm a választ, ez igazán gyors volt!

Tényleg csak 36.000 km van benne, csak én vezetem az autót, senki más amióta kigördültem vele a szalonból!

Fagyállót már tettem bele nem is olyan régen, na erre még figyelek, ezért nem viszem a szervizbe! :P

Nekem a görgőkre úgy 10.000 Ft-ot mondtak darabjára, ha mindet cserélni kell, majd kiderül, ha szétkapják. Az 50.000 Ft a plafon, úgy vettem ki a srác szavaiból, és akkor kevesebb, ha a görgőket nem kell kivenni.

A vízpumpára azt mondta az illetékes szaki, hogy 90%-ban nem kell cserélni elsőre.

Úgy gondolom a szűrőket kicserélték, a fékolajra paszolok, meg kellene néznem a könyvet, de most a garázsban pihen a kocsiban kb. 200 méterre.

Kérdés: láthatok valami különbséget az "új" olaj színe és a régi között?

Na, nem röhögni!! Mondom, hogy nem értek hozzá! :cry:

Mindig szkeptikus vagyok, hogy egyáltalán érdemes a szervizbe ölnöm a pénzt és valóban megcsinálják, amit kifizettetnek velem vagy sem! :(

Link to comment
Megosztás:

Érdemes neked vinni az olajat, nem kell minden esetben rájuk bízni, mert ki tudja... pl a gyári opel 10w40 olaj

olyan rossz minőségű, hogy nem ajánlott. :(

Metabond, Mobil1, Valvoline, castrol pl.

levegőszűrővel és olajszűrővel együtt nem cserélik a benzinszűrőt is, azt külön kell kérni általában!

és a pollenszűrő sem evidens...

Fékolajat 2évente kéne elvileg cserélni, az 5 év már sok neki (felveszi a párát, és rosszabb lesz a

hidraulikus tulajdonsága). Fagyállót lecserélted teljesen? Mert arra gondoltam.

Link to comment
Megosztás:

Érdemes neked vinni az olajat, nem kell minden esetben rájuk bízni, mert ki tudja... pl a gyári opel 10w40 olaj

olyan rossz minőségű, hogy nem ajánlott. :D

Metabond, Mobil1, Valvoline, castrol pl.

levegőszűrővel és olajszűrővel együtt nem cserélik a benzinszűrőt is, azt külön kell kérni általában!

és a pollenszűrő sem evidens...

Fékolajat 2évente kéne elvileg cserélni, az 5 év már sok neki (felveszi a párát, és rosszabb lesz a

hidraulikus tulajdonsága). Fagyállót lecserélted teljesen? Mert arra gondoltam.

Köszönöm a hasznos információkat! :(

A fékolajnak mindenképpen utánajárok, most nem ugrik be, cserélték vagy sem valamikor!

Igen, a fagyálló teljesen kipipálva!

A szűrökre rákérdezek!

Kérdés: az az érzésem, hogy már akkumlátort sem ártana cserélni, nem észlelem, hogy a régi rossz lenne, csak hát már az is 5 éves ugye. Milyet tegyek bele, itt most a márkára gondolok?

Még eszembe jutott a (nyári)gumiabroncs cseréje is ma délután tisztítás közben, arról mi a vélemény? Habár most a szépen lemosott alufelnik pár hónapig a garázsban alszanak, de érdemes visszatennem tavasszal, vagy lepjem meg a Gigit (bocsi, így becézem az autót) egy szép új illatos garnitúrával?? :P

Horror ára van az eredeti Opel ablaktörlő gumiknak is, talán tavaly kérdeztem meg. Melyik márkával helyettesíthető vagy maradjak hű és vegyem meg a szervizben?

Elnézést a sok primitív kérdésért, de nekem ezek nem evidensek! :cry:

Link to comment
Megosztás:

Érdemes neked vinni az olajat, nem kell minden esetben rájuk bízni, mert ki tudja... pl a gyári opel 10w40 olaj

olyan rossz minőségű, hogy nem ajánlott. :(

Metabond, Mobil1, Valvoline, castrol pl.

Ez a 10w40 idősebb kocsikhoz megfelelő olaj? Mert én most viszem majd első olajcserére 3000 km-nél - és azt mondták 5w30-asat raknak bele (a gyári is az), ha viszek, akkor olyat vigyek.

Link to comment
Megosztás:

Gabi!

Ha jól emlékszem egyszer azt írtad, hogy az X 16XE motorokba a 10w 40 való -ugye?

A motor illesztéseit hoztad fel érvül.

Erősítsd meg az infót kérlek, mert én is most szeretnék cserélni olajat és nem akarok mellényúlni :P

Eddig a Castrolt használtam, de annyi jót hallottam és olvastam a Metabond -ról, hogy erősen gondolkodom a váltáson... :(

Köszönettel!

Link to comment
Megosztás:

Igen, az X16XEL-be 10W40 kell.

Ajánlom a metabondot, csalódni nem fogsz benne :(

Köszi!

Ha a Metabondot választom, mehet hozzá Metabond adalék (pl. Gold), vagy ilyenkor fölösleges, mivel az olaj is tartalmaz (esetleg) hasonló összetevőket? A márka azonosság miatt gondoltam.....

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.