Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Tom

Recommended Posts

Leveszed a kereket, és egy darab kereszthornyos csavar fogja a dobot. Lehet hogy nehezen jönn le, főleg ha már válla van én kocogattam kalapáccsal, és lejött.

Elvileg az ott található alkatrészek még csak fél évesek...

remélem lejön :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

ÉS a másik téma, miszerint jellemző az első kerekek -viszonylag hamar történő- megcsúszása fékezésnél?

Ti is ezt tapasztaljátok, vagy ez csak nálam jelentkezik?

Én másfél hónapja fogtam meg az előttem haladót esőben. Előttem vészfékezett, pillanatok alatt megállt (újszerű autó, gondolom ABS és egyebek) én pedig kb. 50-nel, jó nagy követési távolságot hagyva piff bele a hátuljába. Elkormányozni nem tudtam (középső sáv) és igazából az egész csalóka volt. Amikor ráléptem a pedálra, akkor nem tűnt abszolú vészesnek a dolog, amikor meg láttam, hogy ő jobban lassul, én már csúsztam mint a szánkó. Igaz téli gumim jobban csúszik, mint a nyárim és pár nappal előtte cseréltem le. De ezek után én is hasonlókon gondolkodtam.

Link to comment
Megosztás:

A csajnak meg meg kell mondani, hogy kevesebbet használja télen a kéziféket (inkább hagyja sebességben a kocsit), ill. ha használja, elindulás előtt egy kicsit tolasson vele, nekem ilyenkor szokott szép nagy koppanással a helyére menni a fékpofa télen.

Vagy tizenpár éve az egyik céges autót nem használtuk már 2-3 hónapja. Amikor használatba akarták venni (tél, vagy -10 fok) se előre se hátra nem akart elfordulni a hátsó kerék, így targoncával bevittük a meleg raktárba. Egy hétvége alatt sem olvadt ki a hátsó fék. Kihívtuk a sárga angyalkát, aki két határozott kalapácsütést kiszámlázott...

Link to comment
Megosztás:

Vagy tizenpár éve az egyik céges autót nem használtuk már 2-3 hónapja. Amikor használatba akarták venni (tél, vagy -10 fok) se előre se hátra nem akart elfordulni a hátsó kerék, így targoncával bevittük a meleg raktárba. Egy hétvége alatt sem olvadt ki a hátsó fék. Kihívtuk a sárga angyalkát, aki két határozott kalapácsütést kiszámlázott...

A kalapács jó dolog, én amikor vettem a kocsit a makacskodó bendixhez használtam. Mindíg ott volt a kesztyűtartóban. Aztán persze megcsináltam. :) Indultunk a tecsótól, beül, kulcs elfordít....semmi....egy pillanat, mociháztető fel..TIK,TIK,és már mehettünk is. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Continental Wintercontact.... :rolleyes:

Kell ennél jobb? :)

Nincs vele tapasztalatom, egy márkanévtől pedig nem szoktam elájulni. Szóval attól, hogy viszonlyag jól csengő neve van még nem biztos hogy jó. Ha jó a megérzésem, akkor nem is túl öreg a gumi.

De nagyon sokminden nem lehet. Vagy nagyon egyenlőtlenül fognak a fékeid és ezért állandóan blokkol 1 (esetleg 2), vagy rosszak a gumik, vagy túl sokat vársz tőle.

Link to comment
Megosztás:

Continental Wintercontact.... :rolleyes:

Kell ennél jobb? :)

nekem ilyen gumim van és az eddigi tapasztalatok szerint nem rossz. mikor leesett az a kis haw akkor direkt megrángattam a kormányt h mit reagál, szépen ment jobbrabalra. kimentünk csúszkálni, igaz akkor már kicsit olvadozott és csak olyan helyen sikerült eldobni a seggét ahol még sok volt a hó.

h ne legyen annyira off. nagyon gagyi a tárcsásnál a kézifék :) :)

Link to comment
Megosztás:

Én azt csinálnám, hogy levenném a fékdobot, megcsiszolnám a fékpofát, hogy az égett rész ne maradjon rajta, aztán ezzel a csavarral beállítanám, hogy még éppen ne fogjon a fék a pedál nyomása nélkül. A csajnak meg meg kell mondani, hogy kevesebbet használja télen a kéziféket (inkább hagyja sebességben a kocsit), ill. ha használja, elindulás előtt egy kicsit tolasson vele, nekem ilyenkor szokott szép nagy koppanással a helyére menni a fékpofa télen.

No...

megtettem az elhangzottakat...

állítottam a csavaron...

feltűnően jobb lett az üzemi fék hatásfoka

DE:

A kézifék valamiért csak a jobb hátsó kereket fogja meg..

arra gyanakszom, hogy amikor behúzom, akkor az jobb hátsó fékpofát már nekifeszítette a dobnak, de a balt még nem... lehetséges?

Ja...

és most este (egész délelőttös szerelgetés után) nálam is produkálta a beragadás szindrómát, csakhogy én cseles módon :rolleyes: már nem dőltem be neki és a jobb hátsó keréknél megrángatttam a kézifékkötelet. Ekkor egy kattanással kiakadt... Szerintetek mi lehet az oka (jegesedést a kattanás miatt kizárom, ugyanezért a szálszakadást is)

Link to comment
Megosztás:

Én is jártam így pár napja. Kocsiba be, ablakot nem le... oszt kézifék ki, de nagyon könnyen lehetett kiakasztani, általában 4 kattanásig rántom fel, bár ahhoz már erő is kell, mert 3 kattanás után is stabilan fogja a kocsit. Noshát, kézifék ki, üzemifék be, váltó 1, oszt kuplung felenged, de csak nem akar menni, motor könyörög, kínlódik, kuplung be, kézifékkar megrángat, oszt megint egyesbe tevés (ez dászép szó), megint erőlködik, már ropog, oszt egyszercsak RECCS... akkorát szólt, hogy inkább kiszálltam és megnéztem, hogy megvan-e még a hátsó híd. Azóta nem húzom be a kézit :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Én is jártam így pár napja. Kocsiba be, ablakot nem le... oszt kézifék ki, de nagyon könnyen lehetett kiakasztani, általában 4 kattanásig rántom fel, bár ahhoz már erő is kell, mert 3 kattanás után is stabilan fogja a kocsit. Noshát, kézifék ki, üzemifék be, váltó 1, oszt kuplung felenged, de csak nem akar menni, motor könyörög, kínlódik, kuplung be, kézifékkar megrángat, oszt megint egyesbe tevés (ez dászép szó), megint erőlködik, már ropog, oszt egyszercsak RECCS... akkorát szólt, hogy inkább kiszálltam és megnéztem, hogy megvan-e még a hátsó híd. Azóta nem húzom be a kézit :rolleyes:

hasonló élményem nekem is volt, nem nagyon használtam kézit...akkor mégis, csattanás után ua a reakció... :)

Link to comment
Megosztás:

A kézifék valamiért csak a jobb hátsó kereket fogja meg..

arra gyanakszom, hogy amikor behúzom, akkor az jobb hátsó fékpofát már nekifeszítette a dobnak, de a balt még nem... lehetséges?

Nem lehet, hogy maga a bowden is belefagyott a gégecsőbe, amibe mozog? Jelen pillanatban csak a bal. Meg kéne sasolni, amikor vki húzkodja a kéziféket, a bal oldali mozog-e a fékdob előtt. A kocsi alatt vhol a kipufcső környékén van kettéosztva a bowden a két kerékhez, elméletileg ha minden oké, akkor egyformán kell behúzódni a pofáknak. Ha nem akkor meg kell nézni, hogy a két bowden könnyen mozog-e, nincs pölö vmelyik kiszőrösödve. Persze ehhez most nem éppen ideálisak a körülmények. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Nem lehet, hogy maga a bowden is belefagyott a gégecsőbe, amibe mozog? Jelen pillanatban csak a bal. Meg kéne sasolni, amikor vki húzkodja a kéziféket, a bal oldali mozog-e a fékdob előtt. A kocsi alatt vhol a kipufcső környékén van kettéosztva a bowden a két kerékhez, elméletileg ha minden oké, akkor egyformán kell behúzódni a pofáknak. Ha nem akkor meg kell nézni, hogy a két bowden könnyen mozog-e, nincs pölö vmelyik kiszőrösödve. Persze ehhez most nem éppen ideálisak a körülmények. :)

Minden általad említett dolgot megnéztem...

A kézifékbowden sima úton jár és ki is lehet engedni az esetek 80%-ban. (mindkét kerékhez futó bowdent megnéztem aknán és elvileg semmi nem kerül az útjukba, nem akad meg).

De a fennmaradó 20% miatt vagyok ideges.

A nem egyforma kézifékerő eloszlásba már lassan belenyugodok a tavaszig, mert az általatok említett utánállító csavarral sikerült úgy beállítanom, hogy észrevehetően javult az üzeni fék hatásfoka.

Viszont megálláskor automatikusan nyúlok a kézifékhez és úgy kell a bal kezemmel a jobbra csapni, hogy: "nana... nem szabad... " :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Minden általad említett dolgot megnéztem...

A kézifékbowden sima úton jár és ki is lehet engedni az esetek 80%-ban. (mindkét kerékhez futó bowdent megnéztem aknán és elvileg semmi nem kerül az útjukba, nem akad meg).

De a fennmaradó 20% miatt vagyok ideges.

A nem egyforma kézifékerő eloszlásba már lassan belenyugodok a tavaszig, mert az általatok említett utánállító csavarral sikerült úgy beállítanom, hogy észrevehetően javult az üzeni fék hatásfoka.

Viszont megálláskor automatikusan nyúlok a kézifékhez és úgy kell a bal kezemmel a jobbra csapni, hogy: "nana... nem szabad... " :)

Nekem is Hening kartárs szólt, hogy felejtsem el a kéziféket a télre, elég jól átszoktam a sebességben hagyásra, még egyszer se ugrattam neki semminek induláskor. :) Csak nehogy elkiabáljam. Meg persze indításkor nem csak a kuplungot kell benyomnom, hanem a féket is. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Nekem is csak online van meg, de sokszor segített már. Előfordult, hogy villáskulcsal a kezemben nyakig olajosan berohantam megnézni vmit. ;)

Én is gondolkoztam már hogy jó lenne egy kis notebook a garázsba :blush: mert nekem ráadásul 2 emeletet is kéne/kellett futkosnom. B)

Link to comment
Megosztás:

Akkor még nem tudtam, mikor fékolajpótlás volt és még nem látta szervíz. Autós boltban ezt ajánlották a kocsimhoz B)

Dry boiling point Wet boiling point

DOT 3 205°C (401°F) 140°C (284°F)

DOT 4 230°C (446°F) 155°C (311°F)

DOT 5 260°C (500°F) 180°C (356°F)

DOT 5.1 270°C (518°F) 191°C (375°F)

Ha majd elfogy a féked gondolj a szakszerű bolti eladóra. ;)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.