Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G tulajdonosok beszélgetnek erről-arról


uhuhu

Recommended Posts

Ellenben ha valaki beavatna, hogy lehetne azt a késleltetést minél egyszerűbben-olcsóbban-ügyesebben megycsinálni, hogy a spriccelésnél a lapát ne induljon már el a víz előtt csak mikor már nedves a szélvédő, azt megköszönném.:huh:

Az elméleti megoldás már kész, már csak be kéne rakni a kocsiba az áramkört. Annyi az elve hogy amikor vizet kérsz az ablakra akkor azt a kábelt megcsapolva egy késleltető időrelét kapcsoljon ez a fesz. (indítójelként alkalmazzuk) utána a relén beállítjuk az idő hogy mennyivel később húzzon meg mint ahogy az indítójelet megkapta és kész. Kikapcsolása az ablaktörlőkar alapállapotba helyezésével történik.

Erről a témáról jut eszembe, valakinek sikerült már 5 ajtós G Astrán beállítani a hátsó spricnit?

Csak tipp: minél lejjebb kéne állítani és akkor a menetszél talán felfelé fújja a vizet? F-ben nekem ez volt a tapasztalatom.

PÜ ment!

Köszi signthankspin.gif

Sajna nem jött meg! Csak mástól kaptam üzit.

Link to comment
Megosztás:

4 napja le akarom mosni a kocsit, de minden napra esőt, havat mond. Megint süt a nap ezerrel :huh:

Én mióta megvettem esik. Erre szombaton lemostam, estétől megint esett. Tegnap meg M0-on olyan szél volt, hogy azt hittem lefúj a szél az útról. :)

Link to comment
Megosztás:

Az elméleti megoldás már kész, már csak be kéne rakni a kocsiba az áramkört. Annyi az elve hogy amikor vizet kérsz az ablakra akkor azt a kábelt megcsapolva egy késleltető időrelét kapcsoljon ez a fesz. (indítójelként alkalmazzuk) utána a relén beállítjuk az idő hogy mennyivel később húzzon meg mint ahogy az indítójelet megkapta és kész. Kikapcsolása az ablaktörlőkar alapállapotba helyezésével történik.

Ja és ha jól értem, akkor addig kell húzni a spricnit, míg el nem indul a lapát, mert ha hamarabb alapállapotba kerül, akkor el sem indul, mert az kapcsolja ki magát a késleltetőrelét is.

Tehát ha jól értem késleltetőrelé magát az indító jelet késlelteti, utána már a többit hagyományosan vezérli az autó gyári elektronikája.

kész is van a panel? vagy csak az elmélet?

Ha kész, mennyiből hozod ki a hardware-t?

ja és nekem Caravan lévén hátulra is kellene, gondolom akkor 2 kell. De ott sajnos minden indítást késleltetni kell ugyebár, mivel a hátsó spriccnizás nincs olyan jól elkülönítve mint az első ablaknál, azaz mindenképp át kell jutni a sima a blaktörlő álláson.

Link to comment
Megosztás:

Az elméleti megoldás már kész, már csak be kéne rakni a kocsiba az áramkört. Annyi az elve hogy amikor vizet kérsz az ablakra akkor azt a kábelt megcsapolva egy késleltető időrelét kapcsoljon ez a fesz. (indítójelként alkalmazzuk) utána a relén beállítjuk az idő hogy mennyivel később húzzon meg mint ahogy az indítójelet megkapta és kész. Kikapcsolása az ablaktörlőkar alapállapotba helyezésével történik.

Vagyis folyamatosan húznod kell a pricnit. Akkor is hanem fél óráig akarod áztatni a szélvédőt. Egyébként ameleltt, hogy jó vízpazarló balesetveszélyes is lehet, mert ugye mire a szélvédőt bevizezed, az kvázi szétterül, lefolyik, és csak utána indul az ablaktörlő. Rgó jó sokáig nem látsz. Egyébként szerintem ennek nincs létjogosultsága, legalábbis nálam, akkor megy ha esőtől nedves, koszos, vagyis valami "kenő" anyag van már a szélvédőn. Azon ritka eseteket, meg kibírja a lapát (hamarabb elöregszik a gumi), amikor néha úgy adódik, hogy 100 fokos napsütésben indulás előtt nem mosom le vödörből.

Link to comment
Megosztás:

Vagyis folyamatosan húznod kell a pricnit. Akkor is hanem fél óráig akarod áztatni a szélvédőt. Egyébként ameleltt, hogy jó vízpazarló balesetveszélyes is lehet, mert ugye mire a szélvédőt bevizezed, az kvázi szétterül, lefolyik, és csak utána indul az ablaktörlő. Rgó jó sokáig nem látsz. Egyébként szerintem ennek nincs létjogosultsága, legalábbis nálam, akkor megy ha esőtől nedves, koszos, vagyis valami "kenő" anyag van már a szélvédőn. Azon ritka eseteket, meg kibírja a lapát (hamarabb elöregszik a gumi), amikor néha úgy adódik, hogy 100 fokos napsütésben indulás előtt nem mosom le vödörből.

Mondjuk ebben van valami, hogy akkor van jelentőssége igazán, ha megvárjuk míg szétterül, az valóban balesetveszélyes, ha meg csak annyit várunk, hogy épp csak elindul, akkor meg szinte mindegy, mert az elejét úgyis szárazon teszi meg a lapát.

Node ettől függetlenül még érdekel. Van olyan autótípus amiben késleltetve megy.Sőt olyan is, amiben el sem indul, hanem külön kell kapcsolni a hagyományos módon

Link to comment
Megosztás:

Szisztok opel tulajdonosok.

Új vagyok a fórumon de eddigi tapasztalataim szerint nagyon jó az oldal. Az én drágám (Rozi ígyhívják az autót) egy 1998-as 1.7-es DTI caravan. Korából fakadóan most jönnek ki rajta apró hibák amiket ha lehetséges szeretnék én magam orvosolni otthon. Persze ha nem lehetséges elviszem autoszerelőhöz bár sok jó tapasztalatom nincs a környékünkön lévőkkel, tisztelet a kivételnek (sok a kontár, csak pénzel akar lehúzni nem sok sikerrel). Műszaki vénával rendelkezem, de azért sok dolog kifog rajtam (hol az AGR szetep?, hogyan és mivel kell takarítani a légtömegáram mérőt? ). Szeretnék megtanulni minél többet az autómról persze ha segítenétek nekem. Gondolom van közöttetek sok hozzáértő szaki.

Segítségeteket előre is köszönöm. Petya

Link to comment
Megosztás:

Van olyan autótípus amiben késleltetve megy-Hyundai lantra

Sőt olyan is, amiben el sem indul, hanem külön kell kapcsolni a hagyományos módon-Wartburg

Félreértettetek!

Jelenleg: lapát szárazon töröl majd vizesen mert odaért a víz.

Én ötlet: Víz ahogy az üveghez csattan akkor indul a lapát. Tehát vizesen töröl de nem folyik szét a víztócsa.

Eddigi problémák: Nem találtam még olyan 12V-os késleltetőrelét amiben ilyen kis időtartamot be lehet állítani. 5másodperces volt a legkissebb de az nagyon sok lenne ide.

Link to comment
Megosztás:

ÜDV KARTÁRSAK!

Ismét frissítésre került a gépkocsi üzembentartási táblarendszer!

Újítások:

- Julien teljesen jogos öteletének nyomán a törzskártyán meg kell adni az üzemanyag tartály űrtartalmát (eddig fix 50 literessel számol) így más autótípusokhoz is jó lesz

- Bekerült a "telitank" opció is, mely segítségével minimum két egymást követő telitankolás esetén "precíz mérés"-t is tudunk végezni az adott tankolási ciklus(ok)ra vonantkozóan. ennek megfelelően az kocsiba teendő tábla is kiegészítésre került.

Továbbra is BALESETMENES KÖZLEKEDÉST KÍVÁNOK!!!

ÜDV: freeze

Link to comment
Megosztás:

Sőt olyan is, amiben el sem indul, hanem külön kell kapcsolni a hagyományos módon-Wartburg

TOYOTA hiace mikrobusz is ilyen

És is így gondoltam, ahogy te, hogy legalább várja meg hogy az ablakra csattanjon a víz.

Közben jelzett az elektronikában jártas cimborám.

"A" megoldásként javasolta, hogy a gimnazista elektronikai szakkörös tanítványai begányolják nekem szinte ingyen :huh:

"B" megoldás, rendes gyári minőségű doboz, panel tervezése, kivitelezése. Ennek ez egyszeri költsége nagy, tehát egy kocsin nem éri meg (20-30Eft), de ha több jelentkező van akkor jóval olcsóbb is lehet, mert a prototípus után már a többletgyártás kevesebbe kerül.

ha kiderülne, hogy kinek komoly a szándéka ez ügyben (én olyat kértem tőle, hogy a hátsót is vezérelje CARAVAN esetén) akkor ki tudnánk kalkulálni kb mennyi lenne 1 db.Ha baráti ár jönne ki, akkor én beszerelném és ledokumentálnám.

Tehát első körben azt kellene tudni, hogy ki az akinek kellene ilyen.

Link to comment
Megosztás:

Begányolják? Ezt nem érdemli meg a kocsid! Amúgy nekem csak az a gondom hogy ilyen késleltetőrelét nem találtam. Ha a cimbid mondana egy típust akkor megköszönném. Felőlem mehet a sorozatgyártás, én rendelnék egyet de sedanba. Amúgy caravanba 2 ilyen modul kéne ha jól gondolom, mert ott együtt nem lehet az első hátsót törölni, ugye?

Link to comment
Megosztás:

Begányolják? Ezt nem érdemli meg a kocsid! Amúgy nekem csak az a gondom hogy ilyen késleltetőrelét nem találtam. Ha a cimbid mondana egy típust akkor megköszönném. Felőlem mehet a sorozatgyártás, én rendelnék egyet de sedanba. Amúgy caravanba 2 ilyen modul kéne ha jól gondolom, mert ott együtt nem lehet az első hátsót törölni, ugye?

Majd rákérdezek nála.

Nem tudom mit jelent nála a "begányolás", az is lehet, hogy az is kulturált megoldás (relés pl) mert neki nem ez a szint.

Ő egy kompakt vezérlő panelre gondolt, mely elektronikusan késleltet. Lehet, hogy az fölösleges. Majd leegyeztetem mi mit takar nála pontosan, és jelentkezem.

Utána kérdezek az 5 mp alatti 12 voltos késleltetőrelének is.

CARAVANON megy együtt a két ablaktörlő, csak egyszerre spriccelni nem lehet , mert az hátsó törlő a kar előrefelé tolásávál kapcsol és ha továbbtolod akkor spriccel is. késleltető reléből így valóban kettő kellene, de ha elektronikus a megoldás akkor egy univerzális mudul is elég ami mindent tud. DE lehet hogy az túl sokból jön ki és fölösleges.

Tudod, aki lézerszínházat épített, nem biztos, hogy úgy gondolkodik ahogy mi :huh::D:D

Link to comment
Megosztás:

Tényleg! Kolombusz tojása! Digitális késleltetés! Itt látszik meg hogy erősáramú szakember vagyok és csak erősáramú alkatrészekben gondolkodok... Ami itthon volt késleltető relé az mondjuk ha 12V-ról menne akkor jó is lenne bár elkapcsolgat 600Von 40A-t. Na akkor délutáni program megvan késleltető áramkört fogok tervezni

Ha nekik van vmi ötletük ledokumentálva kapcsrajz stb. akkor az érdekelne.

Link to comment
Megosztás:

Látom nagyon vesézitek ezt az ablak törlő spricni témát. :huh:

Nekem is zavaró, hogy ha spriccelek a szélvédőre, akkor egy részen szárazon fut.

Nekem lenne egy javaslatom, ha korábban valaki már felvetette akkor nem is szóltam.

Mi lenne ha mint pl. egyes típusoknál, nem a motorháztetőről menne a víz a szélvédőre, hanem az ablaktörlő karján lenne elhelyezve a spricni, így lenne lehetőség hogy induláskor maga elé is spricceljen egy kis vizet. Ergo nem kell várni a "terüléssel"....

Nekem hírtelen ez jutott eszembe.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.