Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G tulajdonosok beszélgetnek erről-arról


uhuhu

Recommended Posts

Sziasztok!

Megtudja nekem valaki mondani,hogy milyen akksit raktak gyárilag az 1.6-os astra G-be?Delphi van nekem benne,de nincs rajta a matrica a tetején.Azt sem tudom hány Amperes.Az oldalán vannak számok 99-től 10-ig,meg a 12 hónap,de nincs bejelölve semmi.Van a Vectrámban egy 1 éves Banner,lehet átcserélem,ha ez még a gyári.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Megtudja nekem valaki mondani,hogy milyen akksit raktak gyárilag az 1.6-os astra G-be?Delphi van nekem benne,de nincs rajta a matrica a tetején.Azt sem tudom hány Amperes.Az oldalán vannak számok 99-től 10-ig,meg a 12 hónap,de nincs bejelölve semmi.Van a Vectrámban egy 1 éves Banner,lehet átcserélem,ha ez még a gyári.

Nem fogsz vele semmit sem nyerni és veszíteni sem, de ha megnyugtat, akkor nyugodtan megcserélheted. Ha 10-ig van számozva, akkor vélhetően még 2010 vagy azelőtti gyártású az akku, bár ez nem okvetlenül jelenti azt, hogy rosszabb állapotú, mint a másik. Nekem pl. van hét éves Exide akkum, ami jó, ismerősök meg szopnak az Exidekkel az utóbbi időben, egy-másfél éves korukban tönkremennek.

Kapacitás ha nemis egyezik, nem probléma. Nincsenek ezek annyira kicentivezve, ha fizikailag elférnek egymás helyén és nagyjából azonos a méretük, akkor jók lesznek egymás helyett.

Link to comment
Megosztás:

...hacsak nincsen tele az autód extrém méretű/mennyiségű illetve áramfelvételű elektromos fogyasztóval.

Egy 55Ah-s akksi lehet hogy nem díjazná ha álló motornál együtt használnád az ülésfűtést, kiegészítő fényszórókat meg a sokszáz wattos autohifit, szóval oda már kell az erősebb.

Link to comment
Megosztás:

...hacsak nincsen tele az autód extrém méretű/mennyiségű illetve áramfelvételű elektromos fogyasztóval.

Egy 55Ah-s akksi lehet hogy nem díjazná ha álló motornál együtt használnád az ülésfűtést, kiegészítő fényszórókat meg a sokszáz wattos autohifit, szóval oda már kell az erősebb.

Most néztük, h gyárilag az enyémet is 55Ah-s akksival szerelték. De az biztos, h egy kicsit nagyobb nem árt6. :)

Link to comment
Megosztás:

...hacsak nincsen tele az autód extrém méretű/mennyiségű illetve áramfelvételű elektromos fogyasztóval.

Egy 55Ah-s akksi lehet hogy nem díjazná ha álló motornál együtt használnád az ülésfűtést, kiegészítő fényszórókat meg a sokszáz wattos autohifit, szóval oda már kell az erősebb.

Hülyeséget lehet csinálni, akármekkora akku van. Mekkorát lehet nagyjából betenni fizikailag? 75Ah az még nagyjából befér. Az se díjazná sokkal jobban az említett igénybevételt...

Link to comment
Megosztás:

Abban az értelemben igen hogy nyugodtan rakhat bele nagyobb akkut, mert a nagyobb kapacitású generátor azt is fel tudja tölteni belátható idő alatt. Nagyon eltúlozva egy 70A-es generátornak az örökkévalóságig is eltart mire feltölt egy 200Ah-s akkut, illetve ha az autó tulajdonosa csak rövid utakon jár vele, akkor az is elképzelhető hogy sosem tölti fel teljesen. Én erre gondoltam.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Köszi mindenkinek a hozzászólást.Az is lehet,hogy akkor ez még a 2005-ben beletett gyári akksi?Nem tudom,hogy a Lengyelek mit raktak bele gyárilag.55 Ah-nak néz ki méret szerint.A Vectrában is ekkora van.Nincs a kocsimban semmi extra áramfogyasztó.Még az ablak is kurblis.Kivárom a telet,aztán meglátom mit csinál ez az akksi.Szerintem azért jobb a Banner powerbull.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Első pilácsaimat szeretném lefóliáztatni UV ellen.

Tud valaki Veszprémben olyan autóüveg és karosszéria fóliázással foglalkozó céget ahol ezt korrekt módon és elfogadható áron megcsinálják?

Én a Budapest u 69 szám alatti Typo Bau-t szemeltem ki.

Járt már náluk valaki (pozitív-negatív vélemény egyaránt érdekel).

Vagy,ha valaki tud esetleg más céget/cégeket megköszönném.

Előre is köszönöm a segítséget!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Első pilácsaimat szeretném lefóliáztatni UV ellen.

Tud valaki Veszprémben olyan autóüveg és karosszéria fóliázással foglalkozó céget ahol ezt korrekt módon és elfogadható áron megcsinálják?

Én a Budapest u 69 szám alatti Typo Bau-t szemeltem ki.

Járt már náluk valaki (pozitív-negatív vélemény egyaránt érdekel).

Vagy,ha valaki tud esetleg más céget/cégeket megköszönném.

Előre is köszönöm a segítséget!

Lámpákat fóliáztatni?

Inkább lakk!

Link to comment
Megosztás:

A fólia visszavehető ha elrontod (pláne ha nem te csinálod ;)), viszont ha a lakk megfolyik akkor cumi...

További előnye még a fóliának hogy az valamennyire kőfelverődés/karcok ellen is véd szemben a lakkal, valamint (ha valakinek ez számít) van belőle színválaszték.

@bocs:

Egyszer jártam az említett cégnél, 3D-s logót akartam csináltatni a hamutartómra (Bertone), de mivel mintát kellett volna venni, így az első darab 30e(!) forintba került volna (gyáriban 3e, én azért mentem hozzájuk mert ezt sokallottam, ehhez képest kaptam egy 10x-es árajánlatot), így csak akkor lett volna rentábilis ha minimum 100db-ot csináltatok. De mi a fr@ncot kezdjek én 100db Bertone logóval, amikor csak 1 van az autómban? :blush:

Egy szó mint 100, addig el se jutottunk hogy milyen munkát végeznek, mert sztem baromi drágák, de azért kérj tőlük árajánlatot, kíváncsi vagyok, mert én is gondolkodom lámpafóliázáson.

Link to comment
Megosztás:

A fólia visszavehető ha elrontod (pláne ha nem te csinálod ;)), viszont ha a lakk megfolyik akkor cumi...

További előnye még a fóliának hogy az valamennyire kőfelverődés/karcok ellen is véd szemben a lakkal, valamint (ha valakinek ez számít) van belőle színválaszték.

@bocs:

Egyszer jártam az említett cégnél, 3D-s logót akartam csináltatni a hamutartómra (Bertone), de mivel mintát kellett volna venni, így az első darab 30e(!) forintba került volna (gyáriban 3e, én azért mentem hozzájuk mert ezt sokallottam, ehhez képest kaptam egy 10x-es árajánlatot), így csak akkor lett volna rentábilis ha minimum 100db-ot csináltatok. De mi a fr@ncot kezdjek én 100db Bertone logóval, amikor csak 1 van az autómban? :blush:

Egy szó mint 100, addig el se jutottunk hogy milyen munkát végeznek, mert sztem baromi drágák, de azért kérj tőlük árajánlatot, kíváncsi vagyok, mert én is gondolkodom lámpafóliázáson.

Pontosan ez az egyik érv ami miatt a fóliázás mellett döntöttem (ahogy Te is írtad),kőfelverődés ellen is véd,és lehet,hogy egy kicsit sötét színűt választok,talán az jól nézne ki a sötétkék fényezésnél.

A H astrásoknál az egyik márkatárs is feketés fóliával fedette be a lámpákat (fekete fényezése van az autónak),nekem nagyon tetszik. :)

Holnap felhívom a céget és megírom mennyiért fóliázzák a pilácsot.

Addig is köszönöm az infót!

Link to comment
Megosztás:

Abban az értelemben igen hogy nyugodtan rakhat bele nagyobb akkut, mert a nagyobb kapacitású generátor azt is fel tudja tölteni belátható idő alatt. Nagyon eltúlozva egy 70A-es generátornak az örökkévalóságig is eltart mire feltölt egy 200Ah-s akkut,

Igen, nagyon eltúlozva. Nem eltúlozva pedig nagyon sokan ezt hiszik és terjesztik is, pedig téves. Abban az üzemállapotban, ahol a generátor és az akku az életének 99,9 százalékát töltik, ez teljesen hamis elképzelés. Mégpedig azért, mert az autóban alapvetően a generátor a szabályzó segítségével állandó feszültséget (14V-ot) tart fenn a rendszerben, sosem arra törekszik, hogy az akkut minél előbb feltöltse. Erre az állandó feszültségre van az összes fogyasztó rákapcsolva és az akkumulátor is. Namost teljesen mindegy, hogy a 14V-os feszültségforrás mögött mekkora terhelhetőség lapul, attól az akku töltőárama nem lesz nagyobb, mert az akku két végén mindig 14V lesz, ezesetben pedig csak az akku belső ellenállása határozza meg az akkuba folyó áramot, más nem befolyásolja azt. Az egy másik kérdés, hogy miért van a nagyobb áramú generátor, de az azért van, mert az autóban a fogyasztókat járó motornál a generátornak kell ellátnia árammal, és ha sok a fogyasztó, akkor sok áram kell. De ha a generátor fenn tudja tartani a 14V feszültséget, akkor teljesen mindegy, hogy azt mekkora generátor adja. A másik, hogy egy 60-70%-os töltöttségű akkunál már igen csekélyke töltőáram mellett a kapocsfeszültsége eléri a 14V-ot, vagy megfordítva, 14V feszültségnél már igen kevés áramot vesz fel az akku. Az autóban pedig az akku szinte sosem merül 90% töltöttség alá. Egy indítás 200A-el öt másodpercig, az 0,28Ah töltésmennyiség. Ha világítasz 15 percig tompított fénnyel, az 20A áramelvétellel számolva 5Ah töltést vesz ki az akkuból - a rendelkezésre álló mondjuk 55-ből. És hányszor szoktál így világítani? Nem egy rendszeres dolog. Legtöbbször indítasz, az is kevesebb, mint két másodperc, utána kapcsolod be a fogyasztókat, amikor már a generátor látja el azokat árammal, vagyis az akkut csak az indítózás meríti, más nem. Na meg persze központi zár, riasztó, stb. két indítás között, de ezek áramfelvétele nem nagyobb attól, hogy az autóban nagyobb az akku, vagyis a pótlandó töltésmennyiség kisebb és nagyobb akkunál is azonos.

illetve ha az autó tulajdonosa csak rövid utakon jár vele, akkor az is elképzelhető hogy sosem tölti fel teljesen. Én erre gondoltam.
És mi meríti le az akkut, hogy fel kellene tölteni? Mert ha pl. taxis az illető, akkor mondjuk a rádió meg világítás lemeríti, de átlagember átlagautójában nem meríti az akkut semmi sem. Na meg ha meríti, akkor is ugyanakkora töltésmennyiséget vesz ki a nagyobb akkuból is, mint a kisebből, akkor már eleve ugyanannyi ideig tartana visszatölteni is ugyanakkora töltőárammal.
Link to comment
Megosztás:

hm ez hülyeség......gondolj bele....

Munkagépeken simán van 200Ah akkuhoz 30A-es generátor. Na akkor azt vajon hogyan gondolták a tervezők? Márpedig működik a dolog. A válasz egyszerű, munkagépen kevés a fogyasztó, azt bőven meggyőzi a 30A-es generátor is és jut az akkunak is néhány amper, az akkunak úgysincs szüksége folyamatosan nagy áramra.

Ha mondjuk ráakasztanak egy lemerült akkut és bebikázzák egy másikról, betolják, stb., akkor igen, valóban tovább tart 40-50% töltöttségre hoznia az akkut, mert ebben a szakaszban is a generátor igyekszik tartani a 14V feszültséget, az akku meg ilyenkor még tényleg nagy áramot venne fel 14V-ról, aztán lehet, hogy a generátor jelleggörbéjén valahol lejjebb áll be a termelés-fogyasztás egyensúlya, nem 14V-on. De ahogy az akku töltődik, egyre csökken az általa felvett áram, egyre feljebb tolódik az egyensúlyi állapot a generátor feszültség-áram görbéjén, aztán amint elér a 14V-ra, onnan kezdve hiába lenne nagyobb áramú a generátor, nem számítana semmit sem.

Tehát igen, van olyan üzemállapot, amikor számít a generátor maximális árama az akku feltöltése során, de egyáltalán nem szokványos, hogy az akku ennyire le van merítve. Most ha évente egyszer előfordul, akkor nem annyira lényeges, hogy 1,5 helyett 2 óra alatt éri el az akku azt a töltöttséget, amikortól kezdve már beáll a 14V. Ha meg gyakran előfordul, hogy az akku ennyire lemerül, akkor azt egyrészt nem szereti az indításra tervezett akku, másrészt nem árt valami komolyabb töltésrendszert üzembehelyezni, ami az akku töltése folyamán végig kellően nagy töltőárammal tölti, hogy a töltési idő a lehető legrövidebb legyen.

Link to comment
Megosztás:

A fólia visszavehető ha elrontod (pláne ha nem te csinálod ;)), viszont ha a lakk megfolyik akkor cumi...

További előnye még a fóliának hogy az valamennyire kőfelverődés/karcok ellen is véd szemben a lakkal, valamint (ha valakinek ez számít) van belőle színválaszték.

@bocs:

Egyszer jártam az említett cégnél, 3D-s logót akartam csináltatni a hamutartómra (Bertone), de mivel mintát kellett volna venni, így az első darab 30e(!) forintba került volna (gyáriban 3e, én azért mentem hozzájuk mert ezt sokallottam, ehhez képest kaptam egy 10x-es árajánlatot), így csak akkor lett volna rentábilis ha minimum 100db-ot csináltatok. De mi a fr@ncot kezdjek én 100db Bertone logóval, amikor csak 1 van az autómban? :blush:

Egy szó mint 100, addig el se jutottunk hogy milyen munkát végeznek, mert sztem baromi drágák, de azért kérj tőlük árajánlatot, kíváncsi vagyok, mert én is gondolkodom lámpafóliázáson.

Szia Tgabika76!

Ma felhívtam az említett céget,4000 ft/lámpa a fóliázás,ez nem tudom mennyire reális,mert más céget még nem kérdeztem meg.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A családban most vettek egy 98-as 2.0D G Astrát. Kicseréltük a váltó és kézifék bőrt. A kéziféknél a bőr alatt a hátsó résznél van egy kapcsoló. Tudja valaki mire való?

Előre is köszönöm a segítséget!

Szerintem az kapcsolja a műszerfalon a P betűt, ami világít, hogy be van húzva a kézifék.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.